Jaap Stam

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 12, 2007 9:05 am

LouisXIV & co schreef:
LouisXIV & co - Posted: Mon Oct 29 12:25:47 schreef:Mensen die denken dat we het wel zonder Japie af kunnen, hebben niet goed opgelet en leggen te veel nadruk op die paar foutjes dit jaar. Heus: hij maakt er nog altijd een stuk minder van Vermaelen, Heitinga en van de Wiel (over Colin en Urby heb ik het maar effe niet).

Tegen Utrecht pakte het zonder Stam misschien nog aardig uit, maar dat had meer met Utrecht te maken dan met onze verdediging. Ik voorspel je dat we in de komende 3 wedstrijden minimaal 5 goals om de oren krijgen en dat we dan pas massaal het gemis van Stam gaan beseffen.
I rest my case.
Kans Feyenoord: Van Bronkhorst loopt weg bij Gabri
Doelpunt Feyenoord: Van Bronkhorst loopt weg bij Gabri
Penalty Feyenoord: Mols loopt weg bij Maduro
Doelpunt Feyenoord: De Guzman loopt weg bij??

Je kunt van de verdediging vinden wat je wil, maar volgens mij gaan er ook wat andere dingetjes mis.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 12, 2007 9:58 am

Jöhnk schreef:
LouisXIV & co schreef:
LouisXIV & co - Posted: Mon Oct 29 12:25:47 schreef:Mensen die denken dat we het wel zonder Japie af kunnen, hebben niet goed opgelet en leggen te veel nadruk op die paar foutjes dit jaar. Heus: hij maakt er nog altijd een stuk minder van Vermaelen, Heitinga en van de Wiel (over Colin en Urby heb ik het maar effe niet).

Tegen Utrecht pakte het zonder Stam misschien nog aardig uit, maar dat had meer met Utrecht te maken dan met onze verdediging. Ik voorspel je dat we in de komende 3 wedstrijden minimaal 5 goals om de oren krijgen en dat we dan pas massaal het gemis van Stam gaan beseffen.
I rest my case.
Kans Feyenoord: Van Bronkhorst loopt weg bij Gabri
Doelpunt Feyenoord: Van Bronkhorst loopt weg bij Gabri
Penalty Feyenoord: Mols loopt weg bij Maduro
Doelpunt Feyenoord: De Guzman loopt weg bij??

Je kunt van de verdediging vinden wat je wil, maar volgens mij gaan er ook wat andere dingetjes mis.
Klopt het is vaak onoplettendheid vanuit het middenveld. Onbegrijpelijk overigens, want ik neem aan dat de spelers van AJAX weten wat van onkunde ze op de rechtsback hebben staan. Met Ogararu in de ploeg weet je dat de linksbuiten van de tegenpartij alle tijd en ruimte krijgt om een mooie voorzet of steekbal te geven.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 12, 2007 11:36 am

Maduro laat Mols idd lopen, maar Maduro is ook geen centrale verdediger. Daarnaast speelt Ajax ook 1 tegen 1 op dat moment met een man minder. Dan krijg je gewoon zo'n moment. Ik vond Maduro voor de rest aardig attent spelen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 12, 2007 11:41 am

goodfella schreef:Maduro laat Mols idd lopen, maar Maduro is ook geen centrale verdediger. Daarnaast speelt Ajax ook 1 tegen 1 op dat moment met een man minder. Dan krijg je gewoon zo'n moment. Ik vond Maduro voor de rest aardig attent spelen.
Op het moment dat de strafschop viel stond Maduro wel achterin. Van der Wiel en Ogararu waren er op dat moment namelijk al af.

Verder is de rol van Gabri al uitgebreid besproken. :excited.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 12, 2007 11:49 am

Thomas schreef:[Op het moment dat de strafschop viel stond Maduro wel achterin.
Klopt, maar daarom zeg ik ook dat Maduro absoluut geen verdediger is. Bovendien weet je dat er een moment komt dat 010 ervandoor is als je met 10 man speelt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 12, 2007 12:54 pm

Zlatan Son of God schreef:Klopt het is vaak onoplettendheid vanuit het middenveld.
Dat is geen onoplettendheid, maar een voorbeeld van spelers die niet positioneel kunnen verdedigen. Als de spelers van Ajax goed stonden, hadden ze namelijk zicht gehad op de man en de bal en kon de man dus nooit uit hun rug weglopen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 12, 2007 1:23 pm

Bertje schreef:
Zlatan Son of God schreef:Klopt het is vaak onoplettendheid vanuit het middenveld.
Dat is geen onoplettendheid, maar een voorbeeld van spelers die niet positioneel kunnen verdedigen. Als de spelers van Ajax goed stonden, hadden ze namelijk zicht gehad op de man en de bal en kon de man dus nooit uit hun rug weglopen.
Pak de beginsituatie er maar eens bij van de 1-0.. positioneel staat iedereen goed behalve Ogararu maar die kan ook niet beter. Vervolgens is gabri van Bronkhorst kwijt omdat hij de bal volgt in plaats van zijn man die uit zijn rug loopt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 12, 2007 1:27 pm

Die man mag helemaal niet in zijn rug staan. Als je iemand dekt, kun je diegene altijd zien. Op het moment dat Gabri dus de bal volgt, dekt hij de man niet meer.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo nov 14, 2007 4:40 pm

Jöhnk schreef:Kans Feyenoord: Van Bronkhorst loopt weg bij Gabri
Doelpunt Feyenoord: Van Bronkhorst loopt weg bij Gabri
Penalty Feyenoord: Mols loopt weg bij Maduro
Doelpunt Feyenoord: De Guzman loopt weg bij??

Je kunt van de verdediging vinden wat je wil, maar volgens mij gaan er ook wat andere dingetjes mis.
De Guzman loopt weg bij, wederom, Gabri..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 22, 2007 9:45 am


joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 22, 2007 2:35 pm

Ik blijf het vreemd vinden dat Stam er zomaar opeens mee gestopt is. Geen ambitie meer, mijn hoela. Dan begin je niet aan een seizoen. Wat zit er nog meer achter? Zoveel voorbeelden zijn er niet van spelers die er zomaar opeens mee ophouden, volgens mij. Het gaat tegen de voetballogica in.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 22, 2007 4:09 pm

Hij wilde in de zomer al stoppen, Joey.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 22, 2007 4:48 pm

Te krakkemikkig?

Maar dan nog, dan begin je niet aan een nieuw seizoen. Er moet iets geknapt zijn bij hem. De uitschakeling voor de CL?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma nov 26, 2007 12:14 pm

Japie bedankt! :worshippy.gif: :sad.gif:


Prachtig mooie sfeeractie ook op 410! :worshippy.gif: :cool.gif:
Wat werd Jaakke trouwens uitgefloten op F-Side...

Japie bedankt!

Amsterdam, 25 nov 2007

Jaap Stam heeft afscheid genomen van het Ajax-publiek. Voor de wedstrijd tegen Vitesse werd de voormalig aanvoerder gehuldigd door de club, de supportersverengingen en vijftigduizend uitzinnige fans.

Dat Stam bijna een maand nadat hij bekend maakte te stoppen met voetbal nog altijd een publiekslieveling is in Amsterdam, werd wel duidelijk zondagmiddag. Vroeger dan ooit waren de fans richting Amsterdam ArenA gekomen om afscheid te nemen van de voormalige Ajax-aanvoerder. Toen de Kampenaar even voor 14.30 uur richting middencirkel stapte, klonk er een keihard applaus en veel gezang van de tribunes. Voorzitter John Jaakke overhandigde Stam het bekende Ajax-borstbeeld. ,,We zijn er trots op dat je je fantastische voetbalcarrière bij onze club hebt afgesloten.” Terwijl Stam met vrouw en kinderen luisterde naar de mooie woorden van Jaakke en de vertegenwoordigers van de supportersverenigingen verscheen op de boarding rond het veld de tekst ‘Jaap bedankt’.

Stam sprak zelf ook nog het publiek toe. ,,Het was niet makkelijk om te stoppen”, vertelde hij de supporters. ,,Vooral niet omdat ik in zo’n korte tijd echt één van jullie ben geworden. Voor mij is er in Nederland geen mooiere club dan Ajax en ik ben trots dat ik hier mijn carrière heb mogen afsluiten.”

Tijdens zijn ereronde werd Stam getrakteerd op een luid applaus, vuurwerk en een staande ovatie. Na afloop sprak hij nog even met Ajax TV. ,,Normaal krijg ik niet zo snel een brok in mijn keel”, zei hij. ,,Maar bij gelegenheden als deze wel.”

Afbeelding
Vak 410 bracht een mooi eerbetoon aan Jaap Stam.

Afbeelding
Stam kreeg van voorzitter John Jaakke het Ajax-borstbeeld.



Bron: http://www.ajax.nl/

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 26, 2007 2:25 pm

Harm, wat vond je van het afscheid van Japie? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 26, 2007 2:32 pm

Krijgt iedereen die bij Ajax gespeeld heeft dat Ajax-borstbeeld?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie