Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33531
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 8:54 pm

Marillion schreef:Ik geef toch ook aan dat ik wel degelijk problemen heb met die move van Cruijff destijds. Achteraf weliswaar, want ik was destijds te jong om me er druk over te maken. Sterker nog. Ik geef aan dat zijn argumenten vanuit supportersperspectief slechter te begrijpen zijn dan die van Vermeer.

Er zijn ongetwijfeld supporters te vinden die daar anders over denken. Maar dat is dan weinig consequent.
Ik was mijn post aan het componeren terwijl jij postte. Soort van crosspost dus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 31, 2014 9:06 pm

zeux schreef:

Ken jij van Vermeer quotes als de volgende:
'Iedereen weet dat ik bepaalde revanchegevoelens heb. Dat kan bij mij wel meespelen, maar voor het totaal is het onbelangrijk.' (De Telegraaf, 20 augustus 1983)

'Ik heb ook in Aquafredo nog eens goed nagedacht over het aspect. En ben toen uitgegaan van de mogelijkheden van Feyenoord. Het speelt in een van de mooiste stadions ter wereld. Ze hebben, tien, vijftien jaar geleden tegen een gemiddelde van 45.000 toeschouwers gespeeld. Waarom zou dat nooit meer kunnen? Als de mensen voor zo'n Van Hanegem-wedstrijd binnen tien dagen alle kaarten opkopen, dan is er toch een potentiële belangstelling voor iets bijzonders.' (Sport 80, juli 1983)

'Ik kom in de buurt van Rotterdam wonen. Ook al begin ik hier bij Feyenoord vrijwel zeker aan mijn laatste voetbaljaar, ik ga niet elke dag 50 minuten in de auto zitten om te gaan trainen. Ik heb nooit verder weggewoond van het stadion dan een minuut of vijftien met de auto, daar wil ik me ook nu weer aan houden. Want voetballer zijn zoals ik betekent doorgaans nog wat meer werk dan alleen maar spelen. Wat dacht je van al die interviews elke dag weer?' (Sport 90, juli 1983)

'Iedereen moet hier nog aan mij wennen.' (Voetbal International, 13 augustus 1983)

'Ik heb altijd een enorme drempelvrees voor De Kuip gehad, maar het is gelukkig meegvallen. De reacties van het publiek bij zowel het Rotterdam- als Amsterdam-toernooi heb ik als bevrijdend ervaren. Het was aanvankelijk nog een schim voor me, maar nu ik de realiteit ken, ben ik tevreden.' (Telegraaf, 20 augustus 1983)

'Mijn overgang was geen gebruikelijke transfer met als doel me financieel of sportief te verbeteren.' (Vrije Volk, 17 september 1983)

'Je hebt dus profs en mensen die in het voetbal zitten uit hobby en die er dus geen verstand van hebben, zeg maar met iemand die bijvoorbeeld normaal verwarmingsmonteur is. Dan krijg je natuurlijk ruzie want jij hebt verstand van voetbal en een verwarmingsmonteur niet. Daarom ben ik bij Feyenoord gaan voetballen en toen heb ik maar in Rotterdam laten zien hoe het moet.' (Elf, juni 1984)
bron

Wat is je punt met die quotes? Behalve dat je hier heel goedkoop dingen die 40 jaar geleden werden gezegd uit hun verband rukt om een punt (die mij nog steeds niet duidelijk is) te maken.

Marillion schreef:Dat is wat mij betreft meten met twee maten.

Sterker nog, als het gaat om de argumentatie achter de keuze dan is die van Vermeer vanuit supportersperspectief een stuk beter te begrijpen. Die jongen wil gewoon graag weer spelen en is er echt niet mee bezig om Ajax een hak te zetten.
Dan hebben we een heel ander kijk op bepaalde dingen. Voor mij als supporter doet het veel meer pijn dat Vermeer, als Amsterdammer en als 'jongen van de club', zonder reden een langdurig contract bij het aartsrivaal tekent. En geef nou niet als reden dat hij geen opties had.

