Heiko Westermann

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door peter » wo jul 13, 2016 7:15 pm

Grappig, want als ik het allemaal zo lees, dan zou ik kiezen voor de andere variant.

Schwaab
Schwaab is 27 jaar oud en zou nu op z'n best moeten zijn. Er is echter geen BuLi club die hem wil hebben. Zelfs niet transfervrij.
118 duels bij Leverkusen en 102 potjes bij Stuttgart op BuLi niveau.
AT'ers die hem wat vaker bekeken hebben vinden hem ronduit slecht. Kan misschien opbouwen, maar positioneel slecht. Traag.
Zijn statistieken volgens Kicker.be zijn bedroevend. Vaak de slechtste man van het veld.
PSV biedt hem een driejarig contract.

Westermann
Westermann is bijna 33 jaar oud en is op z'n retour.
73 duels bij Arminia, 121 duels bij Schalke, 168 duels bij HSV op BuLi niveau en 20 in La Liga bij Betis
Atv'ers noemen hem een leider, traag en voetballend matig, multi-inzetbaar en positioneel sterk.
Zij statistieken bij Betis zijn erg goed. 5x MOTM en altijd goed voor een 7. Bij HSV ook gewaardeerd.
Ajax zal hem een 2-jarig contract bieden.

Dit is wat ik lees. Tja.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door brigade zuid » wo jul 13, 2016 7:17 pm

Westermann wordt toch niet voor de basis gehaald. Als je geluk hebt is het niveau Poulsen, als je pech hebt niveau Heitinga.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Heiko Westermann

Bericht door Sandro » wo jul 13, 2016 7:26 pm

Ik mag toch hopen dat je zo'n ervaren man met kennelijke leiderschapskwaliteiten niet haalt om op de bank te gaan zitten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Demosthenes » wo jul 13, 2016 7:57 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik mag toch hopen dat je zo'n ervaren man met kennelijke leiderschapskwaliteiten niet haalt om op de bank te gaan zitten.
Ik hoop dat hij daar wel zit, want dan doen onze jeugdige spelers het goed, soort Ooijer-rol
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2016 8:00 pm

Je hebt alleen iets aan ervaring en leiderschapskwaliteiten als je ook speelt. Dat hoeft niet iedere minuut te zijn maar als je structureel op de bank zit nemen spelers je al snel niet meer serieus.

Ik hoop dus dat hij goed genoeg is om echt iets toe te voegen aan het elftal. Anders snap ik niet waarom je zo'n speler zou halen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Heiko Westermann

Bericht door Sandro » wo jul 13, 2016 8:08 pm

Demosthenes schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Ik mag toch hopen dat je zo'n ervaren man met kennelijke leiderschapskwaliteiten niet haalt om op de bank te gaan zitten.
Ik hoop dat hij daar wel zit, want dan doen onze jeugdige spelers het goed, soort Ooijer-rol
Sure, die kijken immers allemaal op naar Herr Westermann. Wie kent hem niet?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Demosthenes » wo jul 13, 2016 8:23 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Demosthenes schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Ik mag toch hopen dat je zo'n ervaren man met kennelijke leiderschapskwaliteiten niet haalt om op de bank te gaan zitten.
Ik hoop dat hij daar wel zit, want dan doen onze jeugdige spelers het goed, soort Ooijer-rol
Sure, die kijken immers allemaal op naar Herr Westermann. Wie kent hem niet?
Laat ik zijn naam nou wel kennen, ook al weet ik niet waarvan :ajaxsmiley.gif:

Ik weet niet meer over wie het ging, maar Riedewald kende Ajax-grootheden ook niet. Geheugen zit niet meer in het curriculum?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 13, 2016 10:42 pm

Waarom halen we Ron Vlaar niet? Die kan het niveau nog aan en is wat jonger, spreekt bovendien Nederlands en is bekend met onze voetbalcultuur.

Die Duitser ken ik niet. Het klinkt als een grote gok, dat loopt doorgaans verkeerd af.
Ajax!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Heiko Westermann

Bericht door WP_Legend » do jul 14, 2016 12:12 am

De laatste ausputzer die we uit Duitsland opgepikt hadden was ook niet echt een Success. Frank Verlaat...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 14, 2016 5:10 am

Telesport
'Superprof die altijd blijft lopen'
Fred Rutte over Ajax-aanwinst: 'Hummels heeft minder defensieve kwaliteiten dan Westermann'


AMSTERDAM
Ajax verrast met het aantrekken van de 32-jarige Duitse verdediger Heiko Westermann. De 27-voudig Duits international meldde zich gisteren in Amsterdam voor afrondende onderhandelingen en zet naar verwachting vandaag zijn handtekening onder een tweejarig contract bij Ajax.

door Jeroen Kapteijns en Mike Verweij

Ajax was al enige tijd op zoek naar een verdediger met routine en gooide de afgelopen periode een balletje op voor een andere 32-jarige centrumverdediger, de Belgische international Nicolas Lombaerts. Uiteindelijk is Ajax dus uitgekomen bij een Duitse verdediger met veel ervaring, zoals eerder ook PSV deed met Daniel Schwaab.

Westermann komt over van Betis Sevilla, waar hij ondanks een contract tot medio 2017 na één jaar alweer kon vertrekken, hoewel hij aanvankelijk een vaste basisspeler was bij de Spaanse club. De oud-international speelde voor zijn Spaanse avontuur voor Greuther Fürth, Arminia Bielefeld, Schalke 04 en HSV. In de 1.Bundesliga heeft de kalende verdediger 318 wedstrijden achter zijn naam en met twintig Champions Leagueduels heeft Westermann ook ruime ervaring op het hoogste Europese niveau, waar Ajax voor komend seizoen op mikt.

Fred Rutten werkte met Westermann samen bij Schalke 04 en is verrast door de keuze van Ajax voor de verdediger. ,,Ik vind het verrassend, omdat Heiko Westermann niet direct het type speler is waarvan je verwacht dat Ajax ernaar zoekt. Ajax zoekt altijd naar schoonheid en Westermann is een zakelijke speler. Het gaat hem alleen maar om winnen, niet om schoonheid. Heiko is een geweldige gozer, een op en top prof en een echte karakterjongen”, reageert Rutten vanuit Dubai, waar hij werkzaam is als trainer van Al Shabab.

Ook Youri Mulder werkte in Gelsenkirchen samen met Westermann en heeft vergelijkbare ervaringen. ,,Heiko is een superprof, een fysiek sterke jongen met een groot loopvermogen en een ongelofelijk goede instelling. Hij blijft altijd werken en loopt altijd voorop. Het zegt me genoeg, dat hij bij Betis niet meer hoefde te komen, maar zich toch elke dag meldde op de training. Dat is typisch Heiko. Dit soort types wil je als trainer in je selectie hebben, jongens die een voortrekkersrol vervullen op het trainingsveld en altijd net een stapje extra zetten. Daarbij heeft hij ruime ervaring op het allerhoogste niveau, ook in de Champions League en daar is waar Ajax naar toe wil. Ik kan me voorstellen, dat Peter Bosz graag zo’n ervaren, internationaal gelouterde speler erbij wil hebben.”

,,Heiko is een speler, die op veel posities uit de voeten kan. Bij ons speelde hij vaak als linksback”, herinnert Mulder zich. ,,Maar hij kan ook op beide posities in het centrum, als rechtsback én als verdedigende middenvelder spelen. We hebben hem zelfs een keer voorin gezet bij Schalke 04, want hij is ook nog eens een scorende speler. Kijk zijn statistieken er maar op na, hij maakt veel goals voor een verdediger (28 in 318 Bundesligaduels, red.). Dat komt mede, omdat hij een goede aanvallende kopper is.”

Rutten twijfelt er niet aan, dat Westermann de kwaliteiten heeft om te slagen bij Ajax en lacht om de scepsis die links en rechts klinkt in Nederland. ,,Die jongen heeft niet voor niks zoveel interlands bij de Duitse ploeg achter zijn naam staan. En het gaat wel om de eredivisie hè, niet om de Primera Division of de Premier League.”

Opvallend is dat bij Ajax veel belang wordt gehecht aan goed meevoetballende verdedigers, terwijl Westermann in Duitsland niet bekend staat als een opbouwend sterke speler. ,,Zijn kwaliteiten liggen inderdaad vooral op het defensieve vlak”, erkent Rutten. ,,Ik vond hem een goede corrector of reparateur. Als er een gaatje viel dan kon hij dat altijd heel goed corrigeren met zijn snelheid. Verdedigend is hij gewoon heel sterk. Zeker ook in de lucht. Een speler als Mats Hummels heeft minder defensieve kwaliteiten dan Westermann.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door InnerHarbour » do jul 14, 2016 6:30 am

Met zijn snelheid, interessant. :biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door wimpey » do jul 14, 2016 7:43 am

De man geeft je een extra optie op alle plekken achterin en op de 6, als je met de punt naar achteren speelt en daar een speler wilt die in 1e instantie defensief denkt. Denk dat ze bij Ajax hopen op een Chris Poulsen effect, een 'gok' (lijkt me) die destijds heel behoorlijk uitpakte. Westermann heeft wel een wat hogere piek bereikt dan die Schwaab bijv. he... Vraag is voor mij waarom iemand na de BuLi en PD naar de eredivisie wil. Dat lijkt me geen logische stap en dus geen goed teken. Elders niet gewenst (na ongetwijfeld te zijn aangeboden)?

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heiko Westermann

Bericht door Mano » do jul 14, 2016 7:59 am

Heel simpel.

als hij een echt Duits karakter heeft, heeft hij al meerwaarde ten opzichte van de huidige selectie.
Als ie dan ook kan voetballen, kan het gewoon Poulsen 2.0 worden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 14, 2016 8:01 am

Telesport
Westermann en Ajax akkoord


Ajax en Heiko Westermann zijn een contract voor twee jaar overeengekomen. Het aantrekken van de Duitser blijkt een serieus kunststukje te zijn geweest van de Amsterdammers.

De komst van de ervaren verdediger werd wekenlang in het geheim voorbereid. De club troefde in de jacht op de 32-jarige routinier een aantal Bundesliga-clubs af. De voorkeur van Westermann ging uit naar Ajax vanwege de deelname aan de voorronde van de Champions League.

Westerman had nog een contract tot medio 2017 bij Betis Sevilla, maar kreeg enige tijd terug zwart op wit dat hij vanwege zijn leeftijd en staat van dienst transfervrij mocht vertrekken. Ajax sloeg vervolgens snel toe.

Westermann, die in het verleden uitkwam voor onder meer Schalke 04 en Hamburger SV, tekent in de ArenA zodra de resultaten van de medische keuring akkoord zijn een contract.

Ajax was vanwege de jeugdige gemiddelde leeftijd binnen de selectie op zoek naar de broodnodige ervaring. In het verleden vaarden de Amsterdammers wel met routiniers als André Ooijer en Cristian Poulsen in de selectie.

Westermann speelde tijdens zijn 14-jarige loopbaan al meer dan 400 duels op het hoogste niveau en kwam tot 27 interlands voor Duitsland. In 2008 werd hij met Die Mannschaft tweede op het EK in Oostenrijk en Zwitserland.

De veelzijdige verdediger werkte bij Schalke 04 samen met Fred Rutten en Yoeri Mulder, die beiden lovend zijn over de mandekker.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Duke » do jul 14, 2016 8:14 am

Zou dit één van de kanonnen zijn die Overmars beloofd heeft?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 14, 2016 8:19 am

Kanonnen is tekst van Mike Verweij. Gisteren gaf Mike overigens nog aan dat hij 1 miljoen zou kosten, maar die tweet had hij weggehaald later. Transfervrij dus.

Wat ik positief vind, is dat collega's uit zijn directe omgeving positief over hem zijn. :biggthumpup.gif: Volgens Vermeij komt er ook nog een aanvaller (flank) bij.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do jul 14, 2016 9:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door wimpey » do jul 14, 2016 8:20 am

Duke schreef:Zou dit één van de kanonnen zijn die Overmars beloofd heeft?
De T. heeft weer eens een kunststukje gevonden. :excited.gif:

Niettemin kán Westermann een nuttige kracht zijn. Kán. Moet ie z'n niveau wel effe opkrikken t.o.v. z'n laatste maanden bij HSV. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door InnerHarbour » do jul 14, 2016 8:24 am

wimpey schreef:Moet ie z'n niveau wel effe opkrikken t.o.v. z'n laatste maanden bij HSV. :smallgrin.gif:
Is dat echt nodig voor de Eredivisie? :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Duke » do jul 14, 2016 8:27 am

Ajaciedjuh schreef:Kanonnen is tekst van Mike Verweij. Gisteren gaf Mike overigens nog aan dat hij 1 miljoen zou kosten, maar die tweet had hij weggehaald later. Transfervrij dus.
Volgens Vermeij had Overmars gezegd dat er 2 kanonnen aangetrokken zouden worden, een vleugelspeler en een spits. De spits zal wel niet doorgaan, ben dan wel benieuwd naar de vleugelspeler. Ik ben bang dat Overmars een iets ander idee bij een kanon heeft dan wij dat hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Heiko Westermann

Bericht door Jinne » do jul 14, 2016 8:32 am

wimpey schreef:
Duke schreef:Zou dit één van de kanonnen zijn die Overmars beloofd heeft?
De T. heeft weer eens een kunststukje gevonden. :excited.gif:
Stoelpoten van Overmars zijn veilig bij De Telegraaf. Zaag wordt hoogstens gebruikt voor het maken van een liefdesnestje voor Vermeij en Mark in Epe.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Heiko Westermann

Bericht door Jinne » do jul 14, 2016 8:33 am

Duke schreef:
Ajaciedjuh schreef:Kanonnen is tekst van Mike Verweij. Gisteren gaf Mike overigens nog aan dat hij 1 miljoen zou kosten, maar die tweet had hij weggehaald later. Transfervrij dus.
Kanon voorin is nu natuurlijk het aanblijven van Milik.

Volgens Vermeij had Overmars gezegd dat er 2 kanonnen aangetrokken zouden worden, een vleugelspeler en een spits. De spits zal wel niet doorgaan, ben dan wel benieuwd naar de vleugelspeler. Ik ben bang dat Overmars een iets ander idee bij een kanon heeft dan wij dat hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Mr. Ajax » do jul 14, 2016 8:37 am

Het is toch Mike Verweij?? Vincent Vermeij is weer iemand anders jongens...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heiko Westermann

Bericht door Thijs » do jul 14, 2016 8:45 am

Klopt. En der Heiko staat al op de teamfoto die vanochtend is gemaakt, kortom: Westermann is Ajacied.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Duke » do jul 14, 2016 8:50 am

:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Heiko Westermann

Bericht door Jinne » do jul 14, 2016 9:06 am

Tweetje van Ajax met teamfoto is wel weer foetsie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie