Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5854
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » do aug 25, 2016 1:38 pm

Misschien moeten we zoeken naar een systeem waarin we onze beste voetballers (Dolberg en Traore) beiden kunnen opstellen? 2 spitsen dus. We hebben geen (goede) buitenspelers, dus dat komt mooi uit. Overschot aan middenvelders, dus nogmaals win-win.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » do aug 25, 2016 7:20 pm

Onze hoop in bange dagen. 2 wedstrijdjes op z'n conto! :excited.gif:

zullen we even normaal blijven doen? :confused.gif:

Hij heeft talent, heeft gescoord en zit in een flow.
misschien ff 10x klonen, hoeven we niks te kopen of te huren
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » vr aug 26, 2016 10:47 pm

misschien ff 10x klonen, hoeven we niks te kopen of te huren
Zijn sperma invriezen (en later ontdooien en inbrengen bij een international van het vrouwenteam) en Ajax wint tientallen jaren achtereen de CL. :onfire.gif: of niet?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 26, 2016 11:15 pm

De Dominee schreef:Misschien moeten we zoeken naar een systeem waarin we onze beste voetballers (Dolberg en Traore) beiden kunnen opstellen? 2 spitsen dus. We hebben geen (goede) buitenspelers, dus dat komt mooi uit. Overschot aan middenvelders, dus nogmaals win-win.
Traore lijkt me geen spits, kan er eventueel spelen maar het is niet zijn beste positie. Ik vind hem meer een buitenspeler. Volgens mij kan dit probleem dus zo opgelost zijn als Bosz niet zo eigenwijs blijft vasthouden aan zijn ontdekking dat Traore een spits zou zijn.
Ajax!

De Dominee
Berichten: 5854
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » ma sep 05, 2016 2:53 pm

Kasper Dolberg heeft het kamp van Denemarken onder 21 voortijdig verlaten. De spits keert met een spierblessure terug naar Amsterdam. De ernst van de blessure is op dit moment nog onduidelijk. Hij zal in Amsterdam verder onderzocht worden. Afgelopen week scoorde hij nog bij zijn debuut voor Denemarken onder 21.
Kut.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Duke » ma sep 05, 2016 3:25 pm

Ad.nl heeft het over een lichte heupblessure.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door zeux » ma sep 05, 2016 3:27 pm

Als hij in januari maar weer functioneert. Dan zitten we effe zonder aanvallers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door InnerHarbour » ma sep 05, 2016 3:31 pm

Van wat ik ervan gezien heb is die Kassa niks minder. Ze spelen tegen fucking Vitesse, Ziyerg of hoe die gozer ook heet erbij, ik zeg 4-0, hoppa.
YNWA

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di sep 06, 2016 7:49 am

deze jongen heeft al heel wat kleine blessures gehad de laatste jaren bij Ajax
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Bert » di sep 06, 2016 8:13 am

Knap want hij zit pas een jaar bij Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58885
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » di sep 06, 2016 9:25 am

Zo zie je maar dat je toch gedoseerd met deze jonge spelers moet omgaan.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » vr sep 23, 2016 11:46 am

Al zeventien dagen geen bericht over Dolberg, vandaar dit bericht:
Kasper Dolberg heeft nog niet helemaal vrede met het feit dat hij niet alles speelt bij Ajax. De Deen doet het goed
tijdens de minuten die hij krijgt, maar Peter Bosz neemt hem in bescherming.

Dat komt omdat het zwaarder wordt, helemaal nu Dolberg te horen heeft gekregen dat hij meer moet leveren. 'Ik moet van de trainers meer 'aan staan' tijdens de training. Meer inzet en concentratie tonen. Dit seizoen is elke training pittig en vergelijkbaar met een wedstrijd. Alles gaat sneller. Ons spel vraagt veel van onze fysiek. Ik voel nu dat ik vorig jaar beter had kunnen trainen. Ik werk harder en ben elke dag moe. Mijn lichaam en hoofd hebben het even zwaarder', vertelt hij in de nieuwe krant van Ajax Life.

'Iedereen let goed op en waakt voor overbelasting. Ik begrijp de uitleg dat ik niet elk duel kan spelen. Ik moet het alleen nog voor mezelf accepteren. Er is veel vertrouwen in mij. Ik voel dat ook', zegt Dolberg, die met meer ervaring misschien al wel de spits van Ajax was geweest. 'Of ik hier op mijn 25ste nog speel? Ik lig vast tot mijn 23ste. De tijd zal hetuitwijzen.' Hij krijgt in ieder geval veel advies van ploeggenoot Lasse Schöne. 'Hij praat op en naast het veld met me. Zo gaf hij me advies om van buiten het strafschopgebied te schieten, omdat ik een vrij hard schot heb. Mijn doelpunt tegen PAOK thuis was daar een voorbeeld van. Als ik in positie kom en tijd heb, moet ik schieten.' Ook van Bertrand Traoré leert hij veel. 'Vooral de manier waarop hij gemakkelijk wegdraait bij zijn tegenstanders en zijn dribbels.'
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... accepteren
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Thijs » ma sep 26, 2016 11:12 am

Twee hele knappe goals weer dit weekend. Zijn ontwikkeling verbaast me, want in de A1 vond ik 'm vorig seizoen nou niet 'er geweldig bovenuit steken'. Hij was fysiek erg sterk, maar dat zegt in een juniorencompetitie niet altijd iets.

Het is natuurlijk al een verademing om te zien dat hij gewoon een bal kan aannemen. Bij Siggy (en ook Milik) stuiterde elke keer weer die bal van hun poten af en had het middenveld niet eens tijd om bij te sluiten. Dolberg voor Milik, +ruim 30 miljoen euro...lijkt ook wel de deal van de eeuw te zijn he?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58885
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » ma sep 26, 2016 11:17 am

Precies, eindelijk een speler in de spits die een beetje balgevoel heeft en niet zoals bij genoemde spelers je er zeker van kon zijn dat de bal bij aanname het stadion uit stuiterde ...

Lionel
Berichten: 47285
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2016 11:17 am

Mee eens. Milik kan er, ook nu hij scoort in Italie, nog steeds geen klote van hoor.

Viergever dumpen en De Ligt door laten schuiven, ga je er ook op vooruit in de selectie.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » ma sep 26, 2016 11:19 am

Dolberg voor Milik, +ruim 30 miljoen euro...lijkt ook wel de deal van de eeuw te zijn he?
Een verkeerde deal is het zeker niet, maar of het de "deal van de eeuw" is, moeten we nog even bezien lijkt me. Bij Napoli zijn ze op z'n zachts gezegd niet ontevreden over Milik.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » ma sep 26, 2016 11:24 am

Thijs schreef:Twee hele knappe goals weer dit weekend. Zijn ontwikkeling verbaast me, want in de A1 vond ik 'm vorig seizoen nou niet 'er geweldig bovenuit steken'. Hij was fysiek erg sterk, maar dat zegt in een juniorencompetitie niet altijd iets.
Dolberg is gekocht op basis van wat hij in het volwassenen voetbal al had laten, hè. John Steen Olsen zei over hem dat hij Dolberg fysiek sterk vond, snel met een verwoestend schot én dat hij een man kon passeren.
Bij de Ajax jeugd moest hij alsnog technisch nog wat bijgeschaafd worden. Dat is logisch. Iemand die niet uit de Ajax jeugd voortkomt heeft doorgaans altijd wel een beetje achterstand op een groot talent die daar al 8 jaar of 10 jaar in rondloopt.
Thijs schreef:Het is natuurlijk al een verademing om te zien dat hij gewoon een bal kan aannemen. Bij Siggy (en ook Milik) stuiterde elke keer weer die bal van hun poten af en had het middenveld niet eens tijd om bij te sluiten. Dolberg voor Milik, +ruim 30 miljoen euro...lijkt ook wel de deal van de eeuw te zijn he?
Ik postte het ook al in het wedstrijdtopic tegen PEC Zwolle. Dolberg heeft een heel functionele aanname. Hij laat het heel simpel lijken, maar als hij een bal aanneemt dan ligt ie meteen goed. En dan kan hij dus direct met zijn favoriete been schieten. Een verademing.

Dolberg zelf zei in de zomer trouwens dat hij hoopte dat Milik zou blijven. Een goede spits met iets meer ervaring waar hij nog wat van kon leren, dat beschouwde hij als goed.

Wat mij betreft hadden we alsnog Vincent Janssen gekocht. Gezien de transfersom van Milik en ook gezien de bedragen die vooraf al waren opgepot was dat qua kosten gewoon verantwoord geweest. Janssen nog aantrekken vóór de eerste pot tegen PAOK, dan had je echt ambitie getoond. En volgens mij kunnen die jongen prima samen in één elftal.

Lionel
Berichten: 47285
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2016 11:32 am

Ik ben alleen benieuwd wat er met Cassiera gaat gebeuren.. Lijkt me allemaal niet heel handig voor hem wat er nu gebeurt.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » ma sep 26, 2016 11:32 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Dolberg voor Milik, +ruim 30 miljoen euro...lijkt ook wel de deal van de eeuw te zijn he?
Een verkeerde deal is het zeker niet, maar of het de "deal van de eeuw" is, moeten we nog even bezien lijkt me. Bij Napoli zijn ze op z'n zachts gezegd niet ontevreden over Milik.
Haha. :smile-ajax.gif: 't is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Als Milik zo doorgaat vindt men in Napoli zijn aankoop straks nog de deal van de eeuw. :wink.gif:
Lionel schreef:Mee eens. Milik kan er, ook nu hij scoort in Italie, nog steeds geen klote van hoor.
Of jij snapt er :smile-ajax.gif: hoeveel voetbal je elk weekend ook kijkt :smile-ajax.gif: gewoonweg geen klote van. :smallgrin.gif:

Nee, Milik is een nagenoeg volstrekt linksbenige speler die opvallend vaak met de bal voor zijn verkeerde been aankomt. Dat is 'niet bepaald handig en met souplesse gevuld gedrag' / niet een teken van een heel puike aanname, Dolberg doet dat beter.

Maar Milik werd door teamgenoten ook heel vaak kneiter hard op het verkeerde been ingespeeld. Dat is echt oliedom van de teamgenoten, minderwaardig voetbal bijna zelfs. :blush.gif: Laat hem uithalen met zijn favoriete been en hij is dodelijk.

Tijdens het EK eindigde Polen-Duitsland in 0-0 en ik verbaasde me hoe groot de kansen waren die Milik mistte en met name ook dat je zulke kansen kunt missen. Maar op dat niveau creëerde hij in één wedstrijd 6 doelpogingen, voornamelijk creëerde hij de kansen voor zichzelf en voor teamgenoten zelf. Op een hoger niveau zakt Milik dus nog niet door de mand. Dolberg tot nu toe ook niet. Traoré tegen Rostov helaas wel. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » ma sep 26, 2016 11:35 am

Lionel schreef:Ik ben alleen benieuwd wat er met Cassiera gaat gebeuren.. Lijkt me allemaal niet heel handig voor hem wat er nu gebeurt.
Het aantrekken van Traoré is keiharde kapitaalsvernietiging.

Je koopt voor 5 miljoen een zeer talentvolle 19-jarige spits, vervolgens degradeer je hem tot plek 3 in de hierarchie op zijn beste positie ten faveure van een huurling van Chelsea. Die van alles is, behalve een spits.

Als buitenstaander zou je zeggen dat is oliedom. Het leek er een beetje op dat Bosz zaterdag het licht enigszins heeft gezien. Met Dijks en Gudelj de twee grootste dissonanten uit het team gehaald en Dolberg een basisplaats op de positie waar hij ook thuishoort.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door InnerHarbour » ma sep 26, 2016 11:42 am

Oliedom is denken dat je het een heel seizoen kan doen in de eredivisie en europa met een spits die nog niet veel verder gekomen is tot dan in de A1.
YNWA

Lionel
Berichten: 47285
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2016 11:45 am

Dat is zeker zo. Cassiera kan zo wel wennen aan het leven hier. Winter is coming.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » ma sep 26, 2016 11:45 am

Mwah we hebben 2 spitsen voor 1 positie,daarnaast kan Traore of AEG daar ook spelen, vind dat niet zo raar hoor. Cassierra komt echt wel aan zijn speelminuten hoor!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » ma sep 26, 2016 11:53 am

Jullie hebben wel gelijk in de zin dat je wel een extra mannetje nodig hebt wil je dit seizoen met een enigszins brede selectie voor de dag komen en als je ook aan het einde van het seizoen nog steeds ambities hebt.

Veel mensen zagen hier in AEG een potentiële spits, maar die kan dat totaal niet aan en is eigenlijk op geen enkele positie een heel groot talent dus je had iemand van buitenaf wel nodig.

Traoré, ik ben nog immer geen fan van hem is, laten we wel wezen, natuurlijk wel een stuk beter dan pak hem beet Ryan Babel (één van de weinige andere beschikbare tijdelijke opties die je voor een vergelijkbare rol had kunnen bedenken).
InnerHarbour schreef:Oliedom is denken dat je het een heel seizoen kan doen in de eredivisie en europa met een spits die nog niet veel verder gekomen is tot dan in de A1.
True. We hebben een jongen als Traoré wel nodig gedurende het seizoen en vooral straks in de november, december, januari, februari maanden (deel daarvan zit ie wel bij de Afrika Cup.)

Maar ik had 1. gewoon vanaf de eerste seconde een negatief gevoel bij hem als spits 2. Rostov thuis speelde hij nog redelijk, maar bij Roda thuis (2-2), Willem II thuis (1-2 voor Willem II :blush.gif:) en Rostov uit (4-1 :blush.gif:) heeft ie het gewoon héél slecht gedaan.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » ma sep 26, 2016 7:11 pm

Bosz: ‘Hij is al zo goed, maar we moeten voorzichtig met hem zijn’

Maandag, 26 september 2016 om 19:20
Kasper Dolberg maakte in juli zijn debuut in het eerste elftal van Ajax en heeft inmiddels vijf doelpunten in twaalf officiële wedstrijden voor de Amsterdammers achter zijn naam staan. Peter Bosz is onder de indruk van de ontwikkeling van de Deen.

De trainer vindt het echter ook belangrijk om niet te veel druk op de schouders van de achttienjarige Dolberg te leggen: “Hij is zo jong, maar toch al zo goed. Daar moeten we toch heel voorzichtig mee zijn. Ik denk dat hij een echte spits is, iemand die goed de diepte houdt, waardoor we niet alleen maar in de bal spelen en het klein houden.”

“Hij helpt soms wel als kaatser, maar is ook op tijd voor de goal. Bovendien is hij voor zo'n jonge speler fysiek al erg sterk en zal hij alleen maar sterker worden. Hij heeft daarbij ook nog eens een zo'n verschrikkelijk hard schot”, besluit Bosz voor de camera van Ajax TV. Ajax neemt het komende donderdag op tegen Standard Luik.
Wel een lof van iemand die dagelijks met die jongen werkt. Wie had jullie deze speler ook alweer onder de aandacht gebracht, ruim een jaar geleden? :hypocrite.gif:

Plaats reactie