Cruijff deed dat destijds niet uit liefde voor de club feyenoord en ook niet om het sportieve. Hij werd respectloos aan de kant geschoven door het toenmalig bestuur, en besloot uit rancune om een 'move' te maken, juist omdat hij zo goed wist hoe gevoelig het ligt en hoeveel het los zou maken. Ik praat het niet goed, en heb nog altijd heel veel moeite om die oude beelden van hem in het feyenoord tenue te zien. Maar zo'n actie is voor mij persoonlijk veel makkelijker om te begrijpen dan wat Vermeer nu doet. Alsof de supporters, de club, de stad, en alles wat daarbij komt kijken hem helemaal niet zoveel kunnen schelen- zo ervaart mijn supportershart dat.

Het is dus sowieso geen meten met twee maten, want de gevallen zijn in essentie heel anders.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40997
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 9:12 pm

Oh, de argumenten voor Vermeer tellen niet? Waarom denk je dat die jongen nog in Amsterdam zat? Omdat hij de clubs voor het uitkiezen had?

Ik schat in dat hij liever naar het buitenland was gegaan. Hij weet ook wel dat dit wat gevoelig ligt en bovendien heeft hij de leeftijd ook om zo'n stap te zetten én heeft hij al een aantal jaren in de Eredivisie gespeeld. Nu staat hij vlak voor de transferdeadline en kan hij kiezen. Nog een jaar op de bank of bij Feyenoord onder de lat. Als supporter heb ik daar gevoelsmatig wel wat issues mee. Maar rationeel gezien kun je hem weinig kwalijk nemen. Hij heeft altijd zijn uiterste best gedaan bij Ajax, heeft nooit moeilijk gedaan toen hij er naast kwam. Maar wil gewoon spelen.

Cruijff heeft destijds bewust de club een hak willen zetten. Daarmee neem je dus ook bewust de supporters mee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33531
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 9:15 pm

Wow, jij hebt echt een heel eigen kijk op de dingen Mr Ajax.

Vermeer geen reden? Hij is na jaren eerste keeper te zijn geweest op een tweede plan gezet.

Cruijff is ook een Amsterdammer. En effe een groter icoon dan Vermeer.

Wat de relevantie van de quotes is? Crujiff ging naar Feijenoord om Ajax bewust een hak te zetten (en vervolgens ook daadwerkelijk kampioen te maken). Ik heb van Vermeer zo'n intentie nog niet gelezen. Hij lijkt vooral eerste keeper te willen zijn (na zich een jaar in zijn lot geschikt te hebben).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door brigade zuid » zo aug 31, 2014 9:33 pm

Ach Vermeer moet lekker doen waar die zich goed bij voelt. Mocht het tot een afscheid komen in de Arena, zal ik hem uitfluiten. Als supporter zijnde kan ik dit niet waarderen.

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 31, 2014 10:00 pm

zeux schreef:Wow, jij hebt echt een heel eigen kijk op de dingen Mr Ajax.
Haha. Omdat het niet strookt met de jouwe?
zeux schreef:
Vermeer geen reden? Hij is na jaren eerste keeper te zijn geweest op een tweede plan gezet.
Zomaar. Arme jongen.

Vermeer is op een 'tweede plan' gezet omdat hij veel te lang ontzettend liep te kutten en de ploeg bakken met punten kostte. For the record, ik was vorig seizoen fel tegen het vervangen van Vermeer door Cillessen. Alleen al op dit forum heb ik Vermeer meer verdedigd dan welk andere lid ook, volgens mij. Ik vond het toen emotioneel heel moeilijk te verkroppen, juist omdat hij voor mij een van de 'big boys' was- een geboren Amsterdammer die de jeugdopleiding heeft doorlopen en gewoon heel erg goed was in zijn vak. Maar op een gegeven moment was de koek echt op.
zeux schreef: Cruijff is ook een Amsterdammer. En effe een groter icoon dan Vermeer.

Wat de relevantie van de quotes is? Crujiff ging naar Feijenoord om Ajax bewust een hak te zetten (en vervolgens ook daadwerkelijk kampioen te maken). Ik heb van Vermeer zo'n intentie nog niet gelezen. Hij lijkt vooral eerste keeper te willen zijn (na zich een jaar in zijn lot geschikt te hebben).
Weer heel goedkoop van je, en hier ga ik niet in met je mee. Ik heb net een aantal keer aangegeven de move van Cruijff niet goed te praten. Ik heb ook netjes uitgelegd wat het verschil tussen de twee gevallen is en waarom wat Vermeer doet in mijn ogen kwalijker is. Dat kun je blijven negeren, maar dan houdt de discussie op.

En Vermeer neerzetten als een onschuldige arme jongen, die ontzettend genaaid is door zijn club maar zich toch braaf bleef opstellen, en eigenlijk alleen maar wilt keepen, waar dan ook- dat is ten eerste feitelijk onjuist en ten tweede veel en veel te kort door de bocht.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door raymon » zo aug 31, 2014 10:14 pm

Kom op zeg, zijn we fuckin' 12 of zo? Vermeer gaat naar Feyenoord, big deal zeg. Ik hoop dat hij het geweldig gaat doen. Ajax moet maar zorgen dat ze gewoon beter zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 31, 2014 10:30 pm

Raymon schreef:Kom op zeg, zijn we fuckin' 12 of zo? Vermeer gaat naar Feyenoord, big deal zeg. Ik hoop dat hij het geweldig gaat doen. Ajax moet maar zorgen dat ze gewoon beter zijn.

Was ik maar zo volwassen als jou.


Kan het zijn dat ik (en samen met mij nog een 'paar') het op een andere wijze zien, voelen, en beleven?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9070
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Kenneth Vermeer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 31, 2014 10:32 pm

brigade zuid schreef:Dat Vermeer dit zelf ook wil zeg. Wie wil er als Ajacied nou als een kakkerlak door het leven.
Johan Cruijff? Keje Molenaar? En nog een hele zwik? Van Graafland tot Charisteas.. Met een beetje mazzel hebben ze daar het Paard van Troje binnengehaald. Want Kenneth wisselde nu eenmaal briljante reddingen af met héél rare foutjes.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Rednose » zo aug 31, 2014 10:42 pm

brigade zuid schreef:Ach Vermeer moet lekker doen waar die zich goed bij voelt. Mocht het tot een afscheid komen in de Arena, zal ik hem uitfluiten. Als supporter zijnde kan ik dit niet waarderen.
Wat een onzin en wat zielig....je lijkt wel een rotterdammer :drecul.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23223
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Cruijff » zo aug 31, 2014 11:59 pm

Alexander schreef:Het wordt steeds gekker. We gaan toch niet onze concurrent versterken? Waar zijn we in godsnaam mee bezig? En nog voor een flut bedrag ook. Echt totaal krankzinnig dit.
Alexander schreef:Overmars had dit uiteraard nooit mogen doen. Lachwekkende beslissing. Je ziet dat de Boer er ook erg boos over is. En terecht!
wimpey schreef:De speler wil vertrekken, Alex. Naar de kakkies blijkbaar. Al maanden communiceert Ajax dat men rekent met een vertrek van Vermeer. Ik snap niet dat Overmars nu iets kwalijk wordt genomen.

Nogmaals: het is heel simpel. Ajax had een zéér duidelijke afspraak met Vermeer dat zijn transfersom slechts 1 miljoen euro bedroeg. De afgelopen maanden leek het er op dat er zelfs in de woestijn geen club te vinden was die 1 miljoen of zelfs maar 750.000 euro voor Vermeer neer wilde tellen.

Vermeer wil blijkbaar zelf graag naar Feyenoord. Kenneth is dus degene die de keuze gemaakt heeft om Amsterdam voor Rotterdam in te ruilen. Ik ben er niet bepaald blij mee, maar ik kan in dezen geen andere schuldige aanwijzen dan Kenneth Vermeer himself.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40997
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2014 7:13 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
brigade zuid schreef:Dat Vermeer dit zelf ook wil zeg. Wie wil er als Ajacied nou als een kakkerlak door het leven.
Johan Cruijff? Keje Molenaar? En nog een hele zwik? Van Graafland tot Charisteas.. Met een beetje mazzel hebben ze daar het Paard van Troje binnengehaald. Want Kenneth wisselde nu eenmaal briljante reddingen af met héél rare foutjes.
Ik reken toch minimaal op een afscheidskado van Kenneth op 21 september. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15191
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mano » ma sep 01, 2014 9:11 am

Ik gun Kenneth een plek onder de lat. Waar dan ook!

Persoonlijk vind ik het een enge keeper.
Hij heeft geen rust en ik had er altijd minder vertrouwen in als hij onder de lat stond.
Maar dat heeft met zijn drukke gedrag te maken volgens mij.

Hij wisselt topwedstrijden af met slechte, pakt wel penalties i.t.t. Cilessen

Dus veel plezier bij de Kakkies.
i.p.v. 7 reddingen per wedstrijd mag je er nu 22 doen dus ik snap het wel, veel meer te doen.
niet zo saai. :biggrin.gif:

Uiteraard zwaai ik em niet uit! Al is het alleen maar voor de Psychologisch oorlogsvoering die nu gaat beginnen :1evil.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door bryan » ma sep 01, 2014 9:18 am

Raymon schreef:Kom op zeg, zijn we fuckin' 12 of zo? Vermeer gaat naar Feyenoord, big deal zeg. Ik hoop dat hij het geweldig gaat doen. Ajax moet maar zorgen dat ze gewoon beter zijn.
:biggthumpup.gif: Zo is dat.

Kenneth: bedankt voor 15 jaar Ajax, en veel succes bij je verdere carrière.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33531
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » ma sep 01, 2014 9:19 am

Vermeer rekent op basisplaats bij Feyenoord


Kenneth Vermeer heeft voor Feyenoord gekozen omdat hij daar normaal gesproken kan rekenen op een basisplaats. Dat heeft de doelman gezegd in een reactie op zijn opvallende overstap van Ajax naar de Rotterdamse club.

''Het was mijn intentie om mijn loopbaan in het buitenland voort te zetten'', aldus Vermeer tegen De Telegraaf.

''Er was wel een x-aantal clubs dat me wilde hebben, maar geen die aansloot bij mijn ambities en doelstellingen. Daarna was het heel lang stil."

Er was onder meer interesse van Manchester United, dat Vermeer als tweede doelman wilde vastleggen. Maar de basisplaats die bij Feyenoord lonkt woog zwaar voor de Amsterdammer. ''Ik ben Ajax en zijn fans dankbaar voor veertien fantastische jaren, maar kon nu niet anders dan voor mezelf kiezen. Ik wil weer spelen. En bij Feyenoord kan dat.''

''Na drie kampioenschappen bij Ajax verloor ik in een slechte fase mijn basisplaats. Ik speelde op dat moment in het Nederlands elftal, maar op het moment dat het er echt om ging, bij het WK, was ik er door mijn situatie bij Ajax niet bij. En geloof me, dat was ongelooflijk pijnlijk. Het afgelopen seizoen zat ik op de bank. Nog zo’n jaar zou ik niet trekken.''



Heel pijnlijk


Vermeer hoopt dat de fans van beide clubs hun emoties enigszins de baas kunnen. ''Ik weet hoe het leeft tussen Ajax en Feyenoord en snap dat deze transfer voor sommigen heel pijnlijk is. Maar de enige vraag die ik mezelf kon stellen, was: wat is het beste voor mij? Dit was gewoon een kans die ik met beide handen moest grijpen. Laten we hopen dat iedereen zijn normale verstand gebruikt.''

De 28-jarige keeper noemt het ''chique'' dat Ajax hem voor slechts één miljoen euro liet vertrekken. ''Zelfs toen Feyenoord me wilde kopen, hebben Marc Overmars en Frank de Boer hun woord gehouden. Ik ga een nieuw avontuur aan en zal honderd procent voor Feyenoord geven. Zoals ik van de eerste tot de laatste dag voor Ajax heb gedaan.''
Nu.nl
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door beelzebub » ma sep 01, 2014 9:24 am

Wel slim van Kenny.
De afspraak van 1 miljoen of 750.000 was een harde, ongeacht de club.

Met de transfer deadline in het verschiet heeft hij zelf een akkoord met Feyenoord bereikt en De Boer en Overmars voor het blok gezet.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23223
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Cruijff » ma sep 01, 2014 10:15 am

beelzebub schreef:Wel slim van Kenny.
De afspraak van 1 miljoen of 750.000 was een harde, ongeacht de club.

Met de transfer deadline in het verschiet heeft hij zelf een akkoord met Feyenoord bereikt en De Boer en Overmars voor het blok gezet.
Zo is het en niet anders.


Marillion schreef:Ik geef toch ook aan dat ik wel degelijk problemen heb met die move van Cruijff destijds. Achteraf weliswaar, want ik was destijds te jong om me er druk over te maken. Sterker nog. Ik geef aan dat zijn argumenten vanuit supportersperspectief slechter te begrijpen zijn dan die van Vermeer.

Er zijn ongetwijfeld supporters te vinden die daar anders over denken. Maar dat is dan weinig consequent.
Nee, dat zit toch wat anders.
Wel of niet boos zijn over het jaar dat Johan bij Feyenoord heeft gespeeld heeft niet zoveel te maken met wel of niet consequent zijn, maar vooral met onwetendheid.

De grootste speler uit onze clubhistorie is in 1983 gigantisch geschoffeerd door de clubleiding. Een gekkie als Ton Harmsen heeft zich echt als een idioot gedragen. Heel denigrerend werd Johan verteld dat hij te oud was en de selectie dusdanig talentvol dat hij voor het behalen van opnieuw een kampioenschap helemaal niet nodig was. Genoegen nemende met een bijrol en tegen een pupillensalaris mocht hij nog een jaartje blijven.

Cruijff was niet alleen beledigd, hij was er ook sterk van overtuigd dat deze bestuursleden totaal geen verstand van voetbal hadden. Naar zijn mening waren de krachtverschillen in de Eredivisie van dien aard dat als hij met zijn kwaliteiten nog een jaar bij Ajax zou spelen Ajax kampioen zou worden. Zou hij, eventueel slechts op halve kracht een bijdrage aan het spel van Feyenoord leveren, dan had Feyenoord in zijn ogen een sterker elftal dan een Cruijffloos Ajax.
Dat is vervolgens wel gebleken. Hazes zong het al: Hij werd toch weer kampioen, pakte de beker en de gouden schoen.

Feyenoord werd in 1984 landskampioen én bekerwinnaar. Een kunstje dat ze daarna nooit meer herhaald hebben.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Baseman » ma sep 01, 2014 10:35 am

Boeiend wat Cruijff ooit in het verre verleden heeft gedaan...alsof die tijd te vergelijken is met de huidige tijd.

Wat betreft de huidige tijd: Een hele opvallende stap van Vermeer!
Ik heb er als niet-Ajacied weinig emotie bij, maar ik heb meer begrip voor de supporters die er moeite mee hebben. Ajax verliest een goede reservekeeper en versterkt een concurrent, waarbij de sentimenten tussen Ajax en Feyenoord overduidelijk mogen zijn. Ik vind het vreemd dat sommigen daar geen problemen mee hebben, ik vind het juist een blunder van Ajax.

Vermeer zelf begrijp ik ook minder, het lijkt me dat hij eigenlijk geen keuze had. Ik geloof dan ook weinig van zijn praatje over interesse van andere clubs die echter niet aansloten bij zijn ambities en doelstellingen.

PS: Het super/geweldige/fantastische/beste supporters ooit Legioen maakt de tokkie faam weer waar, wat lopen daar ongelooflijk veel IQ-loze randdebielen bij :excited.gif:
Op Twitter en andere sociale media vliegen de bedreigingen, scheldpartijen en beledigingen (richting Ajax, Vermeer en Feyenoord zelf) je om de oren, waarbij regelmatig zelfs enorm racistische taal gebruikt wordt (altijd fijn voor de andere donkere spelers van Feyenoord). Het spandoek met "Ebola Vermeer" is een andere droevig dieptepunt. Wanneer wordt die ontzettend achterhaalde mythe over het Legioen eindelijk eens doorgeprikt?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23223
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Cruijff » ma sep 01, 2014 10:44 am

Baseman schreef:Ik vind het vreemd dat sommigen daar geen problemen mee hebben, ik vind het juist een blunder van Ajax.

Vermeer zelf begrijp ik ook minder, het lijkt me dat hij eigenlijk geen keuze had. Ik geloof dan ook weinig van zijn praatje over interesse van andere clubs die echter niet aansloten bij zijn ambities en doelstellingen.
Ik heb er zelf best wel problemen mee, maar ik kan het onmogelijk een blunder van Ajax noemen.
Ajax had een duidelijke afspraak met Vermeer dat hij voor een zeer lage transfersom naar elke club mocht vertrekken. Aangezien ons bestuur en onze directie niet uit dubieuze Russen bestaat worden die afspraken dus keurig nagekomen.

Ik vind het wel gewoon erg kut, want je zult zien dat we de 2e doelman dit seizoen opeens veel vaker nodig gaan hebben dan je lief is. Dan ben je mooi de sigaar met Diederik Boer in de Champions League terwijl concurrent Feyenoord versterkt is met een doelman die tegen clubs als Manchester City, Olympique Lyon, Fiorentina en Olympique Marseille sublieme wedstrijden heeft gekeept. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Arthur » ma sep 01, 2014 11:04 am

Je zou het hooguit een blunder kunnen noemen dat ze bij die belofte aan Vermeer niet gelijk hebben aangegeven dat hij niet naar Feyenoord of Psv mag, maar het zou zwak zijn als ze nu achteraf ineens met die extra voorwaarde waren gekomen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Baseman » ma sep 01, 2014 11:13 am

Ik noem het inderdaad een blunder, omdat Vermeer naar elke club mocht vertrekken.
Mooi dat Ajax zich aan die afspraak blijft houden, maar Ajax had natuurlijk bepaalde clubs moeten uitsluiten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40997
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2014 11:15 am

Mwah, wat mij betreft niet. Hij mag weg omdat we hem niet goed genoeg vinden als eerste keeper. Dan moet je niet flauw zijn en hem beperkingen op gaan leggen.

Het is een opmerkelijke transfer. Vanuit supportersgevoel ben ik er ook niet heel enthousiast over. Maar als het gaat om werkgever-werknemer verhouding doet Ajax het wel netjes.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51922
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door wimpey » ma sep 01, 2014 11:16 am

Baseman schreef:Ik noem het inderdaad een blunder, omdat Vermeer naar elke club mocht vertrekken.
Mooi dat Ajax zich aan die afspraak blijft houden, maar Ajax had natuurlijk bepaalde clubs moeten uitsluiten.
Ik denk dat ze er niet op voorbereid waren dat Kenneth evt. naar de kakkies zou gaan / willen. Da's inderdaad slordig.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23223
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Cruijff » ma sep 01, 2014 11:28 am

Marillion schreef:Mwah, wat mij betreft niet. Hij mag weg omdat we hem niet goed genoeg vinden als eerste keeper. Dan moet je niet flauw zijn en hem beperkingen op gaan leggen.

Het is een opmerkelijke transfer. Vanuit supportersgevoel ben ik er ook niet heel enthousiast over. Maar als het gaat om werkgever-werknemer verhouding doet Ajax het wel netjes.
Sterker nog: ik denk dat je juridisch bekeken een zaak bij de rechter gewoon gaat verliezen wanneer je Feyenoord en/of PSV uitsluit.
Wanneer een 'werknemer' zijn arbeidspositie kan verbeteren door als 2e man een promotie te maken naar de 1e keus bij een concurrent uit dezelfde competitie dan ga je bij het Hooggerechtshof gigantisch hard op je snufferd als je denkt dat je contractueel een verbod op een vertrek naar die concurrent mag opleggen.

wimpey
Berichten: 51922
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door wimpey » ma sep 01, 2014 12:16 pm

Man U had Vermeer ook willen hebben, als 2e keeper achter De Gea...

Plaats reactie