Robbert Schilder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Robbert Schilder

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:50 pm

Alles over deze verdediger
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di jul 25, 2006 1:09 pm

Ten Cate wijst Schilder terecht

Bron: ELF

Niet Robbert Schilder maar Zdenek Grygera stond bij de afscheidswedstrijd van Dennis Bergkamp linksback bij Ajax. De keuze voor de Tsjech diende het 20-jarige talent te voelen als een terechtwijzing door trainer Henk ten Cate. Schilder sprak afgelopen week voor de camera's van AT5 zijn voorkeur uit voor een positie op het middenveld. Die uitlating kon Ten Cate maar slecht waarderen. ,,Ik wil alle posities dubbel bezet hebben en aangezien Robert blijkbaar een voorkeur heeft voor het middenveld, speelde Zdenek nu. Hij heeft er bij de nationale ploeg ook gespeeld'', zei de oefenmeester in Engeland tegenover ELF.

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » di jul 25, 2006 4:43 pm

Ik heb de berichtgeving aangaande sanctie van HtC en de opmerking van Schilder ook gelezen. Alleen begrijp ik niet helemaal waarom er zo een zware sanctie op volgt (tenzij Schilder meer heeft gezegd dan dat zijn voorkeur op het middenveld ligt)

Een speler mag toch zeggen ik speel het liefst op het middenveld echter als de trainer mij opstelt als verdediger kan hij op me rekenen (of zo iets)

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di jul 25, 2006 5:24 pm

Rob de Wit schreef:Ik heb de berichtgeving aangaande sanctie van HtC en de opmerking van Schilder ook gelezen. Alleen begrijp ik niet helemaal waarom er zo een zware sanctie op volgt (tenzij Schilder meer heeft gezegd dan dat zijn voorkeur op het middenveld ligt)

Een speler mag toch zeggen ik speel het liefst op het middenveld echter als de trainer mij opstelt als verdediger kan hij op me rekenen (of zo iets)
Hij zei dat hij geen linksback wil spelen, want Ajax koopt uiteindelijk toch een echte linksback en dan kan hij zich weer richten op een andere plek of wissel gaan staan. Dat vindt hij slecht voor zijn ontwikkeling.

Toen ik het interview op At5 zag, kreeg ik eerlijk gezegd ook een naar gevoel. Ik begrijp Ten Cate wel. Je speelt gewoon waar de trainer je wil hebben.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jul 25, 2006 5:29 pm

Hij ziet zelf dat hij als back mislukt. Hij is geen verdediger pur sang en is te langzaam (eerste meters).

Hij zou misschien kunnen worden uitgeleend om zich via bijvoorbeeld Jong RKC o.i.d. in het eerste te spelen. Hij zal zo harder moeten werken, meer tegenstand krijgen en sterker kunnen worden.

Ik vrees echter dat hij de slag heeft gemist. Vermaelen is beter "op vier", Vertonghen "op acht". Vertonghen is ook nog eens een jaar jonger en dan hebben we Jeffrey Sarpong nog.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » di jul 25, 2006 5:36 pm

Demosthenes schreef:Hij ziet zelf dat hij als back mislukt.
Davids zal van zichzelf ook niet gedacht hebben dat ie als linksbuiten de wereld ging veroveren. Je speelt waar de trainer je nodig heeft en als je uiteindelijk goed genoeg bent, kom je vanzelf daar waar je hoort te ballen.
Steef schreef:HtC heeft al aangegeven Grygera te zien als back-up-linksback na Schilder z'n huilverhalen in de pers.
Dat zal wel meevallen. Henkie houdt het kort, daar is dit een aardig voorbeeld van. Als Schilder zich de pestpokkepleuris werkt om als linksback aan minuten te komen, krijgt ie de complimenten weer van Henk. Als...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 25, 2006 11:20 pm

Ten Cate heeft bekend gemaakt dat Schilder bij de selectie blijft, hij zal dus wel de backup voor Emanuelson worden. De linksbackpositie is m.i. te licht bezet want Emanuelson is erg wisselvallig en zoals Demosthenes al aangeeft is Schilder te langzaam. Ik zie graag nog een serieuze back-up voor de linksbackpositie komen, zodat Urby de hete adem van een concurrent voelt en gedwongen wordt iedere wedstrijd 100% geconcentreerd te zijn.
Ajax!

