Hassane Bandé

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11904
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hassane Bandé

Bericht door Sandro » ma dec 04, 2017 6:12 pm

Marillion schreef:Opvallend om nu voor een buitenspeler te gaan. Dat zou bij mij niet de hoogste prioriteit zijn, om het maar eens voorzichtig te stellen.
Misschien is het ook wel niet de hoogste prioriteit. De hoogste prio aankopen zijn hopelijk wel direct inzetbaar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door Marillion » ma dec 04, 2017 6:15 pm

Ja, dat zou inderdaad kunnen. Het zal wel zo zijn dat intern wel duidelijk is dat Younes vertrekt. Dan heb je dus voor volgend jaar Kluivert en Bandé. Al kan het zijn dat Johnsen daar nog bij komt gezien de positieve geluiden over die jongen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hassane Bandé

Bericht door InnerHarbour » ma dec 04, 2017 6:25 pm

LucaS schreef:Dat is dan weer geen kleineren, maar helaas de moderne voetbal realiteit. Hoewel er nog steeds wel spelers voor Ajax kiezen als bewuste opleidingsstap. Met als mooiste voorbeeld Sanchez, die Ajax verkoos boven de bank/reserveteam van Barcelona
Nou ik denk eerder dat Voetske er gewoon geen bal van geloofd wie er allemaal achter deze jongen aanzitten. :smallgrin.gif: Zoals ik al eerder schreef, deze jongen speelt al in Europa, iedereen kent hem al, Ajax is dan geen springplank meer hoor.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door Marillion » ma dec 04, 2017 6:45 pm

Ach, dat interesseert toch niemand. Dergelijke berichten zie je bij zoveel transfers. De ene keer komt het van een zaakwaarnemer, de andere keer misschien van de verkopende club. En het kan natuurlijk zomaar zijn dat een speler hier en daar op een lijstje staat. Al was het maar omdat clubs werkelijk alles in kaart zullen brengen om maar niets over het hoofd te zien.

We zien wel wat hij er van bakt als hij daadwerkelijk naar Amsterdam komt. Hopelijk kan hij wat want het is een stevig prijskaartje voor Eredivisie begrippen.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hassane Bandé

Bericht door LucaS » ma dec 04, 2017 6:59 pm

Bandé volgende zomer voor 9,5 miljoen euro naar Ajax

Frank Dekeyser & Mike De Beck 04 december 2017 15u21

Afbeelding

Ajax heeft zich verzekerd van de diensten van Hassane Bandé. De 19-jarige Burkinees, die op onze velden hoge ogen gooit bij KV Mechelen, tekent in de Amsterdam Arena een contract voor vijf seizoenen. Malinwa vangt zowat 9,5 miljoen euro voor hun goudhaantje, dat wel het seizoen nog vol zal maken in de Jupiler Pro League. Nog dit: Bandé wordt de op drie na duurste inkomende transfer in de geschiedenis van Ajax.


Met acht goals in dertien wedstrijden behoort Hassane Bandé tot een van de absolute smaakmakers van onze competitie en dat was ook verscheidene buitenlandse clubs niet ontgaan. Wolfsburg en Ajax toonden concrete interesse in de 19-jarige Burkinees en het zijn de Ajacieden die hun slag dus hebben thuisgehaald.

Volgens De Telegraaf vond Mechelen eerder op de dag een akkoord met de Amsterdammers omtrent een overgang van liefst 9,5 miljoen euro en dat nieuws werd intussen ook aan onze redactie bevestigd. Gisteravond werd Bandé gespot in het Jaz-hotel, vlak naast de Amsterdam ArenA, vandaag zat zijn makelaar in Amsterdam om de overgang af te ronden. Volgens onze informatie zal de Burkinees zelfs vandaag nog zijn medische testen afleggen bij Ajax. Malinwa benadrukt wel dat Bandé zeker tot de zomer in Mechelen blijft.
Wesley Sonck: “Bedragen lopen de spuigaten uit”

Onze noorderburen legden hun oor te luister bij ex-Ajacied Wesley Sonck. “Het is een jongen met talent. Alleen is de vraag hoe hij zich verder gaat ontwikkelen”, doet Sonck zijn verhaal. “Als Ajax zoiets doet met jonge jongens dan zien ze er toch wel potentieel in. Hij heeft ook potentieel, maar om het nu bij Ajax te maken moet het wel specifieker zijn. Ik denk ook dat het op dit moment makkelijker voetballen is in Nederland, dan in België. Hier spelen we toch veel meer in blok, veel meer verdedigend. Terwijl het in Nederland bij momenten nog vrank en vrij voetballen is. Het is anders, naar mijn inziens lijkt het me makkelijker. Het wauw-gevoel heb ik bij geen enkele speler in België. Als ik vind dat je wauw bent, dan speel je niet meer in België. Bandé is wel iemand die heel makkelijk het doel vindt.”

Vooral het prijskaartje dat nu op Bandé wordt geplakt, verrast Sonck. “Tegenwoordig maken ze twee doelpunten en zijn ze al tien miljoen euro waard. Dat is echt niet normaal. Ik vind dat het de spuigaten uitloopt met die bedragen. Het commerciële is zo belangrijk geworden in het moderne voetbal. Ik vind het veel te veel voor jongens die nog veel te weinig bewezen hebben.”

“Hij droomt van Real Madrid. Waarom niet?”

Een verhaal over hoe het welpje een leeuw wordt. Recht op zijn prooi af. Opgegroeid in Burkina Faso, dromend van Real Madrid. Voetbal als overlevingsmiddel. Hassane Bandé (19) is met acht goals medetopschutter in de Belgische competitie. “Iedereen wil zijn zoals hij.”

Saponé, een klein dorp in Burkina Faso. Op 30 kilometer van de hoofdstad Ouagadougou. Bijna 22.000 inwoners, het is de geboorteplaats van Hassane Bureima Bandé. In de wijk Karpala zet hij zijn eerste stapjes, maakt hij vrienden, leert hij voetballen. In soms moeilijke omstandigheden. Door het vroege overlijden van zijn vader - Bandé was slechts vijf jaar - staat mama Ranba Mominita er alleen voor met de zorg voor haar twee kinderen. “Hassane is opgegroeid in armoede”, zegt Maiga Bureima, de ontdekker van Bandé. De ex-voetballer van onder meer Lokeren en KV Oostende haalde hem op zijn dertiende naar zijn voetbalacademie Salitas, waar hij technisch directeur is. “De familie had het moeilijk om aan eten te geraken. Zijn grote broer Adames, die minder talent had, moest stoppen met voetballen en ging een militaire opleiding volgen. Hij moest voor een inkomen zorgen. Ze hadden weinig tot niets. Voetballen deed Bandé eerst blootvoets, later met ‘caoutchouc’, rubber, rond de voeten.”

Stoppen met school

Maar zijn talent was onmiskenbaar. Bureima overtuigt Bandés moeder dat haar zoon het ver kan schoppen. “Hij woonde vlakbij, ik had hem al een paar keer zien voetballen. Op een veldje waar amper gras op stond, elf tegen elf. Ik wist meteen dat hij een grote toekomst voor zich had. Een neus voor goals - Dieu l’a donné ça -, een uitzonderlijke techniek. Ik gaf hem voetbalschoenen, de rest heeft hij zelf gedaan.”

Ook op de kunstgrasvelden van Salitas laat Bandé zich opmerken. In positieve zin. Zowel op - hij wordt er topschutter in derde en tweede klasse - als naast het veld. “Ik zal nooit vergeten hoe hard hij hiervoor gewerkt heeft”, vertelt ex-ploegmaat en beste vriend Salou Dramane (19). “Van ’s morgens tot ’s avonds. We zijn samen begonnen, deelden een kamer en zeiden alles tegen mekaar. Hij is een voorbeeld voor de jonge spelers, maar ook voor mij. Zijn werkethiek en het parcours dat hij nu aflegt zijn een stimulans. Iedereen wil zijn zoals hij.”

Na zijn topschutterstitel in de Burkinese tweede klasse beslist Bandé - met lichte tegenzin van mama Mominita - om te stoppen met school. Hij wil zich volledig toeleggen op zijn carrière. Verliefd op het spelletje. Kind zonder zorgen, genietend van het leven, voetbal als drijfveer. Hakuna Matata. Eén doel voor ogen: doorbreken als profvoetballer. Iets waar zijn karakter hem bij helpt. “Hassane is heel timide, maar ook intelligent. Hij observeert veel, slorpt alles in zich op én hij past zich overal snel aan. Dat is niet evident. Hij bekijkt video’s van Benzema of de Braziliaan Ronaldo, zijn grote voorbeelden. Hij droomt van Real Madrid, zijn favoriete club. Waarom niet? Het Spaanse voetbal is hem op het lijf geschreven. Weet je wat het is? Hij stond om 5 uur ’s ochtends op als de zon opkwam en begon meteen te trainen. Op zijn eentje. Toen ik toekwam om 6 uur stond hij al nat in het zweet. Zijn truitje doorweekt. Je ziet het niet vaak bij jonge spelers. En na training bleef hij altijd na om nog minstens dertig ballen op doel te trappen. Zoveel doorzettingsvermogen... Het is niet voor niets dat ploegen als Porto en Monaco hem volgden toen hij zestien jaar was. En hij ging in 2015 ook testen bij Anderlecht - op voorspraak van Dimitri Mbuyu (hoofdscout van paars-wit, red.). Ze vonden Hassane goed, maar boden hem uiteindelijk geen contract aan.”

Dat doet KV Mechelen eind vorig seizoen wel. Zonder nadenken. Bandé overtuigt toenmalig coach Yannick Ferrera in zijn eerste dagen op training. Die twijfelt geen moment. “Yannick zei dat hij geen wedstrijd nodig had om te zien of Hassane een contract verdiende”, aldus Bureima. ”(grijnst) Gelukkig, anders moest hij van zijn mama opnieuw naar school gaan. Ach, Mechelen is de perfecte stap voor hem. Een familiale club waar hij zich kan doorzetten. Bovendien is hij goed opgevangen door het gastgezin en de spelersgroep. Dat heeft alles vergemakkelijkt.”
Nederlandse les

Binnen Malinwa is Bandé inderdaad graag gezien. Een vrolijke jongen die met de voeten op de grond in het leven staat. Iemand die zich vlot aanpast - hij volgt de Nederlandse les graag en goed en leert snel bij. Een modelprof. “Hij is iemand die veel respect heeft voor de anderen”, bevestigt Tim Matthys. “Dat is belangrijk als je ergens nieuw bent. Hassane is leergierig, vraagt raad aan de oudere spelers. Hij weet vanwaar hij komt. ‘Ne brave gast.’ Naast de schoenen lopen, zit er niet in. (denkt na) Hij scoorde acht keer en ik heb nu vier assists aan hem gegeven. Elke keer opnieuw komt hij me na de match bedanken. ‘Merci pour l’assist’, lacht hij dan. Zelfs na zijn wereldgoal tegen Zulte Waregem. Die voorzet was goed, maar dat hij zó scoort met een omhaal... Hij heeft iets ontwapenends. Natuurlijk kan hij nog op veel vlakken verbeteren, toch denk ik dat hij een mooie carrière voor zich heeft. Je wordt ook niet zomaar opgeroepen voor de nationale ploeg op die jonge leeftijd. Iets waar Hassane heel fier op is, maar waar hij niet mee opschept. Dat typeert hem. Altijd rustig en stil.”

In Burkina Faso horen ze het graag. Ze zijn overtuigd van zijn kunnen en volgen zijn prestaties op de voet. “Zijn mama, zijn broer, ik... We proberen om elke wedstrijd te bekijken”, besluit Bureima. “Ik ben blij dat hij het zo goed doet. God heeft hem voor een reden naar Mechelen gestuurd.”

Bron: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a214eadf/
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hassane Bandé

Bericht door InnerHarbour » ma dec 04, 2017 7:24 pm

Nou ik ben benieuwd, 10 miljoen voor een gozer die net 3 maanden op het hoogste niveau in Belgie speelt... Ajax neemt een flink risico.
YNWA

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hassane Bandé

Bericht door LucaS » ma dec 04, 2017 7:47 pm

Ja, zoveel lijkt mij ook
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11904
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hassane Bandé

Bericht door Sandro » ma dec 04, 2017 8:04 pm

Mij ook. Toch zie ik ook niet zo snel hoe je een talent kunt proberen binnen te halen zonder de buidel te trekken. Ja, ze zelf opleiden....
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hassane Bandé

Bericht door InnerHarbour » ma dec 04, 2017 8:12 pm

Lees overigens nu berichten, van Overmars, dat Ajax 8 miljoen gaat betalen en een doorverkooppercentage.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11904
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hassane Bandé

Bericht door Sandro » ma dec 04, 2017 8:14 pm

Ja, het is in ieder geval geen 9,5 miljoen in één keer. Maar dan nog is ie niet goedkoop.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door Marillion » ma dec 04, 2017 8:19 pm

Ook Ajax komt nu met de bevestiging:
Boureima Hassane Bandé naar Ajax

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Boureima Hassane Bandé en KV Mechelen over de overgang van de aanvaller, komende zomer. De Burkinees tekende in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2018 en een looptijd heeft van vijf seizoenen, tot en met 30 juni 2023.

Bandé werd op 30 oktober 1998 geboren in Ouagadougou, Burkina Faso. Voor zijn komst naar KV Mechelen in juli 2017, speelde hij in zijn geboorteland bij Salitas FC Ouagadougou. Bandé speelde tot nu toe 15 officiële wedstrijden voor KV Mechelen, hij scoorde hierin negen doelpunten. Op 14 november 2017 maakte hij zijn debuut in het nationale elftal van Burkina Faso.

,,Uiteraard ben ik heel tevreden met de overstap die ik ga maken, want sportief gezien is het een stap vooruit", zegt Bandé. ,,Maar eerst heb ik een missie met KV Mechelen. Ik ben ze dankbaar voor de kansen die ik heb gekregen en ik wil dit seizoen succesvol afronden. Nu ik in Amsterdam getekend heb, is duidelijk wat ik ga doen en kan ik me volledig focussen op KV Mechelen. Na de zomer richt ik mij op Ajax om mij daar verder te ontwikkelen en ook met Ajax succesvol te zijn.”

'Groot talent'
Directeur spelersbeleid Marc Overmars: ,,Wij volgen Bandé al een tijdje en zijn daarin absoluut niet de enige club. We moesten snel handelen, maar wij wilden ook ons huiswerk goed gedaan hebben. Dat is allemaal gelukt. Ik ben dus blij dat hij nu getekend heeft, ook al komt hij pas na dit seizoen naar Amsterdam. Hij is nog maar 19 jaar en een groot talent, dat bij Mechelen veel vanaf de flank speelt, maar hij is op alle aanvallende posities inzetbaar. Een doelgerichte speler met veel dreiging. Ik denk dat wij samen met onze fans veel plezier van hem gaan beleven.”

Ajax.nl
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Hassane Bandé

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma dec 04, 2017 9:01 pm

Kan iemand mij uitleggen waarom we na Younes, Kluivert en Johnsen een vierde linksbuiten halen? Waar zijn ze bij Ajax in Godsnaam mee bezig? Of staat nu al vast dat we er minstens 2 gaan verkopen aan het eind van het seizoen? Of gaat Bandé eerst 3 jaar rijpen in Jong Ajax? Bizar dit.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door Khraa » ma dec 04, 2017 9:09 pm

Ik denk wel dat Younes weg is. Kluivert wordt gezien als rechtsbuiten en je dus Bande/Johnson hebt voor linksbuiten.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hassane Bandé

Bericht door LucaS » ma dec 04, 2017 9:10 pm

Volgens Overmars is hij op alle aanvallende posities inzetbaar
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11904
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hassane Bandé

Bericht door Sandro » ma dec 04, 2017 9:11 pm

Zoals ik het begrepen heb, kan Bandé wellicht ook nog op andere posities uit de voeten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door Giacomo Puccini » ma dec 04, 2017 9:31 pm

Zoals gebruikelijk gaan we iemand op een heel andere positie neerzetten. De Ajax ziekte.

Beroerde aanname heeft die gast, valt me als eerste op. Lijkt me een miskoop :blush.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Hassane Bandé

Bericht door Thom » ma dec 04, 2017 9:46 pm

Lekker positief allemaal. Geef hem eerst een kans. Ik zeg Welkom :ajaxscarf.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door brigade zuid » ma dec 04, 2017 11:00 pm

Ik had liever een rechtsback en een linksback. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door Khraa » ma dec 04, 2017 11:14 pm

Het is allemaal nog wat druistig (als je op youtube mag afgaan), bal blijft wel mooi dicht bij hem in de dribbel.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11904
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hassane Bandé

Bericht door Sandro » di dec 05, 2017 7:26 am

Khraa schreef:Het is allemaal nog wat druistig (als je op youtube mag afgaan), bal blijft wel mooi dicht bij hem in de dribbel.
WP_Legend schreef: Als ik de beelden zie heeft ie de bal niet bepaald aan een touwtje.
Zo kijkt iedereen er weer anders naar blijkbaar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 18481
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hassane Bandé

Bericht door Yopii » di dec 05, 2017 6:06 pm

Die jongen ken ik niet, moet dus afgaan op de beelden. Ik heb het idee dat je van Traoré veel mooiere filmpjes kan maken, en Traoré had het al lastig bij Ajax. Ik heb dus mijn twijfels.

Jongens die op gevoel spelen hebben vaak grote moeite om zich aan te passen hier. Zeker als ze concurrentie krijgen van eigen jeugd.

Het transferbedrag lijkt me buitensporig. Blijkbaar vinden ze dat er geld genoeg is. Na Neres is dit al de tweede grote gok.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door Iniesta » di dec 05, 2017 6:35 pm

Sanchez gaat weg en we zoeken een vervanger->> kritiek, waarom niet op geanticipeerd??

Younez gaat waarschijnlijk weg, TH anticipeert door selectie alvast aan te vullen —> kritiek waarom 5 buitenspelers??!!!

Het is wel makkelijk managen op een forum....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door Marillion » di dec 05, 2017 6:59 pm

Ja, dat is het zeker. Wat het lastig maakt in deze is dat wij niet weten wie er wel of niet zullen vertrekken. Al is het heel aannemelijk dat Younes aan zijn laatste seizoen bezig is. Links heb je dan volgend jaar Kluivert, Bandé en Johnsen.

Ik ben wel een voorstander van vooraf anticiperen. Vooral ook omdat je vaak ziet dat spelers even tijd nodig hebben om op niveau te komen. Alleen zou je daarvoor de Neres constructie moeten kiezen. Een speler al in de winterstop halen zodat hij kan wennen. Bandé sluit pas in de zomer aan. Maar je weet wel dat je die positie al hebt ingevuld.

Waar ik wel van op kijk is dat we al voor het seizoen op zoek waren naar een linksback. De problemen spelen op die positie nog steeds en we weten ook dat we daar iets moeten doen voor volgend jaar. Daar is nog niets gedaan. Ik hoop maar dat ze hier op de achtergrond ook bezig zijn en in de winterstop eindelijk met een oplossing komen. Is dat niet het geval dan kun je jezelf wel afvragen of Ajax haar prioriteiten op een rijtje heeft.
Yopii schreef: Jongens die op gevoel spelen hebben vaak grote moeite om zich aan te passen hier. Zeker als ze concurrentie krijgen van eigen jeugd.
Klopt, het kan wel werken maar dan moet je echt bij de top horen. Zie bijvoorbeeld Suarez. Iemand die volgens mij tot op de dag van vandaag niet weet waar zijn actie zal eindigen wanneer hij eraan begint.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18481
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hassane Bandé

Bericht door Yopii » di dec 05, 2017 7:31 pm

Iniesta schreef:Sanchez gaat weg en we zoeken een vervanger->> kritiek, waarom niet op geanticipeerd??

Younez gaat waarschijnlijk weg, TH anticipeert door selectie alvast aan te vullen —> kritiek waarom 5 buitenspelers??!!!

Het is wel makkelijk managen op een forum....
Mwah, soms lijkt het alsof wij hier helderder zien dan de managers in de Arena. :smallgrin.gif:

Overmars benadrukt vol trots dat Ajax heel wat clubs heeft afgetroefd in de strijd om Bandé. Weet je, dat boeit me totaal niet. Mij boeit of de speler over een jaar nog steeds felbegeerd is.

BTW, ik geloof er ook geen zak van dat echt grote clubs deze speler wilden halen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hassane Bandé

Bericht door 999 » wo dec 06, 2017 11:53 am

Dan hadden ze hem allang gehaald ...

Plaats reactie