Dennis Johnsen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dennis Johnsen

Bericht door LucaS » wo jan 30, 2019 4:55 pm

Ik zie niet heel veel buiten het eerste, maar wat ik bij Jong van Kuhn voorbij zag komen was best aardig volgens mij.
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2019 5:35 pm

Marillion schreef:Het is dus kennelijk geen specifiek Overmars probleem. We halen al jaren bijzonder veel buitenlandse jeugdspelers en ze mislukken vrijwel allemaal.
Volgens mij halen we onder Overmars juist een stuk meer buitenlandse talenten binnen dan voorheen. Vind je niet? Alleen al de afgelopen 2-3 jaar haal je - zo uit mijn hoofd - Thethani, Solomons, Ylatupa, Schon, Horvath, Jensen, Kotarski, Danilo, Pynadath, Gorski, Pasquali, die lange IJslander die alweer weg is en van wie ik de naam ben vergeten... En dan zal ik er wel een paar zijn vergeten. Maar dit is gewoon een elftal spelers die volgens mij binnen de afgelopen twee jaar zijn gehaald. En dan noem ik Johnsen en Kuhn er niet bij omdat die in principe voor Jong Ajax zijn gehaald. Naar mijn gevoel is dit echt een stuk meer dan er voorheen werd gehaald.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Marillion » wo jan 30, 2019 5:44 pm

Vergis je niet. Herinner je je bijvoorbeeld Fronio Walker nog?

Ik zou wel eens een complete lijst willen zien van alle buitenlandse talenten in de opleiding door de jaren heen. Het is niet gek dat je vooral de namen nog weet van de laatste jaren. Spelers die niet doorbreken vergeten we doorgaans snel. Het zou best kunnen kloppen dat het er de laatste jaren meer zijn, maar het is zeker geen verschijnsel exclusief van de periode onder Overmars.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2019 6:20 pm

Marillion schreef:Vergis je niet. Herinner je je bijvoorbeeld Fronio Walker nog?

Jazeker. En Gabriel Mofokeng, en Kwame Quansah, en Jason Culina etc. Kan zijn dat je gelijk hebt. En dat ik dus een kort geheugen heb. Ik heb toch echt het gevoel dat we in de jaren voor Overmars niet zulke ladingen aan buitenlandse talenten haalden voor de opleiding. Zou zo'n lijstje ook wel willen zien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Jinne » ma jul 01, 2019 11:09 am

Zwolle heeft interesse om hem dit seizoen te huren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Gezond verstand » ma jul 01, 2019 1:53 pm

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:Vergis je niet. Herinner je je bijvoorbeeld Fronio Walker nog?

Jazeker. En Gabriel Mofokeng, en Kwame Quansah, en Jason Culina etc. Kan zijn dat je gelijk hebt. En dat ik dus een kort geheugen heb. Ik heb toch echt het gevoel dat we in de jaren voor Overmars niet zulke ladingen aan buitenlandse talenten haalden voor de opleiding. Zou zo'n lijstje ook wel willen zien.
Mariano Juan, Pius Ikedia, Kerlon. Het rijtje is nog langer.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Lionel » ma jul 01, 2019 1:57 pm

Juan was geen jeugd toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Gezond verstand » ma jul 01, 2019 2:00 pm

die kwam als 20 jarige, je hebt gelijk. Ik dacht dat hij nog een jaartje jeugdopleiding had meegepakt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 01, 2019 3:49 pm

Lionel schreef:Juan was geen jeugd toch?
Nee. Ikedia en Kerlon ook niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Marillion » ma jul 01, 2019 5:25 pm

Prima dat deze jongen naar Zwolle gaat. Niet geschikt. Tot die conclusie kunnen we wel komen nu hij zelfs in de herkansing bij Heerenveen geen enkele indruk kon maken.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 01, 2019 5:30 pm

Marillion schreef:Prima dat deze jongen naar Zwolle gaat. Niet geschikt. Tot die conclusie kunnen we wel komen nu hij zelfs in de herkansing bij Heerenveen geen enkele indruk kon maken.
Inderdaad. Talent heeft ie wel, maar dat had Lucas Andersen ook. Gewoon niet goed genoeg, helaas.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Gezond verstand » ma jul 01, 2019 5:46 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Juan was geen jeugd toch?
Nee. Ikedia en Kerlon ook niet.
Kerlon kwam als 18 jarige voor Jong Ajax. Dat vind ik nog jeugd. Die werd niet als versterking voor Ajax 1 gehaald. Ikedia trouwens ook.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Sandro » ma jul 01, 2019 5:52 pm

Overmars breekt woord: 'Geeft aan dat Ajax geen toekomst in hem ziet'

Maandag, 1 juli 2019 om 18:16

Het huwelijk tussen Dennis Johnsen en Ajax lijkt spoedig te gaan stranden. De 21-jarige aanvaller is op huurbasis op weg naar PEC Zwolle, dat volgens De Telegraaf tevens een optie tot koop gaat bedingen. De naderende uitleenbeurt van Johnsen aan PEC is opvallend, daar directeur voetbalzaken Marc Overmars in november 2017 nog verzekerde dat Ajax geen spelers meer zou verhuren aan clubs die hun thuiswedstrijden op kunstgras spelen.

Overmars was een kleine twee jaar geleden nog stellig: "We hopen dat in de Eredivisie binnen twee jaar weer alleen op echt gras wordt gespeeld. Wij gaan geen spelers meer verhuren aan clubs met kunstgras. Ajax maakt zich daar hard voor. Het kost mij ook moeite om wedstrijden te kijken die op een dergelijke ondergrond worden gespeeld", zo liet de beleidsbepaler destijds optekenen tijdens de Algemene Aandeelhoudersvergadering.

Overmars lijkt nu echter terug te komen op die woorden, met het naderende verhuur van Johnsen aan PEC. In het stadion van de Overijsselse club ligt immers een kunstgrasveld. Volgens Mike Verweij, Ajax-watcher voor De Telegraaf, is de uitleenbeurt veelzeggend over de situatie van Johnsen bij Ajax. "Het geeft net als de optie tot koop aan dat Ajax geen enkele toekomst in Johnsen ziet. Ten Hag was vorig seizoen ook heel kritisch op de in zijn ogen veel te laconieke buitenspeler", schrijft Verweij maandag op Twitter.

Johnsen werd vorig seizoen al door Ajax verhuurd aan sc Heerenveen, de club waarvan de Amsterdammers hem in 2017 voor 2,4 miljoen euro van overnamen. Heerenveen had eveneens een optie tot koop op de 21-jarige buitenspeler, maar maakte hier geen gebruik van. Het contract van Johnsen bij Ajax loopt nog door tot de zomer van 2021.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 01, 2019 5:53 pm

Gezond verstand schreef:
Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Juan was geen jeugd toch?
Nee. Ikedia en Kerlon ook niet.
Kerlon kwam als 18 jarige voor Jong Ajax. Dat vind ik nog jeugd. Die werd niet als versterking voor Ajax 1 gehaald. Ikedia trouwens ook.
Kerlon is van 1988 en kwam in 2009 naar Ajax. Toen was ie dus geen 18, maar 21. Ikedia was 19. Dat zijn geen jeugdspelers en Jong Ajax is ook geen opleiding meer (zeker in die tijd niet).

Maar misschien moet ik ook uitleggen welke 1988 ik bedoel? Er zaten namelijk 12 verschillende maanden in...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Gezond verstand » di jul 02, 2019 7:21 am

Ik zou toch zweren dat Kerlon puur voor Jong Ajax gehaald werd, samen met een maatje. Maar goed, ik zat dus mis.

En zo zie je maar, toegeven dat je mis zit is helemaal niet erg. Sarcastisch doen als je mis zit maakt je een miezerig mannetje.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Marillion » di aug 25, 2020 10:48 am

Volgens VI is deze jongen onderweg naar Venezia (Serie B).
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 25, 2020 11:30 am

Was hem straal vergeten.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Dennis Johnsen

Bericht door WP_Legend » di aug 25, 2020 12:30 pm

Vangen we er nog wat voor?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Marillion » di aug 25, 2020 4:23 pm

En weg is 'ie:
Ajax heeft een akkoord bereikt met FC Venezia over de directe overgang van Dennis Johnsen naar de Italiaanse club. De 22-jarige aanvaller stond nog tot en met 30 juni 2021 onder contract bij Ajax.

Johnsen (Trondheim, 17 februari 1998) kwam in 2017 over van sc Heerenveen. Op 25 oktober 2017 maakte de Noor z'n debuut in Ajax 1 tijdens de bekerwedstrijd ASV De Dijk - Ajax (1-4). In totaal speelde Johnsen 5 officiele wedstrijden voor de hoofdmacht van Ajax.

Daarnaast kwam Johnsen in totaal 41 keer in actie voor Jong Ajax en scoorde hij 9 keer. Met het beloftenelftal werd hij in 2018 kampioen in de Eerste Divisie. Johnsen kwam in de afgelopen anderhalf jaar op huurbasis uit voor voor sc Heerenveen en PEC Zwolle.

Bron: Ajax.nl
Denk persoonlijk niet dat Ajax hier het begrotingstekort mee gaat dichten maar goed dat hij het ergens anders gaat proberen. Dit is bovendien natuurlijk een perfect moment om Venezia eens te verkennen zo zonder toeristen. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie