Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door brigade zuid » do jun 21, 2018 4:35 pm

Marillion schreef: Het blijft verder een beetje gissen waarom hij nu deze stap zou willen maken. Het kan haast niet anders dan dat Ajax toch gewoon grof geld neer gaat leggen.
Wat zou zo’n jongen verdienen bij Southampton? Zal toch gauw 3 miljoen per jaar zijn gok ik? Kan toch haast niet anders dat die jongen zich gek heeft laten maken door mooie praatjes over de CL Ben je straks een paar maanden verder, bleek die CL een utopie en zit ie op een regenachtige dag in de bus naar Venlo te overdenken dat ie nu nog maar de helft verdiend dan wat hij eerst verdiende en dat hij nog niet zo lang geleden tegen Liverpool en City speelde en nu tegen VVV en Excelsior.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11900
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Dušan Tadić

Bericht door Sandro » do jun 21, 2018 6:13 pm

Kan toch haast niet anders dat die jongen zich gek heeft laten maken door mooie praatjes over de CL 
Die praatjes koopt toch niemand, kom op zeg.

Ben benieuwd wat er dan wel achter zit, want een aparte move is het wel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » do jun 21, 2018 8:24 pm

Lijkt me ook niet. Zo groot is de kans niet dat Ajax zo ver komt. En als we al zover komen is de kans vrij groot dat het na de poule alweer klaar is. Enkel op basis daarvan teken je niet voor vier seizoenen.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dušan Tadić

Bericht door De Dominee » do jun 21, 2018 8:41 pm

Misschien vindt hij de extreme druk in Engeland niet fijn? Sommigen zijn liever een grote vis in een kleine vijver. Keertje om de titel spelen ipv degradatie. Een prijs winnen.

Voor het geld hoeft hij het niet te doen: die is allang binnen. Misschien vond hij het leven in NL wel heel prettig?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33834
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Duke » do jun 21, 2018 9:37 pm

Eens. In plaats van dat we een beetje blij zijn met een (hopelijk) nieuwe aanwinst lees ik hier bijna alleen maar bezwaren, voorbehouden en twijfels.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11900
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Dušan Tadić

Bericht door Sandro » do jun 21, 2018 10:00 pm

Duke schreef:Eens. In plaats van dat we een beetje blij zijn met een (hopelijk) nieuwe aanwinst lees ik hier bijna alleen maar bezwaren, voorbehouden en twijfels.
Het 1 sluit het ander niet uit. Klinkt als een prima speler voor Ajax. Daarnaast kun je je afvragen wat zijn beweegredenen zijn, omdat deze deal niet bepaald voor de hand ligt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door columbus » do jun 21, 2018 10:07 pm

Maar waarom moet het altijd doorslaan naar het negatieve? Restwaarde? Te oud? Het zal wel niks zijn. Ik denk dat Ajax een prima speler van 29 binnen haalt. En of er nog wel aan wat aan te verdienen valt? Het zal mij een zorg zijn. Ajax verdient prima met zijn uitgaande transfers.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Dušan Tadić

Bericht door WP_Legend » vr jun 22, 2018 3:44 am

Hector Moreno was 27 toen ie bij PSV binnenkwam en maakte op zijn 29e nog een leuke transfer naar AS Roma (waar hij zwaar mislukte).
PSV haalde Guardado op in Spanje, was ook 29 en heeft PSV geweldig geholpen tijdens zijn jaren daar. Beide spelers zijn maar respectievelijk 2 en 3 jaar blijven hangen maar hebben PSV aardig geholpen in die jaren aangezien PSV twee keer landskampioen werd.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gezond verstand » vr jun 22, 2018 4:43 am

Yopii schreef:Ook bij de transfers van Machlas en Sulejmani stond iedereen te juichen.
Bij de transfer van Machlas stond ik niet te juichen. Ik keek namelijk verder dan zijn ene topjaar, het jaar daarvoor en het jaar daarna was bij maar een beperkt eredivisie spitsje.

Ook bij Tadic sta ik niet te juichen, ik ben niet overtuigd van zijn extra kwaliteiten. Puur een onderbuik gevoel overigens.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gezond verstand » vr jun 22, 2018 4:48 am

Ajax Rules schreef:
raymon schreef:Bewezen topspelers van 22 komen niet naar de Eredivisie helaas.
Dat is niet wat ik zeg.

Maar waarom heb je niet vorig jaar Lozano gehaald als je nu zo ver wilt gaan voor Tadic? Sowieso weet PSV regelmatig betaalbare echte versterkingen in een net iets hogere leeftijdsklasse te halen.
Omdat bij Lozano allerlei schimmige figuren figuren met schimmige doorverkooppercentages hangen. Terecht dat Ajax daar niet aan meewerkt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gezond verstand » vr jun 22, 2018 4:55 am

Yopii schreef:Waarom zou Ajax over twee jaar 'meewerken aan een transfer' als Tadic die transfer ook nu meteen kan maken?
Om de investering terug te verdienen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » vr jun 22, 2018 9:02 am

columbus schreef:Maar waarom moet het altijd doorslaan naar het negatieve? Restwaarde? Te oud? Het zal wel niks zijn. Ik denk dat Ajax een prima speler van 29 binnen haalt. En of er nog wel aan wat aan te verdienen valt? Het zal mij een zorg zijn. Ajax verdient prima met zijn uitgaande transfers.


De voetbalwereld is zo veranderd dat we het gewoon nauwelijks kunnen geloven dat zo'n transfer gebeurd tenzij er iets bijzonders aan de hand is. Maar het is inderdaad interessanter om te kijken welke meerwaarde hij zou hebben. Ik zie 'm nooit spelen. Misschien vanavond eens naar Servië kijken.

Ik vraag me vooral af welke rol men voor hem bij Ajax in gedachte heeft. Een vrije rol op de vleugel? Of gaat hij naar het middenveld en hoe gaat dat er dan verder uit zien?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door InnerHarbour » vr jun 22, 2018 9:30 am

Marillion schreef:Ik vraag me vooral af welke rol men voor hem bij Ajax in gedachte heeft. Een vrije rol op de vleugel? Of gaat hij naar het middenveld en hoe gaat dat er dan verder uit zien?
Southampton speelt met 1 spits en veel middenvelders waaronder Tadic. Hij had daar zeker geen vrije rol maar speelde 'hangend' aan de rechterkant. Als hij komt lijkt hij mij voor de plaats van Neres.
YNWA

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dušan Tadić

Bericht door De Dominee » vr jun 22, 2018 10:04 am

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:Ik vraag me vooral af welke rol men voor hem bij Ajax in gedachte heeft. Een vrije rol op de vleugel? Of gaat hij naar het middenveld en hoe gaat dat er dan verder uit zien?
Southampton speelt met 1 spits en veel middenvelders waaronder Tadic. Hij had daar zeker geen vrije rol maar speelde 'hangend' aan de rechterkant. Als hij komt lijkt hij mij voor de plaats van Neres.
Daar hebben we niemand nodig.
Gezond verstand schreef:
Yopii schreef:Ook bij de transfers van Machlas en Sulejmani stond iedereen te juichen.
Bij de transfer van Machlas stond ik niet te juichen. Ik keek namelijk verder dan zijn ene topjaar, het jaar daarvoor en het jaar daarna was bij maar een beperkt eredivisie spitsje.

Ook bij Tadic sta ik niet te juichen, ik ben niet overtuigd van zijn extra kwaliteiten. Puur een onderbuik gevoel overigens.
Ik moet het ook nog zien. We doen hier net alsof we een Sneijder (op 29 jarige leeftijd) binnen halen, maar dat zie ik zelf niet zo. Tadic was wel OK bij Twente en speelt nu leuk mee bij een ploeg onderin de PL. Daarnaast past hij volgens mij niet zo goed in ons huidige 4-3-3 systeem want het is geen typische linksbuiten en voor linkshalf is hij (volgens mij) defensief te kwetsbaar

Moet ik daarom nou op de banken staan?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » vr jun 22, 2018 10:06 am

De Dominee schreef:
Daar hebben we niemand nodig.
Misschien blijkt binnenkort wel dat Neres vertrekt. En dat Ajax daarop heeft geanticipeerd.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dušan Tadić

Bericht door De Dominee » vr jun 22, 2018 10:27 am

Dan zou ik zeer teleurgesteld zijn, want dan is het geen versterking maar een vervanging. Bovendien heeft Neres onlangs nog in een interview aangegeven graag nog 1 of 2 jaar bij Ajax te willen blijven om zich verder te ontwikkelen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door InnerHarbour » vr jun 22, 2018 10:34 am

De Dominee schreef:Dan zou ik zeer teleurgesteld zijn, want dan is het geen versterking maar een vervanging. Bovendien heeft Neres onlangs nog in een interview aangegeven graag nog 1 of 2 jaar bij Ajax te willen blijven om zich verder te ontwikkelen.
Lees: er is nog geen belangstelling van de juiste club/competitie.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » vr jun 22, 2018 10:38 am

Koeman is lyrisch: ’Een topaankoop voor Ajax’
Door MIKE VERWEIJ

Updated 3 uur geleden
Vandaag, 06:29 in VOETBAL

AMSTERDAM - Erwin Koeman (56) las op zijn vakantieadres op Rhodos over de spectaculaire transfer van Ajax. De 31-voudig international werkte tussen 2014 en 2016 bij Southampton samen met Dusan Tadic (29) en spreekt van een kunststukje. „Het is voor Ajax een topaankoop”, aldus Koeman, die in Engeland als assistent van zijn broer Ronald fungeerde.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cluijffert » vr jun 22, 2018 1:26 pm

De Dominee schreef:Dan zou ik zeer teleurgesteld zijn, want dan is het geen versterking maar een vervanging. Bovendien heeft Neres onlangs nog in een interview aangegeven graag nog 1 of 2 jaar bij Ajax te willen blijven om zich verder te ontwikkelen.
Dat zou je toch enigszins gewend moeten zijn na afgelopen jaar.
Maar goed, als Tadić inderdaad als extra aanwinst zou komen, zou dat een uitstekende aanwinst zijn. Ik vraag me gezien zijn positie in o.a. Engeland wel af of de plek waarop hij komt te spelen nou ook de plek is waar we het hardst versterking nodig hebben. Maar goed, na 'impulsen' als Siem de Jong ben ik al heel content dat er iemand komt buiten de categorie 'beschadigde waren met een Ajax verleden'
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gezond verstand » vr jun 22, 2018 4:04 pm

InnerHarbour schreef:
De Dominee schreef:Dan zou ik zeer teleurgesteld zijn, want dan is het geen versterking maar een vervanging. Bovendien heeft Neres onlangs nog in een interview aangegeven graag nog 1 of 2 jaar bij Ajax te willen blijven om zich verder te ontwikkelen.
Lees: er is nog geen belangstelling van de juiste club/competitie.
Dortmund had 30 miljoen voor hem over, dus je lult weer eens zwaar uit je nek.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dušan Tadić

Bericht door De Dominee » vr jun 22, 2018 7:13 pm

Assist tegen Zwitserland. Speelt vanaf rechts idd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11900
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Dušan Tadić

Bericht door Sandro » vr jun 22, 2018 7:28 pm

De Dominee schreef:Assist tegen Zwitserland. Speelt vanaf rechts idd.
Nu wel, maar kan ook centraal (daar heeft hij volgens Whoscored het vaakst gespeeld afgelopen seizoen) en zelfs op links.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gaizka1985 » vr jun 22, 2018 7:48 pm

Hij speelde bij Twente volgens mij ook altijd vanaf links, kan op alle posities achter en rond de spits goed uit de voeten.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Iniesta » vr jun 22, 2018 7:59 pm

Bij Groningen speelde hij ook vanaf links

Wouter
Berichten: 18784
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Dušan Tadić

Bericht door Wouter » vr jun 22, 2018 8:02 pm

Doet Ajax wel goed. Een over het paard getild mannetje voor belachelijk veel geld verkopen en een absolute topper voor de eredivisie halen.

Plaats reactie