Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door De Dominee » wo jun 12, 2019 12:38 pm

Meest gunstige scenario is uiteraard dat hij blijft, Cruijff. Maar van dat scenario ga ik helaas niet uit. Vanuit dat nulpunt mijn vorige post geschreven.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door LucaS » wo jun 12, 2019 12:49 pm

Als hij vertrekt naar degene die Ajax het meest betaalt hoop ik. En vaak internationale transfers maken voor dit soort bedragen svp.

Maar je bent een eikel als je nu al gaat. Hup verlengen en nog 3 jaar blijven
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door WP_Legend » wo jun 12, 2019 12:52 pm

Tuurlijk, dat hij weggaat is zeker, als je dat niet gelooft, dan geloof je waarschijnlijk ook nog in de paashaas!


Dus aangenomen dat hij weggaat, dan liever naar een club die 80M betaalt dan een club die maar 60M wil betalen! Het boeit mij verder dan ook niet of hij een success zal worden of niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Cruijff » wo jun 12, 2019 1:20 pm

De Dominee schreef:Meest gunstige scenario is uiteraard dat hij blijft, Cruijff. Maar van dat scenario ga ik helaas niet uit. Vanuit dat nulpunt mijn vorige post geschreven.
Misschien net iets te kort door de bocht.
Maarre: bekijk jij een vrij groot deel van je leven eigenlijk niet vanuit een nulpunt?
En waarom doe je dat?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door InnerHarbour » wo jun 12, 2019 1:23 pm

De Dominee schreef:Gaat hij over 2 jaar alsnog naar Barcelona of Engeland, joh. Hoop voor hem alleen dat PSG niet leegloopt (Cavani, Mbappe, Neymar, Rabiot). En of PSG nu echt een stap omhoog is van Ajax / Eredivisie...tja. Vraag het me af. Hij gaat er wel 10x zoveel verdienen. Ook niet onbelangrijk voor hem, lijkt me.
Even serieus hè, Ajax wist zich niet eens te kwalificeren voor de EC het seizoen voor het afgelopen. PSG speelt elk jaar CL en de Franse competitie t.o.v. de MMC? Nederlandse clubs halen de EC niet eens jaar in jaar uit al niet of vliegen er net een bloedgang weer uit. Met andere woorden, natuurlijk is PSG een stap omhoog.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Cruijff » wo jun 12, 2019 1:28 pm

Clubs uit wat jij de MMC noemt hebben veel maar dan ook echt VEEEEEEEEEEL meer Europacups gewonnen dan de Franse clubs, IH.
En nee, dat is geen vergane glorie.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Lionel » wo jun 12, 2019 1:35 pm

InnerHarbour schreef:
De Dominee schreef:Gaat hij over 2 jaar alsnog naar Barcelona of Engeland, joh. Hoop voor hem alleen dat PSG niet leegloopt (Cavani, Mbappe, Neymar, Rabiot). En of PSG nu echt een stap omhoog is van Ajax / Eredivisie...tja. Vraag het me af. Hij gaat er wel 10x zoveel verdienen. Ook niet onbelangrijk voor hem, lijkt me.
Even serieus hè, Ajax wist zich niet eens te kwalificeren voor de EC het seizoen voor het afgelopen. PSG speelt elk jaar CL en de Franse competitie t.o.v. de MMC? Nederlandse clubs halen de EC niet eens jaar in jaar uit al niet of vliegen er net een bloedgang weer uit. Met andere woorden, natuurlijk is PSG een stap omhoog.
Eens. PSG en Frankrijk is zeker weten een stap vooruit. Nu zal ik wel weer een PM van een boze Cruijff krijgen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Cruijff » wo jun 12, 2019 1:48 pm

Lionel schreef: Eens. PSG en Frankrijk is zeker weten een stap vooruit.

Leg mij eens uit: wat is sportief de vooruitgang van bij PSG spelen?

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Lionel » wo jun 12, 2019 2:32 pm

Betere medespelers, betere tegenstanders.

Op de training tegenover Mbappe of tegenover Dolberg :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mano » wo jun 12, 2019 2:33 pm

PSG is een prima vervolg stap.

Ik ben het met WP eens, maakt mij geen donder uit waar hij heen gaat, als ze maar dik betalen.
Ik ben geïnteresseerd in Ajax en niet in de carrière van MdL.

Maar gezien vanuit MdL is PSG een mooie tussenstap. En Ja, PSG is een stap vooruit t.o.v. Ajax.
Al denk ik dat Mino PSG wéér gebruikt om Barca onder druk te zetten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mano » wo jun 12, 2019 2:34 pm

Lionel schreef:Betere medespelers, betere tegenstanders.

Op de training tegenover Mbappe of tegenover Dolberg :smallgrin.gif:
meer salaris, geen voorronde CL en een team dat mee kan komen in de CL.
Ajax 1x in 24 jaar
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Cruijff » wo jun 12, 2019 2:43 pm

Nee want PSG heeft de laatste jaren keer op keer in finales en halve finales van Europacups gestaan? :excited.gif:

Ploeg is geen team. Heeft geen samenhang. Een aantal heel sneue zwakke plekken.
Geen voorronde CL --> geen uitdagingen dus. De landstitel hebben ze elk seizoen op voorhand al, dus wat valt er nog te winnen (op papier de CL, maar daar heb je met 11 B.V.'tjes dus echt maar 0,1% kans op. Een veel lagere winstkans dan Ajax dus)
Laatst gewijzigd door Cruijff op wo jun 12, 2019 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door InnerHarbour » wo jun 12, 2019 2:43 pm

Lionel schreef:
InnerHarbour schreef:
De Dominee schreef:Gaat hij over 2 jaar alsnog naar Barcelona of Engeland, joh. Hoop voor hem alleen dat PSG niet leegloopt (Cavani, Mbappe, Neymar, Rabiot). En of PSG nu echt een stap omhoog is van Ajax / Eredivisie...tja. Vraag het me af. Hij gaat er wel 10x zoveel verdienen. Ook niet onbelangrijk voor hem, lijkt me.
Even serieus hè, Ajax wist zich niet eens te kwalificeren voor de EC het seizoen voor het afgelopen. PSG speelt elk jaar CL en de Franse competitie t.o.v. de MMC? Nederlandse clubs halen de EC niet eens jaar in jaar uit al niet of vliegen er net een bloedgang weer uit. Met andere woorden, natuurlijk is PSG een stap omhoog.
Eens. PSG en Frankrijk is zeker weten een stap vooruit. Nu zal ik wel weer een PM van een boze Cruijff krijgen.
:smallgrin.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Lionel » wo jun 12, 2019 2:57 pm

Cruijff schreef:Nee want PSG heeft de laatste jaren keer op keer in finales en halve finales van Europacups gestaan? :excited.gif:

Ploeg is geen team. Heeft geen samenhang. Een aantal heel sneue zwakke plekken.
Geen voorronde CL --> geen uitdagingen dus. De landstitel hebben ze elk seizoen op voorhand al, dus wat valt er nog te winnen (op papier de CL, maar daar heb je met 11 B.V.'tjes dus echt maar 0,1% kans op. Een veel lagere winstkans dan Ajax dus)
Ik zeg ook niet dat hij voor PSG moet kiezen. Maar doen alsof die ploeg niet beter is dan Ajax is onzin.

Monaco werd twee jaar geleden kampioen dacht ik. Marseille heeft ook geen verkeerde ploeg. Zelfde voor Lyon. Daarnaast is de competitie echt wel beter dan de Nederlandse competitie.

Een PSG met Neymar had United ook gewoon aan gort gespeeld in de thuiswedstrijd.

Ik was lekker naar Spanje gegaan als ik Mathijs was geweest.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Cruijff » wo jun 12, 2019 3:03 pm

Je schrijft Matthijs zijn naam nog steeds verkeerd :blush.gif: #spellingnazi

Ik beweer niet dat Ajax een (veel) sterkere ploeg dan PSG is, ik beweer dat de uitdaging bij PSG kleiner is dan op talloze andere plaatsen.
Wat heb je er aan om in een competitie te spelen waar al 99,9999998% zeker is wie er landskampioen wordt? :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Lionel » wo jun 12, 2019 3:09 pm

Dat is een ander verhaal, maar ik snap wel dat hij Ajax wilt verlaten voor PSG.

Ik snap niet waarom hij liever naar PSG gaat i.p.v. Barca, Bayern, Liverpool, City... ervan uitgaande dat zij hem willen hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » wo jun 12, 2019 4:30 pm

Voor de centjes ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door brigade zuid » wo jun 12, 2019 4:39 pm

PSG zal waarschijnlijk meer aan Ajax betalen dan Barca dus ik juich dit van harte toe! Al gaat ie naar China, zolang ze maar de hoofdprijs betalen!

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 12, 2019 5:13 pm

Natuurlijk gaat het in de eerste plaats om Ajax, maar we hebben er allemaal belang bij dat ie slaagt. Als ie ergens op de bank terechtkomt krijg je weer zeikende verhalen dat Ajax talenten het toch iets te moeilijk hebben met "de volgende stap" en wordt ie eerder bij het rijtje Kluivert geplaatst, dan dat ie weer "het zoveelste bewijs is van de ongekende talentenfabriek van Ajax". Dat is wel van invloed op je imago en aantrekkingskracht.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Cruijff » wo jun 12, 2019 5:43 pm

Ik denk dat Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum goede voorbeelden zijn van hoe groter de stappen zijn die je maakt wanneer je iets langer in de eigen competitie wilt blijven, als je ze vergelijkt met Kluivert, Karsdorp, Kishna, Bouy en talloze anderen.

Langer in de Eredivisie blijven loont dus.

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » wo jun 12, 2019 5:56 pm

999 schreef:Voor de centjes ..
Inderdaad, gewoon een keuze voor het vetste contract.

PSG is elk jaar in maart al zo goed als kampioen. Spannend, hoor. :smallgrin.gif:

Als ik hem was, eiste ik een vastgelegde afkoopsom in mijn contract. Anders komt hij daar niet weg.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door mattie » wo jun 12, 2019 6:20 pm

999 schreef:Voor de centjes ..

Pff alsof geld op 19 jaar het meest belangrijk is.. NOT... :confused.gif:
Komt alleen door die KUT zaakwaarnemer van hem... Alsof zijn salaris bij o.a Bayern/Juve/ Barca zoveel minder zou zijn..

PSG is en blijft een gekochte ploeg die nationaal niks te winnen meer heeft en geen enkele uitdaging heeft.. CL halve/ kwart finales valt ook op 1 hand te tellen...

Wellicht iets minder luisteren naar die zaakwaarnemer van hem
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Cruijff » wo jun 12, 2019 6:24 pm

mattie schreef:
999 schreef:Voor de centjes ..

Pff alsof geld op 19 jaar het meest belangrijk is.. NOT... :confused.gif:
Komt alleen door die KUT zaakwaarnemer van hem...

Wellicht iets minder luisteren naar die zaakwaarnemer van hem

Raiola is bij lange na niet de enige 'begeleider' in 'Team de Ligt'.
Bovendien heeft deze gozer echt al 7 of 8 keer gezegd dat hij helemaal geen droomclub in het buitenland heeft. Zijn droomclub was altijd Ajax. Hoe vaak moet Matthijs dit nog herhalen om jullie te overtuigen?

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door wimpey » wo jun 12, 2019 8:36 pm

Lionel schreef: Ik snap niet waarom hij liever naar PSG gaat i.p.v. Barca, Bayern, Liverpool, City... ervan uitgaande dat zij hem willen hebben.
Baffa gaat 130 M voor Griez aftikken.

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door LucaS » wo jun 12, 2019 10:05 pm

Waar blijkt uit dat PSG beter is dan Ajax? PSG heeft 1x (!) in haar geschiedenis in de halve finale CL gestaan, zo'n beetje in het jaar dat wij hem wonnen
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie