Davy Klaassen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Davy Klaassen

Bericht door jabu » zo dec 08, 2013 11:28 am

Ik denk dat beide aangekochte spitsen Hoessen en Sigthorsson en gehuurde spits Bojan het veld moeten ruimen om plaats te maken voor De Jong.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Yopi » zo dec 08, 2013 11:33 am

Ik verwacht dat De Boer gaat afwisselen. Klaassen zal (lang) niet alles spelen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 08, 2013 11:34 am

Ongetwijfeld niet. Maar De Jong wel als ie fit is. Hij is immers de aanvoerder. Het blijft dus een luxeprobleem.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Demosthenes » zo dec 08, 2013 12:10 pm

Geen idee wat hij doet als iedereen fit is:"Never change a winning team"? Spelers rust geven, zoals vorig jaar in de beker tegen AZ?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33564
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door zeux » zo dec 08, 2013 12:15 pm

Demosthenes schreef:Geen idee wat hij doet als iedereen fit is:"Never change a winning team"? Spelers rust geven, zoals vorig jaar in de beker tegen AZ?

Ik hoop het devies 'never change a winning team'. Een reeks wedstrijden in een vaste opstelling zou wel fijn zijn.
Hoop wel dat ze Siem voorzichtig terugbrengen, want volgens mij ging het wat te snel na die klaplong.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 08, 2013 12:38 pm

Siem heeft Ajax nooit in de steek gelaten en is een prima speler voor Ajax. Hij kan af en toe Klaassen vervangen (rust geven) en anders in de spits.

Het wordt nog dringen geblazen als iedereen erbij is en er ook nog een rechteraanvaller bijkomt (of wordt een jeugdspeler doorgeschoven!?).

Geraamte:
----------------- Cillessen
- Ricardo - Veltman - Moisander - Boilesen
----------------- Blind
- Klaassen ------------------- Serero
- <huurling> - Siem/Bojan ------ Fischer/Bojan

Vermeer, Denswil, Ligeon, Duarte, Schöne/Poulsen, Bojan, Kolbeinn/Andersen.

Lekkere basis en dan kun je nog wat brengen als het nodig is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Arthur » zo dec 08, 2013 12:50 pm

Wat mij betreft blijft Schöne gewoon staan en zetten we daar geen echte rechtsbuiten neer. Er is al vaak gebleken dat Ajax goed presteerde met iemand die die positie als halve middenvelder invult.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 08, 2013 12:59 pm

Arthur schreef:Wat mij betreft blijft Schöne gewoon staan en zetten we daar geen echte rechtsbuiten neer. Er is al vaak gebleken dat Ajax goed presteerde met iemand die die positie als halve middenvelder invult.
Schöne doet het uitstekend. Hij creëert een extra man op het middenveld, zodat we 'altijd' een vrije man hebben. Maar het zou wel lekker zijn als daar een buitenspeler staat met diepgang, creativiteit, actie. Dat voegt nog iets extra's toe aan het spel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41018
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Marillion » zo dec 08, 2013 1:00 pm

De Jong is onze beste spits. Nu Klaassen het zo geweldig doet kan hij mooi blijven staan en speelt Siem lekker in de punt. Wat willen we nog meer?

Ik denk inderdaad wel dat Klaassen af en toe wat rust zal krijgen. Hij is er lang uit geweest dus we moeten waken voor overbelasting. Dan kan De Jong eventueel een keer terug naar het midden en speelt Hoesen voorin. Overigens zal De Jong pas na de winterstop aansluiten wat mij betreft. Een keer te snel terugkeren is wel genoeg.

