Amin Younes

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Amin Younes

Bericht door Sandro » zo mar 19, 2017 7:27 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Cerny moet meer zijn , anders heb je er ook niks aan ...
Hij speelt niet. De Sikora-kloon mocht weer opdraven.

Op zo'n smal veld heb je een buitenspeler nodig die de zijkant houdt en een voorzet kan geven. Ajax had geen balvaste spits, dan is het wel handig wanneer je buitenspelers bij balbezit af en toe een goede beslissing nemen.

Verder vreemd dat de ene nietsnut in de spits vervangen werd door een andere. Zet De Ligt in de spits, speel opportunistisch en gok op Ziyech of Klaassen voor de afvallende bal.
Nu moet ik alweer aan 8-5 denken: Cerny die menig kans om zeep hield (had nu moeten spelen?) en vd Hoorn aan het einde in de spits dat niet werkte (nu had dat De Ligt moeten zijn?).

Kom op, aan dat soort dingen ligt het toch allemaal niet?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58793
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Amin Younes

Bericht door 999 » zo mar 19, 2017 7:32 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Je hebt anders niks Wimpey.Voor je grieven moet je toch echt bij het bestuur zijn ...
Het verval t.o.v. jl. donderdag was gigantisch. Was die mooie avond dan het gevolg van goed bestuur? :confused.gif: Ik ben wel met je eens dat Cassie, Westermann, Krul en Traoré vrij dramatisch heeft uitgepakt.

Je zag vandaag dat het over de grond niet ging met Traoré. Dan hup: lang spelen (op De Ligt bijv.) en voor die 2e bal gaan. Er is geen plan B he. Jammer, want Ajax was aan een mooie serie bezig en qua scheidsrechters zat het ronduit tegen in de laatste 3 uitwedstrijden.

Bij de hoofdrolspeler in dit topic viel me op dat hij vaak in de as te vinden was. Op zo'n smal veld niet echt snugger. Vandaar, Cerny zou een optie moeten zijn. Die jongen heeft toch echt meer talent dan Younes.
Mwah, ik ben het niet met je eens.Juist in deze wedstrijden moeten de sterkhouder o.a. Klaassen Zyech Schone , maar ook Tete opstaan en dat deden ze niet of te weinig.Plan B is er niet omdat je er de spelers niet voor hebt, m.a.w. als je doet wat jij zegt verzwakt de achterhoede weer te veel, de achterhoede die anders behoorlijk zeker was had nu veel moeite , mede doordat ons middenveld het grootste gedeelte van de wedstrijd afwezig was.

En of Cerny beter is dan Younes, kijk ik naar jong AJAX is het ook de ene wedstrijd alles en vervolgens weer wedstrijden zozo ..

Wat ik wel vind is dat je gewoon als speler en elftal niet met zulke instelling het veld in gaat.Want dat zag je er een beetje vanaf , zo van die goal komt toch wel.Tja, en dan gaat een van je grootste talenten gruwelijk de fout in en helpt Tete ook nog een handje.En vervolgens moet er omgeschakeld worden naar een hoger tempo, naar strijd, naar dat stapje extra doen.En dan lukt dan ( meestal ) niet meer, zeker niet tegen 8 spelers die zich vastzetten rondom de zestien en al counterend je nog verder de shit in willen voetballen. Overigens is dit dus niet de eerste keer dat AJAX dit doet, dat de spelers dit doen.Dit zag je ook regelmatig onder de Boer gebeuren ...

Daarnaast zie ik niemand van de basiself ook maar enige potten breken in het buitenlandse competitie zoals Spanje, Duitsland, Engeland , bij een redelijk ( top ) elftal .. en dat zegt genoeg over onze kwaliteiten vind ik ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo mar 19, 2017 7:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Amin Younes

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 19, 2017 7:41 pm

wimpey schreef:Kan me niet voorstellen dat Cerny minder is dan Younes.
Op basis van wat ik dit seizoen van Cerny gezien heb: ik wel.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Amin Younes

Bericht door wimpey » zo mar 19, 2017 7:48 pm

Sandro_Calaaabro schreef: Nu moet ik alweer aan 8-5 denken: Cerny die menig kans om zeep hield (had nu moeten spelen?) en vd Hoorn aan het einde in de spits dat niet werkte (nu had dat De Ligt moeten zijn?).

Kom op, aan dat soort dingen ligt het toch allemaal niet?
Opbouw liep voor geen meter, Ajax sukkelde zichzelf in slaap. Smal, stroef veld. Spitsen die er niets van bakken. Dan moet je een alternatief hebben: snel de voorhoede (met dus voor mijn part De Ligt daar) zoeken en voor de afvallende bal gaan.

En dat doe je dan niet vanaf minuut 80, maar direct na rust. Daarnaast vind ik dat Cerny weer eens een kans verdient, gezien het niveau en rendement van de huidige linksbuiten (die je vooral in de drukke as ziet).

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58793
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Amin Younes

Bericht door 999 » zo mar 19, 2017 7:55 pm

Wij en Bosz vinden van niet ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Amin Younes

Bericht door beelzebub » do mei 04, 2017 2:47 pm

Mooi stukje in de Volkskrant gisteren over Amin Younes en als afsluiter nog wat over de warmte van Ajax. :ajaxsmiley.gif:
http://www.volkskrant.nl
Door: Willem Vissers 3 mei 2017

Aanvaller Amin Younes: 'Het imago van Ajax als koude club herken ik totaal niet'

De linksbuiten over Lyon, Libanon en zijn grote voorbeeld Arjen Robben

Amin Younes (23) is de leergierige dribbelaar van Ajax, die droomt van de finale van de Europa League. In de halve finale wacht Olympique Lyon, vanavond in de Arena.

Op jeugdcomplex de Toekomst van Ajax, aan de lunch met zijn vakantievierende zoon, prijst directeur voetbalzaken Marc Overmars aanvaller Amin Younes. Younes, net als Overmars vroeger linksbuiten, is een geweldige, leergierige prof, luidt het oordeel van de directeur. Met wat zelfspot geeft Overmars zichzelf een complimentje: 'Voor anderhalf miljoen opgehaald in Duitsland.'

Younes is klein, 1,68 meter en razendsnel. Zijn specialiteit: van de linkerflank naar binnen dribbelen en met rechts schieten, al scoort hij dan nog te weinig; zes keer dit seizoen, in competitie en Europa League samen. Younes is een soort gespiegelde Arjen Robben.

Hij is geboren in Duitsland, heeft een vader uit Libanon en een Duitse moeder. Hij is sympathiek en vertelt honderduit, voor het duel met Olympique Lyon woensdag, in de eerste Europese halve finale van Ajax na twintig jaar.


Leren
'Mijn instelling is om elke dag naar huis te gaan en te zeggen: vandaag heb ik iets geleerd. Arjen Robben is mijn perfecte voorbeeld. Hij wil nu nog beter worden, op zijn 33ste. En ik ben pas 23. Ik moet open zijn in mijn gedachten en bereidheid tonen, elke dag. Werken aan mijn sterke, maar ook aan mijn zwakke punten: mijn linkervoet, de techniek kan beter, het verdedigen, zelfs mijn dribbels.

'Elke dag probeer ik optimaal te benutten. We moeten niet overdrijven, maar ook op vrije dagen ben ik geregeld op de club. Lopen, kleine sprints trekken, voorzetten geven. Voor sommige spelers is het goed als ze twee dagen vrij hebben. Voor mij niet, dat is te veel. Ik moet iets doen, anders word ik gek in mijn hoofd.'

Spel
'Mijn spel kan nog veel beter, maar na de winterstop ben ik op de goede weg. Ik heb me verder ontwikkeld, stappen gezet. Dat is belangrijk. Het was een grote omschakeling, van het spel onder Frank de Boer in mijn eerste seizoen bij Ajax naar het spel van Peter Bosz. We voetballen anders. Ik moet vaker diepgaan, we staan 'hoger' (dieper), we zetten hoger druk. Dat kost veel kracht.

'Ik heb ook wat pech gehad dit seizoen, met schoten tegen paal en lat. Voor mij persoonlijk is het misschien iets minder gegaan dan ik me had voorgesteld, maar ik heb veel geleerd en het rendement gaat weer omhoog: een strafschop verdiend, thuis tegen Schalke, en de bevrijdende 3-2 gemaakt in Gelsenkirchen. Dat was een heerlijk gevoel, in Duitsland. Ik was zo trots op onze ploeg.

'Ajax heeft spelers voortgebracht als Johan Cruijff, Piet Keizer en Sjaak Swart. Zij hebben ook de deugden, de verworvenheden van Ajax groot gemaakt. Dat moeten wij tot ons binnenste laten doordringen. Wij willen de stijl van Ajax uitdragen. Ik was afgelopen weekeinde in Duitsland en trof veel mensen die zeiden: we zagen weer het Ajax van vroeger, met snelheid, dribbels en aanvalsspel. Iedereen kent Ajax.'

Lyon
'We staan in de halve finales. Lyon is sterk, maar wij hoeven ons niet meer te verstoppen. We hebben in Amsterdam gewonnen van Celta, Luik, Panathinaikos, Warschau, Kopenhagen, Schalke. Ik denk niet dat Lyon hierheen komt met de gedachte dat het makkelijk wordt.

'Wij moeten zorgen dat we de nul houden in Amsterdam, want ik denk dat je tegen deze ploeg doelpunten kunt maken, ook in Frankrijk. Wij scoren bijna altijd. Het is een droom om de finale te bereiken. We zijn een jonge ploeg met plezier in voetbal en ambitie. De karakters zijn goed, met leuke types. En de manier van voetballen is voor ons ook belangrijk. Zoals we thuis speelden tegen Schalke, dat moet de maatstaf zijn. Agressief, met veel kansen. Zo wil ik 's avonds naar huis gaan: dit was nu eens een superwedstrijd.'

Libanon
'Libanon is mijn vaderland, al ben ik geboren in Duitsland. Twee, drie keer per jaar ben ik in Libanon, waar bijna al mijn familie woont. Mijn hart is in Libanon. Ik heb nog geen beslissing genomen over in welke nationale ploeg ik zal spelen, maar het zou kunnen dat ik degene ben die zegt: ik begin te helpen met de opbouw van de nationale ploeg van Libanon. Ik heb al een voetbalschool in Tripoli, 120 kilometer ten noorden van Beiroet.

'Mijn islamitische geloof geeft me kracht bij mijn daden. Mijn geloof is sterk. Daarom ben ik altijd positief. Als het even niet goed gaat, probeer ik het de volgende dag beter te doen. Ook Ziyech en Nouri zijn moslim, anderen zijn katholiek of wat dan ook. We respecteren elkaar. Als het in de wereld zo zou functioneren als bij ons in de ploeg, hadden we vrede. Ja, dat is makkelijk praten, dat weet ik, want een sportploeg wil één doel bereiken. Misschien moeten alle wereldleiders bij elkaar zitten en ook zeggen: wij willen één doel bereiken.

'In de winterstop was ik met een vriend in Saoedi-Arabië. We hebben de pelgrimstocht gemaakt naar Mekka en Medina. Ik heb de zeven ronden om de Kaäba gelopen, het centrale heiligdom in Mekka. Daarin zit een zwarte steen uit het paradijs. Dat moment heeft me tot tranen toe geroerd.'

Nederland/Ajax
'Nederland is een zeer tolerant land, met goed opgeleide mensen. Ik heb nog niets vervelends meegemaakt. De mensen zijn wat vrolijker dan in Duitsland. Ze ogen gelukkiger. De levenskwaliteit is anders. Kinderen leren vreemde talen. Dat geeft zelfvertrouwen. In Duitsland is dat helemaal niet zo. Velen spreken geen Engels, en daarom zijn de mensen introverter tegen buitenstaanders. Ik heb geweldige buren in IJburg, waar ik op mezelf woon. Dat is niet moeilijk. En mijn ouders en broers komen elke thuiswedstrijd kijken, vanuit Duitsland.

'Bij Ajax zijn ze kritisch en dat is goed. Maar ik denk vooral aan de mooie dingen. De omstandigheden, de mensen. Ik zou de vrouwen willen noemen in het spelershome, die voor ons als moeders zijn. Nelly en Marja. Ajax koud? Zag je Overmars hier net zitten, met zijn zoon? Het imago van Ajax als koude club herken ik totaal niet. In de Bundesliga vind je het bij geen enkele club als hier. Waar is die kou dan? Het is warm hier.'
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Amin Younes

Bericht door WP_Legend » do mei 04, 2017 3:10 pm

Lijkt me een sympathieke jongen.

Na een matige eerste seizoenshelft, doet hij het fantastisch in de laatste 10 wedstrijden met 4 goals 2 assists en 2x MOTM volgens Whoscored.

Zijn statistieken in Europa zijn zowiezo indrukwekkend met 4 belangrijke goals, hopelijk maakt hij volgende 2 wedstrijden ook een belangrijk doelpunt!

:onfire.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Amin Younes

Bericht door ferry » do mei 04, 2017 3:40 pm

Lijkt me ook een hele sympathieke gast. Ik heb wel een zwak voor hem. Bovendien een hele bruikbare speler die het gewoon prima doet. Ja, zijn dribbels lukken niet altijd en zijn afwerking moet beter. Maar er blijft altijd dreiging van hem uitgaan, en dat zie ik liever dan zekere tikkies terug om maar geen fouten te maken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Amin Younes

Bericht door Bert » do mei 04, 2017 4:53 pm

Razendsnel, haha. Dacht ik dus niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Amin Younes

Bericht door raymon » do mei 04, 2017 5:12 pm

Bert schreef:Razendsnel, haha. Dacht ik dus niet.
Hij passeert makkelijk vanuit stand en heeft genoeg snelheid op de eerste meters.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Amin Younes

Bericht door Bert » do mei 04, 2017 5:14 pm

De eerste halve meter, en daarna wordt hij negen van de tien keer ruimschoots ingehaald door de verdediger die hij net daarvoor passeerde.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Amin Younes

Bericht door raymon » do mei 04, 2017 5:34 pm

Bert schreef:De eerste halve meter, en daarna wordt hij negen van de tien keer ruimschoots ingehaald door de verdediger die hij net daarvoor passeerde.
En toch weet hij regelmatig daardoor ruimte te creeeren. Nu hij ook af en toe buitenom gaat is het helemaal lastig voor een verdediger. Maar natuurlijk zal hij niet diep gaan, daar heeft hij de snelheid niet voor maar zeker tegen tegenstanders die zich ingraven blijkt het een hele nuttige speler te zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Amin Younes

Bericht door Sandro » do mei 04, 2017 5:39 pm

Diep gaan heeft toch vrij weinig met snelheid te maken?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Marillion » do mei 04, 2017 6:17 pm

Er is natuurlijk nog altijd het nodige op zijn spel aan te merken maar hij heeft zich in de loop van dit seizoen wel weten te ontwikkelen. Dat hij nu ook met enige regelmaat buitenom gaat heeft 'm meer onvoorspelbaar gemaakt en hij is daarmee ook gevaarlijker geworden.

Wat mij betreft is een van de volgende zaken om aan te werken dat hij ook een bal op doel kan schieten met zijn verkeerde been. En ik zou 'm af en toe nog eens samen met een trainer beelden van zichzelf laten terugkijken om te analyseren welke keuze hij maakt en welke hij had moeten maken.

Maar zijn acties zijn regelmatig waardevol en waren ook een wapen in de Europese wedstrijden. Ik ben daarmee niet ontevreden over zijn ontwikkeling. Een tegenstander kunnen passeren is nu eenmaal iets dat je niet zo vaak meer ziet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Amin Younes

Bericht door Sandro » do mei 04, 2017 6:26 pm

Heb genoten van Younes gisteren. Met hangen en wurgen ging er eentje in, maar het scoreverloop gaf de tijd om gewoon te genieten van wat hij aan het doen was.

Het valt wel op dat hij in Europese wedstrijden een stuk beter rendeert. Hij heeft er baat bij als een tegenstander zich niet ingraaft.
Marillion schreef:En ik zou 'm af en toe nog eens samen met een trainer beelden van zichzelf laten terugkijken om te analyseren welke keuze hij maakt en welke hij had moeten maken.
Ik zou het wel erg onprofessioneel vinden als dit niet al gebeurt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Amin Younes

Bericht door De Dominee » vr mei 05, 2017 10:14 pm

Voor de hoofdprijs verkopen deze zomer nu hij er in Europa zo goed op staat. Betere speler voor terug halen, Hirving Lozano bijvoorbeeld. We staan er nu goed op, dus onze kans op goede spelers is deze zomer hoger dan normaal.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47247
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Amin Younes

Bericht door Lionel » vr mei 05, 2017 11:23 pm

Mee eens. 20+ zou ik doen. Moet haalbaar zijn.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Amin Younes

Bericht door LucaS » za mei 06, 2017 8:33 am

Ik zou deze ploeg bij elkaar proberen te houden. Younes is een onderschatte speler
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Amin Younes

Bericht door zeux » za mei 06, 2017 9:04 am

De Dominee schreef:We staan er nu goed op, dus onze kans op goede spelers is deze zomer hoger dan normaal.
Dat maakt dit wel een interessante zomer ja, zéker als, als, we die EL zouden winnen en dus niet alleen nu al een Europese topprijs halen, maar volgend jaar ook rechtstreeks de poulefase van de CL in gaan. Zelfs in de tweede 'bak' begreep ik. Lukt het ook nog om cruciale spelers te behouden, dan wordt de positie nog iets beter.
Maar het kan ook de andere kant op vallen. De finale niet halen (of verliezen), spelers die zich in de kijker hebben gespeeld die de financiële verlokkingen uit het buitenland niet weerstaan en vertrekken. Dan is het plaatje ineens heel anders.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Amin Younes

Bericht door brigade zuid » za mei 06, 2017 10:26 am

LucaS schreef:Ik zou deze ploeg bij elkaar proberen te houden. Younes is een onderschatte speler
Vind ik ook, is eigenlijk een van mn favoriete spelers van dit Ajax.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Amin Younes

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 06, 2017 12:33 pm

Absoluut. Je kan hem in 1 wedstrijd 10 keer vervloeken en 10 keer toejuichen. Zo hoort dat ook bij een buitenspeler van Ajax (vind ik). Overigens begint hij steeds vaker ook passes te geven. Ik herinner me er eentje tegen Lyon, tweede helft op Ziyech, die daardoor alleen voor de keeper kwam maar te ver uitweek naar de zijkant om te kunnen scoren.

Lionel
Berichten: 47247
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Amin Younes

Bericht door Lionel » za mei 06, 2017 12:46 pm

En toch, zou je op zijn positie toch wel iemand beter kunnen vinden?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Amin Younes

Bericht door WP_Legend » za mei 06, 2017 12:59 pm

Nou dat is de afgelopen 20 jaar niet vaak gelukt...

Lionel
Berichten: 47247
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Amin Younes

Bericht door Lionel » za mei 06, 2017 1:41 pm

Klopt. Maar dat betekent niet dat het niet mogelijk is.. Zou toch graag iemand met wat meer snelheid zien.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Amin Younes

Bericht door WP_Legend » za mei 06, 2017 2:15 pm

Lionel schreef:Klopt. Maar dat betekent niet dat het niet mogelijk is.. Zou toch graag iemand met wat meer snelheid zien.
Iemand zoals Rommedahl?

Plaats reactie