Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di dec 05, 2006 9:36 pm

Bogarde was ook al binnen maar verkoos er toch voor om met een smile op zn gezicht lekker zn geld te blijven vangen bij Chelsea terwijl hij geloof ik met de B2 mee moest trainen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di dec 05, 2006 10:59 pm

Jesse schreef:Aan de mensen die Vertonghen wat vaker hebben zien voetballen: zijn jullie het met Ten Cate eens wat betreft zijn positie?
De keren dat ik hem op vier heb zien spelen, stond de verdediging van Ajax A1 niet onder druk. Het is dan moeilijk om er een oordeel over hem als verdediger te vellen. Hij lijkt mij niet meedogenloos en ik kan me hem niet koppend herinneren :oops: Aanvallende kwaliteiten heeft hij wel, een mooie passerbeweging (slepend) en hij heeft een goed schot.

Verdedigers moeten in eerste instantie op hun verdedigende kwaliteiten worden beoordeeld, HtC zal hem op die plek vast en zeker een aantal keren hebben zien voetballen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di dec 05, 2006 11:36 pm

Een soort van Marquez.....(wat was die goed vandaag)
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 03, 2007 12:34 pm

Ajax verlengt contract Jan Vertonghen

Amsterdam, 03 jan 2007
Ajax heeft het contract met Jan Vertonghen opengebroken en verlengd. De vernieuwde overeenkomst met de 19-jarige Belg gaat in per 1 juli 2007 en loopt tot en met 30 juni 2011.

Afbeelding

De huidige verbintenis liep van 1 juli 2005 tot en met 30 juni 2008.

Vertonghen kwam twee jaar geleden van Germinal Beerschot Antwerpen over naar de jeugdopleiding van Ajax. Na te hebben gespeeld bij de B-junioren en het elftal van de A1 kwam de linksbenige middenvelder/verdediger vorig jaar uit voor Jong Ajax. Vanaf dit seizoen maakt Vertonghen deel uit van de eerste selectie.

Jan Vertonghen speelde tot nu toe zes wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax, waaronder 3 competitiewedstrijden.
Ajax.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 03, 2007 1:20 pm

Ik zou moeite hebben om zo'n man serieus te nemen. :X

Ik vind Verthongen iemand met potentie. Volgens mij zou hij aanvallend alleen veel meer inbreng kunnen hebben dan verdedigend.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 03, 2007 1:24 pm

Kaboem! schreef:
Thomas schreef:Ik zou moeite hebben om zo'n man serieus te nemen. :X
Ik blijf Joey serieus nemen. Kost mij geen enkele moeite.
Dank! :xyxthumbs:

Neem aan dat Vertonghen nu verhuurd gaat worden. Hij is het niveau van Jong Ajax al ontgroeid.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 03, 2007 1:46 pm

Even geknipt.

Vertonghen dus.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 09, 2007 4:51 pm

Verthongen dan.

Zou het aanstaande vertrek van Grygera betekenen dat Verthongen tot de zomer bij Ajax blijft? Anders komt Ajax wel erg dun in de verdedigers te zitten. Daarnaast zal Verthongen dan wellicht ook wat vaker zijn minuten kunnen pakken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 5:53 pm

Ik blijf gecharmeerd van die jongen en ben eerlijk gezegd verrast dat hij nog maar zo weinig heeft gespeeld, gezien de vorm van onze middenvelders en Vermaelen. Ten Cate schijnt meer een opbouwende verdediger in hem te zien (waar ik het niet mee eens ben) dus lijkt het me toch een idee om hem ergens anders speeltijd te gunnen. Die jongen staat nu stil, lijkt mij.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jan 09, 2007 6:42 pm

Bertje schreef:Verthongen dan.

Zou het aanstaande vertrek van Grygera betekenen dat Verthongen tot de zomer bij Ajax blijft? Anders komt Ajax wel erg dun in de verdedigers te zitten. Daarnaast zal Verthongen dan wellicht ook wat vaker zijn minuten kunnen pakken.
Vertonghen is geen mandekker en zal dat, denk ik, ook nooit worden. Grygera is een sterke mandekker, kan gevaarlijk zijn bij corners, scoorde ooit prachtig tegen feyenoord, maar lijkt in zijn spel niet op Vertonghen.

Blinkt hij uit in Jong Ajax? Verhuren aan een ploeg in de eredivisie. Blinkt hij niet uit? Houden, hij is nog jong genoeg. Zijn contract is verlengd, ik neem aan dat Ajax hem dan zal verhuren (zie De Mul vorig jaar)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 09, 2007 6:47 pm

Vermaelen kan wel vanuit de zone als voorstopper uit de voeten. Stam kan als mandekker spelen en Heitinga kan ook tegen een aanspeelpunt spelen. Het lijkt me belangrijk dat je sowieso minstens zes verdedigers hebt. Dat lijkt me al krap zat als je backs ook nog halve middenvelders zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » di jan 30, 2007 11:05 pm

AD: Vertonghen verhuurd aan RKC Waalwijk
Het Algemeen Dagblad meldt dat Ajax Jan Vertonghen heeft verhuurd aan RKC Waalwijk. Ajax had al eerder laten weten daarvoor open te staan om de middenvelder meer ervaring op te laten doen op het hoogste niveau. Hij ontwikkelt zich uitstekend in het tweede elftal.
AN

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 11:07 pm

Zo, dit is echt niet meer bij te houden. Prima werk van Ajax en een prima club voor Verthongen.

Voor RKC en Lucas hoop ik dat hij de Waalwijkers kan helpen in de Eredivisie te blijven. Ik vind het een sympathieke club en wat mij betreft degradeert Excelsior gewoon weer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 12:25 pm

Ik heb er gisteren nog even over na zitten denken en eerlijk gezegd had ik liever gehad dat Ajax Maduro had verhuurd. Volgens mij heeft Verthongen het in de wedstrijden dat hij mee speelde beter gedaan dan Hedwiges. Maduro kan wel wat vertrouwen bij een rustige club als RKC gebruiken.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jan 31, 2007 12:38 pm

Lekker on de vleugels van Wotte. Hooray!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » wo jan 31, 2007 1:17 pm

Thomas schreef:Ik heb er gisteren nog even over na zitten denken en eerlijk gezegd had ik liever gehad dat Ajax Maduro had verhuurd. Volgens mij heeft Verthongen het in de wedstrijden dat hij mee speelde beter gedaan dan Hedwiges. Maduro kan wel wat vertrouwen bij een rustige club als RKC gebruiken.
Met dat eerste ben ik het volmondig mee eens: Vertonghen maakt veel meer indruk dan Maduro.
Maar wat dat laatste betreft heb ik mijn twijfels: als hekkensluiter ben je nog niet rustig genoeg voor de onzekere Maduro. Volgens mij zou Heracles of Sparta beter passen. Maar ja, ik vrees dat dat nog wat te hoog gegrepen is voor onze Hedwiges.
Een sympathiek ogende jongen, daar niet van. Ik gun hem het beste. het zou ook in zijn eigen belang zijn om elders eens te mogen ballen (voor een tijdje eventueel).
Geld moet rollen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 1:51 pm

Bij RKC is het nu even wat hectischer, maar in principe is het wel een hele rustig, down to earth clubje. Ik denk dat het Maduro veel goed zou doen als hij eens moet bikkelen en wordt gezien als ene belangrijke schakel in het elftal. Duels aangaan en z’n stempel drukken (op positieve wijze dan) op een wedstrijd zijn immers twee dingen die hij niet al te vaak doet.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo jan 31, 2007 1:55 pm

Waarschijnlijk zal Maduro zelf nooit meer verhuurd willen worden, hij is toch al international geweest, dus hij zal zich daar te goed voor vinden denk ik.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » wo jan 31, 2007 1:55 pm

Maduro is international van het Nederlands Elftal, die gaat never nooit niet naar een club als RKC. Dat voelt echt als te groot gezichtsverlies. Clubs als Twente en Heerenveen zouden misschien nog kunnen, maar voor teams van een lager aanzien gaat hij niet spelen, denk ik. Dan zie ik hem eerder naar een buitenlandse subtopper gaan om zijn naam als Ajax-talent en international uit te buiten.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 5:13 am

Heeft iemand enig idee hoe hij speelde tegen NAC?

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di feb 06, 2007 9:00 am

Thomas schreef:Heeft iemand enig idee hoe hij speelde tegen NAC?
Ja, middelmatig. Hij speelde op De Graaf, die bij de tweede goal een assist mocht geven en voor mij zo ongeveer zijn beste wedstrijd in het Nac-shirt speelde. Vertonghen kreeg in de tweede helft nog een mooie schietkans die hij ongecontroleerd over schoot. Het kan nu alleen maar beter worden. Hoop ik…

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 12:09 pm

Speelde hij als buitenste linkshalf in een 4-4-2 systeem?

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di feb 06, 2007 3:51 pm

Thomas schreef:Heeft iemand enig idee hoe hij speelde tegen NAC?
Mijn broertje vond hem maar matig en gaf hem de schuld van één van de tegengoals, ik vond het zelf wel meevallen. Onopvallend meer.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 10, 2007 8:54 pm

Ik ben benieuwd wat jij en je broertje vandaag van Verthongen z'n spel vonden, Alain. Ik zie dat hij RKC op een 1-0 voorsprong heeft gezet tegen Heracles.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 12, 2007 12:02 am

Niet echt erover gehad. Was wel een goede goal iig!
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Plaats reactie