Mitchell Dijks

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 26, 2017 5:33 pm

Yopii schreef:We zullen het zien, Marillion.

Lijkt me niet eerlijk tegenover Dijks om hem een kans te geven maar geen echte. Tenslotte nemen door deze actie van Ajax zijn kansen op een transfer af.

Wat Marillion zegt - als alles duidelijk gecommuniceerd is en hij kiest er zelf voor, is er niks oneerlijks aan.

Maar nogmaals, Keizer z'n woorden waren best duidelijk, vond ik. En die zeiden dat hij tot aan zijn transfer mee mag blijven trainen. Een speler met wie je het seizoen in wilt gaan laat je niet 'tot aan zijn transfer' mee trainen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Iniesta » wo jul 26, 2017 6:52 pm

Is het omgekeerde ook niet een beetje vreemd? Geen backup voor linksback positie hebben terwijl Dijks rondjes op de parkeerplaats moet lopen?
Mag hopen dat er versterking komt op die plek om verder te komen, maar het is ook weer niet dat ik in paniek raak als hij vanavond moet invallen

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 26, 2017 7:04 pm

Iniesta schreef:Is het omgekeerde ook niet een beetje vreemd? Geen backup voor linksback positie hebben terwijl Dijks rondjes op de parkeerplaats moet lopen?
Mag hopen dat er versterking komt op die plek om verder te komen, maar het is ook weer niet dat ik in paniek raak als hij vanavond moet invallen
Als Sinkgraven niet geblesseerd was geweest, was dit niet gebeurd. Dijks zal niet gaan spelen, of Viergever/De Ligt moet geblesseerd raken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mitchell Dijks

Bericht door WP_Legend » zo aug 13, 2017 8:43 am

In de samenvatting van gister was hij erg aanwezig... Hoe speelde hij?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 13, 2017 9:41 am

WP_Legend schreef:In de samenvatting van gister was hij erg aanwezig... Hoe speelde hij?
Behoudens de eerste goal (dekte niet kort genoeg, waardoor de voorzet gegeven kon worden), speelde Dijks prima. Maar dat zal wel weer vloeken in de kerk zijn. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Mitchell Dijks

Bericht door T82 » zo aug 13, 2017 11:16 am

Dijks was na Vd Beek de minst slechte vond ik. Betekent niet dat dat niveau voldoende is.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Lionel » zo aug 13, 2017 1:10 pm

Hij gaf wel een hoop domme ballen maar hij voegt ook zeker wat toe.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Cruijff » zo aug 20, 2017 8:27 pm

Stel je eens voor dat we op de plaats van Dijks iemand zouden hebben staan die goed kan voetballen. :confused.gif: :confused.gif:

Commentator Leo Driessen gebruikte na een lading mislukte voorzetten van Dijks de volgende woorden. 'Dijks heeft X voorzetten gegeven, X daarvan waren onvoldoende.'

"Belabberd" "bagger" "verschrikkelijk slecht" "ontzettend klote" zouden geen ongepaste krachttermen zijn geweest.
één keer geeft niet Dijks maar Ziyech voor en Huntelaar kan er meteen met het hoofd tegenaan lopen voor de 1-0.

Maar dat de eerste keer dat Ziyech een corner neemt de grensrechter de bal af vlagt omdat zijn vanaf links getrapte hoekschop onderweg over de achterlijn was, was ook niet bepaald lekker. Zachts gezegd "een verbeterpuntje".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 20, 2017 8:42 pm

Die hebben we, maar te vaak geblesseerd: Sinkgraven
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Cruijff » zo aug 20, 2017 8:50 pm

Ajaciedjuh schreef:Die hebben we, maar te vaak geblesseerd: Sinkgraven
Klopt, maar Sinkgraven heeft nog niet bepaald een constante serie laten zien van goede potten voetbal met overtuigend kopduels winnen, veel rendement tonen in betrokkenheid bij aanvallen, stabiel verdedigen of van überhaupt langer dan een aantal maanden simpelweg fit zijn.

Wanneer je Sanchez nog had gehad dan zou de verdediging telkens véél resoluter ingrijpen, zelfs als Dijks dan noodgedwongen een keertje basis moet zou dat al veel minder kwaad doen.


Maar nu is het verschil tussen wat voor onnodige en voor het publiek frustrerende opeenstapeling van fouten er telkens aan de linkerkant voorvallen en hoeveel beter het met 1 of 2 doelgerichte versterkingen in je ploeg meteen zou moeten kunnen echt wel pijnlijk om te zien hoor.
En enorm van invloed op de resultaten.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Javiskamp » zo aug 20, 2017 8:58 pm

Wat verwachten jullie van Dijks?.. dat hij zegt: " sorry trainer... ik ben niet goed genoeg vooor Ajax.. ik speel niet... in jullie belang"☹️

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Cruijff » zo aug 20, 2017 9:02 pm

Javiskamp schreef:Wat verwachten jullie van Dijks?.. dat hij zegt: " sorry trainer... ik ben niet goed genoeg vooor Ajax.. ik speel niet... in jullie belang"☹️
Nope.
Uiteraard heeft vrijwel geen voetballer een helder genoeg zelfbeeld om openlijk zo'n conclusie de wereld in te brengen.

Maar idealiter zou iemand als Dijks bij Ajax maximaal 4e of 5e keus mogen zijn en zou 'Overmars de verkoopman' tegen een vrij redelijke transfersom definitief afscheid van hem nemen.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Javiskamp » zo aug 20, 2017 9:05 pm

Dank u...

Laat mensen er dan mee ophouden Dijks verder zelf uit te fluiten... hij kan er niks aan doen...

Trieste lui die hem dat kwalijk nemen.. en dus uitfluiten.. bah bah

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Cruijff » zo aug 20, 2017 9:33 pm

Javiskamp schreef:Laat mensen er dan mee ophouden Dijks verder zelf uit te fluiten... hij kan er niks aan doen...

Trieste lui die hem dat kwalijk nemen.. en dus uitfluiten.. bah bah
Een emotioneel toontje sla je aan voor iemand die stelt 'dat het voetbal gebeuren eigenlijk niet zo heel belangrijk voor hem is'
Je klinkt nu als een seizoenkaarthouder die zich ergert aan de rest van het vak, maar je bent ten eerste geen fan van een andere club dan een NEC, laat staan een Arena bezoeker die inmiddels een piep in zijn oren heeft van gefluit richting Mitchell Dijks.

Ik heb hem donderdagavond helemaal niet uitgefloten (vingers in m'n mond stoppen en op fluiten, nooit in uitgeblonken) en vanmiddag was ik zelf aan het sporten.
Maar in alle redelijkheid mag toch wel gesteld worden dat met 100 zoveel miljoen achter de hand én een opleiding die ook weer niet volledig stil zit er veel beter voorhanden dient te zijn dan deze parodie op een linksback?

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Javiskamp » zo aug 20, 2017 9:42 pm

Waar gaf ik je geen gelijk in je vorige post?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Cruijff » zo aug 20, 2017 9:46 pm

't gaat er niet om dat je me perse gelijk geeft.
Vind het soms alleen frappant hoe mensen af en toe heel stevig in de bres kunnen springen voor iets of iemand en tegelijkertijd ook vaak uitspreken: 'ach, het wanbeleid van Ajax/NEC/De Prestatie Innovatie Manager staat allemaal zover van me af, kan er geen seconde van wakker liggen.'

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 20, 2017 10:23 pm

Javiskamp schreef:Dank u...

Laat mensen er dan mee ophouden Dijks verder zelf uit te fluiten... hij kan er niks aan doen...

Trieste lui die hem dat kwalijk nemen.. en dus uitfluiten.. bah bah
Ondanks zijn dramatisch mislukte pogingen om de bal eens boven kniehoogte voor te geven, heb ik vandaag nauwelijks gefluit tegen Dijks gehoord.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 20, 2017 10:23 pm

Het kon echt niet wat hij liet zien vandaag. Kon 20 keer ongehinderd voorgeven, waarvan er 1 per ongeluk goed gegeven werd (meteen een doelpunt), de andere 19 voorzetten waren bagger. Niveauloos. Kan gewoon niet voorzetten. Onbestaanbaar.
Ajax!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Mitchell Dijks

Bericht door raymon » ma aug 21, 2017 8:43 am

In de samenvatting zag hij er overigens prima uit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 21, 2017 8:53 am

Raymon schreef:In de samenvatting zag hij er overigens prima uit.
Hij deed - buiten die hopeloze voorzetten - ook gewoon genoeg dingen prima. Is alleen wel het ultieme pispaaltje, en dus wordt er alleen maar het negatieve benadrukt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Sandro » ma aug 21, 2017 9:00 am

Een voorzet mag best weleens mislukken, maar als je zonder enkel plan voorzetten gaat geven dan mis je gewoon echt niveau.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Lionel » ma aug 21, 2017 9:03 am

Mr. Ajax schreef:
Raymon schreef:In de samenvatting zag hij er overigens prima uit.
Hij deed - buiten die hopeloze voorzetten - ook gewoon genoeg dingen prima. Is alleen wel het ultieme pispaaltje, en dus wordt er alleen maar het negatieve benadrukt.
Klopt. Maar sommige voorzetten... Krijg er nog bibbers van. Geef dan geen voorzet en hou de bal in de ploeg.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Alexander » ma aug 21, 2017 9:14 am

Bizar hoeveel voorzetten die jongen gisteren heeft mogen geven, waar geen enkel idee achter zat. Die jongen heeft best kwaliteiten, maar heeft zo een verschrikkelijke voortzetting dat je je mateloos irriteert. Dijks zou op training niets anders moeten doen dan op volle snelheid een voorzet voorgeven. Gewoon 100 voorzetten per training en dat een maand lang.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 21, 2017 9:15 am

Dat hij dingen prima doet bestrijdt denk ik niemand. Feit is dat hij een dermate belabberde traptechniek heeft, dat hij met zijn mislukte voorzetten tal van kansen saboteert en zorgt voor veelvuldig balverlies. Dan maar geen voorzetten geven is natuurlijk geen serieus te nemen oplossing. Een back moet een voorzet kunnen geven, klaar. Dijks is daarom volstrekt ongeschikt voor Ajax.
Ajax!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 21, 2017 9:52 am

De grap is dat ik me van zijn eerste "terugkeer" wel de nodige assists kan herinneren. Maar nu lijkt het wel of hij verkrampt zodra hij in de gelegenheid is om een voorzet te geven. Het leek bij wijze van spreken wel of Groningen hem expres veel ruimte gaf voor een voorzet, "want hij kan er toch niks van". Staat tegenover (let op, hier komt iets positiefs) dat hij zich wel steeds in de positie weet te manoeuvreren om een voorzet te geven. Hij ziet dus wel de ruimte en benut die. Als die gozer in staat is om dan zijn voorzet structureel te verbeteren, heeft ie serieus meerwaarde.

Plaats reactie