Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door mattie » zo aug 31, 2014 5:19 pm

Hoe word er in Rotterdam op deze transfer gereageerd..
Maar zelf zwakker worden en je tegenstander sterker maken is toch echt de schuld van Overmars..
Wanbeleid dit
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Demosthenes » zo aug 31, 2014 5:28 pm

http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML ... 1106-4.php
Eerst wat scepsis, maar later ook enthousiaste berichten. Mulder zien ze niet zitten, dat scheelt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Le T. » zo aug 31, 2014 5:50 pm

Dubbel schreef:
Le T. schreef:Die man moet aan keepen toekomen. Waarschijnlijk krijgt hij in Rotterdam meer te keepen dan hem lief is, ik hoop dat hij daar het publiek niet tegen zich krijgt als afdankertje van Ajax en het verder goed met hem gaat, hij heeft zich immers keurig gehouden in een voor hem moeilijke situatie.
Wonderlijk om dit van een Ajacied te lezen... maar goed, ieder zijn eigen manier van beleven zullen we maar zeggen.
Ja, ik vind het op mijn beurt dan weer raar dat Ajax het zou moeten hebben van de zwakte van de keeper van Feijenoord. Als we het nu over machtige concurrent hadden ok, maar zo'n financieel geplaagd clubje moet je op eigen kracht achter je kunnen laten.

Daarnaast vind ik altijd dat je een beetje netjes met je afdankertjes moet omgaan, en niet een carriere moet verneuken om een punt te maken of het onderste uit de kan te halen. Maar goed, De Boer is zelf ook niet erg loyaal naar Ajax geweest, dus misschien snapt hij dat concept gewoon niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Dubbel » zo aug 31, 2014 6:29 pm

Le T. schreef:Ja, ik vind het op mijn beurt dan weer raar dat Ajax het zou moeten hebben van de zwakte van de keeper van Feijenoord. Als we het nu over machtige concurrent hadden ok, maar zo'n financieel geplaagd clubje moet je op eigen kracht achter je kunnen laten.

Daarnaast vind ik altijd dat je een beetje netjes met je afdankertjes moet omgaan, en niet een carriere moet verneuken om een punt te maken of het onderste uit de kan te halen. Maar goed, De Boer is zelf ook niet erg loyaal naar Ajax geweest, dus misschien snapt hij dat concept gewoon niet.
Je overschat Ajax denk ik een beetje als je denkt dat wij zover boven de Rotterdammers zijn verheven. Verder ben ik het helemaal met je eens. Als hij naar Breda, Brussel of Berlijn was vertrokken voor hetzelfde bedrag dan had ie mijn zegen gehad.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door mattie » zo aug 31, 2014 6:37 pm

De Bom staat op barsten bij Ajax.. gezien de pers conferentie van FdB bij Groningen...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

columbus
Berichten: 5359
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Kenneth Vermeer

Bericht door columbus » zo aug 31, 2014 6:48 pm

Dubbele post
Laatst gewijzigd door columbus op zo aug 31, 2014 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

columbus
Berichten: 5359
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door columbus » zo aug 31, 2014 6:48 pm

mattie schreef:De Bom staat op barsten bij Ajax.. gezien de pers conferentie van FdB bij Groningen...
Dat valt toch wel mee? Hij vind het jammer dat Vermeer weg gaat maar ach, we moeten er ook geen drama van maken. De tweede keeper vertrekt naar Feijenoord, had hem het liefst ook naar het buitenland zien gaan.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Duke » zo aug 31, 2014 6:48 pm

Is de reactie van Sjaak Swart al bekend? Overmars is ook geen echte Ajacied, neem ik aan? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 6:53 pm

Ik denk dat Sjaak het zelf moet gaan doen. Ongetwijfeld is hij van mening dat het een stuk beter kan.

Vermeer moet 21 september maar laten zien dat hij een echte Ajacied is. Dat gaat een potje met wat extra lading worden.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Le T. » zo aug 31, 2014 7:00 pm

Dubbel schreef:
Le T. schreef:Ja, ik vind het op mijn beurt dan weer raar dat Ajax het zou moeten hebben van de zwakte van de keeper van Feijenoord. Als we het nu over machtige concurrent hadden ok, maar zo'n financieel geplaagd clubje moet je op eigen kracht achter je kunnen laten.

Daarnaast vind ik altijd dat je een beetje netjes met je afdankertjes moet omgaan, en niet een carriere moet verneuken om een punt te maken of het onderste uit de kan te halen. Maar goed, De Boer is zelf ook niet erg loyaal naar Ajax geweest, dus misschien snapt hij dat concept gewoon niet.
Je overschat Ajax denk ik een beetje als je denkt dat wij zover boven de Rotterdammers zijn verheven.
Je bent vier keer kampioen, je hebt een veel grotere begroting, het is nou niet zo dat Feijenoord met veel geld onze beste spelers komt wegkopen. Dat het feitelijke niveauverschil tussen Ajax en Feijenoord veel te klein is ziek ik ook wel, maar dan moet je dát probleem aanpakken, en ook duidelijk maken dat je dat gaat lukken. Noblesse oblige.
Verder ben ik het helemaal met je eens. Als hij naar Breda, Brussel of Berlijn was vertrokken voor hetzelfde bedrag dan had ie mijn zegen gehad.
Dat is dan voor Ajax een 100% goede deal, salarispost minder en 1 miljoen. Het gaat juist om de gevallen dat je een afdankertje wat moet gunnen, bijvoorbeeld dat de concurrent iets sterker wordt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 31, 2014 7:20 pm

Wat haalt Vermeer hier even zijn gram zeg. Ik had toch wel iets van clubliefde verwacht bij hem maar we hebben bij Cruijff al gezien dat dit maar weinig spelers gegeven is. Als het er op aan komt geven eigenbelang en rancune toch de doorslag.

Een tweede keeper aan feyenoord afstaan lijkt niet zo erg maar deze transfer gaat natuurlijk wel even wat verder. Feyenoord zat met Mulder, een niet functionerende doelman opgescheept en gaat er enorm op vooruit door de tweede keeper van de Eredivisie aan te trekken. Op een dergelijke manier de concurrentie versterken is dom van Ajax en respectloos naar de eigen supporters toe.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 7:36 pm

We moeten het ook vanuit zijn positie bekijken. Aangezien die jongen al jaren bij Ajax speelt zal Feyenoord niet direct zijn eerste optie zijn geweest. Ik denk dat hij het liefste naar het buitenland was gegaan.

Maar als er nou niets concreets komt dan is het voor hem op een gegeven moment de keuze tussen weer een seizoen niet spelen of dit. Het is ook gewoon zijn werk en zijn loopbaan he? Vermeer is geen supporter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Arthur » zo aug 31, 2014 7:40 pm

Volgens Ronald de Boer was de irritatie van Frank meer gericht op Vermeer. Ronald dacht dat Frank het not done vond dat Vermeer de afspraak met Ajax gebruikte om naar een concurrent te gaan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33487
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 7:49 pm

Arthur schreef:Volgens Ronald de Boer was de irritatie van Frank meer gericht op Vermeer. Ronald dacht dat Frank het not done vond dat Vermeer de afspraak met Ajax gebruikte om naar een concurrent te gaan.
Als er niemand anders komt, moet hij dan maar nog een seizoen (of in ieder geval half seizoen) bij Ajax op de bank gaan zitten? :confused.gif:

Die snotneus van Feyenoord had natuurlijk gelijk: als je niet had gewild dat hij naar Rotterdam (of een andere concurrent) ging, dan had je dat als clausule in zijn contract moeten opnemen.

Ik snap de verontwaardiging niet. Club zet keeper op zijspoor, keeper grijpt zijn kans om weg te komen. Dat het de concurrent is: tja, eigen schuld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 7:51 pm

Dat ligt natuurlijk wel wat gevoelig. Ik zou het persoonlijk toch vervelend vinden als hij met een paar van zijn bekende reflexen ons daar van de drie punten weet af te houden.

Maar goed, ik snap de andere kant ook wel. En met Cillessen hebben we een keeper op doel staan die meer zekerheid geeft dus we moeten er los van het sentiment ook geen al te groot verhaal van maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33487
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 8:00 pm

Marillion schreef:Dat ligt natuurlijk wel wat gevoelig.
Waarom ligt het bij Vermeer gevoelig en wordt het bij Cruijff niet nagedragen? Was het bij Cruijff niet zelfs een bewuste actie om Ajax een hak te zetten?

Bij Vermeer lijkt het eerder: zo kom ik weg uit een klotepositie.
Die jongen heeft een jaar of zo op de bank gezeten, heeft geen kik gegeven, keepte trouw zijn wedstrijden in de beker, zette zich maximaal in toen Cilessen even niet kon keepen. En ondertussen enorm afgezeken door de eigen 'fans'.
Vind Vermeer helemaal niets te verwijten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 8:03 pm

Waar staat dat over Cruijff precies? Ik heb daar als supporter wel degelijk problemen mee.

Alleen moet ik als supporter ook accepteren dat zo goed als alle spelers geen echte clubmensen zijn. Het is in de eerste plaats toch hun werk.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door brigade zuid » zo aug 31, 2014 8:14 pm

Ik ben benieuwd hoe het publiek reageert bij zijn afscheid in de Arena.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 31, 2014 8:20 pm

brigade zuid schreef:Ik ben benieuwd hoe het publiek reageert bij zijn afscheid in de Arena.
Die komt er niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33487
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 8:28 pm

Marillion schreef:Waar staat dat over Cruijff precies? Ik heb daar als supporter wel degelijk problemen mee.
Was volgens mij onderdeel van de discussie drie, vier jaar geleden. Werd toen niet 'nagedragen', als ik mij goed herinner.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 31, 2014 8:31 pm

zeux schreef:

Vind Vermeer helemaal niets te verwijten.
Tuurlijk wel. Kenneth Vermeer is een geboren en getogen Amsterdammers die al sinds de D-tjes (als ik het goed heb) rondloopt bij Ajax. Zo'n overgang vind ik echt niet kunnen, vooral tegenover je club en je supporters. Cruijff deed het destijds alleen maar om Ajax een hak te zetten, wat ik niet goedpraat maar wel zeer zeker begrijp. Waarom zou Vermeer dit in godsnaam willen doen?! Je maakt me ook niet wijs dat hij buiten Nederland geen opties had. Dit is gewoon een ontzettende rotstreek van zijn kant.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 8:41 pm

Dat is wat mij betreft meten met twee maten.

Sterker nog, als het gaat om de argumentatie achter de keuze dan is die van Vermeer vanuit supportersperspectief een stuk beter te begrijpen. Die jongen wil gewoon graag weer spelen en is er echt niet mee bezig om Ajax een hak te zetten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33487
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 8:44 pm

Mr. Ajax schreef:
zeux schreef:

Vind Vermeer helemaal niets te verwijten.
Tuurlijk wel. Kenneth Vermeer is een geboren en getogen Amsterdammers die al sinds de D-tjes (als ik het goed heb) rondloopt bij Ajax. Zo'n overgang vind ik echt niet kunnen, vooral tegenover je club en je supporters. Cruijff deed het destijds alleen maar om Ajax een hak te zetten, wat ik niet goedpraat maar wel zeer zeker begrijp. Waarom zou Vermeer dit in godsnaam willen doen?! Je maakt me ook niet wijs dat hij buiten Nederland geen opties had. Dit is gewoon een ontzettende rotstreek van zijn kant.

Ken jij van Vermeer quotes als de volgende:
'Iedereen weet dat ik bepaalde revanchegevoelens heb. Dat kan bij mij wel meespelen, maar voor het totaal is het onbelangrijk.' (De Telegraaf, 20 augustus 1983)

'Ik heb ook in Aquafredo nog eens goed nagedacht over het aspect. En ben toen uitgegaan van de mogelijkheden van Feyenoord. Het speelt in een van de mooiste stadions ter wereld. Ze hebben, tien, vijftien jaar geleden tegen een gemiddelde van 45.000 toeschouwers gespeeld. Waarom zou dat nooit meer kunnen? Als de mensen voor zo'n Van Hanegem-wedstrijd binnen tien dagen alle kaarten opkopen, dan is er toch een potentiële belangstelling voor iets bijzonders.' (Sport 80, juli 1983)

'Ik kom in de buurt van Rotterdam wonen. Ook al begin ik hier bij Feyenoord vrijwel zeker aan mijn laatste voetbaljaar, ik ga niet elke dag 50 minuten in de auto zitten om te gaan trainen. Ik heb nooit verder weggewoond van het stadion dan een minuut of vijftien met de auto, daar wil ik me ook nu weer aan houden. Want voetballer zijn zoals ik betekent doorgaans nog wat meer werk dan alleen maar spelen. Wat dacht je van al die interviews elke dag weer?' (Sport 90, juli 1983)

'Iedereen moet hier nog aan mij wennen.' (Voetbal International, 13 augustus 1983)

'Ik heb altijd een enorme drempelvrees voor De Kuip gehad, maar het is gelukkig meegvallen. De reacties van het publiek bij zowel het Rotterdam- als Amsterdam-toernooi heb ik als bevrijdend ervaren. Het was aanvankelijk nog een schim voor me, maar nu ik de realiteit ken, ben ik tevreden.' (Telegraaf, 20 augustus 1983)

'Mijn overgang was geen gebruikelijke transfer met als doel me financieel of sportief te verbeteren.' (Vrije Volk, 17 september 1983)

'Je hebt dus profs en mensen die in het voetbal zitten uit hobby en die er dus geen verstand van hebben, zeg maar met iemand die bijvoorbeeld normaal verwarmingsmonteur is. Dan krijg je natuurlijk ruzie want jij hebt verstand van voetbal en een verwarmingsmonteur niet. Daarom ben ik bij Feyenoord gaan voetballen en toen heb ik maar in Rotterdam laten zien hoe het moet.' (Elf, juni 1984)
bron
Mar Marillion, ik hoef dus niet eens terug te gaan zoeken in de hooiberg die het Cruijff-topic is. De move van Cruijff was 'zeer zeker te begrijpen'. Van Vermeer is het een 'ontzettende rotstreek'.

Persoonlijk vind ik Cruijff een iets groter icoon van Ajax dan Vermeer.
Cruijff vertrok bewust om Feijenoord kampioen te maken. Vermeer is de afgelopen jaren vooral afgezeken en zijn rol in de kampioenschappen wordt eerder betwist dan uitvergroot.
Laatst gewijzigd door zeux op zo aug 31, 2014 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 31, 2014 8:44 pm

Ik vermoed dat Vermeer geen andere opties had, anders had hij toch niet voor feyenoord gekozen? Maar een goede TD met een netwerk had daar misschien wat aan kunnen doen. Desnoods transfervrij aanbieden bij een buitenlandse club.

Ik vind dit van Vermeer niet handig en denk dat hij het effect ook onderschat. Hij heeft er veel vijanden bijgekregen en in een klein wereldje als de voetballerij is dat niet handig. Hij had beter via de voordeur bij Ajax kunnen vertrekken.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 8:53 pm

Ik geef toch ook aan dat ik wel degelijk problemen heb met die move van Cruijff destijds. Achteraf weliswaar, want ik was destijds te jong om me er druk over te maken. Sterker nog. Ik geef aan dat zijn argumenten vanuit supportersperspectief slechter te begrijpen zijn dan die van Vermeer.

Er zijn ongetwijfeld supporters te vinden die daar anders over denken. Maar dat is dan weinig consequent.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie