Donny van de Beek

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 30, 2022 1:26 pm

Ik vind dat er veel te negatief over Van de Beek geoordeeld wordt, alsof hij er niet zo veel van kan. Ik vind hem beter dan alle middenvelders die we nu bij Ajax hebben rondlopen, een slimme veel scorende middenvelder die de beste eigenschappen van Gravenberch en Klaassen combineert. Zijn aandeel in het bereiken van de halve finale van de Champions League kan moeilijk overschat worden. Hij moet gewoon weer wekelijks gaan spelen, met goede spelers om zich heen en Manchester United is gewoon niet zo goed, daar zit deels het probleem. Hopelijk heeft hij meer succes met zijn volgende clubkeuze. Hij kan in het belang van zijn carrière denk ik beter een stap omhoog zetten (Ajax) dan een stap omlaag (Everton, Chrystal Palace).
Ajax!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Zuidema » zo jan 30, 2022 2:00 pm

@ Elliquido: De Zuid-Europese voetbalmedia leven verschrikkelijk met de waan van de dag. Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt. De Jong heeft inmiddels een vuistdik dossier wat dat betreft. Vooral vol kritiek, zeker dit seizoen. Mede dankzij een rammelend elftal en omdat hij amper in een rol speelt, waarin hij het beste tot zijn recht komt. Lekker dan. FdJ gelukkig? Denk het niet.

Dit zei men over De Ligt anderhalve week geleden:
Zaakwaarnemer en transfermarktexpert Sabatino Durante was na afloop duidelijk in de Twitch-uitzending van Calciomercato. “De Ligt is naar mening altijd een overschatte voetballer geweest. Het is een libero die altijd met Giorgio Chiellini speelt, maar hij is een ramp als hij met een andere voetballer naast zich speelt. Hij is meer libero dan een centrale verdediger en hij maakt fouten omdat hij niet goed in zijn vel steekt”, verzekerde Durante. “De Ligt heeft zeker kwaliteiten. Hij heeft door omstandigheden echter amper tijd gehad om aan het Italiaanse voetbal te wennen.”

“De manier waarop De Ligt, drie minuten nadat Juventus een onwaarschijnlijke comeback maakt, de tegenstander de kans biedt om er 4-4 van te maken, is een juiste weerspiegeling van de problemen waar de ploeg mee kampt”, luidt de analyse van journalist Federico Casotti. “Meer dan een zware overwinning.” Dagblad Leggo heeft het over ‘een lijdensweg’ voor De Ligt, die een 5,5 krijgt. “Tot overmaat van ramp wordt hij ook nog weggestuurd en ontbreekt hij in de Super Cup tegen Internazionale”, wordt er verwezen naar de topwedstrijd van komende woensdag.

Romeo Agresti, werkzaam voor Goal, strooit met onvoldoendes: zes stuks. De journalist geeft Kean het laagste cijfer, een vier, en De Ligt scoort met een vijf niet veel hoger. Bij Corriere dello Sport is de laagste beoordeling juist voor de ex-speler van Ajax: een vier. “Chiellini was er niet. Leonardo Bonucci was er niet. Abraham torende hoog boven hem uit. Hij werd door Afena-Gyan op snelheid afgetroefd. Hij veroorzaakte de overtreding voorafgaand aan de 3-1 van AS Roma en leidde ook bijna de 4-4 in. Een rode kaart was de synthese.”
Klinkt best wel goed, nietwaar? Geen wonder dat er geruchten zijn over een zoektocht naar ''een nieuwe uitdaging'' elders door De Ligt, tezamen met Rioola. De Ligt gelukkig? Denk het niet.

Ziyech is fit en al langdurig bankzitter onder Tuchel. Dat verandert echt niet na een paar mooie en beslissende doelpunten. Tuchel weet volgens mij niet hoe hij Ziyech optimaal kan benutten binnen zijn teamconcept. Van een week geleden:
Duidelijk is dat Ziyech niet blij is met zijn situatie bij The Blues. De 28-jarige spelmaker maakte dit Premier League-seizoen pas tweemaal de negentig minuten vol en kon nog nauwelijks van waarde zijn voor zijn ploeg. Diverse clubs wilden hem deze winterstop uit zijn lijden verlossen, maar Chelsea is niet van plan om mee te werken aan een vertrek.
bron: AD.nl

Van de Beeks situatie is ook overduidelijk.

Ik denk dat alle vier ondanks al die miljoenen deep down inside graag weer eens de sfeer en het plezier bij Ajax indertijd zouden willen opsnuiven. ''Gewoon'' weer even lekker bijtanken en je echt senang voelen in je beste rol op het veld.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » zo jan 30, 2022 2:04 pm

Giacomo Puccini schreef:
zo jan 30, 2022 1:26 pm
Ik vind dat er veel te negatief over Van de Beek geoordeeld wordt, alsof hij er niet zo veel van kan. Ik vind hem beter dan alle middenvelders die we nu bij Ajax hebben rondlopen, een slimme veel scorende middenvelder die de beste eigenschappen van Gravenberch en Klaassen combineert. Zijn aandeel in het bereiken van de halve finale van de Champions League kan moeilijk overschat worden. Hij moet gewoon weer wekelijks gaan spelen, met goede spelers om zich heen en Manchester United is gewoon niet zo goed, daar zit deels het probleem. Hopelijk heeft hij meer succes met zijn volgende clubkeuze. Hij kan in het belang van zijn carrière denk ik beter een stap omhoog zetten (Ajax) dan een stap omlaag (Everton, Chrystal Palace).
Zijn bijdrage wordt juist overschat, vind ik. Scoren kan hij echter wel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door elliquido » zo jan 30, 2022 2:05 pm

Ze willen alle 4 heel veel geld verdienen. De sfeer bij ajax opsnuiven doen ze na hun carrière wel, hoewel alleen de ligt zijn roots onder de rook van amsterdam ligt

3 vd 4 spelen basis bij een topclub. .
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » ma jan 31, 2022 5:09 pm

Arme Donny... Krijgt er ook nog eens Delle Alli bij als concurrent...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » ma jan 31, 2022 7:13 pm

Lampard komt binnen en de club haalt Van de Beek en Deli Alli. Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat die twee het vervolgens gaan uitvechten voor één positie. Hij zal ze allebei willen laten spelen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » ma jan 31, 2022 7:25 pm

Hoe dan? Kunnen allebei alleen centraal.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » ma jan 31, 2022 7:29 pm

Dat moet je aan Lampard vragen. :smallgrin.gif:

Maar het zou toch idioot zijn? Hij wil deze twee jongens erbij hebben. Dan zal dat zijn omdat hij ze ook wil opstellen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » ma jan 31, 2022 7:53 pm

Engelse manager he..

Ik denk dat Donny lekker de bank gaat warmhouden. Want hij is alleen geschikt voor een team dat goed presteert. Bij Liverpool of City heeft hij meer kans op een basisplaats/minuten. Bij Bayern ook.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Donny van de Beek

Bericht door raymon » ma jan 31, 2022 7:56 pm

Zei ook dat hij beter naar CP had kunnen gaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » ma jan 31, 2022 8:10 pm

Wat maakt Palace dan zo'n betere keuze? Ze staan een paar plekjes hoger maar is grofweg allebei middenmoot PL. Everton misschien wel de club waar het meer onrustig is omdat ze van zichzelf denken dat ze te laag staan waar ik inschat dat Palace wel blij is met die middenmoot positie.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » ma jan 31, 2022 8:12 pm

CP voetbalt beter.

Ik denk niet dat hij bij Everton de voorkeur gaat krijgen boven Alli. Die is ook wat creatiever dan Donny.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 31, 2022 9:17 pm

Lionel schreef:Engelse manager he..

Ik denk dat Donny lekker de bank gaat warmhouden. Want hij is alleen geschikt voor een team dat goed presteert. Bij Liverpool of City heeft hij meer kans op een basisplaats/minuten. Bij Bayern ook.
Ik ben het even kwijt. Je vindt dat Donny niet kan voetballen en dan de meeste kans op een basisplaats heeft bij Bayern, City od Liverpool…?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Donny van de Beek

Bericht door Scherrer » ma jan 31, 2022 9:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jan 31, 2022 9:17 pm
Lionel schreef:Engelse manager he..

Ik denk dat Donny lekker de bank gaat warmhouden. Want hij is alleen geschikt voor een team dat goed presteert. Bij Liverpool of City heeft hij meer kans op een basisplaats/minuten. Bij Bayern ook.
Ik ben het even kwijt. Je vindt dat Donny niet kan voetballen en dan de meeste kans op een basisplaats heeft bij Bayern, City od Liverpool…?
Ja is toch gewoon logisch? Donny functioneert eigenlijk alleen in teams die heel aanvallend spelen en die goed, snel combinatievoetbal spelen. Alleen dan kan hij zijn slimme loopacties in de zestien maken en is hij op z'n gevaarlijkst.

Van de Beek heeft niets te zoeken bij het boerenkoolvoetbal van Everton. Dan moet hij zelf dingen gaan creëren en daar mist bij de creativiteit voor.
***

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Donny van de Beek

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2022 9:52 pm

Heb em een paar keer bij ManU zien meedoen. Wist niet waar ie moest lopen, werd aan alle kanten voorbij gerend. De PL is de absolute top. Iedereen die daar boven komt drijven gaat over lijken. Donny heeft echt alle mazzel gehad met Ajax als voorland en de succesvolle CL campagne. Hij heeft zeker wel kwaliteiten, maar veel te weinig om echt te slagen in de PL. En ik vraag me af in welke Top 5 competitie ze wel uit de voeten kunnen met iemand die zich 85 minuten niet laat zien en met een schoon broekje van het veld afstapt. Nogmaals geen schande, want hij lijkt me een timide gozer die geboren is met een talent. Gevoelige jongen, wil met het nummer van Appie spelen enzo. Maar geen killer die er alles uit wil halen. Net op het goede moment verkocht denk ik.
Ik denk dat Everton ook geen succes voor hem gaat worden.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Donny van de Beek

Bericht door Jinne » di feb 01, 2022 7:28 am

Lionel schreef:
ma jan 31, 2022 8:12 pm
CP voetbalt beter.

Ik denk niet dat hij bij Everton de voorkeur gaat krijgen boven Alli. Die is ook wat creatiever dan Donny.
Ik zie dat ze ook nog eens 45 miljoen betaalden voor Alli. Zijn beste seizoenen zijn al lang geleden. :confused.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » di feb 01, 2022 9:00 am

Jinne schreef:
di feb 01, 2022 7:28 am
Lionel schreef:
ma jan 31, 2022 8:12 pm
CP voetbalt beter.

Ik denk niet dat hij bij Everton de voorkeur gaat krijgen boven Alli. Die is ook wat creatiever dan Donny.
Ik zie dat ze ook nog eens 45 miljoen betaalden voor Alli. Zijn beste seizoenen zijn al lang geleden. :confused.gif:
Donny was de verzekering voor het geval de transfer van Alli niet doorging.. Arme jongen. Zo dom zullen er weinig zijn. Wat dat betreft is Brobbey een stuk slimmer.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » di feb 01, 2022 9:01 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jan 31, 2022 9:17 pm
Lionel schreef:Engelse manager he..

Ik denk dat Donny lekker de bank gaat warmhouden. Want hij is alleen geschikt voor een team dat goed presteert. Bij Liverpool of City heeft hij meer kans op een basisplaats/minuten. Bij Bayern ook.
Ik ben het even kwijt. Je vindt dat Donny niet kan voetballen en dan de meeste kans op een basisplaats heeft bij Bayern, City od Liverpool…?
Vaker een basisplaats zou hebben omdat hij wel iets kan en die teams machines zijn. Net zoals Mazraoui ook goed moet oppassen waar hij naartoe gaat.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door wimpey » di feb 01, 2022 11:40 am

Lekkere keuze weer van Donny. Geen idee wat er met Alli is gebeurd, maar dat was toch echt een zeer goede speler. Die het best rendeert rond de spits.

Donny gaat à la Klassen in de UK. Past veel beter in de BuLi. Zou ie er straks bij zijn in Qatar? :blush.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door peter » di feb 01, 2022 1:01 pm

Donny gaat helemaal lekker. 1.5 jaar in Engeland nu en hij mag nu samen met Alli uitzoeken of hij een basisplek weet te bemachtigen bij de huidige nummer 16 van de PL. Van het aan gort spelen van clubs als Real Madrid en Juventus naar het vechten om je plekje in de krochten van de PL. Maar de poet is goed en zometeen is hij met zijn 25 jaar klaar voor de stap naar Mainz of Bochum.

Zou zo'n jongen dan een spiegel thuis hebben en het hier ook over hebben met zijn zaakwaarnemer Albers?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door 999 » di feb 01, 2022 1:06 pm

Het ergste is nog dat andere spelers er geen ruk van leren, vertrekken doen ze ...

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Donny van de Beek

Bericht door Scherrer » di feb 01, 2022 1:45 pm

Donny is qua clubkeuze een beetje de Blonde Brobbey. Wat een treurnis.
***

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door elliquido » di feb 01, 2022 2:35 pm

Peter schreef:
di feb 01, 2022 1:01 pm
Donny gaat helemaal lekker. 1.5 jaar in Engeland nu en hij mag nu samen met Alli uitzoeken of hij een basisplek weet te bemachtigen bij de huidige nummer 16 van de PL. Van het aan gort spelen van clubs als Real Madrid en Juventus naar het vechten om je plekje in de krochten van de PL. Maar de poet is goed en zometeen is hij met zijn 25 jaar klaar voor de stap naar Mainz of Bochum.

Zou zo'n jongen dan een spiegel thuis hebben en het hier ook over hebben met zijn zaakwaarnemer Albers?
Hij kijkt in de gouden spiegel van zijn penthouse. Kamt zijn haartjes en kiest vandaag voor de range rover. Even een latte halen bij de harbour.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Yopii » di feb 01, 2022 2:35 pm

Peter schreef:
di feb 01, 2022 1:01 pm
Donny gaat helemaal lekker. 1.5 jaar in Engeland nu en hij mag nu samen met Alli uitzoeken of hij een basisplek weet te bemachtigen bij de huidige nummer 16 van de PL. Van het aan gort spelen van clubs als Real Madrid en Juventus naar het vechten om je plekje in de krochten van de PL. Maar de poet is goed en zometeen is hij met zijn 25 jaar klaar voor de stap naar Mainz of Bochum.

Zou zo'n jongen dan een spiegel thuis hebben en het hier ook over hebben met zijn zaakwaarnemer Albers?
Denk het niet. Je zou denken dat hij wat had opgestoken van zijn schoonvader, die de verkeerde keuze maakte en worstelde bij Inter.

Je snapt die spelers niet: kies op die leeftijd voor het sportieve aspect en niet voor het geld. Zaakwaarnemers zouden daarbij moeten helpen, maar die verdienen ook een vermogen aan zo'n deal.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » di feb 01, 2022 4:10 pm

Het verhaal is natuurlijk dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen en dat de komst van Ronaldo ook niet in zijn voordeel werkte.

Al met al een ongelukkig iets.

Maar dat die jongen niet goed genoeg is om de 10 van United te zijn vertelt niemand hem natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie