Fischer vs Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Plaats reactie

Fischer vs Kishna

Fischer
12
63%
Kishna
7
37%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Fischer vs Kishna

Bericht door WP_Legend » ma mar 16, 2015 12:32 pm

Victor Fischer - 20 Jaar: 67 wedstrijden 19 Goals
Ricardo Kishna - 20 Jaar: 38 wedstrijden 7 Goals

2 Linksbuitens beiden hebben serieuze blessures achter de rug... zeg het maar, welke van de 2 is beter en welke van de 2 zal volgend jaar onze linksbuiten zijn?

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Rutger » ma mar 16, 2015 3:36 pm

Fischer is wat minder een traditionele linksbuiten wat meer bij Kishna past. Wel is Fischer enorm doelgericht en was hij op jonge leeftijd ook al beslissend (o.a. tegen Feyenoord en PSV). Mits hij goed uit zijn blessure goed denk ik dat de voorkeur naar Fischer uitgaat.

Daarnaast denk ik dat Fischer beter zijn verdedigende taken uitvoert dan Kishna (iets wat voor de Boer toch wel belangrijk is), ook zie ik hem iets beter combineren en posities wisselen met een spits. Hierdoor heeft de Boer straks keuzes tussen twee types linksbuiten. Ik denk dat de invulling per tegenstander wel eens anders kan zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Arthur » ma mar 16, 2015 4:16 pm

Ik denk dat Cerny ook niet heel lang meer nodig heeft om bij het eerste te komen. Tegen die tijd zal Kishna wel weg zijn, dus dan is de keuze tussen Fischer en Cerny.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 16, 2015 11:26 pm

Op het moment zit Kishna dichter bij het niveau wat nodig is in Ajax 1. Nog te wisselvallig, maar dat hoort ook een beetje bij een linksbuiten. Hij is bovendien nog erg jong.

Wat Fischer betreft: zijn oude niveau was niet om over naar huis te schrijven. Veelbelovend, meer ook niet. Na een leuk begin zakte hij ver terug en ik vraag me af wat eigenlijk zijn positie is.

Er zijn 2 onzekerheden: 1) gaat Fischer volledig herstellen van zijn zware blessure. 2) ontwikkelt hij zich tot het niveau van basisspeler. De kans dat hij nog gaat slagen bij Ajax acht ik daarom iets minder dan 50%.

Kishna moet zijn zaakwaarnemer onder controle houden en zijn best blijven doen, dan komt het wel goed met hem. Talent en ambitie genoeg.
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Cruijff » di mar 17, 2015 8:18 am

Tussenstand met, mijn vote er nu bij, is 4-4.

Interesting battle! :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door InnerHarbour » di mar 17, 2015 10:15 am

5-4 :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door WP_Legend » di mar 17, 2015 11:29 am

Fischer lijkt het te winnen... zou het iets met de uitlatingen van Ome Mino te maken hebben, of is Fischer de betere speler?

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Lionel » di mar 17, 2015 11:48 am

Hopelijk allebei op de vleugels en AEG in de spits. Milik kan niet voetballen.

Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe Fischer terugkomt. Voor zijn blessure was het niet veel soeps omdat die jongen te graag wilt. Zal me niks verbazen, ook gezien de beroerde medische afdeling bij Ajax, dat die jongen overbelast raakt. Mentaal en fysiek.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Mano » di mar 17, 2015 1:45 pm

Fisher had een aardige periode daarna kwam er een periode dat hij echt geen pepernoot meer raak schoot.
vervolgens blessure.

als ik terug denk aan zijn eerste periode zeg ik: FIsher
Hij was daarnaast stabieler in zijn functioneren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door beelzebub » di mar 17, 2015 2:55 pm

Maar Fischer was/minder een typische linksbuiten met een actie buitenom en een goede wegdraaiende voorzet.

Hij was wel een goede (buiten)aanvaller die qua speltype meer leek op Laudrup/Gronkjaer/Suarez. Kishna komt meer in de buurt van de klassieke linksbuiten a la Roy/Hoekstra
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Yopi » di mar 17, 2015 3:06 pm

Kishna!

Ik mag zulke jongens wel. Kritisch, eigenwijs, streberig. Creatieve spelers moeten zo zijn, anders worden ze 'vermoord' door trainers die denken dat het om hen draait.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Marillion » di mar 17, 2015 7:15 pm

Dat lijstje is ook op Fischer van toepassing.

Ze komen overeen in de de zin dat ze het vermogen hebben om met een actie iets te forceren. Fischer heeft wat meer gif terwijl Kishna weer een betere voorzet heeft. Ik wil eigenlijk helemaal niet kiezen. Beide spelers kunnen, in goede doen, een meerwaarde voor Ajax zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51824
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door wimpey » di mar 17, 2015 7:23 pm

Ik kies voor Kishna: meer speciaal. Komt Fischer nog terug?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Marillion » di mar 17, 2015 8:10 pm

Als je met een echte buitenspeler wil voetballen past Kishna wellicht wat beter. Hij kan een tegenstander passeren maar heeft ook een uitstekende voorzet in huis waardoor hij niet volledig afhankelijk hoeft te zijn van zijn actie.

Bij Fischer heb ik altijd een beetje het gevoel gehad dat de perfecte positie voor hem niet bestaat bij Ajax. Hij is geen echte buitenspeler maar ook geen spits of halfspeler. Fischer moet je meer vrijheid geven om vanaf de vleugel zijn acties te maken. Daar staat weer tegenover dat hij voor zijn vormcrisis en blessure op jonge leeftijd echt al het verschil kon maken. Het gif wat hij kan brengen mis ik bij Ajax nog wel eens.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Arthur » di mar 17, 2015 11:22 pm

Kishna zorgt voor meer vermaak, maar Fischer heeft beduidend meer rendement. Daarnaast denk ik dat Ajax beter met een halve middenvelder op 1 van de buitenposities kan spelen, dus daarom kies ik toch voor Fischer. (El Ghazi staat vanwege zijn rendement ook hoger in de pikorde dan Kishna, dus ook die keuze zal hij niet winnen)

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Lionel » vr mar 20, 2015 6:02 am

Kishna komt iedere keer op een iets hoger niveau tekort.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Fischer vs Kishna

Bericht door Cruijff » vr mar 20, 2015 8:27 am

Ik heb Viktor Fischer gemist, gisteravond.

Niemand van de voorhoede had ook maar een greintje van de lading gif die dit ventje in zijn donder heeft. :blush.gif:

Plaats reactie