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » wo jul 26, 2006 3:50 pm

Vertonghen & Schilder mogen blijven

26-7-2006 Jan Vertonghen (19) en Robbert Schilder (20) blijven beiden met de hoofdmacht van Ajax meetrainen. Vertonghen voor de rest van het seizoen, Schilder voorlopig.
De 19-jarige Belg kreeg vorige week te horen dat hij bij de selectie mag blijven. Hij speelde in de voorbereiding als middenvelder maar ook als inschuivende verdediger.
Robbert Schilder mag zijn stageperiode ook nog even verlengen, maar komt in aanmerking voor verhuur. De kans dat Schilder na zijn stage mag blijven, is niet groot. "We hebben nog niet genoeg van hem gezien", aldus Ten Cate.
www.at5.nl

Schilder wordt dus niet als back-up voor Urby gezien. Ik denk dat Grygera daar wel eens zijn kans kan gaan krijgen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 26, 2006 3:57 pm

Prima, ik schrok al. Toch hoop ik dat er nog een échte linksback bijkomt want in Grygera op die positie heb ik weinig vertrouwen.
Ajax!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo jul 26, 2006 6:12 pm

Niet de trainer, maar Ajacieden zelf stellen zich op

Bron: highlow.nl

Wednesday, 26 July 2006
Volgens Ajax-trainer Henk ten Cate stellen spelers zichzelf op. “Ik probeer het beste elftal op te stellen. Wat eigenlijk de spelers mij aanreiken, want de spelers stellen zichzelf op. Dat doe ik niet.”

Ajax speelde dinsdag tegen FC Emmen een potje zomeravondvoetbal. De ploeg van Henk ten Cate won verdiend met 6-0, maar voor de Amsterdamse oefenmester kon het eigenlijk bij zulke temperaturen niet. “Dit is geen weer om te voetballen.” Niettemin liet Ajax zich vooral in de eerste helft van een heel goede kant zien. “Ik heb een aantal hele goede dingen gezien, zoals een goede veldbezetting, het veroveren van de bal, wat met veel mensen gebeurde en het klein maken van het speelveld.” In de tweede helft zakte de wedstrijd in. Ajax hoefde niet meer zo nodig en Emmen kon niet. “Dat was gemakzucht”, oordeelt Ten Cate. “4-0 voor in de rust, Jaap eruit en ook wel de vele wisselingen. Dat komt een wedstrijd nooit ten goede. Al met al denk ik dat als je met 6-0 wint dat je het goed gedaan hebt. Het bevestigt dat we op de goede weg zijn. We hebben geen kans weggegeven.”

Na afloop vertelde Henk ten Cate dat hij vorige week in een persoonlijk gesprek Angelos Charisteas heeft verteld dat hij weg mag. Er is geen plek voor de Griekse spits in het huidige Ajax. “Ik heb hem gemeld dat hij in principe mijn vijfde spits is en dat het beter voor hem is als hij naar een andere club gaat”, vertelt Ten Cate openhartig. Volgens de trainer was het antwoord van Charisteas een eenvoudig dank u wel. “Voor de duidelijkheid denk ik.” Daarna heeft zijn zaakwaarnemer contact opgenomen met Martin van Geel. Henk ten Cate vindt dat het weinig zin heeft “om die jongen in de maling te nemen, aan een draad te laten hangen. Nu heeft hij nog tot 31 augustus de tijd om nog een andere club te vinden. Dat gun ik hem ook, want het is een perfecte gozer, goeie prof, niets op aan te merken, werkt erg hard, een aardige jongen. Alleen, ik heb niets aan 5 centrumspitsen.” Klaas Ja Huntelaar, Markus Rosenberg en Ryan Babel behoren tot de selectie en dan heeft Ten Cate nog een vierde spits, Rydell Poepon bij Jong Ajax. “Poepon heeft inmiddels drie weken meegedaan en een goede indruk achtergelaten. Hij is een jongen van 18 jaar die vorig jaar of twee jaar geleden van Zeeburgia is gekomen. Hij moet nog veel leren, maar heeft wel mogelijkheden. Dan geef ik de voorkeur aan zo’n jongen als de nood aan de man komt, dan iemand waar ik in dit systeem niet in geloof. Angelos is een fantastische spits in een twee spitsen systeem.”

Robbert Schilder en Emmanuel Boakye maakten vorig seizoen al de overgang van de beloftes naar het eerste, maar dat gegeven was voor de nieuwe technische staf geen reden om beide talenten toch een proefperiode te geven. ‘In de kijker spelen’, noemde Henk ten Cate het, want anders zouden de twee wel eens verhuurd kunnen worden aan een andere club om ervaring op te doen. “Ik ga mijn best doen om bij het eerste te blijven en daarna zie ik wel weer verder”, vertelde Schilder op de eerste trainingsdag begin juli. “Er is in ieder geval niks lulligs aan om verhuurd te worden. Je doet het voor de ervaring.” Na drie weken voorbereiding is over Boakye het oordeel geveld. Hij wordt verhuurd en Heracles Almelo en FC Twente zouden hem wel tijdelijk van Ajax willen overnemen. Ten Cate begrijpt dat heel goed. “Boakye is een fantastische rechtsback eigenlijk, maar we hebben er al drie. Hij is nog heel erg jong. Ik denk dat hij voor menig eredivisieclub een versterking is en dat hij dan bij ons dan volgend seizoen gelouterd terugkomt.”

Over Robbert Schilder is Ten Cate “redelijk tevreden. Ik vind het alleen jammer dat hij zich uitgesproken heeft dat hij geen linksback wil spelen of dat hij daar de voorkeur aan heeft gegeven niet te willen spelen.” Robbert Schilder vertelde vorige week voor de camera’s van AT5, dat zijn favoriete positie op het middenveld ligt en liever niet als linksachter. “Liever, ja. Maar dat betekent niet dat ik er helemaal zal spelen. Als de trainer het wil, dan speel ik daar, maar liever op het middenveld.” Henk ten Cate lijkt erin te berusten, maar snapt de opstelling van zijn jonge pupil niet zo erg. “Ik ken Robbert nog niet heel lang, maar de keren dat hij daar gespeeld heeft in de voorbereiding, heeft hij zijn positie heel goed ingevuld.” Tegen Bathmen bijvoorbeeld speelde Robbert als linksback een hele goede rol en stelde hij Mauro Rosales twee keer in staat om te scoren. “Tegen een derdeklasser”, klinkt het wat verontwaardigd. “Als ik daar rechtsbuiten had gestaan, had ik er ook nog goed gespeeld.” Ten Cate klinkt teleurgesteld als hij stelt dat hij “er weinig voor voelt om spelers tegen hun zin ergens neer te zetten. Als een speler geen plezier heeft, dan moet hij dat zeker niet doen. Ik wil geen spelers hebben die tegen hun plezier dingen doen. Dat gaat ten koste van het uiteindelijke resultaat. Als de nood een keer aan de man zou komen, natuurlijk gaat hij daar dan spelen. Het is geen onwillende jongen. Maar hij geeft de voorkeur aan daar niet te spelen, dan is het wat mij betreft klaar. Ik had alleen liever gehad dat hij het tegen mij had gezegd en niet op televisie.”

Dus speelde Ajax afgelopen zaterdag in de wedstrijd tegen Arsenal met Zdenek Grygera op de positie waar vorig seizoen Urby Emanuelson op doorbrak en Schilder ‘liever’ niet speelt. “Zdenek Grygera is voor mij een heel reële optie om linksback te spelen,” vindt Ten Cate, “omdat hij in het Tsjechisch Elftal daar heeft gespeeld. Ik vind dat hij het goed invult. Een linksback vind ik, in dit Ajax, hoeft niet zoveel te komen, omdat we natuurlijk met linksbenige spelers, zoals Nicolae Mitea en Kenneth Perez, die verdedigend nog wel eens een steekje laten vallen. Dan kun je beter iemand hebben die heel gedisciplineerd vanuit zijn positie speelt, zodat in ieder geval daar geen gaten vallen. Urby Emanuelson doet het goed, maar die is nogal avontuurlijk ingesteld en haalt af en toe een capriooltje uit in zijn jeugdige overmoed. Hij is geen echte linksback, daarvoor mist Urby de echte verdedigende kwaliteiten voor, maar hij kan er wel heel goed spelen. Vooral tegen teams die maar met twee spitsen spelen, want dan komt hij op het middenveld te spelen en speelt hij veel meer vanuit zijn kracht. Dus ik moet met alles rekening te houden en probeer het beste Ajax-elftal neer te zetten. Wat eigenlijk de spelers mij aanreiken, want de spelers stellen zichzelf op. Dat doe ik niet.”

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo jul 26, 2006 7:34 pm

wijze les voor Schilder en een prima opstelling van Ten Cate die Schilder nu als voorbeeld stelt voor alle Ajax jonkies die denken te kunnen zeggen wat ze willen voordat ze wat hebben gepresteerd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 26, 2006 7:56 pm

Als Ten Cate het maar uit zijn hoofd laat om Emanuelson op het middenveld te zetten.. verder een goed verhaal! :worshippy:
Ajax!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jul 26, 2006 10:01 pm

Giacomo Puccini schreef:Als Ten Cate het maar uit zijn hoofd laat om Emanuelson op het middenveld te zetten.. verder een goed verhaal! :worshippy:
Heeft HtC dit allemaal echt verteld?

Hij ziet (TERECHT!) geen verdediger pur sang in Urby; Urby viel mij als middenvelder echter tegen (A1 en Jong Oranje) , m.a.w. is de conclusie dat HtC Urby maar spaarzaam zal gebruiken?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 26, 2006 10:07 pm

Dat zou je eruit kunnen halen maar ik denk dat hij hem gewoon op scherp wil zetten. Een Urby in goede doen is een topper, maar bij vlagen kan hij ook ontieglijk ongeconcentreerd spelen, dat moet eruit. Grygera die vroeger ook wel eens een wedstrijdje op links stond moet hem op scherp houden...
maar volgens mij moet Urby gewoon stoppen met weed roken en die rasta eraf scheren. :redcard:
Ajax!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 27, 2006 7:49 am

Persoonlijk vind ik het nogal triest dat een talentje van 20 bij het grote Ajax zo ongeveer weigert om een bepaalde positie n te vullen :nooo:

Die jongen zou God op zijn knieen moeten danken dat hij daar mag spelen...een typische Nederlandse instelling en een belangrijke reden dat oa PSV sneller een jonge buitenlander haalt. Die willen wel vechten voor hun kansen en accepteren een rol als reserve.

PS: Ik blijf het vreemd vinden dat Charisteas mag vertrekken !
Na Huntelaar de enige speler die als centrumspits goed uit de voeten kan bij Ajax.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 11:10 am

Baseman schreef:Persoonlijk vind ik het nogal triest dat een talentje van 20 bij het grote Ajax zo ongeveer weigert om een bepaalde positie n te vullen :nooo:
hij weigert niet, hij heeft alleen een voorkeur uitgesproken voor een andere positie, en dom genoeg deed hij dat niet intern maar voor de camera's van AT5
Die jongen zou God op zijn knieen moeten danken dat hij daar mag spelen...een typische Nederlandse instelling en een belangrijke reden dat oa PSV sneller een jonge buitenlander haalt. Die willen wel vechten voor hun kansen en accepteren een rol als reserve.
hoe is het met die gozer die naar Porto ging?
PS: Ik blijf het vreemd vinden dat Charisteas mag vertrekken !
Na Huntelaar de enige speler die als centrumspits goed uit de voeten kan bij Ajax.
Ja, ik vind het ook verrassend, had eerder het vertrek van Rosenberg verwacht.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do jul 27, 2006 11:30 am

Rosenberg: posterboy, contract t/m 2009
Charisteas: marketingtechnisch niet interessant, hoog salaris, contract t/m 2008.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 11:31 am

ja, maar het lijkt me ook dat Rosenberg makkelijker te verkopen is, of heb ik dat mis Steef?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do jul 27, 2006 11:57 am

Iedereen valt te verkopen. Maar Charisteas MOET nu verkocht worden wil je geen miljoenenverlies lijden en/of volgend jaar met een speler zitten die lekker wacht tot hij helemaal transfervrij is.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 11:59 am

ik verwacht toch wel een miljoenenverlies, Ajax heeft 4,5 miljoen voor hem betaald en mag blij zijn als ze 2,5 miljoen terugkrijgen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do jul 27, 2006 12:21 pm

Ach, hij heeft ze naar de CL geholpen. Trekt het weer een beetje gelijk.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 27, 2006 12:21 pm

Henk de Gier schreef:hij weigert niet, hij heeft alleen een voorkeur uitgesproken voor een andere positie, en dom genoeg deed hij dat niet intern maar voor de camera's van AT5
HtC zegt het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat hij zich uitgesproken heeft dat hij geen linksback wil spelen of dat hij daar de voorkeur aan heeft gegeven niet te willen spelen
Oftewel, hij wil daar gewoon niet spelen.
En ik ken heel die Schilder niet, maar hij lijkt mij een typisch Nederlands talent. Te verwend en niet begrijpend hoe het werkt.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 12:23 pm

ik heb het AT5 interview gezien, daar zei Schilder alleen dat hij zich geen linksback voelt en liever op het middenveld speelt. Niks weigering dus.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 27, 2006 12:46 pm

Dus HtC liegt ?

PS: Misschien heeft Schilder het wel tegen HtC zelf gezegd, al bij stil gestaan ?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 12:53 pm

HtC drukt het verkeerd uit :yes: en HtC zei ook dat Schilder het niet persoonlijk tegen hem had gezegd maar voor de camera, dus ik ga niet van jouw 2de optie uit.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie