Maarten Fontein

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mar 04, 2008 9:54 am

De supportersvereniging heeft mij niets gevraagd, mike
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 04, 2008 10:58 am

Dat is wat anders Lucas.
Ik weet niet wie ze gevraagd hebben voor een mening, maar ik vind wel dat ze een mening moeten hebben.
Vraag is dus waarop de supportersverenigingen hun mening baseren. Dat zou gebaseerd moeten zijn op de mening van de achterban, de supporters. Maar of dat zo is, dat weet ik ook niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 04, 2008 5:30 pm

Cruijff moet teleurgesteld zijn in De Telegraaf


In z'n wekelijks column in De Telegraaf uit Johan Cruijff z'n teleurstelling rondom de schorsing van Maarten Fontein. Het clubicoon vraagt zich af waarom de rust niet bewaard had kunnen worden tot na de competitie. Dat juist Cruijffs ‘media-engel' en Telesport-baas Jaap de Groot mede-oorzaak is van huidige onrust wordt even vergeten. De ongegeneerde mediasteun voor Fontein vanaf de Amsterdamse Basisweg wakkerde het wantrouwen en de onrust alleen maar aan.

Het rapport van de commissie Coronel was klip en klaar. Ruim veertig interviews hadden de club blootgelegd en zelfs deze verklaringen waren in veel gevallen nog een verzwakte weergave van de werkelijkheid. Dat de algemeen directeur van Ajax slecht functioneerde op tal van gebieden, staat echter als een paal boven water. Daarmee wordt overigens niet gezegd dat zijn zakelijke deals gebaseerd op kansenland China slecht zijn.

De Telegraaf heeft echter niet verder gekeken dan de commerciele prestaties van Fontein en schaarde zich als een warme vriend achter het belangrijke contact. De algemeen directeur wordt tot op het bot verdedigd. De krant wijdde de afgelopen vier dagen maar liefst twee polls aan de positie van de algemeen directeur.

Jaap de Groot en zijn redactie hebben zich in de afgelopen dagen ronduit belachelijk gemaakt. Of zoals Chris Nijnatten van het AD zegt: ,, Heel mooi is daarbij dat de Ajacieden niet zijn gezwicht voor een doorzichtige oude lobby, gevoed door de Telegraaf en godbetert nog licht ondersteund door Johan Cruijff. Het Ajax van de toekomst wil kennelijk zelfstandig en onafhankelijk verder."

Dus ook onafhankelijk van een krant die net als Fontein alleen maar bezig is met eigenbelang. Hopelijk heeft Cruijff dat ook snel door...
Columns Door: Ernst Jan Wilhelmis op 3 mrt 2008

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 04, 2008 5:39 pm

Wie is Ernst Jan Wilhelmis? :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 04, 2008 6:00 pm

Dit heeft toch niets meer met Fontein te maken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 04, 2008 7:00 pm

joey schreef:Wie is Ernst Jan Wilhelmis? :blush.gif:
Columnnist op http://www.ajaxlife.nl

Wie is Joey ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 04, 2008 7:06 pm

Dat ben ik. :headbang.gif:

Oké, een column van een supporter dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 04, 2008 7:39 pm

joey schreef:Dat ben ik. :headbang.gif:

Oké, een column van een supporter dus.
Zou ook deze persoon kunnen zijn
Ernst Jan Wilhelmis (35) is huis-aan-huisbladjournalist bij Holland Combinatie (Telegraaf Lokale Media).

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 9:17 am

'Fontein stapt per direct op bij Ajax'
Tell-a-Friend Tell-a-Friend Print dit artikel print nieuwsartikel
Datum: 5-mrt-2008 08:58

Maarten Fontein (foto, links) en Ajax gaan per direct uit elkaar, zo meldt het AD. Dat is de uitkomst van verschillende gesprekken die dinsdag zijn gevoerd. Het is nu aan de advocaten van beide partijen om de zaak zo spoedig mogelijk ook financieel af te ronden.

Fontein, tot voor kort algemeen directeur bij Ajax, werd afgelopen zondag geschorst. Dit naar aanleiding van eerdere conclusies die werden getrokken door de commissie Coronel, die ondermeer oordeelde dat Fontein niet voldoende functioneerde binnen Ajax. De extra bijeenkomst van de ledenraad, afgelopen maandag, leverde geen gewijzigde standpunten op. (HM)
http://www.sportweek.nl/voetbal/53178/F ... p_bij_Ajax

Kunnen we dan nu verder gaan en gaan werken aan een echt nieuw AJAX, zonder de 2 hoofdkemphanen Jaakke en Fontein?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 9:20 am

Voetske schreef:
joey schreef:Dat ben ik. :headbang.gif:

Oké, een column van een supporter dus.
Zou ook deze persoon kunnen zijn
Ernst Jan Wilhelmis (35) is huis-aan-huisbladjournalist bij Holland Combinatie (Telegraaf Lokale Media).
Iemand van de Telegraaf? Ahum. Zou die ook op non-actief gesteld worden? :smallgrin.gif:

