Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 12:26 pm

Beter om Magallan te verhuren, aan TOP Oss of zo...

Over de transfersom van De Ligt maak ik me niet druk. Overmars kan aardig onderhandelen. Een deal waarbij de prijs lager is en een speler nog een jaar blijft is voor Ajax gunstig, want dan weet het tenminste wat het krijgt. De hoofdprijs betalen voor een speler van wie je niet weet of hij bij Ajax past is veel riskanter.

In dat licht gezien erger ik me meer aan aankopen als Kristensen, Magallan en Orenjuela dan aan een eventuele lagere transfersom voor De Ligt. De Ligt heeft tenminste iets bijgedragen.

Daarbij, uiteindelijk bepaalt de speler waar hij speelt. Als die jongen niet naar MU wil of naar PSG (wat ik me levendig kan voorstellen), dan houdt het op. Welke club hij dan wel moet kiezen, daar verschillen de meningen over, zelfs op dit forum, dus laat hem zijn eigen voorkeur hebben... Ik hoop tenminste dat het zijn eigen voorkeur is en niet die van Raiola. Hoe dan ook, Juventus is een mooie club, en misschien speelt Matthijs liever met Ronaldo dan met Messi, in tegenstelling tot de meeste andere Nederlandse voetballers.

Raiola is natuurlijk bloedirritant, dat dan weer wel.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jul 12, 2019 12:41 pm

Marillion schreef:
wimpey schreef: Ik zie advocaat Magallan eerder op de Zuidas eindigen dan bij een andere club dan Ajax. :excited.gif:
Hij schijnt vooral vanwege zijn juridische kennis te zijn gehaald. De Ligt kon dan misschien aardig verdedigen en maakte ook weleens een doelpunt bij een standaard situatie. Zijn prestaties bij juridische zaken bleven vér onder de maat. Hij wist werkelijk niets over arbeidsrecht en op het gebied van de AVG wetgeving heeft hij ook de nodige steken laten vallen. Dat heeft Ajax veel geld gekost en het gerucht gaat dat ze 'm daarom graag naar Turijn zien vertrekken. :smile-ajax.gif:
Komende week zal ik in het belang van Ajax en AT die Magallan uitnodigen voor een bakkie en kijken of ie bij mij wil komen werken.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door elliquido » vr jul 12, 2019 12:46 pm

Als de ligt verkocht wordt hebben we cl inkomsten 70 mio, frenkie 75 mio en de ligt ook 75 mio. ( schatting). Die 200 mio + is enorm natuurlijk. Zyjech gaat ook nog wel denk ik. Ga je richting 250 mio. Ik zou dus de ligt niet wegdoen. 19 jaar, kan nog 2 jaar wachten.

Met

Mazz de ligt blind nico heb je een prima achterhoede.

rouleren op het middenveld met vd beek/marin/schone/tadic/gravenberg/ekkelkamp

Voorin neres, dolberg , promes,

Lijkt me een prima team
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mano » vr jul 12, 2019 2:13 pm

Ja De Ligt zou prima functioneren met de pest in zijn lijf.

Hij wil weg, dan houd je hem moeilijk tegen.
cashen is het meeste dat je kan doen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 2:35 pm

Mano schreef:Ja De Ligt zou prima functioneren met de pest in zijn lijf.

Hij wil weg, dan houd je hem moeilijk tegen.
cashen is het meeste dat je kan doen
Yep.

De Ligt blijft niet, dat is een gepasseerd station.

Vergeet niet dat hij vorig seizoen al weg wilde.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 12, 2019 3:15 pm

Gaat niet meer mee op trainingskamp en volgens Telesport zijn ze er ook uit met Juve. Papierwerk in orde maken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 3:19 pm


Gebruikersavatar
999
Berichten: 58891
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » vr jul 12, 2019 3:20 pm

Yopii schreef:
Mano schreef:Ja De Ligt zou prima functioneren met de pest in zijn lijf.

Hij wil weg, dan houd je hem moeilijk tegen.
cashen is het meeste dat je kan doen
Yep.

De Ligt blijft niet, dat is een gepasseerd station.

Vergeet niet dat hij vorig seizoen al weg wilde.
Ja een echte AJACIED ... :smallgrin.gif:

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Alexander » vr jul 12, 2019 3:27 pm

En weg... 70 miljoen maar, dat valt me vies tegen.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 3:31 pm

Ach, het is mijn geld niet.

Gelukkig is is deze transfer afgerond, ik had er mijn buik van vol. :excited.gif:

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door wimpey » vr jul 12, 2019 3:37 pm

70 is echt te weinig.

Henandez voor 80 naar Bayern met een kapotte knie he.

Heeft Ajax een terugkoopoptie? :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 3:44 pm

Dat was de deal, hij kost minder omdat hij een jaar extra is gebleven.

Natuurlijk heeft Raiola Ajax gechanteerd, daar doe je heel weinig aan. De speler wil per se weg en dan nog per se naar één club, tja...

So far for clubliefde. De Ligt wilde vorig jaar al weg, zonder ook maar iets met Ajax gewonnen te hebben. Dan weet je genoeg. Binnenkort lebbert hij een ander logo af.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Alexander » vr jul 12, 2019 3:49 pm

Toch wel heel snel, en ook niet voor een exceptioneel bedrag. Jammer dat een 19-jarige jongen zo achterlijk snel weg wilt. Geeft toch wel een wrange nasmaak voor mij. Geweldige speler en ook een persoonlijkheid, maar dit valt me uiteindelijk allemaal inclusief naar transferspel wel tegen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door WP_Legend » vr jul 12, 2019 3:50 pm

Mooi bedrag toch?

misschien dat er ook nog een verkoop percentage bedongen is... zelfs is dat niet het geval, hij was toch niet langer gebleven of het nou 75M of 70M is dat maakt niet veel uit. Op naar de volgende speler, Alvarez bijvoorbeeld!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Jöhnk » vr jul 12, 2019 3:51 pm

Yopii schreef:Dat was de deal, hij kost minder omdat hij een jaar extra is gebleven.
Zelfs binnen deze ‘deal’ vind ik het bizar weinig. Ajax had ook opeens haast, las ik in het AD van vandaag. De omgekeerde wereld: je moet Juventus haast laten hebben.

Ajax is genaaid, net als destijds met Zlatan. Één van de meest gewilde spelers van het moment weg voor een ‘vriendenprijs’.

Ik wens De Ligt veel succes bij de favoriete club van zijn zaakwaarnemer.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 3:56 pm

Misschien wilde Ten Hag hem niet meer in de groep hebben? :confused.gif:

Je moet toch door.

Het is wel een sloot geld voor een speler uit de Nederlandse competitie.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Alexander » vr jul 12, 2019 4:00 pm

Ajax zal in paniek zijn geraakt. Z'n zaakwaarnemer is gaan vertragen, terwijl Ajax de voorrondes Champions League eraan ziet komen + de interesse voor de gewenste vervanger op gang is gekomen. 70 miljoen voor de beste verdediger van de wereld is een fooitje. En om eerlijk te zijn, ik ben bang dat het nog minder dan die 70 zal zijn.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door De Dominee » vr jul 12, 2019 4:01 pm

Teleurstellend. Zowel het bedrag als de werkwijze van De Ligt. Jammer.

Nu snel door.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58891
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » vr jul 12, 2019 4:01 pm

Kun je zien, net zoals Yopi al zeg, kan ie mooi een ander shirt aflebberen .Eigenlijk niks nieuws onder de zo'n.70 miljoen daar kun je van alles van vinden maar toch veel geld voor een 19 ( bijna 20 ) jarige speler uit NLD. Nou eens kijken hoe vlug ie daar weer weg wil ...

Spelers bouwen mij krediet op, niet alleen door hun spel maar ook gedrag.Nou dat krediet is als sneeuw voor de zon verdwenen ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Jöhnk » vr jul 12, 2019 4:05 pm

Ik kan maar twee redenen bedenken waarom spelers uit de eredivisie minder zouden moeten kosten.

1. De speler in kwestie is onbewezen op topniveau.
2. De verkopende club is weinig kapitaalkrachtig en daarom sneller tevreden met de geboden transfersom.

Beide argumenten gaan nu niet op. Sterker nog: Frenkie was ttv zijn transfer relatief onbewezen op topniveau, en Ajax was toen ruim honderd miljoen armer dan nu. In dat licht zou De Ligt meer hebben moeten kosten dan De Jong. Trouwens ook aangezien het feit dat de markt weer een stukje verder op hol is geslagen.

Was met Frenkie niet een vergelijkbare afspraak gemaakt?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door bryan » vr jul 12, 2019 4:07 pm

70 miljoen. Vergeet niet dat 11 miljoen naar de Raiola zal gaan.

Misschien dat we een eigen Raiola in dienst moeten nemen voor de onderhandelingen, i.p.v. wat ex-voetballers die denken ze kunnen pokeren.

Griezmann, 28 jaar, zojuist voor 120 miljoen naar Barca gegaan.

Harry Maguire, waardeloze verdediger, schijnt 75 miljoen pond te gaan kosten.

De Ligt, een echte Ajacied he.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 4:08 pm

Dat kun je toch niet vergelijken? Griezmann is een gevestigde topspeler, wereldkampioen. Heeft zich jarenlang bewezen in een topcompetitie. Is een aanvaller ook.

Engelse spelers zijn sowieso twee keer zo duur als spelers van dezelfde kwaliteit die níet uit Engeland komen. Appels, peren. Overigens heeft nog geen club het enorme bedrag dat genoemd wordt voor Maguire op tafel gelegd. Als dat wel gebeurt, dan zal het City wel zijn, dat dus blijkbaar niet geïnteresseerd is in De Ligt (vanwege Raiola?)

Misschien wordt De Ligt internationaal wat lager ingeschat dan hier in Nederland. Juventus was bereid hem een topsalaris te betalen; andere clubs deinsden daarvoor terug. Uiteindelijk valt het toch tegen dat hij 'maar' naar Juventus gaat. Ook dát is een indicatie van zijn marktwaarde.


De Ligt is een zeer groot talent, maar hij moet zich nog wel bewijzen in een topcompetitie.
Laatst gewijzigd door Yopii op vr jul 12, 2019 4:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58891
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » vr jul 12, 2019 4:12 pm

Mike Verweij via Twitter meld dat AJAX een vast bedrag van 70 Miljoen zal ontvangen.Zou Juventus Ra(t)iola betalen ?..

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door wimpey » vr jul 12, 2019 4:16 pm

Yopii schreef:
De Ligt is een zeer groot talent, maar hij moet zich nog wel bewijzen in een topcompetitie.
Heeft bij Oranje (Portugal, Sane) wat steken laten vallen. Bij Bayern schatten ze Sule hoger in. Wat ik raar vind, maar dat terzijde.

Reden voor maar 70 is die 45-50 van 2018. De Ligt had een enorme bijdrage aan een voor Ajax onvergetelijk en uiterst lucratief seizoen. Je hoeft ‘m niet af te schrijven, maar wrang is dat Ajax via andere clubs flink meer had kunnen vangen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Jöhnk » vr jul 12, 2019 4:17 pm

Yopii schreef:Misschien wordt De Ligt internationaal wat lager ingeschat dan hier in Nederland. Juventus was bereid hem een topsalaris te betalen; andere clubs deinsden daarvoor terug. Uiteindelijk valt het toch tegen dat hij 'maar' naar Juventus gaat. Ook dát is een indicatie van zijn marktwaarde.
Dat gevoel heb ik toch totaal niet in dit geval. Elke club in de wereld wilde hem hebben, is mijn inschatting. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat hij met een andere zaakwaarnemer bij een andere club terecht was gekomen, voor misschien wel een beter salaris.

Plaats reactie