Davinson Sanchez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 16, 2016 7:46 am

Afbeelding
'Transfer Sanchez naar Ajax dichtbij, verdediger reist vandaag naar Amsterdam'

Ajax Netwerk

16 juni 2016 -

Vlak na Mateo Casierra lijkt Ajax nog een Colombiaan te strikken. Volgens berichten in Colombia is ook de transfer van de Colombiaanse verdediger Dávinson Sánchez aanstaande. De Colombiaanse voetbaljournalist Diego Rueda meldt dat de 20-jarige Sanchez vandaag al naar Amsterdam zal reizen voor afronding van de transfer. Hij zal daarna direct weer terugkeren naar eigen land om het restant van de Copa Libertadores af te werken met zijn club Atlético Nacional. Ajax zou met het vastleggen van de verdediger Barcelona aftroeven, zij wilden hem in Barcelona B stallen.
Ik geloof wel dat dat ook rond gaat komen. Iemand die ik al een tijdje ken en dicht bij het vuur zit zei me dat deze Sanchez wel aanwezig zou zijn op de eerste training van Ajax.

Data

1,87m
20 jaar
Voorkeursbeen; rechts
Kwam drie maal uit voor Colombia under 20
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47246
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Lionel » do jun 16, 2016 7:52 am

Ik las dat hij pas weggaat na dat Copa Libertadores.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door InnerHarbour » do jun 16, 2016 8:02 am

Nog een grote sterke gozer, wat is er bij Ajax aan de hand?
YNWA

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 16, 2016 8:20 am

Lionel schreef:Ik las dat hij pas weggaat na dat Copa Libertadores.
lijkt me niet, die Cl is pas afgelopen eind juli. Zolang zie ik Ajax niet wachten, met het ook op voorronde CL.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Arthur » do jun 16, 2016 8:27 am

Is Ajax gaan samenwerken met een makelaar die veel in Colombia actief is?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Duke » do jun 16, 2016 8:30 am

Hoe dan ook, fijn dat er nu pro actief gehandeld wordt, zowel qua technische staf als qua spelers.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 16, 2016 8:42 am

Duke schreef:Hoe dan ook, fijn dat er nu pro actief gehandeld wordt, zowel qua technische staf als qua spelers.
Exactomundo

Cassierra <--> Sanogo
Sanchez <--> Van der Hoorn
Huntelaar <--> Milik
Kaputska?/Bailey? <--> Fischer
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Davinson Sanchez

Bericht door WP_Legend » do jun 16, 2016 11:55 am

Vraag me af hoe dit valt bij onze talenten?

Bijvoorbeeld Eiting, de Ligt, Doekhi?

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Alexander » do jun 16, 2016 12:15 pm

Vraag ik me ook af. Gekke transfer, met al die spelers in dezelfde groep.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 16, 2016 12:22 pm

Mwoah, gaat om niveau. Van der Hoorn zal vertrekken, Viergever over een seizoen. Veltman en co blijven ook niet voor eeuwig bij Ajax.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door brigade zuid » do jun 16, 2016 12:55 pm

Arthur schreef:Is Ajax gaan samenwerken met een makelaar die veel in Colombia actief is?
Wel leuk voor die jongens dat ze straks met zn tweeën zijn, dat maakt het toch wat makkelijker in een nieuwe omgeving. Ik heb vaak het gevoel dat dat soort jongens die van ver komen een beetje aan hun lot worden overgelaten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door peter » do jun 16, 2016 1:14 pm

Alexander schreef:Vraag ik me ook af. Gekke transfer, met al die spelers in dezelfde groep.
Mwah. Ik ben een groot voorstander van het inpassen van jeugd, maar laten we nu deze jongens niet gaan vergelijken met Doekhi en de Ligt. Doekhi is 17 (bijna 18) en De Ligt is 16 (bijna 17). Deze jongen (Davinson) is dus ruim 2 jaar en ruim 3 jaar ouder. Je mag aannemen dat hij verder in zijn ontwikkeling is en de rol van vdHoorn overneemt. Eiting speelt op een andere positie, dus die neem ik niet mee in de vergelijking.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Davinson Sanchez

Bericht door WP_Legend » do jun 16, 2016 2:42 pm

Davinson heeft voornamelijk als verdedigende middenvelder gespeeld, maar men ziet in hem een goede verdediger (tenminste daar zou hij bij Barca gaan spelen)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Jöhnk » do jun 16, 2016 4:10 pm

brigade zuid schreef:
Arthur schreef:Is Ajax gaan samenwerken met een makelaar die veel in Colombia actief is?
Wel leuk voor die jongens dat ze straks met zn tweeën zijn, dat maakt het toch wat makkelijker in een nieuwe omgeving. Ik heb vaak het gevoel dat dat soort jongens die van ver komen een beetje aan hun lot worden overgelaten.
In de tijd dat David Endt teammanager was, was dat in ieder geval wel zo. In "daar hoorden zij engelen zingen" was duidelijk te zien hoe Ajax Chivu in een donkere hotelkamer liet wegrotten op een dieet van pizza en cola. Hopelijk gaat dat inmiddels anders...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Iniesta » do jun 16, 2016 4:50 pm

Het vreemde eraan is dat Endt naar voren komt als de enige die zich er wat van aantrok, terwijl je ook kunt stellen dat dat juist zijn verantwoordelijkheid was

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 16, 2016 7:23 pm

Iniesta schreef:Het vreemde eraan is dat Endt naar voren komt als de enige die zich er wat van aantrok, terwijl je ook kunt stellen dat dat juist zijn verantwoordelijkheid was
Endt heeft zichzelf altijd zo geprofileerd ja, en veel mensen zijn daar met open ogen open in gelopen. Net zoals Dirk Kuyt is het iemand die altijd op de juiste momenten weet wanneer hij een wit voetje moet halen. Maar als teammanager was Endt niks bijzonders, eerder iemand die underperformde. Het boek IK, Zlatan maar ook de film recent over Zlatan laten zien dat Ajax compleet afwezig was in begeleiding buiten het trainingsveld. Zlatan die niet kon koken en dan maar elke dag pizza bestelde. Maar ook vooral dat buitenlandse spelers helemaal niet gestimuleerd werden om interessante dingen/hobbies/ etc. te zoeken. Als ik dan zag hoe Zlatans leven er in Amsterdam uitzag, sja niet jaloers op. Vervolgens kiezen die spelers bij de eerste de beste buitenlandse interesse het hazenpad.

Ja en dan bedrijven we topsport. :drecul.gif:

De interne begeleiding bij Ajax is al tijden waardeloos. Ik heb er nog wel eens een online-artikel aan willen wijden maar voorlopig nog niet alle researchtijd er voor gevonden. Als je echter kijkt naar recente voorbeelden vind ik de meest tragische beslissing misschien nog wel Darko Bodul die bij Miralem Sulejmani introk. https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... tml&page=3

Jaren laten geeft Bodul tussen de lijnen door ook wel toe dat dat niet zijn meest verstandige beslissing is geweest. https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... RmrZptm.97
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Sandro » do jun 16, 2016 7:33 pm

Jaren laten geeft Bodul tussen de lijnen door ook wel toe dat dat niet zijn meest verstandige beslissing is geweest.
Zijn beslissing dus? Hiervoor had je het over Ajax dat fouten maakt in dit soort zaken. Absoluut eens dat er op dit vlak nog heel veel verbetering te maken is. Maar "hobbies zoeken" dat moet iedereen individu toch echt wel voor zichzelf doen. Spelers prikkelen buiten het veld kan zeker wel beter.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Davinson Sanchez

Bericht door WP_Legend » do jun 16, 2016 11:55 pm

Tja lastig verhaal, de meeste jongens zijn volwassen als Ajax ze van buiten aantrekt. Je kan ze natuurlijk niet betuttelen. Aan de andere kant zou je ze wel financieel, sportief en maatschappelijk advies moeten geven. Dat doen ze met de jeugd vaak wel.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Davinson Sanchez

Bericht door beelzebub » vr jun 17, 2016 12:08 pm

Zozo, Ajax schijnt Barcelona met 2 miljoen overboden te hebben. Zij boden 4, wij bieden 6.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Cruijff » vr jun 17, 2016 12:18 pm

beelzebub schreef:Zozo, Ajax schijnt Barcelona met 2 miljoen overboden te hebben. Zij boden 4, wij bieden 6.
Chelsea is een aantal seizoenen terug ook ruim overboden voor Marco van Ginkel.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Davinson Sanchez

Bericht door beelzebub » vr jun 17, 2016 12:23 pm

Scheelt dat ik nu geen Chelsea als concurrent. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 17, 2016 6:50 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Jaren laten geeft Bodul tussen de lijnen door ook wel toe dat dat niet zijn meest verstandige beslissing is geweest.
Zijn beslissing dus? Hiervoor had je het over Ajax dat fouten maakt in dit soort zaken. Absoluut eens dat er op dit vlak nog heel veel verbetering te maken is. Maar "hobbies zoeken" dat moet iedereen individu toch echt wel voor zichzelf doen. Spelers prikkelen buiten het veld kan zeker wel beter.
Laat ik een voorbeeld geven, ik ken een vliegtuigbouwer (waar ik ooit stage liep) die veel Indische programmeurs gehaald had. Die gingen in Nederland wonen maar hadden natuurlijk nog weinig background hier. Het bedrijf heeft toen echt een activiteiten programma opgestart en gezorgd dat die mensen zich zo snel mogelijk thuis voelden. Ze namen die mensen ook bepaalde zorgen uit handen m.b.t dingen regelen. En dat betaalde zich terug in prestaties.

Ajax doet wel dingen daarin maar in mijn ogen veel te weinig (lees de biografie van Zlatan). Het voorbeeld van Bodul vind ik daarom ook treffend. Die trok in bij Sulejmani. Ajax wist dat Sulejmani een alchoholverslaving had en alles behalve een topsportmentaliteit (feesten, weinig slapen zo dronken zijn dat hij briefjes van 50 euro in brand stak). Het was nooit zover gekomen als Ajax had voorgesteld hem (Bodul) te helpen met woonruimte en als Bodul dan zegt dat perse zelf te willen regelen, dan zeg je...ok laat maar weten wat je van plan bent. Op het moment dat hij zegt bij Sulejmani te gaan wonen ontraad je hem dat. Bodul had toen nog niet echt de status om daar dan echt tegenin te gaan. Zeg je niks en laat je hem zijn fouten maken, sja das een manier. Maar zo'n 18 jarige speler is een veredelde puber die moet je soms behoeden voor slechte keuzes of keuzes waarin hij de consequenties niet overziet. Het moment dat hij die slechte keuze gaat maken moet je voor zijn.
Bij Van der Meyde (biografie) zag je dat hij bij Inter overal mannetjes voor had. Mensen (supporters) die in dienst stonden van de club en dingen voor spelers regelden tegen een uiterst lage vergoeding. Die mensen vonden het al lang geweldig om in dienst van club en spelers te staan. Toen ik de biografie van Zlatan las dacht ik op een gegeven moment ook van...ja waarom hebben ze daar geen leuke meid op gezet die elke avond een keer wat voor hem komt koken.
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op vr jun 17, 2016 6:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 17, 2016 6:53 pm

beelzebub schreef:Zozo, Ajax schijnt Barcelona met 2 miljoen overboden te hebben. Zij boden 4, wij bieden 6.
Wij betalen het wit en dat soort clubs doet altijd een deel zwart. Idem met Porto en dat soort clubs. En dan heb je in Nederland weer supporters die weer clubs als Porto verafgoden dat ze spelers zo goedkoop hebben weten te scoren. Gek genoeg boert Porto financieel alleen nooit zo goed achteraf gezien en dat de club de facto failliet is en overeind gehouden wordt door wat makelaarskantoren die er een mooi uitstalraam in zien hoor je nog veel minder.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 17, 2016 7:16 pm

Overigens schijnt het volgens journalisten in Colombia rond te zijn. :ajaxscarf.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Sandro » vr jun 17, 2016 7:27 pm

Andriy Demchenko schreef:
Lionel schreef:Ik las dat hij pas weggaat na dat Copa Libertadores.
lijkt me niet, die Cl is pas afgelopen eind juli. Zolang zie ik Ajax niet wachten, met het ook op voorronde CL.
Ok, nog een Colombiaan erbij dus. Maar wanneer komt hij nou?

In het oorspronkelijke bericht van Ajax Netwerk dat je quote staat toch echt het volgende:
Hij zal daarna direct weer terugkeren naar eigen land om het restant van de Copa Libertadores af te werken met zijn club Atlético Nacional.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie