Mohammed Kudus

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51909
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door wimpey » wo aug 23, 2023 9:44 am

“Keep an eye as well on Mohammed Kudus – West Ham had a new bid rejected yesterday by Ajax. The bid was €42m, add-ons included, but Ajax said no. The strange thing is that this bid was bigger than the one they received from Brighton, which they accepted, so the deal was in place but didn’t happen because of the player.
Fab Romano linkt 'm aan Chel$ea. :biggthumpup.gif:

Yopii
Berichten: 18658
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2023 9:50 am

Chelsea betaalt vast grif aan zaakwaarnemers. :biggthumpup.gif:

Helaas duurt het dan nog even.

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Mano » wo aug 23, 2023 10:19 am

Oftewel, Kudus doet moeilijk :1evil.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door peter » wo aug 23, 2023 11:05 am

Op een gegeven moment is het toch ook een keer klaar? Ik wil niet weten hoeveel tijd Mislintat en zijn voorgangers bezig zijn met de casus Kudus. Wel weg, niet weg, aanvullende eisen Kudus, aanvullende eisen management Kudus, weigeren trainen, nieuwe interesse en zo gaan we weer een transferzomer in. Inmiddels zitten we een week voor sluiting en is er weer het nodige onderhandeld met allerhande clubs, maar zit die gozer nog steeds bij ons. En reken maar dat als een transfer niet doorgaat we weer een volledig ongemotiveerd manneke op rechts zien staan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40986
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2023 11:15 am

Ajax is nu eenmaal slechts één van de spelers aan tafel. Enige manier waarop je kunt versnellen is door hele lage bedragen te vragen. Wil je dat dan?

Ik ben het er uiteraard wel mee eens dat dit dossier het liefst zo snel mogelijk klaar is. Die jongen wil weg en wekt ook niet de indruk dat hij er bij Ajax nog alles aan gaat doen. Maar we zitten niet in de positie dat je hem zomaar kunt laten gaan. Overigens denk ik wel dat hij vertrekt hoor. Er is nog voldoende tijd. Zou wel fijn zijn om het niet tot het slot te rekken want ik denk dat Ajax aanvallend nog wel iets moet doen.

In die zin verbaas ik me er wel over dat we nu met Bergwijn, Godts en Forbs weer vooral op links opties hebben. Op rechts is dan Conceicao over maar die lijkt helemaal uit beeld. Zal ook nog vertrekken wellicht? Dan blijft Forbs over voor wie dat dus niet zijn beste positie is.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Mano » wo aug 23, 2023 11:34 am

Ik weet nog dat hij net bij Ajax kwam. Ging slalommend door een verdediging heen en scheurde toen iets af.
Iedereen dacht: ooh hier gaan we fijne tijden aan beleven!!!
Ook het plezier dat hij uitstraalde. big smile van oor tot oor

dat plezier heb ik eerlijk gezegd sinds die eerste weken niet meer op zijn gezicht terug gezien.
En eigenlijk komt hij sindsdien alleen maar negatief op mij over.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5899
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mohammed Kudus

Bericht door De Dominee » wo aug 23, 2023 11:50 am

Chagrijnige, ongeïnteresseerde kop altijd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door peter » wo aug 23, 2023 11:59 am

Marillion schreef:
wo aug 23, 2023 11:15 am
Ajax is nu eenmaal slechts één van de spelers aan tafel. Enige manier waarop je kunt versnellen is door hele lage bedragen te vragen. Wil je dat dan?
We hebben toch al twee a drie concrete biedingen gehad? Bedragen liggen, volgens de media, telkens rond de 38-42 miljoen euro. Noem het hele lage bedragen, maar vind het aardig marktconform. We doen net alsof Brighton en West Ham voor een duppie op de eerste rij zitten.

We zijn nu al een vol jaar bezig met deze casus (Everton, Brighton, WHU), maar we blijven steggelen over deadlines en met name geld. Misschien heeft Sven wel gelijk en komt morgenvroeg Chelsea voor 50 miljoen en dan heeft de aanhouder gelijk. Vergis je alleen niet in alle aandacht, tijd, extra plannen en voornamelijk frustratie dit heeft gekost. Ik gun Steijn ook een speler die gewoon 100% voor Ajax geeft en niet bij tijd en wijle bewust een training overslaat.
Verder is deze hele casus opmerkelijk als je ziet hoe makkelijk we aan de andere kant smijten met geld richting een Avila of een Ramaj. Zo ver als wij dat kunnen overzien is bij zo'n Avila geen lange onderhandeling aan vooraf gegaan, want met 12,5 (oplopend tot 14,4) was het gelijk in 1x klaar. Prima, want die linkerkant is zwak georganiseerd, maar ik heb het idee dat we wel heel veel energie leggen in een casus waarvan iedereen hoopt dat hij vertrekt bij Ajax.

Yopii
Berichten: 18658
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2023 12:24 pm

Allemaal leuk en aardig, maar het probleem zit blijkbaar niet bij Ajax. Of moet de DD de manager van Kudus een paar miljoen toestoppen? :confused.gif:

Met Brighton was het ook al gezeik.

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Mano » wo aug 23, 2023 12:25 pm

Ik denk dat het genuanceerde ligt.

Everton kwam de laatste week in de lucht (vorig jaar) toen Antony al verkocht was. We hadden niemand op rechts en net 100mio opgehaald.
Geen schaduwlijsten, geen TD, eigenlijk geen enkel idee. Houden was het slimst

Nu,
Ajax was er uit met Brighton maar Kudus wilde niet.
WHU heeft vernieuwd bod gedaan maar Ajax is niet akkoord met de voorwaarden. We weten niet welke voorwaarden er gesteld zijn maar het bedrag is het probleem niet
Daarnaast lijkt Kudus (en zijn zaakwaarnemer) ook nog wat noten op zijn zang te hebben.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18658
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2023 12:31 pm

Kudus vaart blijkbaar blind op zijn zaakwaarneemster. Ze vertelt hem vast dat hij goed genoeg is voor Real Madrid.

Hoe groter de club, hoe hoger haar gage.

https://www.thewesthamway.com/2023/08/2 ... us-update/

Ze willen hem echt hebben.

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Mano » wo aug 23, 2023 1:23 pm

Ik zou tegen Kudus zeggen; de laatste week verkopen wij niemand meer tenzij 100mio.
Dus succes!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18658
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2023 2:18 pm

Zou Ajax hem erbij willen houden voor morgen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40986
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2023 2:22 pm

Hij is wel iemand die in een slechte wedstrijd alsnog met één actie uit het niets iets kan doen. Maar ik zou de deal er niet op laten lopen. Zeker als je ziet hoe hij in het veld staat.

Sterker nog, als hij er niet alles aan doet kun je het eigenlijk niet maken om hem op te stellen.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5899
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mohammed Kudus

Bericht door De Dominee » wo aug 23, 2023 2:34 pm

Yopii schreef:
wo aug 23, 2023 2:18 pm
Zou Ajax hem erbij willen houden voor morgen?
Hoezo? Ik neem aan dat hij gaat banken na die wanprestatie afgelopen weekend. Meneer heeft er geen zin meer in en is een liability voor zijn team.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47404
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2023 2:53 pm

Heeft de geschiedenis van het voetbal niet al uitgewezen dat je als trainer/elftal/club je geloofwaardigheid niet moet verkopen aan een speler die ging zin heeft? Ik had hem niet eens meegenomen. Zeker als het waar is dat zijn zaakwaarnemer moeilijk doet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12922
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Liberty » wo aug 23, 2023 3:02 pm

Eens. Die jongen heeft nog een twee jarig contract. Ajax kan hem ook duidelijk maken dat hij de komende twee jaar gezellig op een bijveld zijn rondjes mag gaan lopen als zijn zaakwaarnemer en hijzelf niet heel snel normaal gaan doen.

Kijken welke club er over twee jaar nog voor hem komt.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door peter » wo aug 23, 2023 3:05 pm

Liberty schreef:
wo aug 23, 2023 3:02 pm
Eens. Die jongen heeft nog een twee jarig contract. Ajax kan hem ook duidelijk maken dat hij de komende twee jaar gezellig op een bijveld zijn rondjes mag gaan lopen als zijn zaakwaarnemer en hijzelf niet heel snel normaal gaan doen.

Kijken welke club er over twee jaar nog voor hem komt.
Nee dan komt er geen club meer. Ajax snijdt zich dan ook met 40 mio in de vingers, maar dat is een minor detail. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12922
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Liberty » wo aug 23, 2023 3:10 pm

Peter schreef:
wo aug 23, 2023 3:05 pm
Liberty schreef:
wo aug 23, 2023 3:02 pm
Eens. Die jongen heeft nog een twee jarig contract. Ajax kan hem ook duidelijk maken dat hij de komende twee jaar gezellig op een bijveld zijn rondjes mag gaan lopen als zijn zaakwaarnemer en hijzelf niet heel snel normaal gaan doen.

Kijken welke club er over twee jaar nog voor hem komt.
Nee dan komt er geen club meer. Ajax snijdt zich dan ook met 40 mio in de vingers, maar dat is een minor detail. :smallgrin.gif:
Dat zal dan maar zo zijn. En 40 miljoen loop je niet mis want het is altijd minder. Zeker met dit soort bloedzuigers die op de achtergrond bezig zijn. En je neemt wel een standpunt ten opzichte van spelers en zaakwaarnemers.

Uiteraard is het ook gewoon blufpoker maar het lijkt mij dat Kudus meer te verliezen heeft.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Mohammed Kudus

Bericht door raymon » wo aug 23, 2023 3:42 pm

Zeker gezien hij (naar het schijnt) maar 600k verdient. Ik durf ook wel te stellen dat dit hem vooral steekt. Ik geef hem ook wel een beetje gelijk daarin want hij hoort niet bij de grootverdieners maar 600k is wel heel mager.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Zuidema » wo aug 23, 2023 4:04 pm

raymon schreef:
wo aug 23, 2023 3:42 pm
Zeker gezien hij (naar het schijnt) maar 600k verdient. Ik durf ook wel te stellen dat dit hem vooral steekt. Ik geef hem ook wel een beetje gelijk daarin want hij hoort niet bij de grootverdieners maar 600k is wel heel mager.
Hij doet amper wat, dus hij krijgt wat hij verdient. Of... hij verdient veel te weinig en doet dus ook weinig.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12922
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Liberty » wo aug 23, 2023 4:12 pm

raymon schreef:
wo aug 23, 2023 3:42 pm
Zeker gezien hij (naar het schijnt) maar 600k verdient. Ik durf ook wel te stellen dat dit hem vooral steekt. Ik geef hem ook wel een beetje gelijk daarin want hij hoort niet bij de grootverdieners maar 600k is wel heel mager.
Er waren toch ook onderhandelingen voor een verbeterd contract? Maar toen deed Kudus ook al moeilijk en liepen deze op niets uit. Het feit dat hij maar op 6 ton zit ligt dan ook wel aan hemzelf.
Tijd voor iets nieuws.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2023 4:20 pm

Zes ton geloof ik niet. Hij was een aankoop van tegen de tien miljoen, dan verdien je automatisch meer.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9066
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 23, 2023 4:42 pm

Liberty schreef:Eens. Die jongen heeft nog een twee jarig contract. Ajax kan hem ook duidelijk maken dat hij de komende twee jaar gezellig op een bijveld zijn rondjes mag gaan lopen als zijn zaakwaarnemer en hijzelf niet heel snel normaal gaan doen.

Kijken welke club er over twee jaar nog voor hem komt.
Eentje met geduld die ineens voor een koopje een top twintig talent aller tijden van Ajax kan ophalen.

Denk dat ie dan heus wel aan de bak komt. Remember Onana. De voetbalwereld is opportunistisch als de pest.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12922
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Liberty » wo aug 23, 2023 5:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo aug 23, 2023 4:42 pm
Liberty schreef:Eens. Die jongen heeft nog een twee jarig contract. Ajax kan hem ook duidelijk maken dat hij de komende twee jaar gezellig op een bijveld zijn rondjes mag gaan lopen als zijn zaakwaarnemer en hijzelf niet heel snel normaal gaan doen.

Kijken welke club er over twee jaar nog voor hem komt.
Eentje met geduld die ineens voor een koopje een top twintig talent aller tijden van Ajax kan ophalen.

Denk dat ie dan heus wel aan de bak komt. Remember Onana. De voetbalwereld is opportunistisch als de pest.
Maar twee jaar geen wedstrijd spelen (officiële wedstrijden dan wel) zal de interesse natuurlijk tot het minimum doen laten zakken. En de club die al interesse toont zal hem niet het salaris geven dat hij nu kan gaan verdienen. Dan mag hij blij zijn met 6 ton.

Onana was natuurlijk een ander geval. Uiteindelijk speelde hij nog wedstrijden bij Ajax en had hij een goede reputatie waardoor de clubs wel een risico wilden nemen. Die reputatie heeft Kudus niet plus hij heeft dan twee jaar geen wedstrijd gespeeld.

Door het echt hard te spelen neemt Ajax een risico, maar het afbreukrisico voor Kudus is vele malen groter lijkt me.
Laatst gewijzigd door Liberty op wo aug 23, 2023 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.

Plaats reactie