Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 12, 2007 10:50 pm

Plan B is onzin. Het bestaat niet. Voorbeeldje: (alle taferelen rond) Suarez.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo aug 12, 2007 10:56 pm

LouisXIV & co schreef:
Beloki schreef:Voor Woensdag niet rondkomen? Dat plan B stelt dus geen zak voor. Die contracten moesten zover zijn dat er alleen nog een krabbel nodig was! Dit kon Ajax zien aankomen.
Hoe zie je dat in de praktijk voor je? Zo werkt dat natuurlijk niet.
Tuurlijk werkt dat niet zo, maar het feit is dat we weer iemand verpatsen op een cruciaal moment. OK, Zlatan was nog slechter getimed, maar je moet er toch niet aan denken dat we nu er uit geknikkert worden door Slavia en er een schrijnend gebrek aan dreiging, creativiteit en effectiviteit van het middenveld aan ten grondslag ligt.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » zo aug 12, 2007 10:58 pm

Waarom zou dat niet zo werken?
Ajax had toch ook zonder het definitieve vertrek van Sneijder al ver kunnen gaan voor die mogelijke opvolger? Dat vertrek was toch 99% zeker!? En als Sneijder dan alsnog blijft heb je er gewoon een goede speler bij.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo aug 12, 2007 11:06 pm

Het vertrek van Sneijder werd pas weer concreet toen Real zich meldde en dat was zo'n beetje afgelopen vrijdag. Hoe kun je in die tussentijd al iets regelen? En daarvoor was er gewoon geen concrete dreiging. Dan ga je toch niet spelers ni een soort wachtkamer zetten met een halfingevuld contract waar alleen nog een handtekening onder moet...?

Sommigen hier denken echt veel te simpel, maar vooral ook veel te negatief over de technische staf. Neem vooral even in ogenschouw dat oude TD's Sneijder al voor 18 mio aan Valencia hadden verkocht en Babel waarschijnlijk al voor 10 aan Liverpool. Van Geel is een harde man die Ajax weer profesioneel aanpakt en mede met die instelling vorig jaar Stam voor de neus van psv heeft weggekaapt. Een beetje meer vertrouwen in die man.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo aug 12, 2007 11:08 pm

Helemaal mee eens , al zou ik het wel prettig vinden als er wat vervangers alreeds vorig jaar waren aangekocht.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 12, 2007 11:10 pm

Vossie schreef:Waarom zou dat niet zo werken?
Ajax had toch ook zonder het definitieve vertrek van Sneijder al ver kunnen gaan voor die mogelijke opvolger? Dat vertrek was toch 99% zeker!? En als Sneijder dan alsnog blijft heb je er gewoon een goede speler bij.
Ja, kapitaalvernietiging heet dat.

Waarom zou de vervanger van Sneijder komen als hij weet dat hij reserve komt te staan of in Jong Ajax mag meedoen (zoiets is in Spanje ondenkbaar) zolang Sneijder nog bij Ajax zit.

Enig idee van de salarispost?

Het heeft geen zin om iemand zonder training in de voorronde van de cl te laten spelen.

RM zal minder bieden als bekend is dat Ajax al de opvolger in huis heeft en "" dus moet verkopen"" .
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo aug 12, 2007 11:23 pm

LouisXIV & co schreef:Het vertrek van Sneijder werd pas weer concreet toen Real zich meldde en dat was zo'n beetje afgelopen vrijdag. Hoe kun je in die tussentijd al iets regelen? En daarvoor was er gewoon geen concrete dreiging. Dan ga je toch niet spelers ni een soort wachtkamer zetten met een halfingevuld contract waar alleen nog een handtekening onder moet...?

Sommigen hier denken echt veel te simpel, maar vooral ook veel te negatief over de technische staf. Neem vooral even in ogenschouw dat oude TD's Sneijder al voor 18 mio aan Valencia hadden verkocht en Babel waarschijnlijk al voor 10 aan Liverpool. Van Geel is een harde man die Ajax weer profesioneel aanpakt en mede met die instelling vorig jaar Stam voor de neus van psv heeft weggekaapt. Een beetje meer vertrouwen in die man.
Dat begrijp ik allemaal prima, al zie je enkele dingen over het hoofd. Wéér op een cruciaal tijdstip onze misschien wel belangrijkste speler verkocht, en dáár zit het hem in wat mij betreft. Tuurlijk bepalen wij niet wanneer Real komt snuffelen, maar je had die leiers maar lekker weg moeten sturen.


PS - Mijn logica is vooral de logica van de geemotioneerde supporter, hecht er dus niet al te veel waarde aan :blush.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 12, 2007 11:38 pm

PS - Mijn logica is vooral de logica van de geemotioneerde supporter, hecht er dus niet al te veel waarde aan
Zijn we allemaal; iemand die er anders over denkt????????????????????????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo aug 12, 2007 11:41 pm

Demosthenes schreef:
PS - Mijn logica is vooral de logica van de geemotioneerde supporter, hecht er dus niet al te veel waarde aan
Zijn we allemaal; iemand die er anders over denkt????????????????????????
Ach, sommigen kunnen nog zo rationeel denken dat ik het er maar even bij vermelde.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo aug 12, 2007 11:42 pm

LouisXIV & co schreef:
Beloki schreef:Voor Woensdag niet rondkomen? Dat plan B stelt dus geen zak voor. Die contracten moesten zover zijn dat er alleen nog een krabbel nodig was! Dit kon Ajax zien aankomen.
Hoe zie je dat in de praktijk voor je? Zo werkt dat natuurlijk niet.
Groningen had binnen 2 dagen een vervanger voor Suarez.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 12, 2007 11:48 pm

Joeska schreef:
Demosthenes schreef:
PS - Mijn logica is vooral de logica van de geemotioneerde supporter, hecht er dus niet al te veel waarde aan
Zijn we allemaal; iemand die er anders over denkt????????????????????????
Ach, sommigen kunnen nog zo rationeel denken dat ik het er maar even bij vermelde.
Welke sommigen?????????? Op een voetbalforum???????????
Groningen had binnen 2 dagen een vervanger voor Suarez.
Zou die dan 24 uur later mee kunnen doen, zonder getraind te hebben? In een voor hem volkomen onbekend systeem?????????????/
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo aug 12, 2007 11:56 pm

Demosthenes schreef:
Joeska schreef:
Demosthenes schreef: Zijn we allemaal; iemand die er anders over denkt????????????????????????
Ach, sommigen kunnen nog zo rationeel denken dat ik het er maar even bij vermelde.
Welke sommigen?????????? Op een voetbalforum???????????
Groningen had binnen 2 dagen een vervanger voor Suarez.
Zou die dan 24 uur later mee kunnen doen, zonder getraind te hebben? In een voor hem volkomen onbekend systeem?????????????/
Zonder iemand aan te vallen vind ik de heer Louis&Co heel rationeel denken op dit moment, iets wat ik ook wel zo uwillen kunnen nu

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 13, 2007 12:15 am

Demosthenes schreef:
Joeska schreef:
Demosthenes schreef: Zijn we allemaal; iemand die er anders over denkt????????????????????????
Ach, sommigen kunnen nog zo rationeel denken dat ik het er maar even bij vermelde.
Welke sommigen?????????? Op een voetbalforum???????????
Groningen had binnen 2 dagen een vervanger voor Suarez.
Zou die dan 24 uur later mee kunnen doen, zonder getraind te hebben? In een voor hem volkomen onbekend systeem?????????????/
Dat kan jij toch ook?

Qua inhoud ben ik het trouwens wel met Louis eens:
Het vertrek van Sneijder werd pas weer concreet toen Real zich meldde en dat was zo'n beetje afgelopen vrijdag. Hoe kun je in die tussentijd al iets regelen? En daarvoor was er gewoon geen concrete dreiging. Dan ga je toch niet spelers ni een soort wachtkamer zetten met een halfingevuld contract waar alleen nog een handtekening onder moet...?

Sommigen hier denken echt veel te simpel, maar vooral ook veel te negatief over de technische staf. Neem vooral even in ogenschouw dat oude TD's Sneijder al voor 18 mio aan Valencia hadden verkocht en Babel waarschijnlijk al voor 10 aan Liverpool. Van Geel is een harde man die Ajax weer profesioneel aanpakt en mede met die instelling vorig jaar Stam voor de neus van psv heeft weggekaapt. Een beetje meer vertrouwen in die man.
De ratio is niet bepalend, maar het (onderbuik)gevoel???????

Het is een recht dat posters TD MvG niet zien zitten (vaak zien zij HtC ook niet zitten), alle transfers zul je dus in dat licht moeten zien. Anderen zullen TD en HtC misschien juist adoreren. Geen probleem, want zonder verschil van inzicht geen forum.

Het huidige transferbeleid zegt vanuit mijn onderbuik: "MvG en HtC, jullie verkopen de spelers waarvoor ik naar het stadion ga". Mijn verstand zegt dat Ajax niet anders kan en dat MvG het uitstekend heeft gedaan. Ik las ergens dat MvG het (natuurlijk!) weer slecht had gedaan door 27 miljoen te vragen, te snel te zakken met de prijs. Blijkbaar heeft dat indruk gemaakt op RM, want volgens ajax.nl is dat bedrag betaald. Uiteraard zullen de critici van MvG dat bedrag weer betwifelen, zo gaat dat op een voetbalforum.

De criticasters ontneem je er geen argument mee
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma aug 13, 2007 6:54 am

Sneijder weg, Edje geblesseerd dat doet toch pijn. We hadden een tijdelijke vervanger in huis maar die hebben we verkocht voor een appel en een ei.

HTC bedankt, als we er misschien beter voor hadden kunnen staan woensdag, had Kenneth makkelijk nog een half jaar tot de winterstop kunnen blijven.Nu loop je het gevaar in de competitie en de voorronde CL je creativiteit te hebben weggegeven en dat kan je dus punten kosten.

:frusty.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 13, 2007 7:48 am

Sneijder voor 27 miljoen naar Real
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Real Madrid wilde afgelopen vrijdag 24 miljoen euro voor Wesley Sneijder neertellen, stelde een ultimatum, trok het bod ’s avonds laat in, bood het boze Ajax vervolgens zijn excuses aan, maar kwam in het weekeinde toch weer terug aan de onderhandelingstafel.

Voor een transferbedrag van 27 miljoen euro verhuist de international naar Spanje. Wesley Sneijder tekent vandaag een contract voor vijf seizoenen bij Real Madrid, dat een etmaal eerder nog zijn openingsbod van 24 miljoen euro had ingetrokken bij Ajax.

Gisteren klopte de Koninklijke opnieuw aan bij Ajax om de deal rond te maken. Beide partijen kwamen uit op een transferbedrag van 27 miljoen euro, een record in de geschiedenis van de Amsterdamse club.

Met het akkoord heeft Sneijder alsnog zijn gewenste droomtransfer, nadat een flirt met Valencia eerder deze zomer op niets uitliep.

Real Madrid hoopt de international vanavond te presenteren in Bernabeu, tegelijk met de van Feyenoord overgenomen Royston Drenthe. Deze kwam gisteravond al in de Spaanse hoofdstad aan.

Ajax-directeur Martin van Geel: ,,Wij zijn er trots op dat na Ryan Babel opnieuw een zelfopgeleide speler voor heel veel geld naar een absolute Europese topclub gaat. Uiteraaard vinden wij het vreselijk jammer om één van onze beste spelers juist nu te moeten missen voor de uiterst belangrijjke wedstrijden in de voorronde van de Champions League. Tegelijkertijd konden we Wesley deze kans niet onthouden.’’

Voor Ajax betekent de transfer een financiële klapper, maar sportief is het vertrek van Sneijder een klap. Woensdagavond treft Ajax thuis Slavia Praag in het eerste van twee cruciale duels in de kwalificatieronde van de Champions League.

,,Zonder Sneijder is die klus nog een stuk moeilijker,’’ zei trainer Henk ten Cate zaterdagavond al, na de 1-0 overwinning op PSV in het duel om de Johan Cruijff Schaal. Naast de Utrechter moet Ajax Edgar Davids missen, die maanden is uitgeschakeld met een scheenbeenbreuk.

Nog maar drie weken geleden beloofde Sneijder nog een jaar bij Ajax te blijven, nadat Valencia drie keer vergeefs had aangeklopt in Amsterdam. ,,Volgend jaar, dan maak ik de stap,’’ zei de voetballer op een speciaal belegde persconferentie in De Lutte.

Destijds maakten club en speler de afspraak dat Sneijder volgende zomer voor een afgesproken bedrag mocht vertrekken, naar verluidt tien miljoen euro. Toen Real Madrid deze week echter met een mega-bod kwam, kon Ajax weinig anders dan het gesprek aangaan.

Ten Cate legde zich vrijdag al min of meer neer bij een vertrek van zijn spelmaker. ,,Ik ben al bezig met een leven zonder Wesley,’’ zei de Ajax-trainer, niet wetende dat Real Madrid zijn bod laat op de avond weer in zou trekken.

Technisch directeur Pedrag Mijatovic stelde Ajax een ultimatum van drie uur om het bod van 24 miljoen te accepteren. Toen de Amsterdammers lieten weten niet gediend te zijn van een dergelijke houding, trok Real zijn miljoenen terug.

De impasse werd gisteren doorbroken. Real had al een principe-akkoord met Sneijder, toen het na de middag alsnog contact opnam met Ajax. De Amsterdammers zijn de laatste dagen al volop bezig met de opvolging van Sneijder.

,,Zoals dat hoort,’’ aldus Ten Cate. ,,We hebben een schaduwlijst en hebben er altijd rekening mee gehouden dat onze beste spelers konden vertrekken. Dat weet je bij een club als Ajax.’’

Het streven van de Amsterdammers is om nog voor morgenavond een versterking te presenteren. Tot dan kan de club nog wijzigingen aanbrengen in de spelerslijst voor het dubbele duel met Slavia Praag.

,,Maar daar doen we niet te overspannen over,’’ zei technisch directeur Van Geel vrijdag.

,,Zelfs als je bijvoorbeeld op dinsdag een nieuwe speler vast zou leggen, is het maar de vraag of hij gelijk inzetbaar is. Zo’n jongen komt dan net binnen en heeft misschien nog niet eens getraind. Tot 31 augustus kunnen we onze selectie versterken voor het nieuwe seizoen.’’

Sneijder zelf kreeg een weekeinde vrijaf van zijn club, om op adem te komen van alle heisa. De voetballer - geschorst voor het duel met PSV - zou in de rust prijzen uitreiken aan de beste jeugdvoetballers van Nederland, maar bleef thuis. Zijn naam weerklonk af en toe vanaf de tribunes, waar het Amsterdamse publiek hem uit volle borst toezong.

Gisteren hoefde Sneijder zich niet te melden op de ochtendtraining. Naast de Arena zal hij nu helemaal niet meer trainen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 8:08 am

Afbeelding


Interview met Sneijder in de AS (vanuit zijn 'huis in een Amsterdamse woonwijk' :smallgrin.gif: .) Jammer dat het in het Spaans is, anders hadden we een paar quotes voor de OD-topic. 'Madrid is de mooiste club van de wereld', 'dit is een droom', 'deze kans krijg je maar één keer in je leven', etc. Maar ook: 'als Ajax me niet had laten gaan, had het een groot probleem gehad. Dat heb ik ze gezegd.'
Laatst gewijzigd door joey op ma aug 13, 2007 8:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 13, 2007 8:26 am

joey schreef:Interview met Sneijder in de AS (vanuit zijn 'huis in een Amsterdamse woonwijk' :smallgrin.gif: .) Jammer dat het in het Spaans is, anders hadden we een paar quotes voor de OD-topic. 'Madrid is de mooiste club van de wereld', 'dit is een droom', 'deze kans krijg je maar één keer in je leven', etc. Maar ook: 'als Ajax me niet had laten gaan, had het een groot probleem gehad. Dat heb ik ze gezegd.'
Jammer dat dit dan nog gezegd moet worden (het voegt helemaal niks meer toe, je roept alleen verkeerde gevoelens op bij de Ajax-supporters).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 13, 2007 8:33 am

Inderdaad niet zo slim van Wesley. Dan had ie niet drie weken geleden het champagneglas moeten heffen toen afgesproken was dat hij nog een seizoen zou blijven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » ma aug 13, 2007 8:45 am

Beetje onhandig en vooral onnodig van Sneijder omdat nu nog eruit te spuwen, maar goed. Heb het allemaal even laten zinken, mijn vetrouwen in Van Geel is terug, we halen wat prima nieuwe spelers erbij en worden op onze sokken kampioen.

(mijn voorspelling: Kampioen halverwege April)

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 13, 2007 8:54 am

LouisXIV & co schreef:Het vertrek van Sneijder werd pas weer concreet toen Real zich meldde en dat was zo'n beetje afgelopen vrijdag. Hoe kun je in die tussentijd al iets regelen? En daarvoor was er gewoon geen concrete dreiging. Dan ga je toch niet spelers ni een soort wachtkamer zetten met een halfingevuld contract waar alleen nog een handtekening onder moet...?

Sommigen hier denken echt veel te simpel, maar vooral ook veel te negatief over de technische staf. Neem vooral even in ogenschouw dat oude TD's Sneijder al voor 18 mio aan Valencia hadden verkocht en Babel waarschijnlijk al voor 10 aan Liverpool. Van Geel is een harde man die Ajax weer profesioneel aanpakt en mede met die instelling vorig jaar Stam voor de neus van psv heeft weggekaapt. Een beetje meer vertrouwen in die man.
Groningen lukte het wel
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 8:58 am

Groningen was al bezig een spits te halen voor Ajax zich meldde voor Suarez.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 13, 2007 9:02 am

Anders hadden ze aan die 6 weken niet genoeg gehad bedoel je?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 9:05 am

Inderdaad! :hypocrite.gif:

Ajax is bezig geweest met de opvolging van Sneijder, maar Wesley moest eerst weg, nietwaar? Dus zo concreet kan het allemaal niet worden.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 13, 2007 9:08 am

Je kan best principe afspraken maken volgens mij. Maar inderdaad, een echt akkoord was niet eerder mogelijki. Vandaag de principe afspraken omzetten in echte is wel mogelijk
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 9:12 am

Wie weet. Maar vaak moet er nog een hoop geregeld worden. Zelfs de transfer van Babel, die rimpelloos verliep, nam een paar dagen in beslag.

Het maakt mij ook niet uit. Voor mijn part komen de nieuwe spelers over een week, als ze maar goed zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie