Jaap Stam

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 19, 2007 11:34 pm

Mwah, Harm moet naar Koe luisteren. Dat is pas een straf. MAVO-3- (pardon, VMBO-) geklets compleet met een stukje dit en een stukje dat, en dan nog in een tergend laag tempo. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jan 19, 2007 11:44 pm

"Maar ok", hij staat wel bovenaan.... ;)

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za jan 20, 2007 12:36 am

joey schreef:Mwah, Harm moet naar Koe luisteren. Dat is pas een straf. MAVO-3- (pardon, VMBO-) geklets compleet met een stukje dit en een stukje dat, en dan nog in een tergend laag tempo. :X
Maar je kunt Koeman niet betrappen op tegenstrijdige verhaaltjes. Vooralsnog heeft Koeman het in zijn trainerscarrière beter gedaan dan Ten Cate. Maar luijster gerust tussen de regels door hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 1:15 am

Jöhnk schreef:
Harm schreef:Ik zou ook naar iedere vakantie uijtkijken als ik iedere dag naar Ten Cate moest luijsteren.
Inderdaad. Zeker als zijn aanwijzingen net zo tegenstrijdig als zijn uitlatingen in de pers.
Dat valt allemaal best mee.

En de eerste speler die negatief is over de trainer Ten Cate moet ik nog mee maken.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za jan 20, 2007 12:14 pm

Koeman heeft het beter gedaan dan Ten Cate in zijn trainers carriere?

Ik vind het knapper om een goede naam op te bouwen in de voetbalwereld en zo in de top te komen, dan door je reputatie en naam als oud voetballer direct de topbanen te krijgen. Bovendien laat Koeman zijn clubs achter met hordes kutspelers die hij gekocht heeft.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 20, 2007 12:17 pm

Arwin schreef:Koeman heeft het beter gedaan dan Ten Cate in zijn trainers carriere?
Dat lijkt me duidelijk he.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za jan 20, 2007 12:19 pm

Thomas schreef: En de eerste speler die negatief is over de trainer Ten Cate moet ik nog mee maken.
Vind dit altijd een beetje een drogreden. Over Koeman heb ik ook nog geen spelers negatief horen spreken. Het zegt mij geen donder of iemand dan ook meteen een goede trainer is.
Bertje for President!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za jan 20, 2007 12:20 pm

Jöhnk schreef:
Arwin schreef:Koeman heeft het beter gedaan dan Ten Cate in zijn trainers carriere?
Dat lijkt me duidelijk he.
Mij niet, ik ben het er ook totaal niet mee eens.

Als Ten Cate een paar jaar Ajax en PSV traint wordt hij ook wel kampioen met ze hoor. Koeman heeft wat mij betreft juist heel weinig laten zien. Alleen dat hij antivoetbal speelt, de greep op zijn selectie volledig kan kwijt raken en heel slechte spelers koopt.

Ten Cate heeft juist bij al zijn clubs goed voetbal laten zien, die clubs voor hun niveau heel hoog laten eindigen en alle spelers die onder hem werken zijn positief over hem.

Als de veldtrainer bij Barcelona heeft hij toppers beter gemaakt, de CL en de spaanse titel gewonnen en topspelers als Ronaldinho smeekten hem te blijven bij Barca.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jan 20, 2007 12:23 pm

Smeekten hem te blijven, geloof je dat zelf .. ( toch niet op hun knietjes hoop ik )

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 20, 2007 12:26 pm

Arwin schreef:Als Ten Cate een paar jaar Ajax en PSV traint wordt hij ook wel kampioen met ze hoor.
OK, dat mag Hij nu gaan laten zien. :xyxthumbs:
Ten Cate heeft juist bij al zijn clubs goed voetbal laten zien, die clubs voor hun niveau heel hoog laten eindigen en alle spelers die onder hem werken zijn positief over hem.


Feitelijk onwaar. Welke speler van Nac veegde ook alweer de vloer aan met Ten Cate? Los van het feit of het een topspeler of een prutser betrof.

Nogal wiedes dat spelers zich niet negatief uitlaten over hun coach. Dat komt eventueel pas als Ten Cate is vertrokken. Overigens: waar Huntelaar het nog opnam voor Blind uit hij reeds voorzichtige kritiek op Ten Cate.
Als de veldtrainer bij Barcelona heeft hij toppers beter gemaakt, de CL en de spaanse titel gewonnen en topspelers als Ronaldinho smeekten hem te blijven bij Barca.
Voor zover het klopt: dat boeit mij niet. Bij Ajax is Hij hoofdtrainer. Gerard van der Lem heeft ook alles gewonnen als assistent.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za jan 20, 2007 12:27 pm

Ik herinner me dat die speler van NAC ondanks dat ze elkaar niet lagen Ten Cate wel een fantasische trainer vond en een eerlijk mens.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 20, 2007 12:35 pm

Nee hoor:
„Ik ben bij NAC door hem weggepest,“ stelt Van den Eede. „Ik kreeg elke training een tirade over me heen. Hij vond me niet goed genoeg. Het was zo erg dat ik op het laatst met lood in de schoenen naar de club ging. Als mens vind ik hem daarom niet respectvol. Dat neemt niet weg dat hij een heel goede trainer is.“
PZC

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za jan 20, 2007 12:54 pm

gped trainer en eerlijk (eerlijker dan je spelers laten blijken dat ze niet goed genoeg zijn krijg je ze niet :D ) ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 20, 2007 1:01 pm

Laten we het erop houden dat VDE niet onverdeeld positief is.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 20, 2007 1:47 pm

Maar hij noemt hem toch een heel goed trainer? Daar gaat het toch om.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za jan 20, 2007 1:49 pm

Nee, hoor, het ging om negatieve uitlatingen van spelers die onder hem gewerkt hebben.
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 1:50 pm

Jöhnk schreef:Nee hoor:
„Ik ben bij NAC door hem weggepest,“ stelt Van den Eede. „Ik kreeg elke training een tirade over me heen. Hij vond me niet goed genoeg. Het was zo erg dat ik op het laatst met lood in de schoenen naar de club ging. Als mens vind ik hem daarom niet respectvol. Dat neemt niet weg dat hij een heel goede trainer is.“
PZC
Maar wel een goede trainer dus. Normaal gesproken hoor je spelers met enige regelmaat natrappen na een trainer, maar over Ten Cate heb ik nog nooit een speler horen zeggen dat het geen goede trainer is.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za jan 20, 2007 1:51 pm

Toch zegt het mij helemaal niets.
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 20, 2007 1:54 pm

@ Kaboem: zegt mij wel wat. Ten Cate behoort volgens mij ook wel tot de betere trainers van Nederland. (Ik twijfel wel nog steeds of HTC bij Ajax past. Maar dat terzijde.)

Maar de bewering waar ik op cq. tegen inging was dat nog nooit een speler zich negatief over Ten Cate had uitgelaten.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za jan 20, 2007 1:56 pm

Jöhnk schreef:@ Kaboem: zegt mij wel wat. Ten Cate behoort volgens mij ook wel tot de betere trainers van Nederland. (Ik twijfel wel nog steeds of HTC bij Ajax past. Maar dat terzijde.)

Maar de bewering waar ik op cq. tegen inging was dat nog nooit een speler zich negatief over Ten Cate had uitgelaten.
Ik ken weinig spelers die niet gaan zeuren over de trainer als ze niet slagen bij een club. Dat zegt mij dus helemaal niets.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za jan 20, 2007 1:58 pm

Ik denk dat van den Eede van heel veel trainers kan leren voetballen. Van den Eede kan namelijk niet voetballen. ;)

Ik twijfel overigens niet of hij een goede veldtrainer is, hoor. Ik twijfel meer aan zijn coaching en aan de manier waarop hij naar buiten treedt.
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 15, 2007 9:03 pm

Ik zat vandaag nog eens goed na te denken over de rol van Stam, mede na de teleurstellende wedstrijd gisteren. Ik denk dat gister Davids node gemist werd, niet eens zozeer als voetballer. Het Ajax van gisteren miste spelers met de persoonlijkheid om bijvoorbeeld slim om te gaan met een scheidsrechter, zodat je een keer géén kaart pakt of juist wél een keer die vrije bal meekrijgt. Werder deed dat gister veel slimmer, zij maakten ook wel eens stevige overtredingen, gelijkwaardig aan momenten dat Ajacieden geel kregen, maar komen er wél mee weg! Stam kan die scheidsrechter niet goed bespelen, alleen bijvoorbeeld al te denken aan de reactie van de scheids als Stam naar hem toekomt voor de 2de kaart van Lindenbergh. En dan spant hij ook nog eens de kroon met een gele kaart voor een overtreding op de helft van Werder die niet eens echt nodig was.... :sad:

Stam is een topverdediger, die met zijn ervaring de jonkies heel wat kan leren. Maar de communicatie met scheidsrechters e.d. moet hij maar even aan anderen overlaten. Zelfs Sneijder begint dat juist wel te leren! ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 15, 2007 10:03 pm

Scheidsrechters bespelen is ontzettend moeilijk zoniet onmogelijk. Je kan nog zo'n slimme speler zijn. Een scheidsrechter die een kaart gaat uitdelen krijg je echt niet meer op andere gedachten. En persoonlijk denk ik dat Davids misschien wel de laatste is die dat zou kunnen.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 16, 2007 6:33 pm

Persoonlijk vind ik het niet zo moeilijk, al maak ik dan ook weinig schandalige overtredingen.... :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do mar 01, 2007 11:26 pm

Jaap Stam uit voorzorg naar kant gehaald

1/3/2007 11:06

Het kwartfinale-duel in de strijd om de KNVB-beker met Willem II duurde voor Ajax-aanvoerder Jaap Stam slechts 39 minuten. Coach Henk ten Cate verwacht de 34-jarige verdediger echter niet lang kwijt te zijn.
'Jaap had vóór de wedstrijd al last van zijn hamstring', bekende Ten Cate na afloop van het door Ajax met 2-0 gewonnen duel. 'Hij heeft het geprobeerd, maar omdat het niet ging, hebben we hem uit voorzorg naar de kant gehaald.'

Of Stam er zondag alweer bij is als Ajax SC Heerenveen op bezoek krijgt, is nog niet bekend.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Plaats reactie