Neef, laten we het hopen. Fontein is zo beschadigd dat hij sowieso weg moet. En Jaakke ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 10:06 am

woensdag 05 maart 2008
Fontein stemt in met vertrekregeling
AMSTERDAM - Ajax en Maarten Fontein zijn akkoord over een vertrekregeling. De geschorste algemeen directeur stapt met onmiddellijke ingang op bij de club.
afbeelding vergroten Maarten Fontein. FOTO HH/JEROEN OERLEMANS
Dat is de uitkomst van gesprekken die de partijen gisteren hebben gevoerd. Het is nu aan de advocaten om de zaak de komende dagen in financiële zin definitief af te ronden. Ook een nieuwe vergadering van de ledenraad leverde maandagavond geen gewijzigde standpunten op.

De ledenraad is tevreden dat er in het geval van Fontein gehoor wordt gegeven aan conclusies uit het onderzoeksrapport van de commissie-Coronel. De posities van twee andere Ajax-directeuren, Jeroen Slop (financiën) en Martin van Geel (technisch beleid), staan niet ter discussie.

Vandaag presenteert Ajax om elf uur Marco van Basten officieel als de nieuwe hoofdtrainer voor volgend seizoen.
Bron: AD

En straks dus de presentatie van het nieuwe AJAX.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 10:08 am

De posities van twee andere Ajax-directeuren, Jeroen Slop (financiën) en Martin van Geel (technisch beleid), staan niet ter discussie.
Vind ik opvallend, want MVG wordt in het rapport net zo hard gekraakt als Fontein. Maar ja, geen aardappel, hè? :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 10:15 am

Scheelt wel natuurlijk. :drecul.gif:
Maar daar is nog niets over te zeggen, want daar buigt JC zich over. Misschien ziet hij MvG wel als de zwakke TD, die verkoopt, contracten verlengt en samen met de sterke trainer (MvB), het hoofd scouting en het hoofd jeugdopleiding de aankopen doet.
Vind ik nog niet zo'n gek idee.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 05, 2008 10:22 am

MvG kan nu natuurlijk ook niet weg, want Ajax heeft hem nodig om de selectie voor het volgende seizoen te vormen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2008 10:46 am

De 'zwakke TD' komt niet voor in het rapport. Als je kiest voor een 'sterke trainer' komt de TD te vervallen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 10:56 am

Je hebt gelijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 10:58 am

Dus?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2008 10:59 am

Dus is MVG waarschijnlijk gezien.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 11:47 am

Nee hoor, MvB heeft net zijn grote vertrouwen in hem uitgesproken. En JC zag dat het goed was...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2008 12:02 pm

Volgens mij ziet Cruijff juist dat het niet goed is. :wink.gif:

Van Basten sprak ook zijn vertrouwen uit in Fontein. Ik vond eigenlijk dat hij zich nog aardig op de vlakte hield.

'Ik ga daar niet over.' 'Mijn contract gaat pas in op 1 juli.'

Het enige wat ik echt opvallend vond, was dat Van Geel zei: 'Ik ben TD en ik blijf TD'.

Hoe dan ook, áls hij blijft zal hij het compleet anders moeten gaan doen. Want zijn benadering van de spelersmarkt is helemaal fout.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 12:06 pm

Jöhnk schreef:Hoe dan ook, áls hij blijft zal hij het compleet anders moeten gaan doen. Want zijn benadering van de spelersmarkt is helemaal fout.
'Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt', Jöhnk. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » wo mar 05, 2008 12:07 pm

Ik denk dat Martin tot het eind van het seizoen aanblijft als TD en als uitvoerder gaat fungeren, van de plannen van Marco van Basten.

Sowieso zal hij niet veel meer te zeggen hebben.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 05, 2008 12:08 pm

joey schreef:'Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt', Jöhnk. :hypocrite.gif:
Maar heeft-ie nou fouten gemaakt of niet? :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 12:12 pm

Jöhnk schreef:Volgens mij ziet Cruijff juist dat het niet goed is. :wink.gif:

Van Basten sprak ook zijn vertrouwen uit in Fontein. Ik vond eigenlijk dat hij zich nog aardig op de vlakte hield.
Hij zag ernaar uit om samen met MvG te werken volgend jaar, ook niet goed om téveel te veranderen volgend jaar. Over Fontein zei dat hij goede gesprekken gehad had met hem. Toch wel ff iets anders.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2008 12:21 pm

Maar op de vraag of hij een lans ging breken voor MVG antwoordde hij dat z'n contract pas ingaat op 1 juli.
Zo werkt dat volgens mij niet. Als hij nu naar de RvC stapt dan wordt er heus wel naar hem geluisterd.

Maar goed, uiteindelijk zal Cruijff hierover beslissen. En alleen Cruijff weet wat Cruijff gaat doen.

Plaats reactie