John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: John Heitinga

Bericht door Rooie » di sep 22, 2015 3:14 pm

Ajax.nl
De Boer: 'Je ziet dat Heitinga stappen maakt'
Nu nog wachten tot hij weer kan rennen :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: John Heitinga

Bericht door Cruijff » di sep 22, 2015 3:17 pm

Benji schreef:
De Boer: 'Je ziet dat Heitinga stappen maakt'
Nu nog wachten tot hij weer kan rennen :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:

Een overeenkomst tussen onze 'golden boys' Heitinga en Van der Vaart?? Ook Van der Vaart heeft dit seizoen bij Betis Sevilla nog geen enkele officiële speelminuut gemaakt...... :aai.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: John Heitinga

Bericht door Duke » di sep 22, 2015 3:19 pm

Benji schreef:Ajax.nl
De Boer: 'Je ziet dat Heitinga stappen maakt'
Nu nog wachten tot hij weer kan rennen :hypocrite.gif:
Ach ja, net als Van der Hoorn, die traint ook altijd zo goed. De Boer zal echt niet zeggen dat hij zich hier vreselijk vergist heeft. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: John Heitinga

Bericht door Mano » wo sep 23, 2015 7:42 am

dus Heitinga is ECHT slecht?




HOE KAN JE EM DAN HALEN? :confused.gif: :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Yopi » wo sep 23, 2015 12:42 pm

Tja, De Boer wilde ervaring...

Ik vind het pijnlijk, want John is wél een echte Ajacied. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2015 12:51 pm

Yopi schreef:Tja, De Boer wilde ervaring...

Ik vind het pijnlijk, want John is wél een echte Ajacied. :blush.gif:
Hoezo is hij een echte Ajacied?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: John Heitinga

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2015 1:36 pm

Lionel schreef: Hoezo is hij een echte Ajacied?
Ik vond het altijd vooral praatjes voor de bühne van de kant van Heitinga. Zichzelf continu op de borst kloppend als de oer Ajacied, maar toen hij voor de eerste keer in zijn carrière eens 5 maanden achter elkaar blessurevrij en goed (ik houd het op 'redelijk') voetbalde hem meteen smeren naar Atletico Madrid.

Ik heb hem eens geïnterviewd en in dat interview kwam hij bij elke vraag echt precies met antwoorden op de proppen vol teksten die de fans precies graag willen horen. Als 21-jarige vond ik dat al erg doorzichtig. :aai.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Demosthenes » do sep 24, 2015 8:16 am

Ik heb hem eens geïnterviewd en in dat interview kwam hij bij elke vraag echt precies met antwoorden op de proppen vol teksten die de fans precies graag willen horen. Als 21-jarige vond ik dat al erg doorzichtig.
Nu gebeurt dat al met veel jongere spelers; vertellen hoe goed de jeugdopleiding is, maar sinds de revolutie zijn veel talenten vertrekken, te beginnen met Bergwijn en Adekanye, Malen is de laatste. Blijkbaar is de opleiding niet (meer?) voor iedereen het walhalla. Gaat Fofana naar PSV?

Mooi citaat:
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: John Heitinga

Bericht door Cruijff » do sep 24, 2015 11:23 am

Demosthenes schreef:
Cruijff schreef:Ik heb hem eens geïnterviewd en in dat interview kwam hij bij elke vraag echt precies met antwoorden op de proppen vol teksten die de fans precies graag willen horen. Als 21-jarige vond ik dat al erg doorzichtig.
Nu gebeurt dat al met veel jongere spelers; vertellen hoe goed de jeugdopleiding is, maar sinds de revolutie zijn veel talenten vertrekken,

Blijkbaar is de opleiding niet (meer?) voor iedereen het walhalla.
Heeft niets met de revolutie te maken en ook niets met de toenmalige leeftijd van Heitinga.

Ik, de interviewer, was toen 21. Hij niet.

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Skampie » wo okt 21, 2015 6:50 am

Ik zeg maar niks...
Arme jongen...


Ajax speelt donderdag in een Turkse heksenketel tegen Fenerbahçe. Toch doet trainer Frank de Boer waarschijnlijk opnieuw geen beroep op de ervaring van John Heitinga.

"De trainer houdt vast, zeker achterin, aan dezelfde formatie. Die jonge gasten moeten dat vertrouwen ook voelen", vertelt de 87-voudig international in het Algemeen Dagblad. "We staan nog steeds bovenaan. De aankomende weken kunnen we echt zien waar we staan met Fenerbahçe-uit, Vitesse-uit en twee keer Feyenoord-uit."

Hoewel hij momenteel niet aan spelen toekomt, blijft Heitinga rustig. "Mijn cv is bekend. Ik sta nog steeds in de top-10 van het rijtje internationals met het meeste aantal wedstrijden voor Oranje. Ik heb vijf eindtoernooien gespeeld. Natuurlijk snap ik dat mensen denken: huh, wat gebeurt hier? En het is ook niet fijn om geen invloed te hebben op het team als je op de bank zit of soms zelfs op de tribune. Alleen, wat je leert als je ouder wordt: je kunt beter rustig blijven."

Heitinga vindt zijn rol niet vergelijkbaar met die van André Ooijer, die in 2010 als routinier naar Ajax kwam. "Ik ben 31, hè. André was toen wel wat ouder. Ik ben nog zeker niet klaar. Ik ben hongerig. Daarom maak ik ook nog steeds een hoop extra uren buiten de reguliere trainingen om. Ik volg een individueel programma met een personal trainer. Als ik een dag vrij ben, rijd ik naar historische grond van Ajax, het Olympisch Stadion, en maak extra uurtjes.'"

Spijt van zijn terugkeer naar Nederland, heeft Heitinga ondanks de weinige speeltijd niet. "Na die jaren in Spanje, Engeland en Duitsland is het fijn om weer dicht bij je familie te zijn. Als voetballer in het buitenland is dat allemaal niet vanzelfsprekend. Dan heb je trainingskamp na trainingskamp. Maar ik ben terug gekomen om te spelen. Ik zal nooit opgeven."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Demosthenes » wo okt 21, 2015 8:31 am

Het past bij Ajax om vast te houden aan jonge spelers, Zo zijn die spelers zo groot geworden. Het probleem is dat als onze verdedigers bijna foutloos spelen in de eredivisie, ze vertrekken. De opleiding wordt in het buitenland voltooid, niet bij Ajax. Dat is de laatste jaren niet veranderd.

Heitinga moet er staan, als iemand geblesseerd is, lastig als je nooit speelt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: John Heitinga

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2015 10:10 am

Skampie schreef:Ik zeg maar niks...
Arme jongen...

Ajax speelt donderdag in een Turkse heksenketel tegen Fenerbahçe. Toch doet trainer Frank de Boer waarschijnlijk opnieuw geen beroep op de ervaring van John Heitinga.
Ja wat denk jij dan? Moet de trainer Heitinga er opeens in zetten bij Fenerbahce uit? Dat kost je gegarandeerd 2 of zelfs 3 punten... :blush.gif:
Skampie schreef:Ik ben nog zeker niet klaar. Ik ben hongerig. Daarom maak ik ook nog steeds een hoop extra uren buiten de reguliere trainingen om. Ik volg een individueel programma met een personal trainer. Als ik een dag vrij ben, rijd ik naar historische grond van Ajax, het Olympisch Stadion, en maak extra uurtjes.'"
Grappig, ik train zelf ook in 't Olympisch Stadion met Phanos. Ben hem nog niet tegengekomen.

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Skampie » wo okt 21, 2015 10:33 am

Cruijff schreef:
Skampie schreef:Ik zeg maar niks...
Arme jongen...

Ajax speelt donderdag in een Turkse heksenketel tegen Fenerbahçe. Toch doet trainer Frank de Boer waarschijnlijk opnieuw geen beroep op de ervaring van John Heitinga.
Ja wat denk jij dan? Moet de trainer Heitinga er opeens in zetten bij Fenerbahce uit? Dat kost je gegarandeerd 2 of zelfs 3 punten... :blush.gif:
Skampie schreef:Ik ben nog zeker niet klaar. Ik ben hongerig. Daarom maak ik ook nog steeds een hoop extra uren buiten de reguliere trainingen om. Ik volg een individueel programma met een personal trainer. Als ik een dag vrij ben, rijd ik naar historische grond van Ajax, het Olympisch Stadion, en maak extra uurtjes.'"
Grappig, ik train zelf ook in 't Olympisch Stadion met Phanos. Ben hem nog niet tegengekomen.
Ik denk helemaal niks... Ik quote alleen maar, maar dat ging jiet goed zie ik.

Ik denk dat Heit pure geldverspilling is. Een andere rol dan de Ooijer rol omdat Heit jonger is en wel wil spelen.
r
Dat betekent dus al helemaal dat het een verkeerde aankoop is geweest...
Van mij hoef je hem niet op te stellen. Misschien eerst jaartje naar Willem II om het eredivisieniveau te leren kennen... Het is hier immers niet vanzelfsprekend.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: John Heitinga

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2015 10:54 am

Haha telkens dat stokpaardje met dat jaartje naar Willem II.

Let maar op, naast de wedstrijd morgenavond tegen Fenerbahce is het ook erg belangrijk om over 7 dagen voor de beker van fey te winnen. Als we een groot deel van het seizoen op 3 fronten meedoen dan ga je nog een hoop selectiespelers nodig hebben......

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Skampie » wo okt 21, 2015 11:04 am

Ja sorry... Kon het jiet laten... Zal er mee ophouden.

Daar is John niet voor gekomen om af en toe op te mogen draven. Hij kwam voor de ervaring te brengen in (dat dacht ik) het elftal en niet als speler met ervaring tijdns de trainingen waarvan het handig is dat je hem op kan stellen af en toe.
Hoe is het eigenlijk met "zijn stappen" die hij maakt?

Ik zou me als 87 voudig international in mijn kruis getast voelen als de trainer zegt dat je "stappen maakt"... Bah

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Iniesta » di okt 27, 2015 4:03 pm


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Marillion » za nov 07, 2015 12:54 pm

De Boer: 'Heitinga heeft meer snelheid verloren dan ik had gedacht'

In het Parool gaat Frank de Boer in op de oorzaak voor het gebrek aan speeltijd voor John Heitinga. "Ik wilde iemand die midden in de groep stond, maar ja, ik had ook gehoopt dat hij meer zou kunnen spelen. Maar hoe wij spelen, met veel ruimte in de rug, dat is lastig voor hem. Hij heeft meer snelheid verloren dat ik had gedacht. Wij hebben nu heel veel snelheid achterin staan, dat is een wapen. We willen snel vooruit verdedigen, en niet achteruit lopen."

Desondanks heeft Heitinga nog wel een rol in de groep om jongere spelers te corrigeren. Veelal wordt gezegd dat spelers niet aannemen van spelers die het zelf op het veld niet laten zien. "Het ligt er ook aan hoe iemand het brengt. Je weet zelf wel dat je dat op de juiste manier kunt doen, zeker als de trainer zo'n corrigerende speler steunt."

Bron: AN
Volgende keer misschien toch vooraf even zelf beoordelen wat iemand nog kan?
Nil volentibus arduum

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Skampie » za nov 07, 2015 2:47 pm

Dit is gewoon een brevet van onvermogen...
Hij zegt eigenlijk dat het weer eens een miskoop is... Net als Sanogo een prutser is.

Nu maar hopen dat ze hier van leren, maar het schaamrood moet ze toch echt op de kaken staan?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: John Heitinga

Bericht door wimpey » za nov 07, 2015 6:09 pm

Skampie schreef: Nu maar hopen dat ze hier van leren
Van Hoorn, Duarte, Viergever hebben ze blijkbaar niet geleerd. Waarom van Heitinga, Sanogo dan wel?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Yopi » za nov 07, 2015 6:21 pm

Het is hopeloos. Iedereen op AT had Overmars kunnen vertellen dat Heitinga over the hill was. :confused.gif:

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Skampie » za nov 07, 2015 6:56 pm

Overmars kwam toen niet verder dan wat namen van oud ajacieden...
Zal in de winterstop niet anders zijn...

Zal eerst wel een poging om Ibrahimovic te kopen worden en dan aankomen met Zivcovic terughalen ofzo...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Iniesta » ma feb 01, 2016 11:34 pm

Heitinga schijnt te stoppen.
Als dat klopt is dit toch wel het totale failliet van het aankoopbeleid deze zomer

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: John Heitinga

Bericht door zeux » ma feb 01, 2016 11:35 pm

Iniesta schreef:Heitinga schijnt te stoppen.
Als dat klopt is dit toch wel het totale failliet van het aankoopbeleid deze zomer
Maar wel tof dat hij een half jaar salaris uit het raam kiepert? Of zou er een deal zijn?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Iniesta » ma feb 01, 2016 11:45 pm

Wellicht houdt ie z'n functie als belangrijke man in de kleedkamer...

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: John Heitinga

Bericht door beelzebub » di feb 02, 2016 12:06 am

Hij stopt per direct en wordt trainer. Er is wat vrijgekomen bij de jeugd eerder vandaag. :ajaxsmiley.gif:
http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel ... riere-.htm
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie