Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » vr dec 30, 2022 3:21 pm

Manhoef? :confused.gif:

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Daley Blind

Bericht door Wouter » vr dec 30, 2022 3:34 pm

Volgens Kenneth Perez de beste speler van de eredivisie.

Al zei dat wel nadat hij gehoord had wat het beroep van zijn vader is. :smallgrin.gif:

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » vr dec 30, 2022 4:15 pm

Wouter schreef:
do dec 29, 2022 5:42 pm
Je kunt de dalen bij Ajax toch niet "peilloos diep" noemen? Dan worden ze een keertje tweede i.p.v. eerste. :excited.gif:
Als dat gebeurd omdat de concurrentie in vorm is of goed heeft ingekocht, kan ik het soort van hebben.
Als de concurrentie niks voorstelt, zelf de bal tig x laat vallen en NOG sta je achter ze, dan is het niveau wel 'peilloos diep' wat mij betreft.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » ma jan 02, 2023 11:07 am

Het gaat mij niet alleen om de resultaten. Al die affaires... Keer op keer staan we voor lul en alles ligt op straat. Ajax is net een vergiet.

In dit kader ben ik benieuwd of het AD nog een bron heeft, haha.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Historicus » ma jan 02, 2023 4:10 pm

Waterreus oppert dat PSV nog wel een linksbenige centrale verdediger kan gebruiken. Zou toch wat zijn, zeg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2023 5:05 pm

Historicus schreef:
ma jan 02, 2023 4:10 pm
Waterreus oppert dat PSV nog wel een linksbenige centrale verdediger kan gebruiken. Zou toch wat zijn, zeg.
Nog niet eens zo'n gekke optie toch?
Vanenburg, Kieft, Arnesen, Lerby, Jan Wouters, Stanley Menzo, Wim Jonk en Marciano Vink hebben nadat ze eerst prijzen met Ajax gepakt hebben ook allemaal bij PSV gespeeld.

De competities waar je niet met een defibrillator in je borstkas mag spelen vallen sowieso allemaal af.
Gaan Blind, PSV en trainer de Nistel afgetekend richting het landskampioenschap, dan versnelt dit misschien het vertrek van Schreuder.

Dat Schreuder ooit op de keien gegooid zal worden is een feit, de vraag is alleen wanneer. Ik geef je echter op een briefje dat Ajacieden echt behoorlijk lang tegen Schreuders kop aan zullen blijven kijken. De man is gluiperig genoeg om een hele poos te overleven.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Historicus » ma jan 02, 2023 5:12 pm

Cruijff schreef:
ma jan 02, 2023 5:05 pm
Historicus schreef:
ma jan 02, 2023 4:10 pm
Waterreus oppert dat PSV nog wel een linksbenige centrale verdediger kan gebruiken. Zou toch wat zijn, zeg.
Nog niet eens zo'n gekke optie toch?
Vanenburg, Kieft, Arnesen, Lerby, Jan Wouters, Stanley Menzo, Wim Jonk en Marciano Vink hebben nadat ze eerst prijzen met Ajax gepakt hebben ook allemaal bij PSV gespeeld.

De competities waar je niet met een defibrillator in je borstkas mag spelen vallen sowieso allemaal af.
Gaan Blind, PSV en trainer de Nistel afgetekend richting het landskampioenschap, dan versnelt dit misschien het vertrek van Schreuder.

Dat Schreuder ooit op de keien gegooid zal worden is een feit, de vraag is alleen wanneer. Ik geef je echter op een briefje dat Ajacieden echt behoorlijk lang tegen Schreuders kop aan zullen blijven kijken. De man is gluiperig genoeg om een hele poos te overleven.
Wat ook nog meespeelt: Overmars heeft een licht infarct gehad. Wellicht is FC Antwerp nu niet zo slagvaardig omdat Overmars moet herstellen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door LucaS » ma jan 02, 2023 5:50 pm

Je vergeet iig nog Koeman en vd Meijde. En Perez en de Jong met een beetje goede wil
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door LucaS » ma jan 02, 2023 6:10 pm

Overigens is er weinig geleerd van Vermeer hè
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Zuidema » ma jan 02, 2023 6:53 pm

Historicus schreef:
ma jan 02, 2023 4:10 pm
Waterreus oppert dat PSV nog wel een linksbenige centrale verdediger kan gebruiken. Zou toch wat zijn, zeg.
Blind is al enkele jaren geen verdediger meer, dus die kan P. overslaan. Hij is nog wel steeds vaak sluw in de opbouw, passing en in het positiespel, maar verdedigend bedroevend zoals bekend. Vooral bij een 1 tegen 1 met ruimte in de rug. Die komt alleen nog tot zijn recht met 1 of 2 verdedigers in een Aké-rol bij hem in de buurt in een 5-3-2.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2023 7:08 pm

LucaS schreef:
ma jan 02, 2023 5:50 pm
Je vergeet iig nog Koeman en vd Meijde. En Perez en de Jong met een beetje goede wil

Nee. Verdwenen uit mijn geheugen waren ze niet, maar de lijst wordt me wat te lang als we elke speler die beide clubs diende gaan opsommen.
Of bijvoorbeeld elke medewerker: want ook Ten Hag heeft zowel een PSV als Ajax verleden, ware het dan niet als speler.

Als liefhebbers van ouwe koeien kan dit forum dan ook nog eens oprakelen dat Frank Rijkaard ooit een contract bij PSV tekende, maar dan verliezen we ons meteen weer heel erg in 'stereotoren typeringen'.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Daley Blind

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 03, 2023 9:09 am

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... e-van-ajax

Jansen stelt dat de houding van Blind vanaf het moment dat hij op de bank terechtkwam een grote rol heeft gespeeld in de beslissing om zijn contact uiteindelijk te ontbinden. ‘Stoorzender is een te groot woord voor Blind, maar ze hebben wel gemerkt dat hij vol chagrijn tekeerging vanaf het moment dat hij wissel kwam te staan. Niet alleen zichtbaar op het veld, maar ook in de kleedkamer.’ Volgens Jansen ging Blind aanzienlijk anders met zijn reserverol om dan zijn vriend Davy Klaassen in het verleden deed. Klaassen toonde zich strijdbaar en knokte zich zonder mokken terug, maar bij Blind lag dit dus anders. ‘De houding van Blind en Klaassen is een wereld van verschil. Dat heeft absoluut invloed gehad in de keuze van Ajax.’

Dit verbaast me niks.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Historicus » di jan 03, 2023 9:43 pm

Andriy Demchenko schreef:
di jan 03, 2023 9:09 am
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... e-van-ajax

Jansen stelt dat de houding van Blind vanaf het moment dat hij op de bank terechtkwam een grote rol heeft gespeeld in de beslissing om zijn contact uiteindelijk te ontbinden. ‘Stoorzender is een te groot woord voor Blind, maar ze hebben wel gemerkt dat hij vol chagrijn tekeerging vanaf het moment dat hij wissel kwam te staan. Niet alleen zichtbaar op het veld, maar ook in de kleedkamer.’ Volgens Jansen ging Blind aanzienlijk anders met zijn reserverol om dan zijn vriend Davy Klaassen in het verleden deed. Klaassen toonde zich strijdbaar en knokte zich zonder mokken terug, maar bij Blind lag dit dus anders. ‘De houding van Blind en Klaassen is een wereld van verschil. Dat heeft absoluut invloed gehad in de keuze van Ajax.’

Dit verbaast me niks.
Het verbaast mij ook niet. Maar ook zulke emoties moet je kunnen managen als club, toch? Maarja, dan heb je een waardeloos figuur als Schreuder als trainer en al bijna een jaar geen TD... En ook H2 hadden geen mandaat.

En hoe straks met Tadic? Nog anderhalf jaar hem op rechtsbuiten zie ik ook niet zitten. bij hem moet je het gevoel helemaal positief houden, want Tadic stroomt door naar een trainersfunctie daarna.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » wo jan 04, 2023 12:15 pm

Hij vindt blijkbaar dat hij recht heeft op een basisplaats. Dat is een vermoeiende houding. Terugvechten was ook een optie geweest. Als ik dit zo lees, was een vertrek voor alle partijen het beste.

Overigens, als hij het niet kan opbrengen om zich terug te vechten begrijp ik dat ook wel.

Daley naar PSV, suggereerde Waterreus. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 05, 2023 7:47 am

https://www.telegraaf.nl/sport/22073906 ... rn-munchen

Prachtige transfer. Het is hem gegund. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Jinne » do jan 05, 2023 8:06 am

Aardige upgrade in vergelijking met Alfreds Ajax.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Zuidema » do jan 05, 2023 8:22 am

Ajaciedjuh schreef:
do jan 05, 2023 7:47 am
https://www.telegraaf.nl/sport/22073906 ... rn-munchen

Prachtige transfer. Het is hem gegund. :smile-ajax.gif:
Zeker weten. Geweldig voor Daley! :biggthumpup.gif:

Wordt zo nog gezellig daar met Mazza, Gravenbergh en De Ligt. Hopelijk voor hem heeft Bayern wel door dat hij aan de bal nog goed mee kan, maar puur verdedigend inmiddels een regelrechte ramp is geworden. Een Aké-lakei is dus wel nodig om Daley nog te laten renderen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » do jan 05, 2023 9:06 am

Genieten. Aardige Ajax-clan. Heel gaaf!
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Mr. Ajax » do jan 05, 2023 9:08 am

Verrassend dit hoor. Mooi voor hem, al moeten we nog maar zien dat ie aan spelen toekomt daar en niet allen voor de rondo op de training is gehaald.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » do jan 05, 2023 10:47 am

Niet goed genoeg voor Ajax o.l.v. Schreuder maar wel voor Bayern. :hypocrite.gif:

Denk dat als Ajax Schreuder had laten gaan en Blind had gehouden, Schreuder niet naar Bayern was gegaan. :blush.gif:
Maar FC Lutjebroek of Scc Bal op dak
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Daley Blind

Bericht door De Dominee » do jan 05, 2023 11:24 am

Dat Bayern hem een contract aanbiedt wil niet zeggen dat hij goed genoeg is voor Bayern. Die man kan niet meer rennen en is alleen wanneer hij 100% focus heeft voetballend goed genoeg. Op 90% is hij een liability aan de bal, naast zijn beperkte fysieke opties. Benieuwd hoe hij zich daar gedraagt op de bank. Lekker naast Mazraoui en Gravenberch de wedstrijden vanaf de zijlijn bekijken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door columbus » do jan 05, 2023 11:54 am

Mooie deal voor hem. Met het ontbreken van Hernández en het feit dat in 80% van de wedstrijden Bayern de bal heeft, gaat hij echt wel minuten maken. Ik gun het hem van harte

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do jan 05, 2023 12:03 pm

Voor een half jaar, ze hadden iemand nodig omdat Hernandez geblesseerd is. Dus kwamen ze bij Daley uit, die gratis is.

Prima oplossing, ik hoop voor hem dat hij het daar laat zien.
Lekker naast Mazraoui en Gravenberch de wedstrijden vanaf de zijlijn bekijken.
Maar wel dik betaald... Had bij Ajax een topcontract, dat had Antwerp hem niet kunnen bieden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do jan 05, 2023 12:53 pm

Ajax heeft Blind geld meegegeven, volgens NOS.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do jan 05, 2023 1:35 pm

Dat is dan netjes van Ajax, misschien wel te netjes. :smallgrin.gif:

Was het niet zo dat zijn contract automatisch verlengd werd als hij X aantal wedstrijden had gespeeld?

Plaats reactie