Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2019 2:47 pm

Wat is dan 'meedoen'? Bedoel je dat Ajax structureel hoge ogen moet gooien in de CL? Dat bereik je dus in elk geval nooit door een team bij elkaar te kopen, want andere clubs zijn veel rijker. Uiteindelijk moet de extra klasse uit de opleiding komen, maar dan moeten talenten wel uitzicht hebben op speeltijd.

Donny, Appie, Matthijs de LIgt speelden 'gewoon' in JA. Frenkie de Jong ook. Is Marin echt beter dan wat we hebben lopen? :confused.gif:

Iedereen vindt Traoré een groot talent. Geef die jongen dan de kans.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2019 3:18 pm

Uiteraard geen vervanger halen. We hebben echt meer dan voldoende kwalitatief goede opties. Ik had sowieso al verwacht dat Traore dit seizoen speeltijd zou gaan pakken. Nou, dat zal dan nog wat meer worden.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door brigade zuid » ma aug 19, 2019 3:54 pm

Yopii schreef:Wat is dan 'meedoen'? Bedoel je dat Ajax structureel hoge ogen moet gooien in de CL? Dat bereik je dus in elk geval nooit door een team bij elkaar te kopen, want andere clubs zijn veel rijker. Uiteindelijk moet de extra klasse uit de opleiding komen, maar dan moeten talenten wel uitzicht hebben op speeltijd.

Donny, Appie, Matthijs de LIgt speelden 'gewoon' in JA. Frenkie de Jong ook. Is Marin echt beter dan wat we hebben lopen? :confused.gif:

Iedereen vindt Traoré een groot talent. Geef die jongen dan de kans.
De talenten krijgen wel kansen, Dest heeft al een paar keer meegedaan, Schuurs, de Wit mocht vorige week nog invallen bij de CL. Als ze echt goed zijn komen ze er uiteindelijk wel in. De huidige talenten zijn momenteel ook niet zo goed als dat Frenkie en De Ligt waren.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2019 4:05 pm

Vraag ik me af. Zou Gravenbergh nou zoveel minder zijn dan Marin?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Jöhnk » ma aug 19, 2019 4:19 pm

brigade zuid schreef:
Yopii schreef:Wat is dan 'meedoen'? Bedoel je dat Ajax structureel hoge ogen moet gooien in de CL? Dat bereik je dus in elk geval nooit door een team bij elkaar te kopen, want andere clubs zijn veel rijker. Uiteindelijk moet de extra klasse uit de opleiding komen, maar dan moeten talenten wel uitzicht hebben op speeltijd.

Donny, Appie, Matthijs de LIgt speelden 'gewoon' in JA. Frenkie de Jong ook. Is Marin echt beter dan wat we hebben lopen? :confused.gif:

Iedereen vindt Traoré een groot talent. Geef die jongen dan de kans.
De talenten krijgen wel kansen, Dest heeft al een paar keer meegedaan, Schuurs, de Wit mocht vorige week nog invallen bij de CL. Als ze echt goed zijn komen ze er uiteindelijk wel in. De huidige talenten zijn momenteel ook niet zo goed als dat Frenkie en De Ligt waren.
Als ze echt goed zijn komen ze er uiteindelijk wel in? Dit vind ik wel heel vrijblijvend hoor.

Je moet actief aan talentontwikkeling doen. Je moet er ook bij je aankoopbeleid rekening mee houden.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2019 4:20 pm

Alexander schreef:Vraag ik me af. Zou Gravenbergh nou zoveel minder zijn dan Marin?

Helaas wel, vrees ik. Die jongen lijkt echt stil te staan. Hij in mijn ogen het vuur niet om er koste wat kost te willen halen, beter te willen worden... Zoals jongens als De Ligt, Frenkie en Donny dat wel hadden. Denkt het alleen op zijn talent te kunnen doen. Als het zo door gaat gaat ie het niet halen. Die jongen moet echt flink wakkergeschud worden, want hij heeft zo ontzettend veel talent.

Vwb de vervanging van Dolberg - ik vind Tadic, Huntelaar, Traore en Brobbey ook meer dan genoeg. Denk dat Traore ook wel 2de spits gaat worden gedurende dit seizoen. Die jongen vind ik echt goed.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door LucaS » ma aug 19, 2019 4:46 pm

Eens met Johnk.
De levensader van Ajax is de opleiding. Er zijn nu steeds meer mensen die vinden dat we alles moeten hebben op CL-niveau. En aangezien jeugdspelers dat zelden tot nooit gelijk hebben, moet Ajax dus blijkbaar een CL waardige ploeg bij elkaar kopen. Het duurt dan niet lang voordat talenten in het vervolg voor AZ/PSV kiezen en Ajax een grijze muis wordt
I think I lost my fucking headache

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » ma aug 19, 2019 5:30 pm

Alexander schreef:Vraag ik me af. Zou Gravenbergh nou zoveel minder zijn dan Marin?
Ik heb sterk het idee dat Ajax niet in hem wil investeren zolang hij niet verlengt.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door brigade zuid » ma aug 19, 2019 5:59 pm

Maar welk Ajax talent zou er op dit moment meer moeten spelen? Jongens als Ekkelenkamp, De Wit en Eiting zijn gewoon niet zo heel goed. Dest krijgt regelmatig speeltijd, ik verwacht dat Traore straks in de wat kleinere wedstrijden wel minuten krijgt. Noa Lang zou idd wel meer kans verdienen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » ma aug 19, 2019 6:00 pm

De Dominee schreef:
Alexander schreef:Vraag ik me af. Zou Gravenbergh nou zoveel minder zijn dan Marin?
Ik heb sterk het idee dat Ajax niet in hem wil investeren zolang hij niet verlengt.
En daar valt dan ook wat voor te zeggen, toch !?

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » ma aug 19, 2019 7:31 pm

Zit Jong Ajax te kijken nu, maar daar valt Gravenberch weer niet op hoor. Ik zie het enorme talent nog niet. Taylor, dat is pas een enorm talent. 17 jaar maar speelt uitstekend op 6. Jammer dat Frenkie niet nog 1 jaar gebleven is.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Khraa » ma aug 19, 2019 8:27 pm

Wel een mooie goal van Gravenberch
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Historicus » ma aug 19, 2019 10:09 pm

Hier staan wat opmerkelijke uitspraken, ook van Dolberg zelf uit 2017 dat hij nou eenmaal niet blij wordt van een doelpunt scoren. Er wordt ook nog de uitspraak van Bosz aangehaald, dat hij in 2016/2017 al tegen Dolberg gezegd had dat hij beter zijn best moest doen op de training of dat ie anders weggestuurd zou worden bij het eerste.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=357550

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » di aug 20, 2019 9:25 am

LucaS schreef:Eens met Johnk.
Er zijn nu steeds meer mensen die vinden dat we alles moeten hebben op CL-niveau.
Leg even uit wat jij vindt dan, want ik begrijp het oprecht niet. Je hebt liever dat we op eredivisie-niveau blijven steken?
LucaS schreef:Het duurt dan niet lang voordat talenten in het vervolg voor AZ/PSV kiezen en Ajax een grijze muis wordt
Yeah right. Dat gaat never nooit gebeuren. En talenten blijven kansen krijgen, maar ze moeten wel geleidelijk worden gebracht als ze niet meteen goed genoeg zijn. Het mag niet ten koste gaan van het niveau van het eerste, want daar gaat het uiteindelijk om. Er zitten in de selectie dan ook een mooi aantal spelers die uit de jeugdopleiding afkomstig zijn. Sommigen zijn geleidelijk gebracht en staan er nu wel, sommigen moeten betere spelers voor zich dulden en hun stinkende best doen. En sommigen zijn gewoon niet goed genoeg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » di aug 20, 2019 9:55 am

LucaS schreef:Eens met Johnk.
De levensader van Ajax is de opleiding. Er zijn nu steeds meer mensen die vinden dat we alles moeten hebben op CL-niveau. En aangezien jeugdspelers dat zelden tot nooit gelijk hebben, moet Ajax dus blijkbaar een CL waardige ploeg bij elkaar kopen. Het duurt dan niet lang voordat talenten in het vervolg voor AZ/PSV kiezen en Ajax een grijze muis wordt
Wat gaat er nu fout dan?

Traore heeft vorig jaar zijn debuut gemaakt. Speelt nu in JA. Dolberg is nu weg. KJH stopt er zeer waarschijnlijk mee. Die jongen krijgt een persoonlijk plan om zich door te ontwikkelen.

Dest is onze nieuwe rechtsback. Wellicht, ondanks alle aankopen, dit seizoen al.

Schuurs krijgt ook gewoon zijn kansen. Dat we hem de voorronde van de CL niet willen verneuken doet daar toch niks aan af?

Voor Frenkie is waarschijnlijk geen vervanger gekocht omdat EtH een hoge pet op had van Eiting.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Duke » di aug 20, 2019 10:22 am

Er komen ook dit seizoen weer genoeg wedstrijden waarin talenten een kans krijgen. Dat zal inderdaad minder snel in de CL zijn. Verder kunnen talenten natuurlijk leren van de spelers die wel voor de CL gehaald worden. Ik denk dat veel jonge spelers iets kunnen opsteken van hoe een speler als Tadic met zijn vak omgaat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » di aug 20, 2019 10:28 am

Precies, het niveau op de training ligt natuurlijk ook hoog en we hebben Jong Ajax om de stap te zetten. Dat is voor veel spelers al een mooie tussenstap gebleken.

Ik ben het er wel mee eens dat Ajax heel kritisch moet blijven kijken naar de balans in de selectie. Je wil een groep hebben die groot genoeg is om één of twee blessures op te vangen zonder dat je gelijk veel zwakker bent. Maar het is niet de bedoeling dat aanstormende talenten overal pas de 3e of 4e optie zijn. Grofweg een groep van zo'n 16 volwaardige basisspelers (waar uiteraard eigen jeugd tussen zit) en daarachter ruimte voor talent. Dan zijn er kansen genoeg om te spelen en je te ontwikkelen.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Alexander » di aug 20, 2019 10:31 am

Grote vraag is natuurlijk of Gravenbergh begrijpt dat Marin gehaald wordt. Begrijpen Lang en Kuhn dat Labyad en Bande gekocht worden? Begrijpt Schuurs dat Magallan komt?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » di aug 20, 2019 10:35 am

Marillion schreef:Precies, het niveau op de training ligt natuurlijk ook hoog en we hebben Jong Ajax om de stap te zetten. Dat is voor veel spelers al een mooie tussenstap gebleken.

Ik ben het er wel mee eens dat Ajax heel kritisch moet blijven kijken naar de balans in de selectie. Je wil een groep hebben die groot genoeg is om één of twee blessures op te vangen zonder dat je gelijk veel zwakker bent. Maar het is niet de bedoeling dat aanstormende talenten overal pas de 3e of 4e optie zijn. Grofweg een groep van zo'n 16 volwaardige basisspelers (waar uiteraard eigen jeugd tussen zit) en daarachter ruimte voor talent. Dan zijn er kansen genoeg om te spelen en je te ontwikkelen.
Is ook denk ik niemand die dit tegenspreekt.

Onana - Varela - Scherpen - Kotarski
Mazraoui - Dest -
Veltman - Schuurs -
Martinez - Blind -
Nico - Martinez -

Alvarez - Marin -
Blind - Eiting -
Donny -

Ziyech -
Tadic - KJH - Traore
Neres - Promes

Biedt toch voldoende ruimte voor talenten?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 20, 2019 10:35 am

Precies, sommige willen elk jaar 10 nieuwe jonge aankomende talenten zien van het kaliber FdJ en MdL.
We hebben ook jaren gehad dat De Sa en Lukoki het talent waren.

elk jaar zie je 2 à 3 spelers proeven aan het eerste en soms blijven ze allemaal kleven en soms vallen er spelers af.
Twee jaar geleden maakten vd Beek, de Ligt en de Jong minuten, vorig jaar braken zij definitief door.
vorig jaar hebben Ekkelenkamp, de Wit, Eiting, Mazraoui, en Gravenberch minuten gemaakt.
Dit jaar zit iedereen bij de selectie en zijn daar Dest, Schuurs en Traore bijgekomen.

als je elk jaar 1 à 2 spelers kan toevoegen aan je selectie doe je het prima.

enige waar ik op zit te hopen is dat er iemand op staat op 10 of 9.

Door kwaliteit en levenservaring in de groep te hebben, landen de jonkies ook beter.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » di aug 20, 2019 10:36 am

Zolang ze maar een eerlijke kans krijgen om de concurrentie aan te gaan. Ik neem aan dat het voor die jongens helder is dat ze niet als vanzelfsprekend een basisplaats in Ajax 1 krijgen.

Je ziet dat in de praktijk ook goed gaan. Schuurs is beter dan Magallan dus speelt hij. Als die andere jongens het beter doen zal Ten Hag ze ook opstellen. Dest krijgt nu ook volop de kans. Zolang Ajax spelers van dit niveau koopt zal het sowieso niet zo'n probleem zijn. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » di aug 20, 2019 11:23 am

Mano schreef: We hebben ook jaren gehad dat De Sa en Lukoki het talent waren.
:biggrin.gif: :blackcat.gif:
Lionel schreef:
Marillion schreef:Precies, het niveau op de training ligt natuurlijk ook hoog en we hebben Jong Ajax om de stap te zetten. Dat is voor veel spelers al een mooie tussenstap gebleken.

Ik ben het er wel mee eens dat Ajax heel kritisch moet blijven kijken naar de balans in de selectie. Je wil een groep hebben die groot genoeg is om één of twee blessures op te vangen zonder dat je gelijk veel zwakker bent. Maar het is niet de bedoeling dat aanstormende talenten overal pas de 3e of 4e optie zijn. Grofweg een groep van zo'n 16 volwaardige basisspelers (waar uiteraard eigen jeugd tussen zit) en daarachter ruimte voor talent. Dan zijn er kansen genoeg om te spelen en je te ontwikkelen.
Is ook denk ik niemand die dit tegenspreekt.

Onana - Varela - Scherpen - Kotarski
Mazraoui - Dest -
Veltman - Schuurs -
Martinez - Blind -
Nico - Martinez -

Alvarez - Marin -
Blind - Eiting -
Donny -

Ziyech -
Tadic - KJH - Traore
Neres - Promes

Biedt toch voldoende ruimte voor talenten?
Lang zie ik als alternatief voor Donny en voor Ziyech.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » di aug 20, 2019 11:39 am

Weet alleen niet of EtH dat ook zo ziet, vind dat die jongen weinig kansen krijgt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » di aug 20, 2019 12:18 pm

We hebben de aanval natuurlijk ook sterk bezet. Daarbij zal ook steeds een afweging worden gemaakt wat de beste keuze is. Een hele wedstrijd spelen bij Jong Ajax is voor zo'n jongen ook gewoon een goede leerschool.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Nihad » di aug 20, 2019 12:20 pm

Joh dat komt goed.

We hadden vorig seizoen het probleem dat we voorin weinig variatie kenden. Toen in de halve finale Neres uitviel, moesten we opeens met Dolberg spelen. Nu heb je Promes en Lang die op de flanken kunnen spelen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie