John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr jun 12, 2015 4:12 pm

brigade zuid schreef:Heitinga is de laatste jaren toch veel slechter geworden? In mijn beleving zit ie overal op de bank.
Die indruk heb ik ook. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik hem absoluut niet heb gevolgd. Mijn indruk is dus vooral gebaseerd op verhalen van anderen en een enkel nieuwsbericht.

Wat ik in deze zaak in ieder geval niet snap is dat het nu gaat om een één of tweejarig contract. Als je denkt dat hij een meerwaarde is dan moet je hem halen en laat je dat niet stuk lopen op één jaar. We hebben het niet over een vijfjarige verbintenis of zo. Als je niet denkt dat hij een meerwaarde is dan moet je er uberhaupt niet aan beginnen. Ook niet voor één jaar.

Kortom, wat is dit nu voor halfslachtig ingrijpen op basis van de mening van een adviseur zonder bevoegdheid en verantwoordelijkheid?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » vr jun 12, 2015 4:36 pm

Ach ja, Pantelic wilde ook een langer contract dat hij niet kreeg. Die missen we nog steeds. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr jun 12, 2015 11:17 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Inmiddels is hij onder de aanhang 'juffie' (wat een foto al niet vermag...).
Niet o.b.v. een foto. O.b.v. z'n spel.

Een plekkie open houden voor Andersen is onzin. Een plekkie open houden voor écht talent natuurlijk niet.

Aankopen en doorstroming kunnen prima samen gaan. Als het goed aangepakt wordt.
Exact. Bazoer zou echt wel genoegen nemen als er 3 klasbakken op het middenveld speelden. Had je hem ook centraal achterin kunnen neerzetten eventueel. Nu komt zo een jongen erbij en is meteen een van de beteren. Dan klopt er iets niet. Kutaankopen dus.

De preses van Lyon zei ooit dat hij spelers verkocht op het hoogtepunt. Hij had de vervangers al klaar staan en kon gewoon de hoofdprijs vragen.

Bij Ajax verkopen we spelers op het laatste moment, kopen we idioten en mag de eigen jeugd het opruimen. Klopt dus niet.

Nu gaat Boilesen weg. Of die wilt weg. Omdat we met de punt naar achteren spelen moeten de backs wel doorschuiven. Dat kunnen Riedewald en Viergever niet vanaf de back. Dus blijft centraal achterin over.

Lcv: Viergever, Riedewald
Rcv: Veltman, Hoorn
Cvm: Gudelj/Klaassen/Serero/Bazoer

WTF moet je dan met Heitinga?
IK GELOOF!!!!!!

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Skampie » za jun 13, 2015 4:53 pm

Het gaat waarschijnlijk helemaal goedkomen.
Janssen zorgt daar wel voor
Rob Jansen, de zaakwaarnemer van John Heitinga, is positief gestemd over een mogelijke transfer van Hertha BSC naar Ajax. Dat zegt hij in een reactie aan Ajax Showtime. Eerder leek zijn overgang op losse schroeven te staan.

De 31-jarige verdediger was met Ajax al tot een akkoord gekomen over een tweejarig contract, maar Tscheu La Ling dwarsboomde dat feestje. Hij adviseerde Ajax om een eenjarig contract voor te schotelen. Jansen stelt alles in het werk om alles tot een goed einde te brengen. "Ik doe mijn uiterste best om de partijen alsnog bij elkaar te brengen", luidt zijn reactie.

Zelf is hij wel hoopvol gestemd over een goede afloop. Een hereniging is volgens hem niet ondenkbaar. "Persoonlijk heb ik hier een goed gevoel over. Ik verwacht begin volgende week meer duidelijkheid." Heitinga vertrok in 2008 bij Ajax om aan de slag te gaan bij Atlético Madrid, Everton, Fulham en Hertha BSC
.

Zal Marc wel blij mee zijn om te horen

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door mattie » zo jun 14, 2015 7:29 am

Zal wel iets worden van 1 jaar en daarnaast een optie voor een tweede jaar..
Persoonlijk denk ik super.. Veltman/Viergever is ook niet alles
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 14, 2015 8:19 am

Veltman en Viergever zijn niet goed genoeg, en zullen dat ook nooit worden. Heitinga is al jaren geen Ajax materiaal meer.

Die Cruijff heeft de scouting snel op orde gekregen zeg! En die Overmars verstaat echt zijn vak. Ehm.... Nee...
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » zo jun 14, 2015 2:28 pm

Geen idee hoe hij ervoor staat weet wel dat hij een mooie wreeftrap heeft, die zal hij toch niet verleerd zijn.
YNWA

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » zo jun 14, 2015 5:53 pm

Onderdeel van het plan Cruijff was toch ook om oud-Ajacieden aan het eind van hun carriere terug te halen?
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jun 14, 2015 7:20 pm

Giacomo Puccini schreef:Veltman en Viergever zijn niet goed genoeg, en zullen dat ook nooit worden. Heitinga is al jaren geen Ajax materiaal meer.

Die Cruijff heeft de scouting snel op orde gekregen zeg! En die Overmars verstaat echt zijn vak. Ehm.... Nee...
He dat is nieuw voor mij, hebben we Veltman ineens afgeschreven?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » zo jun 14, 2015 7:53 pm

Komend seizoen is voor Veltman wel het jaar van de waarheid. Hij brak heel behoorlijk door maar het dal dat daarna volgde was ook diep. Veel te veel fouten die je van een verdediger bij Ajax echt niet wil zien. En zijn doorschuiven werd ook veel minder frequent.

Hij moet nu laten zien of hij Ajax waardig is. Dat zal een hele klus worden want hij kan niet terugvallen op een sterke verdediger. En eigenlijk zou je wel zo'n type naast hem neer willen zetten. Zodat Veltman vooral bij de opbouw betrokken kan worden en kan inschuiven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 15, 2015 4:57 am

Telesport
Ajax pas in actie na vertrek Sigthorsson

Ajax strikt pas een nieuwe spits als Kolbeinn Sigthorsson daadwerkelijk is vertrokken. Ondanks meer dan 100 miljoen op de bank, was dat de boodschap van commissaris Theo van Duivenbode en adviseur Tscheu La Ling aan Marc Overmars.

Omdat Ajax over ruim een week alweer de training hervat en eind juli al voorronde Champions League speelt, is dit slecht nieuws voor trainer Frank de Boer. Die moet hopen dat de clubs die nu naar de IJslander informeren snel toehappen.

Om de nek van de spits, die tegen Tsjechië de winnende treffer maakte, hangt een prijskaartje van circa 3,5 miljoen euro. Tot dusver was er op Real Sociedad na geen club die zich officieel bij Ajax meldde. De Spanjaarden wilden een spelersruil, maar die was voor Ajax onbespreekbaar.
:excited.gif: En ja hoor, dat hebben we de nieuwe spits pas na alle belangrijke wedstrijden. Kolbeinn die alleen met zijn hoofd bij een transfer is en de beoogde spits is al lang weg.

Gelukkig komt Heitinga, zie hieronder. :1evil.gif:
Beweging in zaak-Heitinga: Ajax en Rob Jansen weer om de tafel

AMSTERDAM
De transfer van John Heitinga (31) naar Ajax lijkt weer een goede kans van slagen te hebben. Nadat commissaris Theo van Duivenbode – op voorspraak van adviseur Ling – de deal afknalde, zitten beide partijen op korte termijn weer om tafel. Directeur Marc Overmars bereikte vorige week een akkoord met Heitinga’s manager Rob Jansen over een tweejarig contract, maar Van Duivenbode en Ling staken daar een stokje voor. Wat een rol speelt in de ommezwaai van Van Duivenbode is dat trainer Frank de Boer opnieuw op de komst van de ervaren kracht heeft aangedrongen. Heitinga zelf zou bereid zijn met de club mee te denken. Dat de 87-voudig international en Ajax weer met elkaar in gesprek gaan, betekent dat ze allebei (weer) de intentie hebben om eruit te komen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma jun 15, 2015 9:16 am

De Boer moet en zal Heitinga dus hebben. Weten we meteen wie verantwoordelijk is voor deze flop.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

John Heitinga

Bericht door Yopi » ma jun 15, 2015 3:27 pm

Binnenkort mogen we Heitinga begroeten. Ga daar maar vanuit. De Boer wil hem per se.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 16, 2015 2:44 am

@MikeVerweij: BREAKING: @Johnheitinga akkoord met #Ajax . Voor alle details en interview zie #Telegraaf

Tijd om het archief (oud spelers) mbt Heitinga weer open te stellen!

Welkom terug John! Ik hoop dat je me positief gaat verrassen! :ajaxscarf.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 16, 2015 5:03 am

Telesport
Alleen een afrondend gesprek scheidt 31-jarige verdediger nog van Ajax
Heitinga: 'Fitter dan fit'


John Heitinga (31) keert zeven jaar nadat hij op indrukwekkende wijze afscheid nam terug op het oude nest. De verdediger bereikte gisteren op hoofdlijnen een akkoord voor één seizoen met een optie voor nog een jaar met Ajax en moet alleen nog een afrondend gesprek voeren. „Dat gebeurt na mijn vakantie”, zegt de trotse Alphenaar vanaf zijn adres in Griekenland.

„Normaal gesproken gaat dit niet meer mis”, verduidelijkt zijn zaakwaarnemer Rob Jansen. „Maar het is bij mij de gewoonte om de speler uiteindelijk de laatste klap te laten geven. Door omstandigheden – John zit in het buitenland – was dat nu nog niet mogelijk. Daarom gebeurt dat eind juni, om alle aspecten nog één keer in de aanwezigheid van John door te nemen. Dan staat alles ook op papier. Hertha BSC werkt mee aan de transfer”, geeft Jansen aan dat Ajax de zelf opgeleide speler voor niks overneemt van de Duitsers.

Als de handtekeningen zijn gezet, komt er voor Heitinga een einde aan spannende tijden. Jansen had al eerder overeenstemming met de Ajax-directie, maar die werd teruggefloten door commissaris Theo van Duivenbode en adviseur Tscheu La Ling. Het tweetal vond een tweejarige verbintenis voor een speler van boven de dertig te lang.

Dat Heitinga nu min of meer alsnog voor twee seizoenen tekent, betekent dat de ras-Ajacied, die in 1990 instroomde in de Amsterdamse opleiding, qua salaris water bij de wijn heeft gedaan. „Ik heb niet de behoefte om op de onderhandelingen in te gaan. Maar het is een feit dat ik graag naar Ajax wilde komen en daarvoor bereid was om heel veel geld in te leveren ten opzichte van Hertha BSC. Ik heb bij Ajax met twee landstitels, drie bekers en vier Johan Cruijff Schalen een prachtig verleden. En ik zie het als een uitdaging om de jonge jongens te helpen. Ze zijn heel talentvol, maar nog niet superervaren.”

Dat sommige fans aan zijn meerwaarde twijfelen, deert Heitinga niet. „Natuurlijk heb ik de laatste twee seizoenen bij Everton, Fulham en Hertha BSC niet zo veel gespeeld als ik zelf had gehoopt, maar als je een half jaar onder Felix Magath (Fulham, red.) hebt getraind en daarna een jaar in de Bundesliga actief was, sta je er conditioneel goed voor. Ik heb nauwelijks een training gemist en voel me fitter dan fit.”

Onder de Griekse zon geniet hij met zijn gezinnetje van zijn vrije tijd. „Maar het is een werkvakantie”, lacht hij. „Het is elke dag lopen, spinnen en de sportschool in. Juist de critici maken me nog meer gedreven”, zegt de 87-voudig international, die niet alleen met Frank de Boer, Marc Overmars en Edwin van der Sar in Oranje speelde, maar met De Boer ook samenwerkte op het zilveren WK van 2010. „De aanwezigheid van Frank heeft ook een belangrijke rol gespeeld in mijn beslissing om voor Ajax te kiezen. Hij heeft aangegeven dat hij me er graag bij wilde hebben. Er was meer belangstelling, onder meer uit het Midden-Oosten en China. Maar dit voelt als thuiskomen. Geld is geen drijfveer, slechts de sportieve uitdaging.”

En die is er. „Na vier seizoenen heeft PSV ’ons’ afgetroefd. Het is zaak om de volgende kampioensschaal weer naar Amsterdam te laten komen. Maar het eerste doel is plaatsing voor de Champions League. We spelen direct ergens om. Dat gevoel heb ik te lang gemist”, besluit Heitinga.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » di jun 16, 2015 5:49 am

Alhoewel ik geen groot fan ben van de voetballer, vind ik dit geen slechte deal. Een jaarcontract en kost niet veel (transfervrij of niet?). Hopelijk kan hij het gat opvullen totdat Riedewald een heel seizoen kan spelen.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Chris » di jun 16, 2015 7:00 am

Op het eerste oog geen slechte deal. De vraag is alleen: hoeveel water heeft hij bij de wijn gedaan en kan hij echt de Ooijer/Poulsen rol vervullen.
Chris a.k.a Giiser

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di jun 16, 2015 8:07 am

Weer een twijfelgeval... Ze moeten er mee kappen godverdomme.

Of hij is goed genoeg en je geeft hem een driejarig contract of je laat hem lekker banken in Berlin.

Viergever, Hoorn, Heitinga... 3 twijfels..
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di jun 16, 2015 8:21 am

Ik kan er persoonlijk niks meer aan veranderen dus: WELKOM Heitinga :blub.gif:

Je kan veel van hem vinden, is wel een Ajacied. :ajaxscarf.gif:

maar,
Heitinga is een ouwe versie van Veltman.
Voetballend aardig maar mandekking niet.

ik denk: Eredivisie kan hij aan, internationaal heb je niet veel aan hem.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door El Clavo » di jun 16, 2015 8:22 am

Je gaat er in ieder geval god op vooruit tov Viergeven en Van der Hoorn. Voor eredivisie en het kampioenschap helemaal prima. Samen met Gudelj 2 prima aanjagers. Ik ben er blij mee.

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jun 16, 2015 8:49 am

El Clavo schreef: Voor eredivisie en het kampioenschap helemaal prima.
Ik ben bijna geneigd je te geloven. Ik zag laatst Oranje - USA. Heitinga kan toch bijna niet slechter zijn dan Bruma en BMI? :confused.gif:

Niettemin ben ik gezien Heitinga's (gebrek aan) kwaliteit zeer sceptisch. Hoorn, Heitinga, Viergever. :blush.gif:

Voor 20% van het salaris van Fatboy en zonder boni bezorg ik Ajax veel betere verdedigers. Die stelling durf ik wel aan.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » di jun 16, 2015 8:51 am

Johnny is natuurlijk wel een Ajacied en zelfs met versleten knieën nog 2 klasse beter dan Viergever en Hoorn. Ik hoop dat de volgende stap is om in ieder geval 1 van die 2 te verkopen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di jun 16, 2015 8:53 am

Chris schreef:Op het eerste oog geen slechte deal. De vraag is alleen: hoeveel water heeft hij bij de wijn gedaan en kan hij echt de Ooijer/Poulsen rol vervullen.
En zijn we daar dan blij mee? Ik blijf er bij dat Ooijer helemaal niets heeft toegevoegd. Leuk die verhalen over de kleedkamer. Maar ik zoek liever een speler die op het veld een meerwaarde is.

Wat Heitinga betreft. Als hij komt zal hij een koppel gaan vormen met Veltman? Dan heb je dus twee jongens die het in eerste instantie niet van hun verdedigende kwaliteiten moeten hebben. Als je Veltman een serieuze kans wil geven na zijn drama seizoen doe je er in mijn ogen veel verstandiger aan om een ijzersterke mandekker naast hem neer te zetten. Dikke kans dat Veltman dan met veel meer vertrouwen speelt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: John Heitinga

Bericht door Duke » di jun 16, 2015 9:09 am

Ik heb vast een nieuw topic voor Johnny gemaakt, deze kan samengevoegd worden met z'n archief wanneer het allemaal officieel wordt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: John Heitinga

Bericht door InnerHarbour » di jun 16, 2015 9:14 am

Hij is pas 31 jaar, was jarenlang basisspeler in de PL natuurlijk is hij een van de betere in de NC. Kijk ik had ook liever het centrale duo van Man City zien komen maar die tijden zijn al lang voorbij. Hier moeten we het mee doen of eindelijk zelf goede verdedigers gaan opleiden ipv zaalvoetballende middenvelders van 1 meter 60.
YNWA

Plaats reactie