Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Gezond verstand » di aug 20, 2019 12:39 pm

Alexander schreef:Vraag ik me af. Zou Gravenbergh nou zoveel minder zijn dan Marin?
Compleet andere spelers. Gravenbergh is een controleur, Marin veel meer een Donny
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 21, 2019 5:09 pm

Wat raar dat ie al een paar wedstrijden niet meer bij de selectie zit, maar nog steeds in Amsterdam is..

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 22, 2019 1:06 pm

Zou het met de blessure van Promes te maken hebben, dat Ajax misschien toch Dolberg wil houden?
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kasper Dolberg

Bericht door GangstaRiB » do aug 22, 2019 1:10 pm

Giacomo Puccini schreef:Zou het met de blessure van Promes te maken hebben, dat Ajax misschien toch Dolberg wil houden?
Je ziet nu al dat er vaak teruggegrepen wordt op Huntelaar. Dat is allemaal prima, maar die gozer is 36 en een blessure is zo gebeurt. Wat heb je dan als alternatief? Is Traore al ver genoeg?

Op cruciale plaatsen wordt bij Ajax de spoeling wel dun. Op een aantal andere plaatsen komen we om in de b-garnituur... :excited.gif:

Maar goed, geen idee waarom het stil is rond Dolberg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Jöhnk » do aug 22, 2019 1:12 pm

We hebben toch ook Traore? Heb je drie spitsen. We zijn Chelsea niet he.

Nu nog aan Dolberg vasthouden heeft geen zin. Het zou me dus niks verbazen als ze dat toch doen.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » do aug 22, 2019 1:19 pm

Lees dat hij maandag verhuisd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 22, 2019 1:20 pm

Ik maak me meer zorgen om de fitheid en blessuregevoeligheid van Dolberg dan van Huntelaar. Wat dat betreft kun je doorgaans rekenen op Huntelaar en niet op Dolberg.

Traore zal alleen in noodgevallen spelen. Voor noodgevallen hoef ik geen nieuwe spits, het kaliber wat we zoeken is duur en komt toch niet om derde keus te zijn.
Ajax!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door zeux » do aug 22, 2019 2:16 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik maak me meer zorgen om de fitheid en blessuregevoeligheid van Dolberg dan van Huntelaar. Wat dat betreft kun je doorgaans rekenen op Huntelaar en niet op Dolberg.

Traore zal alleen in noodgevallen spelen. Voor noodgevallen hoef ik geen nieuwe spits, het kaliber wat we zoeken is duur en komt toch niet om derde keus te zijn.
Dolberg is toch bijna weg?

Dan heb je Huntelaar en Traoré, naast Tadic.

Met Tadic loopt het nog niet zo, vind ik. Traoré is ‘groen’, Huntelaar is een mooie go-to-guy in de tweede helft, maar toch niet meer je basis-spits?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » do aug 22, 2019 2:28 pm

Gezond verstand schreef:
Alexander schreef:Vraag ik me af. Zou Gravenbergh nou zoveel minder zijn dan Marin?
Compleet andere spelers. Gravenbergh is een controleur, Marin veel meer een Donny
Haha, die vraag stelde ik net ook in een andere topic.

Misschien een ander type speler, maar of Blind en Marin complementair zijn? Gravenbergh is tenminste creatief.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » do aug 22, 2019 5:47 pm

Yopii schreef: Gravenbergh is tenminste creatief.
Maar ook best lui en flegmatiek. Dat moet eruit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Gaizka1985 » do aug 22, 2019 7:58 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik maak me meer zorgen om de fitheid en blessuregevoeligheid van Dolberg dan van Huntelaar. Wat dat betreft kun je doorgaans rekenen op Huntelaar en niet op Dolberg.

Traore zal alleen in noodgevallen spelen. Voor noodgevallen hoef ik geen nieuwe spits, het kaliber wat we zoeken is duur en komt toch niet om derde keus te zijn.
Eigenlijk moet je die gewoon minuten gaan geven in 'makkelijke wedstrijden', 2e helft thuis tegen pakweg Sparta als je al 3-0 voorstaat.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » vr aug 23, 2019 11:41 am

Precies, lekker minuten laten maken.

Hoe zit dat eigenlijk met Jong Ajax. Mag je in hetzelfde weekend spelen voor Jong Ajax en Ajax?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » vr aug 23, 2019 1:13 pm

"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » vr aug 23, 2019 4:10 pm

Ah, dank! Daar was ik al bang voor.

Op zich niet gek. Maar het maakt dus dat het soms een lastige afweging is. Wil je hem 90 minuten laten spelen dan kan hij het beste bij Jong Ajax zitten. Maar dat betekent dan wel dat hij dat weekend niet kan invallen voor Ajax. Dat is ook iets om rekening mee te houden als het gaat om de breedte van je selectie. Al heb je met Danilo en Brobbey natuurlijk nog twee spitsen rondlopen bij Jong Ajax.

Het is dus ook een verklaring waarom soms iemand als Lang niet bij de selectie zit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » vr aug 23, 2019 4:15 pm

Ja, als je een speler van Jong meeneemt naar een wedstrijd van Ajax dan moet hij eigenlijk ook speelminuten krijgen, anders is het zonde. Spelers van Jong die tegen Ajax aanhikken, maar net te weinig kans op speelminuten hebben, kunnen dan maar beter uitgeleend worden, denk ik.

Maar Traore zou ik niet uitlenen, die zit er best dicht tegenaan volgens mij. Toch?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Khraa » vr aug 23, 2019 4:24 pm

Spelers als Lang en Traore zou ik inderdaad niet uitlenen.Die moet je alleen wel laten spelen zodra het kan.

De Wit vind ik ingewikkelder. Wat moet je daar nu mee?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Jöhnk » za aug 24, 2019 3:08 am

Niks. Geen Ajax-materiaal.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Khraa » za aug 24, 2019 7:43 am

Dan moet je hem wegdoen. Hij zit nu elke week bij de selectie.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 24, 2019 11:37 am

Vermoedelijk omdat ie als grootste kwaliteiten gif en strijd in zich herbergt en we wedstrijden kunnen spelen waarin we dat in de laatste fase nodig hebben..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door peter » di aug 27, 2019 8:17 am

Vrij bijzonder hoe dit nu gaat, trouwens. Sinds 13 augustus zit 'ie volgens mij niet meer bij de selectie. Het is dat Promes nu weer fit geraakt, maar anders zou je hem toch gewoon opnemen in de selectie? Met de absentie van van de Beek en de uitgangspositie 0-0 is het geen overbodige luxe om wat extra stootkracht op de bank te hebben.

Hij is na die tribune bij PAOK echt 'verbannen' zo lijkt het. Een beetje vreemd.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Gaizka1985 » di aug 27, 2019 8:29 am

Peter schreef:Vrij bijzonder hoe dit nu gaat, trouwens. Sinds 13 augustus zit 'ie volgens mij niet meer bij de selectie. Het is dat Promes nu weer fit geraakt, maar anders zou je hem toch gewoon opnemen in de selectie? Met de absentie van van de Beek en de uitgangspositie 0-0 is het geen overbodige luxe om wat extra stootkracht op de bank te hebben.

Hij is na die tribune bij PAOK echt 'verbannen' zo lijkt het. Een beetje vreemd.
Volgens Jack van Gelder is Dolberg ook 'klaar' met Ajax, wil alle banden doorhalen. Daarom ook geen verhuur maar verkoop. Toch wel bijzonder, geen idee wat daar gebeurt is.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Alexander » di aug 27, 2019 8:50 am

Hoor links en rechts wat over problemen in de privé sfeer. Drank en dat soort zaken.

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » di aug 27, 2019 9:37 am

Dolberg, ja? Lijkt hij me niet het type voor. Maar wie weet. Je kunt je daarin snel vergissen. Zou enorm zonde zijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Jinne » di aug 27, 2019 9:45 am

De andere Denen zijn nu ook weg. Daar trok hij toch ook wel mee op.

Die dooie look is prima als je als spits je goals maakt, maar zo niet dan gaat het snel tegen je werken. Zeker als je concurrenten wel super profs zijn. Hij heeft genoeg kansen gehad. Zelfs in de belangrijkste wedstrijd van vorig seizoen stond Dolberg hij erin. Tot ieders schrik toen wel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Gaizka1985 » di aug 27, 2019 9:49 am

Alexander schreef:Hoor links en rechts wat over problemen in de privé sfeer. Drank en dat soort zaken.
Misschien wel een beetje hetzelfde verhaal als Avicii? Ergens heel goed in zijn (Dolberg schijnt op de training nog steeds de mooiste dingen te doen) maar het niet kunnen/willen vertonen voor een groot publiek, liever niet in de schijnwerpers staan.

Vervolgens een uitvlucht zoeken in drank, hopelijk zit ik er naast, maar deze gedachte kwam al eerder bij mij op.

Plaats reactie