David Neres

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » za jan 15, 2022 10:55 am

Het heeft op een aantal beslissingen inderdaad echt wel tegengezeten.

Op de lange termijn is het denk ik wel het beste om een speler te laten vertrekken als hij weg wil en er echt een concreet hoog bod ligt. Maar soms kun je het even rekken. Sowieso niet halverwege een seizoen je basisspelers laten gaan bijvoorbeeld. Tenzij je het echt goed kunt opvangen.

Dat Neres zo zou wegzakken hadden denk ik weinig mensen voorzien.

Ander voorbeeld: In de periode dat De Ligt en De Jong werden verkocht ging het hier soms ook over uitverkoop. Hoe kijken we daar nu tegenaan? Het is niet dat ze beter zijn gaan spelen in het buitenland. Dat waren achteraf misschien wel gewoon hele goede transfers.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: David Neres

Bericht door Cruijff » za feb 26, 2022 10:06 pm

https://www.nu.nl/voetbal/6186519/oud-a ... raine.html

Oud-Ajacied Neres probeert per trein weg te komen uit Oekraïne
David Neres probeert Oekraïne te verlaten. Volgens verschillende media zit de oud-speler van Ajax samen met andere Braziliaanse spelers van zijn nieuwe club Shakhtar Donetsk en Dynamo Kiev in een trein die op weg is naar Roemenië.

De Brazilianen riepen de afgelopen dagen hun regering op om hen zo snel als mogelijk weg te halen uit Oekraïne. Ze namen onder meer een videoboodschap op, met daarbij ook vrouwen en kinderen.

De 24-jarige Neres, die in januari voor minimaal 12 miljoen euro van Ajax naar Shakhtar verhuisde, verbleef de afgelopen dagen in een hotel in Kiev, de hoofdstad die wordt aangevallen door Rusland.

De Braziliaanse tv-zender Globo heeft op zijn website een filmpje geplaatst met een geëmotioneerde Maria, de vrouw van Shakhtar-speler Marlon. "We gaan hier nu weg", zegt ze met tranen in haar ogen. "De ambassade heeft laten weten dat er hier drie treinen vertrekken. We vertrekken in konvooi met alle Brazilianen naar het station. Het is allemaal heel eng."

Ook oud-Ajacied Traoré onder contract bij Shakhtar
De Oekraïense competitie, die juist hervat zou worden na de winterstop, is door de oorlog logischerwijs tot nader order stilgelegd.

Neres speelde nog geen officiële wedstrijd voor Shakhtar, dat zijn wedstrijden al jaren in Kiev speelt vanwege de onrust in de regio Donetsk. Met Lassina Traoré staat er nog een voormalige Ajacied onder contract bij Shakhtar. De spits uit Burkina Faso kampt al maanden met een knieblessure.

In de hoogste divisie van Oekraïne spelen drie Nederlanders. Hennos Asmelash (oud-speler van ADO Den Haag en TOP Oss) en Rodney Antwi (ex-FC Utrecht en Volendam) komen uit voor Inhulets Petrove en Lassana Faye (oud-speler van Vitesse, Sparta Rotterdam en ADO) staat onder contract bij Rukh Lviv.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: David Neres

Bericht door elliquido » zo feb 27, 2022 10:15 pm

Hij is veilig :ajaxscarf.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: David Neres

Bericht door 999 » zo feb 27, 2022 10:35 pm

:ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » ma feb 28, 2022 12:50 pm

Gelukkig. Wat een ellende is die jongen in terechtgekomen zeg. Toch een beetje een aftocht door de zijdeur en dan midden in een oorlogssituatie belanden.

Traore was gezien zijn langdurige blessure wellicht al niet in het land?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: David Neres

Bericht door zeux » ma feb 28, 2022 12:54 pm

Marillion schreef:
ma feb 28, 2022 12:50 pm
Gelukkig. Wat een ellende is die jongen in terechtgekomen zeg. Toch een beetje een aftocht door de zijdeur en dan midden in een oorlogssituatie belanden.

Traore was gezien zijn langdurige blessure wellicht al niet in het land?
Ik denk wel dat Ajax naar die centen kan fluiten. Tenzij het bedrag al is overgemaakt.

Is Neres straks transfervrij? Ik zou denken dat hij niet graag naar Kiev terugkeert.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » ma feb 28, 2022 12:58 pm

Ajax maakt volgens mij bij transfers gebruik van factoring. Als dat hier ook is gedaan (en dat verwacht ik wel) ligt het risico niet bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: David Neres

Bericht door zeux » ma feb 28, 2022 1:02 pm

Marillion schreef:
ma feb 28, 2022 12:58 pm
Ajax maakt volgens mij bij transfers gebruik van factoring. Als dat hier ook is gedaan (en dat verwacht ik wel) ligt het risico niet bij Ajax.
En welke financieringsmaatschappij is dan nu de debiteur? Werkt Ajax dan met een vast bedrijf?

Het is hier wel eens vaker over inkomsten en uitgaven van transfers gegaan en toen kreeg ik het idee dat dit ook wel eens in 'termijnen' ging?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door Scherrer » ma feb 28, 2022 1:14 pm

Marillion schreef:
ma feb 28, 2022 12:58 pm
Ajax maakt volgens mij bij transfers gebruik van factoring. Als dat hier ook is gedaan (en dat verwacht ik wel) ligt het risico niet bij Ajax.
Ajax heeft (volgens de Telegraaf) voor de transfers van Neres en Promes bankgaranties van respectievelijk Oekraïnse en Russische banken.

Daar heb je dus niet zoveel meer aan. Die instellingen liggen volledig op hun gat. Dit gaat Ajax wel wat geld kosten lijkt me.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » ma feb 28, 2022 1:31 pm

Ik ben geen deskundige op dit gebied maar de verplichtingen blijven gewoon bestaan lijkt mij. Ik denk dat overlast vanuit Ajax gezien eerder zit in dat de bedragen misschien wat later binnenkomen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: David Neres

Bericht door Iniesta » ma feb 28, 2022 2:48 pm

Van een kale kip valt niet te plukken
Als de banken die garant staan omvallen, kun je dit geld wel vergeten. De waarde van zo n bankgarantie is zo sterk als de sterkte van die bank. In dit geval heb je ook nog eens te maken Met een landsrisico die het risico van de specifieke bank overstijgt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » ma feb 28, 2022 4:59 pm

Ja, als ze omvallen. Maar daar is voorlopig voor zover ik weet nog geen sprake van.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: David Neres

Bericht door zeux » ma feb 28, 2022 5:08 pm

Marillion schreef:
ma feb 28, 2022 4:59 pm
Ja, als ze omvallen. Maar daar is voorlopig voor zover ik weet nog geen sprake van.
Sberbank wel zegt ECB volgens de Volkskrant (de delen in Oost- en Midden-Europa).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: David Neres

Bericht door Iniesta » ma feb 28, 2022 7:42 pm

De kans dat Rusland de controle over Oekraïne overneemt lijkt me inmiddels wel meer dan 50%
De kans dat daarmee deze verplichtingen niet worden voldaan lijken me daarmee ook aanzienlijk
Er is inmiddels ook geen sprake meer van een normale koop, want de aankoop is er inmiddels vandoor

Ik denk dat in meest gunstige scenario de koop ongedaan kan worden en Neres weer Ajax bezit is en verkocht kan worden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: David Neres

Bericht door zeux » ma feb 28, 2022 7:52 pm

En opgesteld? :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: David Neres

Bericht door Iniesta » ma feb 28, 2022 8:32 pm

Wie weet, intikkertje a la kluivert in de championsleague..

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » ma mar 07, 2022 9:53 pm

Neres mag tijdelijk naar andere club door regeling FIFA
BRON FIFA

Spelers die bij clubs uit Oekraïne en Rusland spelen, kunnen onder hun contract uitkomen. Dat meldt de FIFA. Dit betreft vooral buitenlandse spelers in Oekraïnse en Russische dienst.

De wereldvoetbalbond heeft twee maatregelen aangekondigd naar aanleiding van de oorlog tussen Oekraïne en Rusland. Contracten van buitenlandse spelers in Oekraïne worden automatisch ongeldig verklaard tot en met het einde van het seizoen. Daardoor kunnen spelers tot het einde van het seizoen voor een andere club uitkomen.

Voor niet-Russische voetballers en coaches in Rusland geldt eenzelfde soort regelen, behalve dat de contracten niet automatisch opgeschorst worden. De voetballers en coaches in kwestie hebben tot 10 maart de gelegenheid hun contract eenzijdig op te zeggen.

Regeling komt goed uit voor Neres, Promes en Cassierra
Drie oud-Ajacieden zijn actief in Rusland en Oekraïne. Zo spelen Quincy Promes en Mateo Cassierra voor respectievelijk Spartak Moskou en PFK Sochi. Afgelopen winter verkocht Ajax David Neres nog aan het Oekraïnse Shakhtar Donetsk. De Braziliaan wist het land vorige week te onvluchten, na herhaaldelijke oproepen aan de Braziliaanse regering.
Nou, kunnen wel een stand-in voor Antony gebruiken....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » ma mar 07, 2022 10:38 pm

Een voetballer uit het buitenland kan zijn contract eenzijdig opzeggen. Maar is dat dan tot het einde van het seizoen of helemaal? Dat laatste kan toch haast niet? Dan zou de FIFA namelijk per saldo gewoon geld afpakken van de betrokken clubs. Die hebben immers een investering gedaan in een speler als Neres.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: David Neres

Bericht door raymon » ma mar 07, 2022 10:52 pm

Tot het einde seizoen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » di mar 08, 2022 10:20 am

Denk dat Ajax lang op die 12M + kan wachten...

Ik zou een poging doen 'm tot einde seizoen erbij te halen. Antony speelt alles. Tot ie overbelast is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » do jun 16, 2022 5:24 pm

Onderweg naar Benfica:
Dat gun ik hem van harte. Weg uit Oekraïne en wonen in een land waar het voor een Braziliaan makkelijk aarden is. Heerlijke stad om te wonen ook. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: David Neres

Bericht door Duke » do jun 16, 2022 6:15 pm

Leuk voor hem, ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: David Neres

Bericht door peter » ma jun 20, 2022 10:05 pm

Neres dus naar Benfica. Benfica betaalt 3 mio meer dan dat Shakhtar ons heeft betaald. Toch wel opmerkelijk, want de marktwaarde van Neres lijkt me niet verbeterd in die tussentijd…

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door Scherrer » ma jun 20, 2022 11:23 pm

Peter schreef:
ma jun 20, 2022 10:05 pm
Neres dus naar Benfica. Benfica betaalt 3 mio meer dan dat Shakhtar ons heeft betaald. Toch wel opmerkelijk, want de marktwaarde van Neres lijkt me niet verbeterd in die tussentijd…
Een contract dat nog 1,5 jaar doorloopt versus een contract dat nog 4,5 jaar doorloopt.
***

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: David Neres

Bericht door Trab » di jun 21, 2022 12:08 am

Ik zet herres, ik zet herres
Op die flank als David Neres
Doe het voor m'n team
Ik heb je back net Nico, Nico, Tagliafico

Jodennnnn!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie