David Neres

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: David Neres

Bericht door Lionel » do aug 19, 2021 1:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do aug 19, 2021 12:53 pm
Ongeveer de helft van wat er nu in Ajax 1 speelt is toch (ooit) opgeleid door Ajax? Stekelenburg, Mazroauoi, Rensch, , Timber, Blind, Klaassen, Gravenberch..

De resultaten zijn de laatste jaren uitstekend. Bovendien lijkt Wimpey de discussie wat te veranderen; van “Overmars doet het niet goed” naar “we zijn meer mainstream dan opleidingsclub”. Ik ben het met beiden niet eens. Er zijn wereldwijd maar weinig clubs waar nog steeds zo veel zelf opgeleide spelers doorbreken.
Dat klopt. Verdedigend doen we goed werk. Maar het zegt ergens ook wel iets dat Stekelenburg onze keeper nog is en Klaassen en Blind op hun leeftijd bij Ajax spelen.

Het veranderen van onderwerp viel mij ook al op!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: David Neres

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 19, 2021 1:44 pm

Afgelopen seizoen toch Timber en Gravenberch die overtuigend zijn doorgebroken op piepjonge leeftijd. Rensch zit er tegenaan, die heeft nog niet direct een vaste basisplaats maar heeft toch ook een goede indruk achtergelaten, ook in de Champions League. Brobbey rekenen we maar niet mee, al was dat ook een veelbelovend product vanuit de opleiding.

We moeten wel realistisch blijven, in 1 seizoen 2 nieuwe jonge spelers vanuit de jeugd in de basis is een goede score, iedere club zou er direct voor tekenen als dit de gemiddelde opbrengst van de jeugdopleiding zou zijn.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: David Neres

Bericht door Lionel » do aug 19, 2021 2:17 pm

Maar wij zijn toch niet iedere gemiddelde club? Ik vind het vooral aanvallend mager/beroerd. En dat wordt er niet beter als je spelers haalt die er weinig van kunnen. In alle linies overigens.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » do aug 19, 2021 3:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do aug 19, 2021 12:53 pm
Bovendien lijkt Wimpey de discussie wat te veranderen; van “Overmars doet het niet goed” naar “we zijn meer mainstream dan opleidingsclub”.
Dat ligt in elkaars verlengde. Casus Brobbey is pech. Maar wat leidt Ajax verder aan aanvallers, wingers, creativiteit op? Zijn stuk voor stuk aankopen (waarvan menigeen niet voldoet).

Steek, Klaassen, Blind moeten we maar niet meer als referentiekader opleiding gebruiken he. Minimaal decennium geleden dat die debuteerden.

Om terug te komen op wat je schreef: Overmars is als TD verantwoordelijk voor o.a. Toekomst en aan-/verkopen. Dan stel ik vast dat z’n reputatie beter is dan de werkelijkheid. Maar ieder z’n mening...

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door Mano » ma aug 23, 2021 8:45 am

Lionel schreef:
do aug 19, 2021 2:17 pm
Maar wij zijn toch niet iedere gemiddelde club? Ik vind het vooral aanvallend mager/beroerd. En dat wordt er niet beter als je spelers haalt die er weinig van kunnen. In alle linies overigens.
Als je spelers haalt die er weinig van kunnen en de jeugd wint het niet van ze, zegt dat toch alles over de jeugd?
We hebben 100 jaar geen verdediger kunnen opleiden en nu heb je er wel 4 opgeleid in korte tijd.

Die spits of flankspeler komt ook wel weer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door Mano » ma aug 23, 2021 8:46 am

Neres wordt wel erg makkelijk afgeschreven, he?

Jongen is onder EtH altijd als eerst de klos. Elke wedstrijd wisselt hij Neres als eerst.
Die 2 matchen niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door LucaS » ma aug 23, 2021 9:24 am

Mano schreef:
ma aug 23, 2021 8:45 am
Lionel schreef:
do aug 19, 2021 2:17 pm
Maar wij zijn toch niet iedere gemiddelde club? Ik vind het vooral aanvallend mager/beroerd. En dat wordt er niet beter als je spelers haalt die er weinig van kunnen. In alle linies overigens.
Als je spelers haalt die er weinig van kunnen en de jeugd wint het niet van ze, zegt dat toch alles over de jeugd?
We hebben 100 jaar geen verdediger kunnen opleiden en nu heb je er wel 4 opgeleid in korte tijd.

Die spits of flankspeler komt ook wel weer.
Huh? Verdedigers is de enige redelijk constante als het over doorstromende jeugdspelers gaat
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: David Neres

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 10:10 am

Mano schreef:
ma aug 23, 2021 8:45 am
Lionel schreef:
do aug 19, 2021 2:17 pm
Maar wij zijn toch niet iedere gemiddelde club? Ik vind het vooral aanvallend mager/beroerd. En dat wordt er niet beter als je spelers haalt die er weinig van kunnen. In alle linies overigens.
Als je spelers haalt die er weinig van kunnen en de jeugd wint het niet van ze, zegt dat toch alles over de jeugd?
We hebben 100 jaar geen verdediger kunnen opleiden en nu heb je er wel 4 opgeleid in korte tijd.

Die spits of flankspeler komt ook wel weer.

Ik vind het jammer dat we Lang en Timber 2 hebben laten lopen. Dat zijn toch talenten.

Ten Hag heeft zo zijn voorkeuren. Neres staat er bij hem niet goed op, zoals ook het geval was met Lang. Daarentegen wordt Haller altijd opgesteld.

Zal met elke trainer wel zo zijn dat hij zijn lievelingetjes heeft, maar ik heb geloof ik niet dezelfde smaak als Ten Hag. :smallgrin.gif:

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: David Neres

Bericht door columbus » ma aug 23, 2021 10:29 am

Wat een onzin weer om alles bij ten Hag te leggen. De speler zelf heeft toch ook zeggenschap in zijn eigen carrière. Lang en Timber hebben zelf besloten om te vertrekken

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: David Neres

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 10:45 am

Ik leg niet alles bij Ten Hag, tenminste niet in het geval van Timber, al denk ik dat die jongen liever bij Ajax was gebleven.

Lang was duidelijk te lastig.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 11:45 am

Wie wil een flink bedrag voor Neres betalen, vraag ik me af.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: David Neres

Bericht door De Dominee » ma aug 23, 2021 11:47 am

Toch reken je tegelijkertijd met Overmars af omdat hij hem niet weet te verkopen. Beetje dubbel, niet?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 11:49 am

De Dominee schreef:
ma aug 23, 2021 11:47 am
Toch reken je tegelijkertijd met Overmars af omdat hij hem niet weet te verkopen. Beetje dubbel, niet?
Ik vind Neres beter dan die slome Berghuis. Neres had bij absentie van Antony rechtsbuiten moeten staan. Dan kan ie zich op z'n beste plek in de etalage spelen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: David Neres

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 23, 2021 12:32 pm

Linksbuiten is zijn beste plek.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » ma aug 23, 2021 1:04 pm

Achteraf gezien was een transfer na die halve finale CL de beste optie geweest. Maar dat is wel met de wetenschap dat hij dat niveau daarna niet meer heeft gehaald.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: David Neres

Bericht door Historicus » ma aug 23, 2021 1:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 23, 2021 12:32 pm
Linksbuiten is zijn beste plek.
De bank is in ek geval niet zijn beste plek. Wel voor Berghuis. Probleem opgelost. Al zal Antony binnenkort wel gaan spelen op rechtsbuiten.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: David Neres

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 23, 2021 1:27 pm

Marillion schreef:Achteraf gezien was een transfer na die halve finale CL de beste optie geweest. Maar dat is wel met de wetenschap dat hij dat niveau daarna niet meer heeft gehaald.
Daar hebben we dus dan ook niet super veel aan of zo… :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » ma aug 23, 2021 2:42 pm

Naar dat gedeelte was ik zelf ook nog even op zoek dus ik dacht ik laat het hier bij. :smallgrin.gif:

Toch is er wel een les te leren. Namelijk dat het eigenlijk vrijwel altijd verstandig is om te verkopen als je een dikke transfersom kunt vangen. Tenminste, voor een club als Ajax. We hebben geprobeerd om het elftal zo goed mogelijk bij elkaar te houden. Dat lijkt een logische keuze omdat je wil proberen om de prestaties nog verder te verbeteren. Maar als je kijkt wat dat dan onder de streep kost aan salarissen en gemiste transferinkomsten dan betaal je de hoofdprijs.

De ellende is. Een enkele keer werkt het wel. En door die enkele keer ga je twijfelen of je het niet vaker zo moet doen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: David Neres

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 23, 2021 2:52 pm

Toch ook weer niet. De Ligt kon in de zomer van 2018 weg, maar er werd overeengekomen dat ie een jaar langer zou blijven. En we kunnen denk ik wel vaststellen wat het jaar in de CL met zijn marktwaarde heeft gedaan.

Nadeel is dat het erop lijkt alsof Ajax dacht: dat gaan we vast beleid maken. En dat werkt dus niet, blijkt thans (met Neres, Nico en Onana)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » ma aug 23, 2021 2:58 pm

Dat is precies wat ik bedoel. Die ene keer werkt het wel. Dan ga je het herhalen en dan pakt het ineens een stuk minder uit.

Nu zijn we in de eerste plaats natuurlijk een voetbalclub en geen transferhuis. Dus het idee om het te proberen spreekt me op zich wel aan. Maar rationeel gezien zou je denk ik vaker gewoon wel moeten verkopen.

Hangt natuurlijk ook een beetje van het moment in het seizoen af en de alternatieven die je voor een speler hebt. In het geval van Neres hadden we (achteraf) prima zonder hem gekund.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 3:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 23, 2021 2:52 pm

Nadeel is dat het erop lijkt alsof Ajax dacht: dat gaan we vast beleid maken. En dat werkt dus niet, blijkt thans (met Neres, Nico en Onana)
De creme de la creme was niet te behouden. Daarvoor ving Ajax 75M per stuk. De net iets mindere goden (die je noemt) moesten route que route blijven. Daar plukt de club nu de wrange vruchten van.

En van het investeren in niet zulke hele goede spelers natuurlijk. Incl. Klaassen heeft Ajax bijv. momenteel voor meer dan 100M aan aanvallers rondlopen. Tenminste, 100M + is wat Ajax ervoor betaald heeft. Dat ze dat niet waard zijn, is een vervelende bijkomstigheid.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: David Neres

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 23, 2021 3:34 pm

Ik blijf er wel bij dat Covid-19 de grootste oorzaak is voor tegenvallende transferinkomsten. Iets wat op geen enkele wijze te voorzien was.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: David Neres

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 23, 2021 5:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 23, 2021 3:34 pm
Ik blijf er wel bij dat Covid-19 de grootste oorzaak is voor tegenvallende transferinkomsten. Iets wat op geen enkele wijze te voorzien was.
Dat is ook gewoon zo natuurlijk. Blessures (Neres, Nous bijvoorbeeld) en die absurde schorsing taferelen van Onana ook niet. Ik denk dat je zonder die drie factoren deze zomer boven de 70M aan uitgaande transfers had kunnen komen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: David Neres

Bericht door Lionel » ma aug 23, 2021 5:04 pm

We hebben Haller afgelopen winter gekocht. Midden in het Covid-seizoen.

Hoewel ik mij kan vinden dat Covid wat zaken heeft veranderd koopt Ajax er wel op los.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: David Neres

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 23, 2021 5:16 pm

Ajax was pre-COVID financieel al een en stuk gezonder dan de meeste. Maar het gaat wimpey toch om uitgaande transfers?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie