Maarten Fontein

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 12:22 pm

Nee, Van Basten weet dat ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 05, 2008 12:23 pm

Jöhnk schreef:Maar goed, uiteindelijk zal Cruijff hierover beslissen. En alleen Cruijff weet wat Cruijff gaat doen.
Maar niet deze Cruijff. :smallgrin.gif:
'Cruijff wil Molenaar als algemeen directeur'
3 maart 2008

Keje Molenaar is een belangrijke kandidaat om bij Ajax Maarten Fontein op te volgen als algemeen directeur. De naam van de Volendamse advocaat zoemt opnieuw veelvuldig rond. Henny Cruijff, broer van de bij Ajax teruggekeerde El Salvador, kijkt er niet van op wanneer Molenaar als het boegbeeld van de club wordt ingelijfd. Dat zegt hij in Nieuwe Revu.

Keje Molenaar: 'Ik heb niet de ambitie om het te worden' "Ik weet wel hoe Johan de posities gaat invullen", aldus broer Henny. "Keje Molenaar is de ideale algemeen directeur, Van Basten de beste trainer en ik denk dat Cruijff een speler die onder hem is opgeleid als technisch directeur gaat aanstellen. Johan moet daar dan als een soort Beckenbauer boven hangen."

Molenaar zelf ontkent wederom dat er sprake is van een benoeming bij Ajax. "Wat lief dat hij dat zegt, maar ik heb niet de ambitie om het te worden", aldus de oud-Ajacied in Nieuwe Revu. "In het verleden is die suggestie abusievelijk gewekt. Ik ben ook niet gevraagd, dus het is niet aan de orde."
Ajaxonline
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 12:23 pm

Die Henny Cruijff moet zijn bek houden. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo mar 05, 2008 12:35 pm

Hoe weet Henny nou wat Johan wil? Die praten niet eens met elkaar. Vergeleken met die twee zijn Wimpey en Henk ten Cate dikke vrienden!

Ajaxonline heeft weer eens te hard op z'n duim gezogen voor ze hun verhaaltje op hun site neerkladderden.
sportweek van vorig jaar schreef:Contact met zijn wereldberoemde broer heeft Henny Cruijff (62) al twee jaar niet meer. Dat doet pijn. “Johan is iemand anders geworden, een heel ander mens.”

Passages uit Sportweek 17, door Hendrik Meijnders en Edwin Struis / Fotografie: René Bouwman

‘Al die verslaggevers kunnen lullen wat ze willen, maar geen van allen heeft ooit zijn poepluier geroken. Dat betekent dat ze iets essentieels hebben gemist’

‘Ik word agressief, kan er niet tegen dat mijn moeder en ik worden gezien als een stelletje minderwaardige mensen. Dat accepteer ik niet’

Dat komt voornamelijk door de schoonfamilie Coster?
“Achteraf kijken is het meest simpele dat er is. Maar als ik naar de CV van Johan kijk, kan ik alleen maar met mijn hoofd schudden en mij afvragen wat er toch is gebeurd. Ik had zo graag een broer willen hebben die drie keer wereldkampioen was. En dat is door aanwijsbare zaken niet gebeurd. Dan mag ik dat toch zeggen?”

Komt het ooit nog goed tussen jullie?
“Hij is iemand anders geworden, een heel ander mens. Mijn moeder is 89 jaar, maar Johan komt al acht jaar niet op haar verjaardag. Waarom? Waarom laat hij zich niet zien op haar verjaardag, moederdag, feestdagen of met de jaarwisseling? Niks. Een vrouw van 89. Daar staat mijn verstand van stil. Als hij op 4 januari langs zou zijn gekomen, had hij een paar lellen voor zijn oren gehad. Er zijn grenzen en die heeft hij overschreden.”
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 05, 2008 12:37 pm

Het zou in de Nieuwe Revu staan, Duivel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo mar 05, 2008 12:41 pm

Inderdaad, hoe Henny daarbij komt weet ik niet, maar dat is verder niet ons probleem.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo mar 05, 2008 12:45 pm

Nieuwe Revu? Dan moet het wel een oerdegelijk betrouwbaar stuk journalistiek vakwerk zijn!

Revu.nl weet van niks. Heel raar, want dat lijkt me nou typisch een blaadje dat de verleiding niet zal kunnen weerstaan de woorden "Ajax" en "Cruijff" levensgroot op hun site te mikken als ze de kans krijgen.

Sportweek en voetbalnext zwijgen ook in alle talen en die zitten in dezelfde clan als revu.


Is het immer betrouwbare ajaxonline niet dezelfde site die de quote van Koster over Kennedy ondersteboven heeft gehaald? Volgens mij zijn ze bij ajaxonline een beetje in de war... Als wij hier op AT nou eens wat betrouwbare bronnen citeren die Jorien als nieuwe voorzitter van Ajax tippen, hoe lang zou het dan duren voordat het op ajaxonline.nl staat? D_vT, werk aan de winkel!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo mar 05, 2008 12:54 pm

Ik heb al aangegeven dat dat fout is, ik weet niet waar je zo moeilijk over doet, we zijn maar amateurs, we presenteren ons ook niet als een top proffessionals site o.i.d. Wij doen niet belangrijker dan we zijn. Als je het niet wilt lezen dan lees je het niet. Het is gewoon een hobby. Daarnaast zijn wij niet de enige die dat omgedraaid heeft. Hoelang dat zou duren? Kun je lang wachten, op het moment dat wij verder geen bron hebben die zo betrouwbaar mogelijk is of als betrouwbaar wordt geacht door de lezers plaatsen we het niet. Het is in het verleden voorgekomen dat een van onze redacteurs zomaar nieuws "uit eigen betrouwbare bron" op de site plempte, dit heb ik aangekaart en inmiddels is die redacteur ook weg. Ik heb het nog eens nagevraagd en in de redacteur die het geplaatst heeft, heeft het gelezen in de Revu. Stukken over Molenaar gemaakt door ons zijn overigens wél 100% betrouwbaar want wij hebben contact met Keje Molenaar zelf, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 1:14 pm

Ik erger me niet aan Ajaxonline of Nieuwe Revu maar aan Henny Cruijff. Die man moet niet namens zijn broer praten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33896
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 05, 2008 1:23 pm

Ben ik met je eens. Maar Revu en in mindere mate Ajaxonline moeten ook de waarde van zo'n bericht inschatten: nul.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo mar 05, 2008 1:46 pm

www.ajax.nl schreef:Ajax en Fontein bereiken akkoord over vertrek

Amsterdam, 05 mrt 2008
De Raad van Commissarissen van Ajax heeft overeenstemming bereikt met algemeen directeur Maarten Fontein over een regeling ter beëindiging van het arbeidscontract.

Het contract wordt per 1 april 2008 met wederzijds goedvinden beëindigd. Tot die datum is de heer Fontein beschikbaar om, alleen op verzoek van de Raad van Commissarissen van Ajax, werkzaamheden voor de club te verrichten. De op zondag 2 maart 2008 opgelegde schorsing is hiermee opgeheven.

Naast een vergoeding, waar de vertrekkende algemeen directeur contractueel recht op heeft, betaalt Ajax hem een gratificatie als blijk van waardering voor bewezen diensten op commercieel gebied.

Maarten Fontein trad op 1 november 2005 in dienst als algemeen directeur bij Ajax.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 3:01 pm

OK, streep eronder en verder met de toekomst.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » wo mar 05, 2008 3:42 pm

Toch jammer dat de man die Aegon en Adidas miljoenen meer laat betalen weg moet.
Het was prima mogelijk geweest om hem een functie aan te meten. Ik blijf het roepen, maar wat doet Slop?!
Hij krijgt van Jaakke de credits voor Aegon, al denkt Aegon daar dan weer heel anders over.

Ach, Jaakke laat het natuurlijk niet gebeuren dat beide door z'n rapport bekritiseerde directeuren blijven zitten terwijl hij zelf het veld moet ruimen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 3:44 pm

Je moet niet alles geloven wat Fontein liet lekken :aai.gif:

Maarre zoals ik zei: de toekomst is belangrijker en het gaat om AJAX. :anew.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo mar 05, 2008 5:28 pm

Ajax.nl schreef:
Naast een vergoeding, waar de vertrekkende algemeen directeur contractueel recht op heeft, betaalt Ajax hem een gratificatie als blijk van waardering voor bewezen diensten op commercieel gebied.
Dat dus wel...

En Jaakke ging zelfs nog speciaal langs Aegon om te vragen hoe zij tegenover een vertrek van Fontein stonden. Waarom eigenlijk als Fontein toch niet zo belangrijk was? Aegon wilde zich verder niet mengen in de opvolging, zolang het beleid maar werd voortgezet (met name dan richting China). Wiens beleid dus? Opgezet dus door wie?

Verder was Adidas wat voorbarig gelekt door Fontein om zijn eigen hachje te redden in dat rattennest dat Ajax heet, maar kennelijk was ie ook bij Adidas al bezig om die zeer lucratief voor Ajax mee te krijgen op de China-express. Wie hadden er allemaal nog kunnen volgen onder de vlag van Fontein? Die man stond kennelijk ergens voor in het bedrijfsleven. Zeker als je de internationale markt wilt opzoeken.

Ronald! gaf een tijdje terug in deze topic nog een fraaie analyse van het zakendoen in China en wat Ajax daarin zou kunnen betekenen en hoe slim Fontein daarbij op de lokale gewoontes inspeelde voor het opbouwen van een zeer waardevol netwerk. Vind er maar weer eens zo eentje... Leuke overwinning voor Jaakke, maar ik blijf al met al toch het gevoel houden dat we te snel afstand hebben genomen van Fontein.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo mar 05, 2008 6:42 pm

Zuidema schreef:
Ajax.nl schreef:
Naast een vergoeding, waar de vertrekkende algemeen directeur contractueel recht op heeft, betaalt Ajax hem een gratificatie als blijk van waardering voor bewezen diensten op commercieel gebied.
Dat dus wel...

En Jaakke ging zelfs nog speciaal langs Aegon om te vragen hoe zij tegenover een vertrek van Fontein stonden. Waarom eigenlijk als Fontein toch niet zo belangrijk was? Aegon wilde zich verder niet mengen in de opvolging, zolang het beleid maar werd voortgezet (met name dan richting China). Wiens beleid dus? Opgezet dus door wie?

Verder was Adidas wat voorbarig gelekt door Fontein om zijn eigen hachje te redden in dat rattennest dat Ajax heet, maar kennelijk was ie ook bij Adidas al bezig om die zeer lucratief voor Ajax mee te krijgen op de China-express. Wie hadden er allemaal nog kunnen volgen onder de vlag van Fontein? Die man stond kennelijk ergens voor in het bedrijfsleven. Zeker als je de internationale markt wilt opzoeken.

Ronald! gaf een tijdje terug in deze topic nog een fraaie analyse van het zakendoen in China en wat Ajax daarin zou kunnen betekenen en hoe slim Fontein daarbij op de lokale gewoontes inspeelde voor het opbouwen van een zeer waardevol netwerk. Vind er maar weer eens zo eentje... Leuke overwinning voor Jaakke, maar ik blijf al met al toch het gevoel houden dat we te snel afstand hebben genomen van Fontein.
Die Jaakke is een Rat en laat een lekkere erfenis achter die ********

Edit: Chill man.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 7:08 pm

Jammer dat jullie niet verder komen dan de Jaakke versus Fontein- strijd.
Het gaat hier om AJAX en beide heren zijn exit en dat was het einde voor AJAX..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mar 05, 2008 7:12 pm

Net wat je zegt. Streep er onder en verder kijken. Het enige wat je kan doen is speculeren over wat gebeurd is, maar enige zekerheid heb je niet in deze zaak.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mar 05, 2008 7:28 pm

Blijft die lafbek Jaakke nou gewoon zitten dan? Die gaat toch ook nog wel wieberen?

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 7:32 pm

Als je een beetje had opgelet is dat al direct na het rapport bekend gemaakt. Hij stapt op als er een nieuw bestuur is benoemd, vóór de zomer.

Nogmaals: het gaat nu om AJAX, niet meer om Jaakke en Fontein.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mar 05, 2008 7:33 pm

Neefkens schreef:Als je een beetje had opgelet is dat al direct na het rapport bekend gemaakt. Hij stapt op als er een nieuw bestuur is benoemd, vóór de zomer.
Eerst zien dan geloven.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo mar 05, 2008 7:35 pm

Neefkens schreef:Jammer dat jullie niet verder komen dan de Jaakke versus Fontein- strijd.
Het gaat hier om AJAX en beide heren zijn exit en dat was het einde voor AJAX..
Jammer dat je zo veel moeite hebt met het bekijken van de strijd tussen die 2 kemphanen. Het geeft wat mij betreft een heel aardig doorkijkje in het huidige Ajax en de band met enkele externe partijen (bv de sponsors, maar ook de media zoals De Telegraaf en het AD). Met het vertrek van die twee is de streep onder het verleden echt niet gezet. Het krachtenveld binnen en rond Ajax is ook nu en straks nog steeds volop aanwezig.

Overigens treedt Jaakke weliswaar straks af als voorzitter van de RVC, maar dan is ie nog niet exit. Een nieuwe personele invulling aan een nieuw bestuursmodel, zoals hij het omschrijft, kan ook betekenen dat hij gewoon op een andere stoel wil gaan zitten.

Hoe dan ook, ik wilde met de vorige posting wel naar een afronding toe vwb Fontein. Nogmaals: ik heb het gevoel dat we met het waswater het kind hebben weggegooid. De tijd zal het leren of we in de commercie rond Ajax een capabele vervanger vinden.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 7:41 pm

Ik heb er geen moeite mee, alleen het lijkt wel alleen daarover te gaan en niet over AJAX. En net als jij ben ik er nu wel klaar mee.

En Jaakke is echt weg, geen denken aan dat hij nog iets gaat doen bij AJAX. Daar zorgt jansma wel voor. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2169
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » wo mar 05, 2008 7:58 pm

ik zie sommige mensen hebben moeite met mijn rol als 'party pooper'.

Ik zal even mee doen dan...

:onfire.gif:"hoorah!... Cruijff the Messias is gekomen ter redding, alles komt goed"
:onfire.gif:"hoorah, Cruijff als 'technisch adviseur' gaat de structural problemen oplossen die ons al 11 jaar ziek maken als club"
:onfire.gif:"hoorah, Cruijff (nooit van de lange adem) gaat 'de slangekuil' bezweren"
:onfire.gif:"hoorah, Van Geel die misschien wel de meest gefaald heeft, mag met de zegen van Cruijff blijven"
:onfire.gif:"hoorah, we gokken dat de vrij onervaren Van Basten (die zo indruk gemaakt heeft met Nedelands team) een goed coach zal blijken, nee zelfs een technisch manager"
:onfire.gif:"hoorah, Van Basten (geen ervaring), Van Geel (incompetent) en Cruijff (Verlaat, Winter, Roger et cetera) gaan ons transfer beleid doen"

zo iets?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 8:08 pm

Klinkt niet geloofwaardig genoeg. :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie