Quincy Promes

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door zeux » do mar 04, 2021 8:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mar 04, 2021 7:33 pm
Wordt er niet een beetje te zwaar aan die strafzaak getild?
Schat jij in dat er geen gevangenisstraf volgt? (lijkt mij het enige dat zijn positie in Moskou kan schaden)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Quincy Promes

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 04, 2021 9:09 pm

Als hij wordt vervolgd en veroordeeld vanwege eenvoudige mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg (artikel 300 lid 2 wetboek van strafrecht) verwacht ik eerlijk gezegd als straf iets voorwaardelijks gecombineerd met een werkstraf. Zware mishandeling (artikel 302 wetboek van strafrecht) levert sneller gevangenisstraffen op. Maar wat ik uit de media weet (ik sta Promes niet bij, nu weten jullie dat ik Spong niet ben :ajaxsmiley.gif:, dus net als jullie moet ik het doen met wat ik uit het nieuws haal) gaat het om de eerste variant. Als ie dan geen al te gek strafblad heeft verwacht ik geen onvoorwaardelijke gevangenisstraf langer dan wat hij al heeft gezeten. Let op: dit staat los van de vordering benadeelde partij, ofwel de civiele vordering tot schadevergoeding in het strafproces. Het kan best zijn dat ie bij veroordeling iets moet betalen, al riekt het conservatoire beslag op de woning naar een sterke behoefte van mini Moszkowicz (nee, die ben ik gelukkig al helemaal niet!) om media-aandacht voor zijn ijdele naam. Want een schadevergoeding voor de prijs van een woning lijkt me op basis van de beperkte kennis die ik van de zaak heb ronduit idioot.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door zeux » do mar 04, 2021 9:14 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mar 04, 2021 9:09 pm
Als hij wordt vervolgd en veroordeeld vanwege eenvoudige mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg (artikel 300 lid 2 wetboek van strafrecht) verwacht ik eerlijk gezegd als straf iets voorwaardelijks gecombineerd met een werkstraf. Zware mishandeling (artikel 302 wetboek van strafrecht) levert sneller gevangenisstraffen op. Maar wat ik uit de media weet (ik sta Promes niet bij, nu weten jullie dat ik Spong niet ben :ajaxsmiley.gif:, dus net als jullie moet ik het doen met wat ik uit het nieuws haal) gaat het om de eerste variant. Als ie dan geen al te gek strafblad heeft verwacht ik geen onvoorwaardelijke gevangenisstraf langer dan wat hij al heeft gezeten. Let op: dit staat los van de vordering benadeelde partij, ofwel de civiele vordering tot schadevergoeding in het strafproces. Het kan best zijn dat ie bij veroordeling iets moet betalen, al riekt het conservatoire beslag op de woning naar een sterke behoefte van mini Moszkowicz (nee, die ben ik gelukkig al helemaal niet!) om media-aandacht voor zijn ijdele naam. Want een schadevergoeding voor de prijs van een woning lijkt me op basis van de beperkte kennis die ik van de zaak heb ronduit idioot.
Thanks. Verhelderend. Promes heeft geen strafblad toch? Zal ook meetellen.

Ben wel benieuwd nar de getuigen (familieleden) in de zaak. Of ze achter Promes gaan staan of de neef. Hun getuigenis kan ook verlichtend werken? (als in: uit de hand gelopen, geen voorbedachte rade).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Jöhnk » do mar 04, 2021 11:06 pm

Arthur schreef:
do mar 04, 2021 7:24 pm
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit wil verzekeren.
Het is zelfs niet verzekerbaar, want het onderliggende risico heeft zich reeds al dan niet gemanifesteerd. Want het draait uiteindelijk om wat Promes heeft gedaan, en Promes weet dat.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Dubbel » do mar 18, 2021 6:13 pm

Weer lekker bezig vandaag, bij rust 3-0 voor tegen FK Oeral. :headbang.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Cruijff » do mar 18, 2021 8:57 pm

Dubbel schreef:
do mar 18, 2021 6:13 pm
Weer lekker bezig vandaag, bij rust 3-0 voor tegen FK Oeral. :headbang.gif:

Het schijnt dus een juweel van een goal geweest te zijn:

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... r-BB1eJ3no

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Dubbel » do mar 18, 2021 9:52 pm


Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Quincy Promes

Bericht door WP_Legend » do mar 18, 2021 9:52 pm

Hij zit er lekker in, dribbel links rechts... zijn die verdedigers daar zo slecht?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door zeux » do mar 18, 2021 10:43 pm

Il pleut.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Duke » wo jun 09, 2021 9:11 am

Neef Oranjespeler Quincy Promes vertelt eenmalig zijn verhaal
Door JOHN VAN DEN HEUVEL EN MICK VAN WELY


AMSTERDAM - Simon Erisko* hield bijna een jaar zijn mond over de messteek die een van zijn knieën grotendeels verwoestte. Volgens Erisko stak zijn neef, profvoetballer Quincy Promes, hem in juli 2020 neer op een privéfeest in Abcoude. Terwijl Erisko nu strompelend en met pijn door het leven gaat, is Promes een van de voetbalhelden die Oranje naar de Europese titel moeten leiden. Dat kan Simon Erisko niet bevatten. „Waarom duurt het zo lang voordat justitie in actie komt?”

Bijna een jaar is Simon Erisko bezig met revalidatie, traumaverwerking en het zoeken naar een nieuw doel in zijn leven. De werkzaamheden voor zijn klusbedrijf kan Erisko niet meer uitvoeren. De felle messteek die belangrijke pezen en spierweefsel in zijn knie doorkliefde, houdt hem nog iedere dag bezig, zegt de neef van Oranjespeler Quincy Promes. „Misschien dat het in de toekomst ooit nog goed komt, maar niemand kan me daar zekerheid over bieden.”

Samen met zijn advocaat mr. Yehudi Moszkowicz is Erisko naar het Telegraafgebouw gekomen om éénmalig zíjn verhaal te vertellen. Met veel pijn en moeite strompelt hij de entreetrap op. Hij kwam mede tot de beslissing te praten door interviews afgelopen week van zijn neef Quincy, zegt Erisko. „Het doet pijn te moeten lezen dat hij blijft ontkennen. Er is zoveel bewijs, ook van ooggetuigen. Ik probeer me te focussen op mijn herstel en de toekomst en daar kan ik zijn fabeltjes en arrogante houding niet bij hebben.”

Onderzoeksdossier
Een tweede reden om te praten is, volgens Erisko’s advocaat Yehudi Moszkowicz, de houding van het Openbaar Ministerie in Amsterdam. „We krijgen het onderzoeksdossier maar niet te zien”, ergert Moszkowicz zich. „We hebben er gewoon recht op. Volgens de officier van justitie heeft ze het dossier pas kortgeleden gekregen van de politie en buigt ze zich nu over de vraag of en zo ja wanneer ze Promes gaat vervolgen. Mijn cliënt vreest nogal dat het OM de beslissing over het EK heen wil trekken. Als de aanklager daar inderdaad op uit is, spannen we een procedure aan. De zaak is klip en klaar. Iedere andere steekpartij van deze omvang was allang aan de rechter voorgelegd.”

De gebeurtenissen in juli in een bedrijfspand van Promes in Abcoude staan Erisko nog op het netvlies gegrift. Het feest begon gezellig maar de afloop was desastreus volgens Erisko. „Ik ben tijdens het feest nog met Quincy op de foto geweest.” Simon toont zijn telefoon met een foto waarop de twee glunderend poseren en Promes het toestel omhoog houdt. „Later sloeg de stemming om voor mij onduidelijke reden om en werd ik aangevallen toen het feest eigenlijk al was afgelopen.”

Volgens Erisko ging het pas mis toen hij na afloop naar buiten liep. „Plotseling zag ik mijn neef met een woeste blik in zijn ogen op me afstormen. Ik deinsde naar achteren en viel achterover. Dat redde denk ik mijn leven want anders was het mes niet in mijn knie maar in mijn bovenlichaam terechtgekomen. Ik voelde meteen mijn been warm worden van het bloed. Ik trok me overeind aan iemand die naast me stond maar kon mijn been amper nog bewegen. Die persoon heeft me naar de auto begeleid en ging mee naar het ziekenhuis. Daar schrokken ze zich rot van de diepe steekwond. Artsen liepen af en aan en keken allemaal zeer bedenkelijk. Ik ging me steeds meer zorgen maken.”

Volgens Erisko en Moszkowicz was op dat moment nog geen sprake van een politieaangifte. „Mijn cliënt wilde het eerst in onderling overleg oplossen”, zegt de advocaat. Simon: „Ik was altijd trots op mijn neef en wilde zijn carrière niet beschadigen. Maar ik hoorde helemaal niks. Geen telefoontje, geen berichtje, het bleef helemaal stil. Dit terwijl al direct duidelijk was dat de verwondingen zeer ernstig waren en het letsel zeer waarschijnlijk blijvend is.”

Hij vervolgt: „Als ik zeg dat het nu beter gaat, dan lieg ik. Ik probeer me voor m’n zoon sterk te houden. Ik dank God, de chirurgen, mijn fysio en iedereen die me steunde dat ik weer kan lopen. Ik loop, maar de trap op, rennen, bukken, hurken lukt allemaal niet.”

"Je kunt niet iemand neersteken en dan doorgaan met je leventje"
Volgens Moszkowicz volgde uiteindelijk een wat merkwaardig contact met een zich zaakwaarnemer van Promes noemende dame. Later volgde een advocate die al gauw werd ingeruild voor mr. Spong, die namens de moeder van Promes een voorstel deed om de materiële kosten tot een bedrag van maximaal een paar duizend euro te vergoeden. „Een lachertje”, schampert Erisko. „Het is me totaal niet om geld te doen. Maar ik heb al een jaar niet kunnen werken en ook de toekomst is zeer onzeker. Je kunt niet iemand neersteken en dan vervolgens gewoon lekker doorgaan met je leventje zonder de consequenties te aanvaarden.”

Beslag
Moszkowicz heeft inmiddels in een civiele procedure voor ruim zes ton beslag laten leggen op de kapitale villa van Promes in Nederland. „Dit is ter zekerheidsstelling van de claim”, legt de advocaat uit. „De rechter heeft toestemming gegeven voor het beslag om te voorkomen dat geld wordt weggesluisd om in de toekomst een eventueel door de rechter toegewezen schadeclaim niet te hoeven voldoen. Maar dat is een aparte procedure. Mijn cliënt wil dat Promes zich ook verantwoordt voor de strafrechter.”

Simon Erisko ziet intussen met lede ogen aan hoe zijn ooit zo door hem bewonderde neef over het trainingsveld van Oranje dartelt. „Wat gaat er in zijn hoofd om?” vraagt hij zich af. De beslissing van de bondscoach om zijn neef toch te selecteren kan Erisko niet goed begrijpen. „Frank de Boer zei dat hij het sportieve oogpunt belangrijker achtte. Het is volgens mij niet aan hem daar een oordeel over te hebben. Eens komt de waarheid aan het licht en hoe zal de bondscoach dan op zijn beslissing terugkijken?”

De advocaat van Promes, mr. Gerard Spong, wil niet reageren. Het Openbaar Ministerie zegt dat de officier van justitie het onderzoeksdossier eind mei heeft ontvangen en dat ze tijd nodig heeft om het te bestuderen en tot een beslissing te komen.

’Onschuldig tot het tegendeel is bewezen’
Directeur betaald voetbal Eric Gudde van de KNVB vindt niet dat de directie van de voetbalbond Frank de Boer ervan had moeten weerhouden Quincy Promes te selecteren. „Het grondbeginsel van onze rechtsstaat luidt: iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is alleen aan de rechter om de schuldvraag te beantwoorden. Dat grondbeginsel volgen wij hier ook”, laat hij in antwoord op in totaal tien vragen aan Frank de Boer en hem in een kort statement weten.

Volgens Gudde is er geen sprake van dat de KNVB het Openbaar Ministerie heeft verzocht de zaak-Promes over het EK te tillen. „Desgevraagd melden we dat de KNVB zich nooit zal bemoeien met de rechtsgang, geen partij is in deze en ook geen verzoek van welke aard dan ook heeft gedaan bij het OM”, aldus de directeur. „We willen benadrukken dat ook wij zien dat dit voor alle betrokkenen een vervelende situatie is.”

Ook Quincy Promes zelf is via de perschef van Oranje om een reactie gevraagd, maar kiest ervoor om niet te reageren.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door brigade zuid » wo jun 09, 2021 9:44 am

Wat is die Promes toch een vieze hond, in de bak met die lul.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » wo jun 09, 2021 10:35 am

Dit is natuurlijk op zijn minst niet het volledige verhaal. Waarom zou hij iemand volledig uit het niets neersteken? Er is meer gebeurd óf het verhaal klopt überhaupt niet.

Ik kijk er wel van op dat het zo lang duurt maar heb eerlijk gezegd geen idee of dit gebruikelijk is of niet bij een dergelijke zaak.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door 999 » wo jun 09, 2021 10:51 am

Marillion schreef:
wo jun 09, 2021 10:35 am
Dit is natuurlijk op zijn minst niet het volledige verhaal. Waarom zou hij iemand volledig uit het niets neersteken? Er is meer gebeurd óf het verhaal klopt überhaupt niet.

Ik kijk er wel van op dat het zo lang duurt maar heb eerlijk gezegd geen idee of dit gebruikelijk is of niet bij een dergelijke zaak.
Tuurlijk is dit niet het volledige verhaal.Ik vraag me altijd af: Als je als " slachtoffer ", advocaat zo'n sterk verhaal en bewijs hebt ( getuigen ) waarom zoek je dan de media op ?.

Promes is pas schuldig als een rechter dat uitspreekt, maar er is gestoken ( sowieso steken :1evil.gif: ) en nergens lees je ( meer ?) dat het iemand anders dan Promes degene was die stak ...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Iniesta » wo jun 09, 2021 11:38 am

Als OM de zaak zo makkelijk rond had, was hij al lang vervolgd. Blijkbaar is het bewijs niet zo duidelijk dat hier sprake van is. Onzinnig om te denken dat ze het over het ek heen tillen.
Heel misschien dat ze over een week een zaak rond thebben, dat ze dan het ek maar even afwachten

Verhaal klopt daarbij van verschillende kanten niet. Zoals Marillion aangaf, Promes komt niet zomaar binnenrennen en steekt iemand neer. Als hij heeft gestoken zal er iets gebeurd zijn. Dat praat het steken niet goed, maar blijkbaar is het nodig om iets te verbergen

Verder gaat het zogenaamd niet om geld. Hij doet pas aangifte op het moment dat Promes met een lullig bedrag komt aanzetten. Het gaat puur om geld
Ook hier, prima motivatie als je carrière letter kapot wordt gestoken, maar ga dan niet lullen dat het daar niet om gaat

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Quincy Promes

Bericht door WP_Legend » wo jun 09, 2021 12:24 pm

Inderdaad wat een vaag verhaal... Er moet echt wel iets gebeurd zijn wil iemand een mes trekken...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Duke » wo jun 09, 2021 12:43 pm

Plotseling zag ik mijn neef met een woeste blik in zijn ogen op me afstormen. Ik deinsde naar achteren en viel achterover. Dat redde denk ik mijn leven want anders was het mes niet in mijn knie maar in mijn bovenlichaam terechtgekomen.
Zoveel vragen als ik dit lees. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Dubbel » wo jun 09, 2021 12:51 pm

Als een Moszkowicz zich bekommert om een zelfstandige klusser dan is er in de ogen van Yehudi natuurlijk wat te halen want het zal wel 'no cure no pay' zijn.

Trouwens lekker van de KNVB perschef dat hij Promes heeft gevraagd om een reactie terwijl hij in trainingskamp zit. Wat is de bond de laatste jaren toch een puinhoop.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » wo jun 09, 2021 2:23 pm

Er is voor Mosko in ieder geval publiciteit te halen. Zie ook weer dit artikel.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Lionel » vr jun 11, 2021 7:32 am

Los van alle (wellicht terechte) vragen is er toch maar één van belang?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Duke » vr jul 09, 2021 2:45 pm

OM wil voetballer Quincy Promes vervolgen voor steekpartij

Het Openbaar Ministerie in Amsterdam wil voetballer Quincy Promes strafrechtelijk vervolgen voor zijn betrokkenheid bij een steekpartij in Abcoude, in juli vorig jaar. Het OM heeft dat vandaag desgevraagd gemeld. Promes (29) zou een neef in diens knie hebben gestoken.

Het slachtoffer, een neef van Promes, was in juli uitgenodigd op een feest van de voetballer in diens bedrijfspand in Abcoude. Daar zou hij aan het einde van de avond in zijn knie zijn gestoken met een mes door de Oranjevoetballer. Daarbij werd een van zijn pezen doorkliefd, zo bleek nadat derden tussenbeide waren gesprongen. ,,Hij had geen idee wat de aanleiding was”, zei zijn raadsman eerder na het verhaal dat Promes zijn cliënt ervan zou hebben beschuldigd geld gestolen te hebben van een familielid.

De neef deed pas in november aangifte. In december werd oud-Ajacied en international Promes gearresteerd. Hij zat enkele dagen in de cel. Hij bleef na zijn vrijlating verdacht van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg. Promes ontkent en heeft eerder via zijn advocaat laten weten dat hij niet ter plaatse was. ,,Al die mediaberichten en negativiteit om mij heen. Daar ben ik erg van geschrokken”, vertelde hij eerder. ,,Maar de waarheid zal boven water komen. Ik zag dat men zijn oordeel al klaar had. Onterecht. Daar had ik moeite mee.”

Geen definitieve aanklacht
De politie rondde het onderzoek in mei af en stuurde het dossier door naar het OM in Amsterdam. Dat heeft na bestudering daarvan geleid tot de ‘voorgenomen beslissing’ om tot vervolging over te gaan. Er is nog geen definitieve aanklacht. Deze wordt pas opgesteld als de advocaat van Promes, Gerard Spong, onderzoekswensen heeft ingediend. Mochten die onderzoekswensen leiden tot nadere onderzoekshandelingen, dan zullen die eerst worden uitgevoerd voordat het OM een definitieve beslissing neemt.

Het slachtoffer heeft eerder in een civiele procedure beslag laten leggen op de kapitale villa van de eerder dit jaar bij Ajax vertrokken aanvaller. Dat is gedaan als zekerheidstelling voor een op handen zijnde schadeclaim.

Op mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg staat maximaal vier jaar gevangenisstraf.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Jöhnk » vr jul 09, 2021 3:03 pm

Hij is definitief weg, toch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » vr jul 09, 2021 5:33 pm

Ja, dit is nu het probleem van Promes en Moskou.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Lionel » ma jul 12, 2021 12:06 pm

Lijkt mij niet. Die Russen zijn toch niet achterlijk? Dit is gewoon het probleem van Ajax hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » ma jul 12, 2021 9:28 pm

Hij is toch geen speler van Ajax meer? Het is nu aan Promes en de eventuele gevolgen zullen voor hem en daarmee ook zijn huidige werkgever zijn. Ajax is daar op geen enkele wijze partij in.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door zeux » ma jul 12, 2021 9:32 pm

Marillion schreef:Hij is toch geen speler van Ajax meer? Het is nu aan Promes en de eventuele gevolgen zullen voor hem en daarmee ook zijn huidige werkgever zijn. Ajax is daar op geen enkele wijze partij in.
Dat lijkt me aan de afspraken met de Russen liggen. Of er geen clausules zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie