John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: John Heitinga

Bericht door WP_Legend » di feb 02, 2016 12:20 am

Sjonnie wordt trainert!!!

Snel sluiten dit topic!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 02, 2016 7:20 am

Wie hebben we nu nog als sterkhouder in de kleedkamer?
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: John Heitinga

Bericht door InnerHarbour » di feb 02, 2016 8:14 am

Het ga je goed John, ik zag je graag spelen met die mooie cross pass. Blijkbaar ben je dusdanig versleten dat je zelfs de eredivisie niet meer aankan. Wie weet schuilt er een goede trainer in je, we gaan het zien.
YNWA

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » di feb 02, 2016 8:45 am

Beste nieuws van deze transferperiode voor Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: John Heitinga

Bericht door peter » di feb 02, 2016 8:46 am

Sneu einde natuurlijk. Bizar dat Overmars en co hier dus een 2 (!)-jarig contract aan wilden spenderen. Na een half jaar komt het allemaal tot een einde, want het is op. Eigenlijk zag iedereen het al aankomen, behalve de beleidsmakers bij Ajax. Pijnlijk.

Johnny verdient wel een mooi afscheid, trouwens. :biggthumpup.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: John Heitinga

Bericht door Le T. » di feb 02, 2016 8:48 am

Toch mooi dat hij binnen een half jaar de kleedkamer op orde heeft gekregen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: John Heitinga

Bericht door Mano » di feb 02, 2016 9:04 am

Mooi voor Johnny maar WTF dat het TH dat vooraf niet heeft ingeschat.


schandelijk!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Demosthenes » di feb 02, 2016 11:32 am

Vind dat er heel denigrerend wordt gedaan over een Ajacied, een voetballer die zich altijd voor Ajax (toen hij daar speelde) voor 100% heeft ingezet, die twee zware knieblessures heeft overwonnen en die een prachtige pass over tientallen meters had, met links en met rechts. Welke speler kan dat?

Hij wilde weer voor Ajax spelen en het TH biedt hem een contract aan. Hoe kun je dan iemand kwalijk nemen dat contract ook te tekenen. Het zal een teleurstelling voor hem zijn geweest het niet meer te kunnen bijbenen, jammer, maar het is niet anders, aan iedere carrière komt een eind, aan die van hem wat eerder dan normaal.

Snap niet waarom hij de pispaal is, maar ook was, want van hem werden op AT drie à vier wedstrijden in Atletico verwacht, maar het werden er 28 voor Atletico en 129 in de PL, niet iedere Ajacied zal dat aantal en een wk-finale halen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » di feb 02, 2016 1:39 pm

Ik wil ook graag voor Ajax spelen. Hij had terug moeten komen toen hij nog fit was. Niet als halve bejaarde. En niet toen niemand hem weer wilde hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: John Heitinga

Bericht door mattie » di feb 02, 2016 2:46 pm

Jammer Jammer, want met slaapkop Riedewald ben ik helemaal klaar mee.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Marillion » di feb 02, 2016 6:52 pm

Johnny is vroeg oud geworden als voetballer. Dit lijkt me een verstandige beslissing. Jammer dat het zo gelopen is want hij is wel een echte Ajacied.

Ik kan me zijn debuut uit bij Feyenoord nog herinneren. We wonnen toen met 1-2 door doelpunten van Zlatan en Van der Vaart. Na een rode kaart voor Trabelsi kwam Heitinga er in om die overwinning veilig te stellen. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Demosthenes » di feb 02, 2016 7:03 pm

Lionel schreef:Ik wil ook graag voor Ajax spelen. Hij had terug moeten komen toen hij nog fit was. Niet als halve bejaarde. En niet toen niemand hem weer wilde hebben.
Je gaat voorbij aan ruim 80 wedstrijden in Ajax 1 en de hele opleiding bij Ajax gevoetbald. Ik heb iets met de jeugdopleiding, jij misschien helemaal niets, dat kan, maar ik geniet ervan als ik spelers in de B1 zie, daarna in de A1 en weer later in Ajax 1 en het Nederlands elftal. Kunnen ze naar Spanje? Prima. Ajax floreert dankzij de jeugdopleiding, dat is nooit anders geweest, welke "goeroe" ook tijdelijk de macht had.

Ik begrijp eruit dat als Ajax jou een contract aanbiedt je dan weigert, want anders ben je net Heitinga, ook al heb waarschijnlijk geen 87 wedstrijden in het Nederlands elftal gespeeld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Iniesta » di feb 02, 2016 9:03 pm

Heeft toch niks met liefde voor de jeugdopleiding te maken? Hij is gewoon niet fit genoeg, en het kwalijke is dat dat vooraf al bekend was. Kun je 50 jaar in de jeugdopleiding hebben gevoetbald, je hoort gewoon niet meer in Ajax 1.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » di feb 02, 2016 9:35 pm

Precies. Ik snap je punt ergens wel. Maar niet voor iemand die niet fit is en dat ergens ook wel wist. Kwam hier alleen afbouwen. En daar heb ik dan niks mee.

Echte Ajacied... Valt reuze mee voor Johnny!
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Demosthenes » di feb 02, 2016 9:40 pm

Lionel schreef:Precies. Ik snap je punt ergens wel. Maar niet voor iemand die niet fit is en dat ergens ook wel wist. Kwam hier alleen afbouwen. En daar heb ik dan niks mee.

Echte Ajacied... Valt reuze mee voor Johnny!
Het gaat erom hoe je met Ajacieden omgaat.

Valt reuze mee? Weinig jeugdspelers die toen met supporters spraken, hij wel! Ook dat Ajax voor hem alles was. Hij ging niet naar Feyenoord, speelde ook jaren voor PSV en redt het nu niet meer. Aan ieders carrière komt een eind, maar wanneer ben je dan een "Echte Ajacied", zijn die er nog?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » di feb 02, 2016 9:44 pm

Ik vind het gewoon niet zo bijzonder dat hij terug is gekomen. Voel me eerder belazerd. Pakt even een paar ton mee, denk ik hoor, en heeft geen fuck bijgedragen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Marillion » di feb 02, 2016 9:56 pm

Ik ga er vanuit dat hij zelf gedacht zal hebben dat het er absoluut nog wel in zat om van waarde te zijn. Het zal aan beide kanten tegengevallen zijn.

Het is overigens wel opvallend hoe een aantal van deze jongens als voetballer snel oud zijn geworden. Want het is niet alleen Heitinga. Van der Vaart lijkt het niet meer aan te kunnen. De Jong is onderweg naar Amerika, Sneijder wist zich in Turkije nog redelijk te herstellen maar zat toch ook al niet meer op het niveau dat hij eerder had. Allemaal begin dertig. Als je destijds had kunnen vastleggen dat die jongens op deze leeftijd allemaal terug zouden keren naar Ajax had iedereen ja gezegd. Moet je nu eens kijken.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: John Heitinga

Bericht door Mano » wo feb 03, 2016 11:28 am

Lionel schreef:Ik vind het gewoon niet zo bijzonder dat hij terug is gekomen. Voel me eerder belazerd. Pakt even een paar ton mee, denk ik hoor, en heeft geen fuck bijgedragen.
Ik ga er niet vanuit dat JH ajax belazerd heeft. Wel heeft hij zijn eigen kunnen overschat of de eredivisie onderschat.

Het meest kwalijke is het TH en dat ze hem hebben gehaald. Na een half jaar mee trainen is JH nog niet goed genoeg. Nou dan heb je echt bagger in huis gehaald. Dan versta je echt niets van je vak.

Een milik die niet slaagt, dat kan je gebeuren.
maar Sanogo, Heitinga :confused.gif: dat kan echt niet!! dat is echt pure onvermogen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Demosthenes » wo feb 03, 2016 12:15 pm

In het AD van vandaag wordt uitgebreid ingegaan op de jonge dertigers die op jonge leeftijd debuteerden bij Ajax, PSV en Feyenoord: Heitinga, Van der Vaart, Nigel de Jong, Sneijder, Van Persie en Robben. Wat blijkt? Alleen Robben speelt nog op het hoogste niveau, anderen zijn in principe uitgespeeld of mogen in Turkije meedoen (Staat Van Persie altijd in de basis?)

Van Halst wordt in het artikel (ook) opgevoerd. Het is wel opvallend dat deze spelers zo snel "op" zijn, op de "glazen man" na.

http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... te-rekenen
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: John Heitinga

Bericht door wimpey » wo feb 03, 2016 12:17 pm

Lionel schreef:Ik vind het gewoon niet zo bijzonder dat hij terug is gekomen. Voel me eerder belazerd. Pakt even een paar ton mee, denk ik hoor, en heeft geen fuck bijgedragen.
Je moet bij het TH zijn, Rishi. Ik heb 'm vorig seizoen nog een paar keer namens Hertha zien strompelen. Pijnlijk.

Blijkbaar was er niemand binnen de vriendenclub of het app-groepje dat het TH erop wees dat Johnny inmiddels voetbalinvalide was.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: John Heitinga

Bericht door beelzebub » wo feb 03, 2016 12:20 pm

Je zou bijna denken dat ze zo vlak na al die nandrolon affaires een of ander goedje in hun supplementen hebben gehad waardoor ze zo snel zijn opgebrand. Of is dit het resultaat van vroeg vertrek naar het buitenland? Zij zijn een van de eerste lichtingen die 'm zo snel gepeerd zijn. Alhoewel, Johnny was vrij laat...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2016 12:27 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Ik vind het gewoon niet zo bijzonder dat hij terug is gekomen. Voel me eerder belazerd. Pakt even een paar ton mee, denk ik hoor, en heeft geen fuck bijgedragen.
Je moet bij het TH zijn, Rishi. Ik heb 'm vorig seizoen nog een paar keer namens Hertha zien strompelen. Pijnlijk.

Blijkbaar was er niemand binnen de vriendenclub of het app-groepje dat het TH erop wees dat Johnny inmiddels voetbalinvalide was.
Oh het TH neem ik niet serieus. Wat een droeftoeters. Ik zie allerlei spelers die voor flinke bedragen naar Engeland verkassen maar die voor schijntjes zijn opgehaald uit allerlei gekke landen. En bij Ajax lopen we te kloten met Sanogo, Heitinga, Gudelj, Milik en noem maar op.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: John Heitinga

Bericht door Le T. » wo feb 03, 2016 1:35 pm

Demosthenes schreef:In het AD van vandaag wordt uitgebreid ingegaan op de jonge dertigers die op jonge leeftijd debuteerden bij Ajax, PSV en Feyenoord: Heitinga, Van der Vaart, Nigel de Jong, Sneijder, Van Persie en Robben. Wat blijkt? Alleen Robben speelt nog op het hoogste niveau, anderen zijn in principe uitgespeeld of mogen in Turkije meedoen (Staat Van Persie altijd in de basis?)

Van Halst wordt in het artikel (ook) opgevoerd. Het is wel opvallend dat deze spelers zo snel "op" zijn, op de "glazen man" na.
Robben is licht en pezig, die spelers gaan vaak wat langer mee, maar hij heeft door al die blessures natuurlijk ook veel minder belasting van zijn lichaam gehad. Van Persie lijkt mij te zwaar opgetraind, met name toen hij naar United ging, dat heeft Zlatan ook een keer gedaan, maar die is die 10 kilo spierweefsel weer kwijt gaan raken. Van der Vaart loopt zich eigenlijk elke wedstrijd over de kop en is vaker terugkomend van een blessure dan gewoon fit, terwijl hij al zo weinig aanleg heeft voor uithoudingsvermogen. Sneijder heeft ook aardig wat halve seizoenen gehad en een paar jaar met een dikke pens over het veld gewandeld, dus misschien in die zuinigheid de reden dat hij nog meehobbelt in Turkije. Hij zit natuurlijk al vrij lang in een competitie waar de lichamelijk inspanning erg meevalt.

Misschien is 15 jaar modern profvoetbal wel ongeveer het maximum voor het gemiddelde lichaam, en zijn de spelers die het minste geblesseerd zijn het snelste op.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: John Heitinga

Bericht door beelzebub » wo feb 03, 2016 1:44 pm

Dat kan. Of breken die zware knieblessures Heitinga nu alsnog op? Meniscus rechterknie/twee operaties en kort erop kruisband linkerknie. En toen moest hij nog 19 worden.

Of was de doping tijdens het WK 2010 toch niet zo goed voor ze.... :hypocrite.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2016 1:53 pm

Maar het zijn geen spelers die jarenlang hebben getopt. Het zijn niet de Xavi's, Iniesta's, Terry, etc.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie