Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Jan Vertonghen

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:47 pm

Alles over deze verdediger
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jul 25, 2006 12:11 am

Ik krijg het idee dat Jan Vertonghen bij de selectie blijft. Hij start tseeds vaker in de basis en doet het vervolgens ook nog eens uitstekend. Ik zie hem daarom ook graag blijven.

Vertonghen een jaartje terug!
Vol Beloften: Jan Vertonghen

Amsterdam, 25 oktober 2005
Jong Ajax is de kweekvijver voor het eerste elftal van morgen. De Beloften van Ajax werken hun thuiswedstrijden af op jeugdcomplex de Toekomst. In Vol Beloften krijgen de talenten van Ajax de kans zich te presenteren aan de supporters, en kijken zij vooruit naar hun eerstvolgende wedstrijd. Vandaag is het de beurt aan Jan Vertonghen.

Naam: Jan Bert Lieve Vertonghen.
Geboren: 24-04-1987 te: St-Niklaas, in België.
Broers/zussen: Een oudere broer van 19 en een jongere broer van 15 jaar.

Positie: Linkshalf. Links- of rechtsbenig: Linksbenig.

Lengte: 1.88 m. Gewicht: 78,5 kg. bij de laatste meting.

Bij Ajax sinds: Vanaf 2003, dit is mijn derde jaar. Contract vanaf:Juli 2005 tot juli 2008.

Vorige club(s): Ik ben bij VK Tielrode begonnen, daarna ben ik naar GBA gegaan. Aangezien GBA een satellietclub was van Ajax, wist je dat je, als je goed genoeg was, daar naartoe kon. Dat was zo in mijn geval. Ik heb een gesprek gehad met Leo Beenhakker, de technisch drecteur van GBA en mijn ouders. Ik was heel blij, maar toch was de beslissing om naar Ajax te gaan geen gemakkelijke. Ik moest mijn ouders, vrienden en alles achterlaten. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, de voordelen wogen op tegen de nadelen en ik zou spijt hebben gehad als ik het niet gedaan zou hebben.

Opleiding: Ik heb mijn VWO afgemaakt en ben nu bezig met Sportmanagement aan de Johan Cruijff University. Ik heb op maandagochtend les, dan kan ik 's avonds de wedstrijd met Jong Ajax spelen, en op woensdag, dan zijn we meestal vrij met Ajax. Dus tot nu toe kan ik het redelijk combineren.

Relatie: Ja.

Hobby's:Ik houd van films kijken, spelen op de Playstation en ik vind het leuk om naar mijn vrienden in België te gaan.

Muziek: Alles behalve Country.

Favoriete tv-programma: Een Belgische serie. En ik heb laatst de dvd's van Fawlty Towers gekocht, die vind ik ook goed.

Beste film: The Shawshank Redemption, het heeft een goed verhaal.

Mooiste boek: Ik lees niet veel, maar Hellas Verona vond ik interessant. Het gaat over een Britse schrijver die binnendringt bij de hooligans van Hellas en daarover verhaalt.

Krant/tijdschrift/website: Het Nieuwsblad, dat is een Belgische krant/VI, Sportweek/voetbalzone.nl, vi.nl, ajax.nl.

Lekkerste eten: De macaroni van mijn moeder. Zij weet het precies op de juiste manier te maken.

In de met 3-1 gewonnen wedstrijd tegen Cambuur om de Gatorade Cup had Vertonghen met twee doelpunten een belangrijk aandeel in de zege

Mooiste goal: In de jeugd bij Tielrode trapte de keeper van de tegenstander uit. Ik stond in de middencirkel, de bal kwam op me af en ik schoot hem in een keer in de kruising. We stonden in die wedstrijd met 2-0 achter en wonnen uiteindelijk met 3-2.
Grootste voetbalkwaliteit: Mijn trap denk ik.

Nog werken aan: Mijn rechterbeen en aanvallend koppen.

Favoriete club behalve Ajax: Manchester United, een van de mooiste clubs van de wereld.

Mooiste stadion: Bernabeu.

Mooiste wedstrijd: AC Milan - Liverpool, de finale van de Champions League vorig seizoen. Ik was voor Liverpool, maar ze stonden op een gegeven moment met 3-0 achter. Ik had het al bijna opgegegeven, maar toen kwam Liverpool terug tot 3-3 en wonnen ze met penalty's.

Favoriete voetballer: Xavi. Hij is de strateeg van Barcelona. Hij vindt altijd de juiste man, hij voetbalt mooi.

Idool buiten voetbal: Tom Boonen, het is mooi dat België zo'n sporter heeft. Ik kijk zelf veel naar wielrennen, als het kan.

Hoogtepunt in carrière: Mijn contract bij Ajax.

Dieptepunt: Dat heb ik nog niet meegemaakt. Vorig jaar speelde ik in de A1 en moest ik een tijdje in de A2 meespelen. Toen zag het er even niet goed uit voor me, dat was wel een teleurstelling.

Toekomstverwachting: Ik ga eerst proberen Ajax 1 te halen en dan zien we wel verder.

Eerstvolgende wedstrijd:Vanavond om 20.00 uur tegen AGOVV voor de Gatorade Cup in de Amsterdam ArenA. Ik verwacht een open wedstrijd. AGOVV heeft afgelopen weekend met 9-1 gewonnen. Ik verwacht vanavond ook wel een aantal doelpunten, alleen hoop ik dat ze nu aan onze kant vallen. Ik denk dat wij zeker kunnen winnen. We hebben een sterk elftal en we hebben de afgelopen week goed getraind. We moeten nu maar eens laten zien dat we goed zijn. En vanavond spelen we in de ArenA, de vorige keer bleek dat ons te liggen. Ik denk dat we met 3-0 winnen. Als ik speel, dat is nog niet zeker want er doet een aantal spelers van de A-selectie mee, dan scoor ik een keer. Dat is voldoende.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 25, 2006 12:40 am

Interessante speler. Groot en toch technisch begaafd, fysiek sterk en een goede trap in het linkerbeen. Hij schijnt ook een slimme speler te zijn. Vertonghen lijkt me een erg complete voetballer maar omdat ik hem alleen nog maar tegen Arsenal aan het werk heb gezien kan ik nog geen goed oordeel over hem vellen, hij zal vast ook wel minder sterke punten hebben.

Uit het stukje van Ajax.nl valt me op dat hij een intelligente jongen is, VWO afgemaakt, leest boeken, goede filmsmaak. Ik hoop dat hij het gaat redden! Hij is dit jaar 19 geworden en doet het volgens Ten Cate erg goed dus wie weet hoeven we niet lang meer te wachten op de doorbraak. Zou mooi zijn, weer eentje uit de opleiding die het gaat redden.

Ben benieuwd!
Ajax!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 12:59 am

Ik gaf vorige week al aan, in een wedstrijdtopic, dat ik verwacht dat Vertonghen regelmatig speelminuten gaat krijgen dit seizoen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 25, 2006 9:40 am

Dat is heel mooi. Komt goed, niet te snel brengen. Het is trouwens geen verdediger he Raymon!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 25, 2006 10:24 am

Meer een Linkshalf inderdaad. Tegen Arsenal speelde hij vrij behoorlijk. Ook ik denk dat hij gewoon bij de selectie mag blijven, aangezien we ook al niet al te breed in de middenvelders zitten.

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » di jul 25, 2006 12:00 pm

Ik heb hem ook pas voor het eerst echt gezien tegen Arsenal, maar ik vond dat hij heel goed en volwassen stond te ballen. Wat mij betreft een blijvertje. :yes:
Geld moet rollen!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 1:09 pm

alleen mag hij nooit meer de bal terugspelen naar een tegenstander uit sportiviteit ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jul 25, 2006 4:16 pm

Hij heeft in de jeugd regelmatig "op 4" gestaan, maar is inderdaad meer een linkermiddenvelder.

Jan is de speler die vorig jaar bij Jong Ajax de bal terugspeelde naar de keeper van Cambuur (beker), maar dat van grote afstand zo mooi deed dat de bal erin ging.

Jan moet vertrouwen krijgen en dan zien we hem op eredivisie-niveau à la Zidane of met een schaar zijn tegenstander passeren, niet voor de actie zelf, maar als er achter die speler ruimte ligt. Hij zou iets meer Edgar Davids in zich moeten hebben, iets minder flegmatiek, maar wie weet, hij is nog jong.

Vertonghen in de rol van Boukhari, maar dan één die zich ontwikkelt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jul 25, 2006 4:35 pm

Jongen met mogelijkheden. Ik heb z'n evenknie gescout in Argentinie. :yes:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » di jul 25, 2006 4:45 pm

Rishi schreef:Dat is heel mooi. Komt goed, niet te snel brengen. Het is trouwens geen verdediger he Raymon!
Wel volgens Ajax.nl..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jul 25, 2006 5:23 pm

Raymon schreef:
Rishi schreef:Dat is heel mooi. Komt goed, niet te snel brengen. Het is trouwens geen verdediger he Raymon!
Wel volgens Ajax.nl..
In het laatste Copa-toernooi heeft hij ook één wedstrijd achterin gespeeld, maar meestal speelt hij "op acht", vooral de laatste jaren in de A-jeugd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 25, 2006 5:30 pm

Kende deze jongen alleen van naam (en van die goal tegen Cambuur). We hebben vorig seizoen van alles aan jeugdspelers in Ajax-1 gezien, vraag me af waarom deze jongen daar niét toe behoorde. Een stylist, rustig aan de bal, leuke voetballer. Heeft wat van Arnold Mühren weg, vind ik. Alleen een kop groter.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 25, 2006 10:29 pm

Raymon schreef:
Rishi schreef:Dat is heel mooi. Komt goed, niet te snel brengen. Het is trouwens geen verdediger he Raymon!
Wel volgens Ajax.nl..
Wie geloof je nou eerder ;)
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do jul 27, 2006 8:47 pm

Steef schreef:Jongen met mogelijkheden. Ik heb z'n evenknie gescout in Argentinie. :yes:
Wel jammer dat Argentijnen in Nederland veel meer moeten verdienen dan Europeanen dan hé... :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do jul 27, 2006 9:21 pm

Jan Vertonghen vijfde GBA-jeugdproduct in A-kern bij Ajax
,,Ik leer veel van Jaap Stam''

Bron: sportwereld.be

Er staat opnieuw een jonge Belg dicht bij de grote doorbraak in Nederland. De 19-jarige Jan Vertonghen mag na een succesvolle voorbereiding bij de A-kern van Ajax blijven. ,,Zelfs veel ploegmaats weten niet dat ik Belg ben'', zegt Vertonghen.

Drie Belgen maken zich op voor de start van de Nederlandse competitie met Ajax. Thomas Vermaelen vormt met de ervaren Jaap Stam het hart van de verdediging, rechtsbuiten Tom De Mul is terug van een uitleenbeurt bij Vitesse. De naam van onze derde landgenoot bij de Amsterdammers doet allicht geen belletje rinkelen. Jan Vertonghen is een negentienjarig talent uit het Oost-Vlaamse Tielrode. Tijdens de voorbereiding mocht hij van coach Ten Cate meetrainen met de grote jongens. Nu mag hij bij de A-kern blijven.

Twee posities

Ajax plukte Vertonghen drie jaar geleden weg bij Germinal Beerschot, waarmee het toen een samenwerkingsakkoord had. Na Van Damme, De Mul, Vermaelen en Aborah is hij het vijfde jeugdproduct van de Antwerpse club die het tot in de A-kern van Ajax schopt.

,,Ik dacht dat ik alleen tijdens de voorbereiding zou mogen meetrainen omdat er na het WK nog veel spelers met vakantie waren'', zegt Vertonghen. ,,Maar blijkbaar was de coach heel tevreden over mij.''

Vertonghen speelde tijdens de voorbereiding als centrale verdediger en links op het middenveld. ,,Dat zijn twee posities die me even goed liggen. De meeste matchen stond ik centraal achterin naast Stam omdat Thomas Vermaelen geblesseerd was. Stam gaf me veel tips. In de afscheidsmatch van Bergkamp speelde ik op het middenveld. Dat ik op twee posities kan spelen, geeft me meer kansen op speelminuten.''

Onbedoelde wereldgoal

Want dat is het volgende doel van Vertonghen. ,,Ik blijf meetrainen met de A-kern maar zal vaak met Jong Ajax spelen. Ik hoop wel op veel speelminuten bij de A-ploeg. En op langere termijn op een basisplaats.''

Vertonghen haalde vorig seizoen de internationale pers met een onbedoelde wereldgoal bij Jong Ajax in de bekermatch tegen Cambuur. ,,Ik wilde de bal van op de middenlijn sportief terugspelen, maar hij ging recht in doel.'' Om het goed te maken, liet Ajax Cambuur meteen tegenscoren. ,,Mijn traptechniek en mijn conditie zijn mijn sterkste punten.''

Vertonghen is in België nog onbekend. ,,Zelfs mijn ploegmaat Rosales viel dinsdag nog uit de lucht toen bleek dat ik een Belg was. Bij de Belgische jeugdploegen speelde ik tot bij de -17-jarigen. Ik moest eens afzeggen door verplichtingen op school en bij Ajax en daarna hoorde ik niets meer. Natuurlijk wil ik graag voor de Rode Duivels spelen, maar ook over de beloften hoor ik veel goeds van Tom De Mul.''

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » do jul 27, 2006 10:03 pm

Goede sterke dynamische speler. Deed het erg goed tegen Bennekom. Jaap Stam liet merken veel te zien in die jongen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 28, 2006 9:11 am

Flex hoor, is hij fysiek een beetje sterk?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 29, 2006 6:08 pm

Demosthenes schreef:Jan moet vertrouwen krijgen en dan zien we hem op eredivisie-niveau à la Zidane of met een schaar zijn tegenstander passeren, niet voor de actie zelf, maar als er achter die speler ruimte ligt. Hij zou iets meer Edgar Davids in zich moeten hebben, iets minder flegmatiek, maar wie weet, hij is nog jong.
Dus hij is fysiek behoorlijk en ook technisch erg begaafd? Zo mooi zijn als hij door breekt. Als ik de reacties hier zo lees kan Ajax wel zo´n speler gebruiken. Misschien is Verthongen een van de redenen dat Roger maar voor een jaar gecontracteerd is?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 30, 2006 1:00 am

Roger zal daar zelf ook een belangrijke reden voor zijn.. mocht weg bij zijn club.
Ajax!

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo jul 30, 2006 8:15 pm

Misschien wou Roger zelf wel een jaar?
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 30, 2006 11:54 pm

Kan best, maar ik neem aan dat Van Geel het liefst spelers niet slechts een jaar aan Ajax bindt. Hopelijk heeft hij het toch gedaan omdat hij vertrouwen heeft in de opkomst van bepaalde spelers bij Ajax.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 30, 2006 11:57 pm

of omdat hij te weinig vertrouwen heeft in Roger en hem niet langer wilde binden?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 31, 2006 8:56 am

Ik heb Vertonghen 2 x in de voorbereiding zien spelen en 2x viel hij mij in positieve zin op. Die kon wel eens gaan doorbreken dit seizoen! :xyxthumbs:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jul 31, 2006 10:55 am

Alaindebanaan schreef:
Steef schreef:Jongen met mogelijkheden. Ik heb z'n evenknie gescout in Argentinie. :yes:
Wel jammer dat Argentijnen in Nederland veel meer moeten verdienen dan Europeanen dan hé... :aai:
Italiaans paspoort binnenkort. :yes:

Plaats reactie