En laat Schöne inderdaad maar staan aan de rechterkant. Dat loopt heel aardig en het is beter dan een gehuurde rechtsbuiten die dan weer de tijd nodig heeft om er in te komen.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18882
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Davy Klaassen

Bericht door Wouter » zo dec 08, 2013 2:10 pm

Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Klaassen is nog jong, hij kan zomaar een terugval krijgen.
Jawel, maar zo'n soort doelpunt zegt wel veel over zijn talent. Slechte/matige spelers controleren die bal niet eens, redelijke/behoorlijke spelers controleren hem en kijken dan eens hoe ze de keeper uit kunnen spelen. Alleen echt hele goede spelers controleren die bal en spelen tegelijkertijd de keeper uit.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33896
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Duke » di dec 10, 2013 8:54 am

Het jongetje en de bal
Door Thijs Zonneveld

Davy nam de bal mee. Dat mocht. Hij had namelijk drie keer gescoord. En wie drie keer scoorde, die kreeg de bal. Dat had hij een keer op tv gezien.

Even later stond Davy voor een camera met de bal onder zijn arm geklemd.

Hij vertelde over de bal en zijn drie goals; de rest ontging me. Dat maakte ook niet uit. Ik keek naar Davy. Naar de bal. Naar Davy en de bal. Het was het mooiste voetbalmoment van het hele jaar.

Met afstand.

Daar, voor die camera, stond geen blasé profvoetballer die met zijn ogen naar het plafond staarde terwijl hij een obligaat praatje in een microfoon braakte.

Er stond geen over het paard getilde puber met zijn eigen naam in zeshonderd verschillende manieren op zijn onderarmen getatoeëerd. Er stond geen speler die ingestudeerde dansjes deed na iedere goal. Geen kereltje met moeilijk haar dat het na drie goals tijd vond voor een stap hogerop.

Rode blosjes
In plaats daarvan huppelde er een jongetje met zijn bal voor de camera. Er kwam damp van zijn blonde stekeltjes; op zijn wangen stonden rode blosjes. Hij droeg het Ajax-shirt dat hij van oom Frank had gekregen voor zijn verjaardag (en dat hij iedere dag aan deed zodra hij thuis kwam uit school). Hij had de hele dag gevoetbald op het trapveldje om de hoek; net zolang tot de straatlantaarns aangingen, en toen stiekem nog eventjes.

Thuis zat zijn moeder te wachten met een koud geworden bord boerenkool met worst en extra veel jus. Zijn huiswerk had hij niet gemaakt, dus die wiskundetoets zou morgen waarschijnlijk helemaal niks worden, maar dat maakte hem niet zoveel uit. Hij had drie keer gescoord in het laatste partijtje, dat was veel belangrijker. De volgende keer zouden ze hem na het poten (schat ligt onder) vast meteen kiezen.

De bal kreeg een speciaal plekje in zijn jongenskamer. Misschien onder de poster van Luis Suarez. Of anders naast het toegangskaartje van die ene keer dat hij met papa mee naar Ajax mocht.

's Avonds zou hij, in zijn rood-witte pyjama onder zijn rood-witte dekbed, naar de bal staren waarmee hij die dag al die doelpunten mee had gemaakt, fantaserend over volle stadions, juichende mensen, onmogelijke volleys en de winnende goal tegen AC Milan, in San Siro.

Verademing
Het was een verademing, Davy en de bal. Even geen gelul over een trainer die wel of niet moest opstappen, even geen scheidsrechter die probeerde een kromme penalty recht te breien, even geen maffiose bobo die een minuut stilte verkrachtte, even geen speler die de vermoorde onschuld uithing na een poging om het been van een collega te veranderen in een zak losse botjes.

Gewoon een jongetje en zijn bal. Voetbal zoals voetbal voor iedereen begonnen is; voetbal zoals voetbal ooit bedoeld is.

Ik heb een foto gemaakt van het scherm, van Davy en de bal. Die hangt nu in mijn werkkamer, boven mijn bureau dat is volgeplakt met de Panini-plaatjes die ik dubbel had. De volgende keer dat ik al die klagende trainers, wauwelende spelers en draaikontende scheidsrechters zat ben, dan kijk ik naar de foto.

Kan ik er weer even tegenaan.
http://www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Lionel » di dec 10, 2013 9:04 am

:biggthumpup.gif:

Zo voetbalt Davy ook. Heerlijk!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 16, 2014 11:22 am

The Mirror. Ik zet hem maar hier neer.
Five Ajax wonderkids who could make a move to the Premier League in January

Jan 16, 2014 08:13

Which of the current crop of Ajax wonderkids could make a big move to a Premier League club in January? Elko Born gives his insight
Five to watch: Which Ajax wonderkids could be making their way to the Premier League? Five to watch: Which Ajax wonderkids could be making their way to the Premier League?
Afbeelding
All throughout space and time, Ajax has been famous for their academy and excellent scouting.

Luis Suarez spent almost four years at the Amsterdam outfit before moving on to Liverpool.

Similarly, Christian Eriksen was an Ajax player for three seasons before catching the eye of Tottenham Hotspur, who had already acquired the services of fellow academy graduate Jan Vertonghen the year before.

Only this week Liverpool and Manchester City were offered young Ricardo Kishna, a winger with the Amsterdam outfit.

And with the transfer window up and running, who could be the next series of Ajax youngsters to make the move to the Premier League?
Viktor Fischer
Afbeelding

Viktor Fischer of Ajax


A product of Ajax’s excellent scouting system, Viktor Fischer moved to Amsterdam before he was even old enough to live on his own. Much like his fellow Dane Christian Eriksen, he spent a couple of years in the academy before moving on to the first team.

Making his official debut at the age of 18, he quickly manifested himself as a regular starter in Ajax manager Frank de Boer’s first eleven. While also able to play in a more central role, Fischer is usually deployed on the left flank, where his excellent right foot serves him well when cutting inside.

With a steady stream of rumours constantly linking him to some of Europe’s finest clubs, it’s only a matter of time before Fischer achieves world fame.
Ricardo van Rhijn

Ricardo van Rhijn made his official debut for Ajax at the age of 21 – a bit old for Ajax’s standards, all things considered. Nevertheless, the right-back immediately claimed his place, making fans and pundits alike forget all about his predecessor Gregory van der Wiel, who had just left Ajax for French giants Paris Saint-Germain.

After delivering an excellent performance against Manchester United in a Europa League match in February 2013, Van Rhijn caught the eye of Rio Ferdinand, who described the young Dutchman as a ‘modern day fullback’ who was - in pure Rio lingo - "quality".

Of course, you can never be sure whether Moyes reads Ferdinand’s tweets, but you can’t rule it out either, and it may be more successful than his current transfer policy.
Siem de Jong
Afbeelding

Siem De Jong in action against Milan


Together with Christian Eriksen, Siem de Jong formed the central midfield duo that would lead Ajax to three consecutive title wins in 2011, 2012 and 2013. With his Danish companion now playing for Spurs, Siem de Jong is looking for a worthwhile transfer as well.

When Dutch newspaper Algemeen Dagblad asked him last week whether he wanted to make a move, he answered by saying "that’s my intention," and like his brother Luuk de Jong - linked to Newcastle United - the Premier League seems a likely destination.

And just to pre-empt any semantic confusion: Siem and Luuk are not, in any way, related to A.C. Milan midfielder Nigel de Jong.
Davy Klaassen

Every now and then, an extraordinary player comes through the ranks of the Ajax academy. Davy Klaassen is one of those players. Especially after his pivotal role in Ajax’s recent Champions League win over Barcelona, the attacking midfielder can be sure there’s a bright future ahead of him.

Klaassen has been dubbed ‘the new Bergkamp’, and for good reason. Much like the former Arsenal star, he’s able to play as a striker, as well as an attacking midfielder. Then there’s the excellent technique. All-in all, sometimes Klaassen seems like an exact copy of the non-flying Dutchman.

These days, Bergkamp is active as Frank de Boer’s assistant manager, so him and Klaassen are on the training pitch together almost every day. Perhaps it would be wise of clubs trying to sign Klaassen to offer his mentor a deal as well – if only as a personal trainer.
Daley Blind

Daley is the son of Ajax-legend Danny Blind, who won the Champions League with the Amsterdam outfit in 1995. Joining the Ajax-academy at the age of four, it always seemed like young Daley was destined to play for the first team.

But it hasn’t always been easy for him. There were times when his surname was a bit of a curse to him, raising expectations to unmanageable proportions. Recently, however, Blind Jr has turned things around, delivering a series of unquestionable performances.

While usually deployed as a left-back, Blind has proven to be an excellent defensive midfielder as well, reminiscent of former Ajax player Vurnon Anita, who also impressed playing in this role in Ajax’s famous attacking 4-3-3 formation.

Altogether, it seems fair to conclude that Daley Blind is equipped with excellent tactical vision.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Yopi » do jan 16, 2014 12:36 pm

Wonderkids. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Lionel » do jan 16, 2014 1:57 pm

:headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10292
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Davy Klaassen

Bericht door WP_Legend » do jan 16, 2014 2:20 pm

Wonderkids vind ik spelers in de categorie 17-21 Siem is al 24... vergelijk dat met een Gotze of een Neymar..

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Lionel » do jan 16, 2014 2:30 pm

Die zijn nog jonger ook :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 19, 2014 5:54 am

Telesport
AJAX WIL KLAASSEN TOT 2018

’We proberen er op korte termijn uit te komen’

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Davy Klaassen (20) en Ajax naderen een akkoord over een nieuw contract. Zodra de puntjes op de i zijn gezet en de afspraken op papier staan, zet de middenvelder zijn handtekening onder een verbintenis tot de zomer van 2018. „We proberen er op korte termijn definitief uit te komen”, zegt zijn zaakwaarnemer Sören Lerby.

De Amsterdamse club kopt daarmee de voorzet in, die Klaassen tijdens het trainingskamp in Belek in Telesport gaf. „Ik heb het prima naar mijn zin en hoef voorlopig niet weg”, zei de Ajax-speler, die nog tot medio 2016 onder contract stondt.

Klaassen vormde op 6 november 2013 voor het eerst het middenveld met Daley Blind en Thulani Serero en sindsdien won Ajax in alle competities dertien keer en werd drie keer gelijkgespeeld. Gisteren voerde hij overleg met zijn zaakwaarnemer Lerby en stemde hij op hoofdlijnen in met het voorstel van directeur voetbalzaken Marc Overmars.
:biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Davy Klaassen

Bericht door jabu » wo feb 19, 2014 7:12 am

Telesport schreef:„Ik heb het prima naar mijn zin en hoef voorlopig niet weg”, zei de Ajax-speler, die nog tot medio 2016 onder contract stondt.
:smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Lionel » wo feb 19, 2014 9:11 am

Jezus. Die moeten ze ontslaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 19, 2014 12:13 pm

Voorselectie Oranje! :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Yopi » wo feb 19, 2014 12:37 pm

Tja, wie niet? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 19, 2014 2:14 pm

Yopi schreef:Tja, wie niet? :smallgrin.gif:
Willems, Maher. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Yopi » wo feb 19, 2014 2:25 pm

Zekerheidjes worden niet geselecteerd. :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Davy Klaassen

Bericht door Thijs » do apr 03, 2014 2:52 pm

Contractverlenging Davy Klaassen

Ajax en Davy Klaassen hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract, dat liep tot en met 30 juni 2016. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat met terugwerkende kracht in op 1 januari 2014 en loopt tot en met 30 juni 2018.

Klaassen werd op 21 februari 1993 geboren in Hilversum. De aanvallende middenvelder speelt vanaf 2004 in de jeugdopleiding van Ajax. Op 22 november 2011 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal in de UEFA Champions League wedstrijd Olympique Lyon - Ajax (0-0). Tot nu toe speelde Klaassen 41 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin elf doelpunten.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie