Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Kenneth Vermeer

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:48 pm

Alles over deze keeper
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 05, 2006 11:28 pm

Vandaag was het weer de Vermeer uit de A1:

Hij rolt de bal heel snel uit, dit keer naar Maduro die niet weet wat hij ermee moet, er staan namelijk twee tegenstanders bij hem in de buurt;

Hij aarzelt bij een terugspeelbal, weet niet wat hij moet doen en een MU-speler verovert bijna de bal;

Hij is één brok onrust.

Vorig jaar tijdens de WK onder 20 leek het goed te gaan en afgelopen zomer speelde hij een erg goede finale, maar ik blijf twijfelen. Ajax had er goed aan gedaan hem uit te lenen, zelfs bij Jong RKC zal hij meer leren dan in een (sterk???) Jong Ajax. Hij moet onder druk leren presteren.

Een jaar of vijf geleden vond ik hem sterk keepen, talent heeft hij wel, maar in de A1 kwam het er niet uit.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » zo aug 06, 2006 1:22 am

ik ben geen fan! hij is atletisch, maar tevens ook klein, nog zeer onrustig, onervaren en niet goed bij hoge voorzetten. ik weet het niet, geen topper in mijn ogen, maar dat is stekelenburg ook zeker niet!

T82
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo aug 06, 2006 10:48 am

tevens ook...

cento

Bericht door cento » wo okt 25, 2006 3:07 pm

FC Den Bosch wil Kenneth Vermeer huren van Ajax
23-10-06
FC Den Bosch heeft bij Ajax aangeklopt om Kenneth Vermeer in de winterstop te huren voor een half seizoen. Den Bosch heeft zelf twee doelmannen: Gino Coutinho en Niki Mäenpää. Beiden kunnen echter tot dusverre de technische staf van de Bosschenaren verre van bekoren. Vermeer komt bij Ajax niet aan spelen toe omdat hij 3e doelman is achter Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar. De vraag is of Ajax in zal stemmen met een verhuur van de doelman van Jong Oranje. Vermeer heeft een contract tot 2008 in Amsterdam.
ajaxf-side.nl

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo okt 25, 2006 3:16 pm

Niet doen! Of een Eredivisieclub of bij Ajax blijven.

Kaboem!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jan 04, 2007 11:36 pm

www.voetbalcentraal.nl schreef:Kenneth Vermeer mogelijk naar Vitesse

Aad de Mos is niet te spreken over zijn doelman Harald Wapenaar, en wil in de winterstop proberen een nieuwe doelman te halen.

Mogelijk zal Kenneth Vermeer verhuurd worden aan Vitesse tot het einde van het seizoen. Thomas Mandl de Oostenrijkse keeper van Admira Wacker zou ook een kandidaat zijn. Mandl was afgelopen zomer op proef bij Vitesse, alleen wegens Financiële middelen konden ze Mandl niet halen.

www.voetbalcentraal.nl
Zou goed voor hem zijn denk ik..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 05, 2007 12:28 pm

Absoluut. Ga er ook vanuit dat hij verhuurd mag worden, want hij is gewoon te goed om als 3e keeper te gebruiken. Hij heeft speelminuten nodig om beter te worden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 14, 2007 4:22 pm

Heeft zijn vinger gebroken, zegt HtC nu in LdL.
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo jan 14, 2007 7:11 pm

Jammer. Zou een mooie mogelijkheid zijn geweest voor hem. Op één of andere manier gun ik het die jongen wel.
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 3:35 pm

Pechvogel en kampioen

Amsterdam, 31 jan 2007
Pech- en paradijsvogel in een. Na het gouden EK met Jong Oranje keerde Kenneth Vermeer afgelopen zomer gelauwerd terug bij zijn club. Europees jeugdkampioen of niet, de doelman pendelde vervolgens tussen Beloftenploeg en het eerste elftal.

De Europese titel met Jong Oranje kreeg niet het vervolg waarop Kenneth Vermeer had gehoopt. De belofte startte de voorbereiding op het nieuwe Ajax-seizoen als continentaal kampioen. Terugkijkend leverde de eerste seizoenshelft Vermeer uiteindelijk een tastbaar hoogtepunt op. Zijn officiële Ajax-debuut tegen IK Start staat onuitwisbaar in de boeken. Zijn debuut in de hoofdmacht was het ‘clubhoogtepunt’ in 2006.

‘We hebben de wedstrijd tegen IK Start gewonnen en ik heb de nul gehouden,’ vat Vermeer zijn Ajax-hoogtepunt van de eerste seizoenshelft samen. Dat de doelman tegen de Noren slechts sporadisch in actie hoefde te komen, doet niets aan de mijlpaal af. Vermeer: ‘Ik heb twee reddingen verricht. Twee keer leverde het geen problemen op. Ook tegen de kleintjes moet je altijd scherp zijn. Maar dat leer je snel genoeg in de jeugdopleiding. Ook daar speel je genoeg wedstrijden waarin je weinig te doen krijgt. Maar als die ene bal jouw kant op komt, moet je er wel staan. Dat vraagt veel van je concentratie.’

Vermeer verbleef de verdere eerste seizoenshelft op de reservebank. Met Dennis Gentenaar streed de talentvolle keeper om een plek achter Maarten Stekelenburg. Vermeer zag zijn ploegmaten van heel dichtbij aan het werk tegen Feyenoord en PSV. De Ajacied moet zich vooralsnog tevreden houden met bankbeurten. ‘Het is fijn om in die wedstrijden dicht bij de ploeg te zijn. Ook FC Utrecht is toch wel een topwedstrijd om mee te maken. Ook rond die wedstrijd hangt een bijzonder sfeertje. Het is heerlijk om tegen ploegen als FC Utrecht, Feyenoord en PSV sfeer te kunnen proeven.’

Als het aan Vermeer zelf had gelegen, was het niet tot een debuut tegen IK Start gekomen. Dat klinkt gekker dan het in werkelijkheid is. Wie de doelman in juli, augustus diep in zijn hart had kunnen kijken, was een intense honger naar speelminuten opgevallen. De 21-jarige Vermeer wil zich verder ontwikkelen. Op tijdelijke basis uitkomen voor een andere club leek de Ajacied bij de start van het nieuwe seizoen een prima plan. Om later sterk en gelouterd terug te keren bij de grote liefde Ajax.



Kenneth Vermeer geconcentreerd in de thuiswedstrijd tegen IK Start. De doelman maakte op 28 september 2006 zijn officiële Ajax-debuut.
Het plan belandde in de koelkast. De club liet Vermeer weten dat hij onmisbaar wordt geacht in de selectie. Een uitleen behoorde niet tot de mogelijkheden. De gretige doelverdediger kon weinig anders dan zich neerleggen bij die boodschap. Een eventuele uitleenperiode komt op zijn vroegst volgend seizoen pas ter sprake. Vermeer heeft die domper verwerkt. Een teleurstelling wil hij het niet eens noemen. ‘Ik ben niet iemand die heel snel teleurgesteld is. Je kunt het namelijk ook positief bekijken. Ajax wil mij niet kwijt. Daaruit spreekt vertrouwen. De club ziet kennelijk mogelijkheden. Maar dat iedere jonge keeper wil trainen én spelen op het hoogste niveau, lijkt me ook logisch. Ik zie wel hoe het verder loopt.’

Tijdens de trainingsweek in Kaapstad kreeg Vermeer een nieuwe tegenslag te verwerken. Kort na zijn eenentwintigste verjaardag raakte de Ajacied geblesseerd. Ook de blessure bracht Vermeer niet uit balans. ‘Er is geen blessure die gelegen komt, maar deze gebroken vinger komt wel op een heel slecht moment. Vooral omdat iedereen in de winterstop weer op nul begint. Het was een zwabberbal, die ik verkeerd pakte. Heel ongelukkig. Het is balen, maar ik moet er maar niet te lang bij stil staan. Eerst dacht ik aan een simpele kneuzing. Omdat de vinger pijn bleef doen, ben ik een dag later alsnog naar het ziekenhuis gegaan. Op de foto’s bleek de vinger gebroken.’

De Missie Kaapstad heeft in menselijk opzicht diep indruk gemaakt. Ook op Kenneth Vermeer. Vooral de clinic in het township Philippi en het bezoek aan de sloppenwijk Crossroads waren bizar en bijzonder tegelijk. Op de trip naar Robbeneiland kunnen dezelfde bewoordingen worden losgelaten. Het verhaal over apartheid en racisme liet geen enkele Ajacied onberoerd. ‘Ons bezoek aan Robbeneiland zal ik nooit meer vergeten. Ongelooflijk hoe daar is geleefd. En wat mensen elkaar daar aan hebben kunnen doen. Tijdens de clinics viel me vooral op hoeveel plezier de arme mensen hadden. Mensen zijn daar op een heel eigen manier blij. Bijzonder om dat van dichtbij mee te maken.’
Mooi stukje van Ajax.nl

Blijf die Vermeer een sympathieke gozer vinden. Lijkt een goede kop op te zitten, als je hem zo wat hoor praten over zijn status bij Ajax, en het trainingskamp in Zuid-Afrika. :worshippy:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » do feb 01, 2007 4:05 pm

wacht maar tot hij tien wedstrijden in de basis heeft gestaan... wil hij meteen naar barcelona!

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » vr feb 02, 2007 5:50 pm

Contract Vermeer verlengd

Amsterdam, 02 feb 2007
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Kenneth Vermeer over verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2008. De nieuwe verbintenis met de 21-jarige doelman gaat in op 1 juli 2007 en loopt tot en met 30 juni 2010.
Kenneth Vermeer kwam tot nu toe één keer uit in de hoofdmacht van de Amsterdamse club, in de eerste ronde van de UEFA Cup tegen IK Start (4-0) op 28 september 2006.

Vermeer maakte deel uit van het Jong Oranje dat in de zomer van vorig jaar Europees kampioen werd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 02, 2007 5:51 pm

Martin luistert uitstekend. :D Die heeft het echt druk, de laatste tijd.

Vermeer vind ik wel een mooie keeper. Een echte atleet met veel lef in de eigen 16, wat ik zo van hem heb gezien. Hij blijft alleen wat klein en ik weet niet of hij nou echt de potentie heeft om beter te worden dan Stekelenburg.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 02, 2007 6:06 pm

Dat is één zaakwaarnemer. Op naar de volgende.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » vr feb 02, 2007 6:34 pm

Wie, wat, waar?
Bertje for President!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr feb 02, 2007 9:00 pm

Heb hem vaak zien blunderen in A1, maar ben blij dat zijn contract is verlengd, hij is wel talentvol.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr apr 06, 2007 7:40 pm

Vermeer mag worden verhuurd

vrijdag 06 april, door JK, Amsterdam, 19:40u, AT5

Doelman Kenneth Vermeer mag volgend seizoen worden verhuurd. Dat heeft Martin van Geel vrijdag aan AT5 laten weten.

Voorwaarde voor verhuur is dat Vermeer als eerste doelman bij een erdivisieclub aan de slag kan. Momenteel hebben zich nog geen clubs gemeld die interesse hebben.

De 21-jarige Vermeer moet bij Ajax Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar voor zich dulden. Als Vermeer verhuurd wordt, wil Ajax een nieuwe derde keeper aanstellen om hem te vervangen.
AS

Sparta wellicht?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 25, 2007 9:30 pm

Jöhnk schreef:Sparta wellicht?
:smartass:
Blind praat met Ajax over Vermeer
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - Danny Blind, die komend seizoen als technisch directeur van Sparta aan de slag gaat, zal op korte termijn met Martin van Geel, technisch directeur van Ajax, rond de tafel gaan zitten om te praten over een overgang van enkele Ajacieden naar de Kasteelclub.

Opvallend is dat de Rotterdamse club ook verregaande interesse heeft in doelman Kenneth Vermeer. De sluitpost van Jong Oranje mag van Ajax volgend seizoen op huurbasis ervaring opdoen bij een andere ploeg in de eredivisie. Voorwaarde van Ajax is wel dat de talentvolle keeper, die vorige zomer nog met Jong Oranje Europees kampioen werd in Portugal, eerste keeper zal worden bij zijn nieuwe club. De 21-jarige doelman staat nog tot juni 2010 onder contract en moet op termijn een serieuze kandidaat worden om bij Ajax onder de lat te staan.

Dat Vermeer in beeld is bij Sparta, is opvallend. De Kasteelclub is immers met Harald Wapenaar in onderhandeling over een eenjarige verbintenis. De ervaren doelman, die tot het einde van het seizoen wordt gehuurd van Vitesse, gaat er vanuit dat juist hij eerste keeper zal blijven in Rotterdam. Wapenaar kon eerder voor twee jaar bijtekenen, maar de club trok dat aanbod onlangs in en legde hem nog maar een eenjarig contract voor. Overigens is er naast Sparta nog minimaal één eredivisieclub serieus geïnteresseerd om Vermeer voor een jaar te huren.

Naast het agendapunt ‘Vermeer’ zal Blind met Van Geel onderhandelen over Michael Timisela, Javier Martina en Michael Krohn-Dehli. De eerste kan transfervrij vertrekken uit de Amsterdam Arena. De andere twee spelers hebben doorlopende contracten en zouden op huurbasis naar het Kasteel moeten verhuizen.

Overigens volgt Sparta ook nauwlettend de verrichtingen van Nordin Amrabat. De handige aanvaller van Omniworld speelde in het verleden voor Ajax, maar werd bij de Amsterdammers niet goed genoeg bevonden en keerde terug naar de amateurs van Huizen. Daar ontwikkelde de 20-jarige Marokkaan zich dusdanig goed, dat hij bij Omniworld een tweejarig contract kreeg. Voor de ploeg uit Almere maakte hij dit seizoen al veertien goals.
AD

Mooi van Blind dat hij een aantal talentvolle Ajacieden een stageplek wil bieden. :worshippy:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do apr 26, 2007 11:48 am

Ik hoop niet dat hij daadwerkelijk naar Sparta gaat. Een keeper die eerste keeper van Ajax wil worden kan beter bij een club spelen die gemiddeld per wedstrijd veel minder doelpogingen tegen krijgt. Bij een club als Sparta zal Vermeer het de hele wedstrijd druk hebben, daardoor is het makkelijk uitblinken, zoals Babos dat ook kan bij mindere teams.
Hij zou er meer aan hebben om bij Heerenveen of Twente ofzo onder de lat te komen staan. Bijvoorbeeld Heerenveen heeft nou ook weer niet zo'n goede keeper op het moment. Dan moet hij er een aantal momenten per wedstrijd staan en dat komt veel dichter in de buurt van het niveau dat hij moet halen als hij keeper van Ajax wordt.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do apr 26, 2007 2:54 pm

Sparta heeft het contract met Wapenaar met 1 jaar verlengd. (VI). Het lijkt dus niet aannemelijk dat Vermeer daar nog heengaat dan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 26, 2007 2:59 pm

Groningen dan?

Mr. Ajax
Berichten: 14533
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do apr 26, 2007 3:06 pm

Arwin schreef:Ik hoop niet dat hij daadwerkelijk naar Sparta gaat. Een keeper die eerste keeper van Ajax wil worden kan beter bij een club spelen die gemiddeld per wedstrijd veel minder doelpogingen tegen krijgt. Bij een club als Sparta zal Vermeer het de hele wedstrijd druk hebben, daardoor is het makkelijk uitblinken, zoals Babos dat ook kan bij mindere teams.
Hij zou er meer aan hebben om bij Heerenveen of Twente ofzo onder de lat te komen staan. Bijvoorbeeld Heerenveen heeft nou ook weer niet zo'n goede keeper op het moment. Dan moet hij er een aantal momenten per wedstrijd staan en dat komt veel dichter in de buurt van het niveau dat hij moet halen als hij keeper van Ajax wordt.
Ik denk dat je juist aanstipt waarom hij wel naar een club als Sparta moet gaan. Een keeper die zoveel doelpogingen tegen zal zeker uitblinken, maar of het in de positieve of negatieve zin van de woord is, ligt aan hem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do apr 26, 2007 4:53 pm

Nee, ik bedoel juist om niet naar een club als Sparta te gaan. Daar kan je makkelijk uitblinken en dat bedoel ik positief, als hij allemaal blunders zou begaan zou hij sowieso geen keeper van Ajax niveau zijn eventueel.

Waar het mij omging is dat een keeper bij Ajax een hele wedstrijd zo'n beetje niets te doen kan hebben en dan opeens er wel moet staan bij dat ene moment in de wedstrijd dat hij wel een bal krijgt. Dat maakt of hij een goede keeper is voor Ajax of niet. Bij Sparta zal hij enorm veel te doen hebben de hele wedstrijd lang, Vermeer zal geen prutser zijn aangezien hij bij Ajax speelt en in jong Oranje, dus zal hij daar ook opvallen met een aantal hele mooie reddingen. Het zegt alleen niets over zijn vermogen een hele wedstrijd scherp te blijven ondanks het feit dat je niets te doen krijgt tot die kans in de 78e minuut.

@ Bertje: Groningen heeft Van Loo nog als jonge keeper. Dat vond ik een uitstekende keeper bij Heracles toen ze promoveerden naar de eredivisie, maar toen kochten zij Pieckenhagen en heeft Van Loo dus nooit meer een kans gehad daar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 7:37 pm

Een beetje een huilverhaal van Vermeer. Geen enkele club geeft een speelgarantie. En alsof hij niet beter is dan Wapenaar.

Plaats reactie