Bertrand Traoré

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bertrand Traoré

Bericht door Dubbel » do aug 11, 2016 12:28 am

Ajax heeft zijn aanvalsleider voor komend seizoen binnen. Directeur voetbalzaken Marc Overmars bereikte een akkoord met Chelsea over de huur van Bertrand Traoré (20), die Arek Milik in de spits opvolgt.

De speler uit Burkina Faso stond bovenaan het wensenlijstje van Peter Bosz. De nieuwe Ajax-trainer werkte al succesvol met het krachtmens samen bij Vitesse.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... /fixtures/

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 11, 2016 6:07 am

Ik lees alleen maar huur en niks over een optie tot koop, dat zou ik een zeer slechte zaak vinden. Als hij het goed doet dan wordt hij alleen maar duurder en geschikter voor Chelsea. We worden dan feitelijk een opleidingsinstituut voor clubs als Chelsea, zonder dat we daar financieel gewin bij hebben. Zo'n jongen is dan ook meer met zijn gedachten bij Chelsea dan bij Ajax. Ik vind dat niet kunnen, we begeven ons op een hellend vlak als dit waar is.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 11, 2016 6:37 am

Ik neem overigens aan dat Traore en Cassiera samen gaan spelen, dus 1 van de 2 als linksbuiten. Ik hoop dat Traore de linksbuiten positie goed kan invullen, hij heeft er de snelheid voor, Cassiera is in mijn ogen beter als spits en met Dolberg heb je voor de spits ook al een goede optie. Daarentegen is Younes een waardeloze pingelaar, te wogen en te licht bevonden.
Ajax!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Sandro » do aug 11, 2016 6:44 am

Ik zou inderdaad een optie tot koop willen zien. Nu betalen we 2 miljoen voor een speler die na een seizoen gewoon weg kan zijn. Of een heel stuk duurder geworden kan zijn. Voelt niet helemaal lekker dit.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » do aug 11, 2016 6:51 am

Tsja een goedkope optie en het geld weer op de bank houden, dus Marc O bedoelde eigenlijk na 2 jaar wat een Kanonnen geld helaas op de bank niet op het veld ik vind dit echt korte termijn visie schandalig voor een voetbalclub ik wil geen rode cijfers maar zwarte op de ranglijst :blush.gif: :excited.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 11, 2016 6:57 am

Ok, dan hebben we dus talentvolle spitsen van 18 en 19 jaar, en dan nemen we er nog eentje bij van 20?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » do aug 11, 2016 7:05 am

PSV had ook geen optie tot koop op Van Ginkel, maar dat was volgens velen toch een topdeal heb ik begrepen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » do aug 11, 2016 7:09 am

Wat denk je dan Cees, dat je Costa kan binnenhengelen? Dit is de realiteit jongens, de Nederlandse competitie is een opleidingsinstituut voor Engeland, Spanje, Duitsland en Italië. Was vroeger ook al het is alleen nog wat extremer geworden.
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » do aug 11, 2016 7:13 am

Gezien de namen die voorbij kwamen hier niet ontevreden mee. Hij kent Bosz, de eredivisie en heeft met Chelsea veel gespeeld in voorbereiding.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 11, 2016 7:15 am

@IH: Nee de vraag is meer: vanuit de filosofie die Ajax aanhangt, waarom het seizoen niet in met Cassierra en Dolberg? Milik weg, Cassie komt ervoor in de plaats (voor iets van 6 miljoen) en dan huren we nóg een spits. Had dan onze Colombiaan niet gekocht.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » do aug 11, 2016 7:17 am

Ja, met alles wat ik over deze jongen lees ontstijgt hij het net niveau Eredivisie flink, niet te klagen dus.
YNWA

Iggy
Berichten: 20
Lid geworden op: wo jul 06, 2016 6:59 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iggy » do aug 11, 2016 7:17 am

Ik zie op reddit allemaal teleurgestelde Chelsea fans die hier absoluut niet blij mee zijn. Hij was erg in vorm tijdens de voorbereiding.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » do aug 11, 2016 7:19 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:@IH: Nee de vraag is meer: vanuit de filosofie die Ajax aanhangt, waarom het seizoen niet in met Cassierra en Dolberg? Milik weg, Cassie komt ervoor in de plaats (voor iets van 6 miljoen) en dan huren we nóg een spits. Had dan onze Colombiaan niet gekocht.
Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat Kassa en Dolberg nog een jaartje moeten rijpen en dat ze daar volgend jaar vol mee willen gaan. Iets anders kan ik niet verzinnen. Kan mij er iets bij voorstellen.
YNWA

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do aug 11, 2016 7:21 am

Dit is uitstekend nieuws. :biggthumpup.gif: Prima werk van Overmars.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rijkaard » do aug 11, 2016 7:22 am

Ik ben hier op zich best blij mee! Huren is niet ideaal maar ik begrijp het in deze omstandigheden wel. Dolberg en Cassierra vallen ontzettend mee tot op heden maar daar kan je het seizoen niet mee in. Kopen van Traore is helemaal geen optie aangezien Chelsea hem nooit zou verkopen, ook niet voor 15 miljoen lijkt mij.

Een ervaren topspits halen is een utopie. KJH was een mogelijkheid maar Gomez lijkt mij onhaalbaar en dan is de kans op een miskleun groter dan een schot in de roos in die categorie. Daarnaast dat gezeur over geld op de bank uiteindelijk wil ik als supporter kwaliteit op het veld zien en Traore is kwaliteit!
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » do aug 11, 2016 7:33 am

Sandro_Calaaabro schreef:Ik zou inderdaad een optie tot koop willen zien. Nu betalen we 2 miljoen voor een speler die na een seizoen gewoon weg kan zijn. Of een heel stuk duurder geworden kan zijn. Voelt niet helemaal lekker dit.
Tja, het is de vraag wat Ajax wil: een constructie waarmee geld wordt verdiend of een speler waarmee we dit jaar een kans op het kampioenschap hebben (wat natuurlijk ook afwachten is met Traoré).

Gezien het feit dat het ontzettend moeilijk is om topspelers naar de eredivisie te krijgen en het feit dat 'geld' eigenlijk vooral op de bank eindigt en niet op het veld, opteer ik toch voor het tweede: een voetballer die ons mogelijk kan helpen ipv een mogelijke slimme zakelijke deal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » do aug 11, 2016 7:36 am

Credits voor Marc Overmars. Zo eerlijk moet ik zijn. :biggthumpup.gif:

Als je een heel goede spits als Traoré kan huren voor een jaar, dan moet je dat gewoon altijd doen. Vergeet ook niet dat we met Cassierra en Dolberg twee jongens hebben die het volgend jaar moeten uitvechten. Nu wil je met het oog op de CL en een kampioenschap meer zekerheid inbouwen en dan heb je met Traoré een hele goede. Heb hem toevallig met Chelsea nog gezien tegen Milan. Wat een klasbak.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Sandro » do aug 11, 2016 7:39 am

Iggy schreef:Ik zie op reddit allemaal teleurgestelde Chelsea fans die hier absoluut niet blij mee zijn. Hij was erg in vorm tijdens de voorbereiding.
Ze kunnen niet al hun spitsen opstellen natuurlijk, maar waarom staat zo'n Loic Remy boven hem in de pikorde?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » do aug 11, 2016 7:40 am

Dat staat 'ie niet.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do aug 11, 2016 7:43 am

Peter schreef:Credits voor Marc Overmars. Zo eerlijk moet ik zijn. :biggthumpup.gif:

Als je een heel goede spits als Traoré kan huren voor een jaar, dan moet je dat gewoon altijd doen. Vergeet ook niet dat we met Cassierra en Dolberg twee jongens hebben die het volgend jaar moeten uitvechten. Nu wil je met het oog op de CL en een kampioenschap meer zekerheid inbouwen en dan heb je met Traoré een hele goede. Heb hem toevallig met Chelsea nog gezien tegen Milan. Wat een klasbak.
Precies.

Topdeal. Ik ben blij. Kan hij volgende week al meedoen tegen Rostov?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do aug 11, 2016 7:44 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Iggy schreef:Ik zie op reddit allemaal teleurgestelde Chelsea fans die hier absoluut niet blij mee zijn. Hij was erg in vorm tijdens de voorbereiding.
Ze kunnen niet al hun spitsen opstellen natuurlijk, maar waarom staat zo'n Loic Remy boven hem in de pikorde?
Die gaan ze nog wel slijten. Maar die verdient net wat meer. Voor Chelsea is dit natuurlijk ook een goede deal. Ik zeg win-win.

Of hadden we liever Haller gezien? :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » do aug 11, 2016 7:47 am

Ja we hebben de mogelijkheid om 1 naam extra door te geven en dat zal Traoré dus zijn.

Eens zien of we nog een buitenspeler met wat diepgang kunnen verwachten. Ik kan me maar zo voorstellen dat ze geen aanvallende opties erbij halen eigenlijk.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rijkaard » do aug 11, 2016 7:47 am

Goede deal, credits voor Overmars inderdaad! Beter wachten op kwaliteit dan aan het begin van de voorbereiding maar Haller gehaald omdat er IEMAND moet komen.
Ik kan de eigengereidheid van Overmars wel waarderen, als je mee gaat met de opportunisten ben je zeker verloren.
Sanchez/ Cassierra / Traore / Westermann in en Fisher / Milik / vd Hoorn / Rhijn out is geen slecht resultaat tot nu toe. En er is geen TD ter wereld die alleen maar raak schiet.
Is 1995 echt zolang geleden??

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » do aug 11, 2016 7:51 am

Begrijp me niet verkeerd, goeie spits, goeie constructie met Dolberg en Cassierra achter hem :biggthumpup.gif: maar.....


Onze spitsen krijgen geen bruikbare ballen, daar zit een veel groter probleem.
Een Traore voorin, zonder bruikbare ballen, staat ook voor niks.


Dus hoop dat dit een voorbode is voor meer...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » do aug 11, 2016 7:57 am

Rijkaard schreef:Goede deal, credits voor Overmars inderdaad! Beter wachten op kwaliteit dan aan het begin van de voorbereiding maar Haller gehaald omdat er IEMAND moet komen.
Ik kan de eigengereidheid van Overmars wel waarderen, als je mee gaat met de opportunisten ben je zeker verloren.
Sanchez/ Cassierra / Traore / Westermann in en Fisher / Milik / vd Hoorn / Rhijn out is geen slecht resultaat tot nu toe. En er is geen TD ter wereld die alleen maar raak schiet.
Over opportunisten gesproken.... Milik en vdHoorn had hij zelf gehaald, Westerman is waarschijnlijk slechter dan vd Hoorn en we hebben nog steeds geen buitenspelers en/of creativiteit op het middenveld.

1 zwaluw maakt nog geen zomer!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie