Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopi » di jan 06, 2015 7:48 pm

Zo een bedoel je niet? :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Neefkens » di jan 06, 2015 8:41 pm

Nee, Sana is geen frisse Zweed voor mij.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopi » wo jan 07, 2015 1:15 pm

Hij is niet fris? Of hij is niet Zweeds? :666.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Duke » wo jan 07, 2015 1:21 pm

Een frisse Zweed is blond en heeft blauwe ogen. Sana is meer een exotische Zweed.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopi » wo jan 07, 2015 1:37 pm

Dus Zlatan is ook niet fris? Hij moet eruit zien als Markus Rosenberg? :666.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Duke » wo jan 07, 2015 2:21 pm

Vraag het aan Neefkens, ik geef slechts een mogelijke verklaring.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Neefkens » wo jan 07, 2015 3:32 pm

Ik deel die verklaring.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopi » wo jan 07, 2015 3:41 pm

Ik wil best nog zo'n exotische Zweed als Zlatan! :blub.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » wo jan 07, 2015 5:04 pm

Grootste positivo aller tijden Neefkens maakt onderscheid op basis van ras. :blush.gif:

Dat wordt nog wat als dochterlief straks met een (Noord)Afrikaan thuiskomt. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » wo jan 07, 2015 6:07 pm

Hebben we niet veel teveel aanvallers? Of is deze speler aangetrokken om het gat dat is achtergelaten door Mink Peeters en de speler die naar City is gegaan op te vullen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Duke » wo aug 17, 2016 8:25 pm

Gepromoveerd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » do aug 18, 2016 12:58 am

Beter dan Mink Peeters!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » wo aug 24, 2016 9:56 am

Cruijff schreef:
Mano schreef:
Gaizka1985 schreef:Traore heeft meer ervaring en je weet dat je het hele seizoen van hem op aan kunt.
Minus Africa cup.
En eerst zien, dan geloven (dat scoren)

Aan de andere kant, als hij ze niet maakt, heb je Dolberg nog.
Als hij ze niet maakt, maakt Dolberg ze ook niet want die zit dan toe te kijken vanaf de bank. :blush.gif:
Tot nu toe heb ik 100% gelijk gekregen. Elke minuut die Traore, die helaas slechts 1 seizoentje komt ballen speelt, spelen Dolberg en Cassiera niet.

In thuiswedstrijden had Dolberg er al 3 in liggen in (minder) dan 2 volle wedstrijden. 1 goal tegen PAOK en 2 tegen Roda en daar was hij hard op weg naar een hattrick.

Resultaten sinds de entree van Traoré:

Ajax-Roda JC 2-2
Ajax-FK Rostov 1-1
Ajax-Willem II 1-2

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » wo aug 24, 2016 11:50 am

Viel me ook op dat wanneer Cillessen speelt, Boer niet speelt :smallgrin.gif:

Dolberg speelde vorig seizoen in de A1 de kans dat hij een heel seizoen er staat en er 25 in trapt in vooraf niet heel aannemelijk. Dus dat je iemand huurt/koopt om dat gevaar/gat in te vullen is begrijpelijk.
Zou jij dolberg ook zo snel afschrijven als dat je Traore doet?

Coach maakt keuzes gebaseerd op trainingen en voorkeuren. Zo loopt het helaas.
FdB liet ook spelers staan die dramatisch presteerde. Als Traore langer droog blijft staan, komt dolberg vanzelf weer en mag hij laten zien dat hij de man is.

Wat je eigenlijk zegt is: ik vind Dolberg beter en wil Dolberg zien en traore op de bank.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 24, 2016 2:46 pm

Dolberg heeft tot nu toe goed wedstrijden gespeeld en is ook nog effectief. De laatste wedstrijden is hij weinig aan bod gekomen, dus ik hoop dat hij speelt vanavond. Traoré vanaf rechts wat mij betreft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » wo aug 24, 2016 3:07 pm

Het is op zich natuurlijk ook best vreemd om één van je betere spelers uit de seizoensopening opzij te schuiven omdat je een huurling haalt.

Kijk, die Traore kan wel het één en ander. En het zou aan de magere kant zijn om met Dolberg en Cassierra het seizoen in te gaan. Maar het had misschien meer voor de hand gelegen om naast die twee jonge gasten een iets oudere spits te halen die er moet staan als die jonge gasten een mindere periode hebben of rust nodig hebben.

Dolberg heeft een aantal uitstekende doelpunten gemaakt en liet ook zien dat hij voetballend wat kon brengen. Het zou zonde zijn als hij er nu nauwelijks meer aan te pas komt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » wo aug 24, 2016 3:23 pm

We spelen wel veel wedstrijden dit jaar, zowiezo Europees en dan ook nog cup en eredivisie. Hij zal geen 50 wedstrijden spelen, maar aan 20-25 komt hij wel dit jaar denk ik.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » wo aug 24, 2016 5:01 pm

Ajaciedjuh schreef:Dolberg heeft tot nu toe goed wedstrijden gespeeld en is ook nog effectief. De laatste wedstrijden is hij weinig aan bod gekomen, dus ik hoop dat hij speelt vanavond. Traoré vanaf rechts wat mij betreft.
Hij wordt gespaard voor vanavond?

Ik heb wel de indruk dat AT denkt dat Dolberg een garantie is voor doelpunten, maar volgens iemand op AN heeft hij er in de A1 slechts zes gemaakt. Dat aantal mag hij, wat mij betreft, na vanavond ook hebben, maar laten we niet te veel van deze jonge spits verwachten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » wo aug 24, 2016 5:16 pm

"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » wo aug 24, 2016 5:42 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Check het hier:

http://www.transfermarkt.nl/kasper-dolb ... ler/283196
In de competitie vijf, in de YL drie.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » wo aug 24, 2016 5:55 pm

8 uit 22. Kan ermee door. Maar gaat het echt om dit soort cijfers op deze leeftijd. Nee toch? Talent heeft hij wel.

Je gaat hem nu niet meteen een heel seizoen in de spits zetten, dat snap ik ook nog wel. Maar ik zou hem wel regelmatig willen zien invallen om mee te beginnen. En als dat goed gaat soms een basisplaats.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » wo aug 24, 2016 7:11 pm

Volgens mij is het geen 8 uit 22, omdat je dan de doelpunten voor Ajax 1 meetelt, het is, snel gerekend, 25 wedstrijden in de jeugd en 8 doelpunten.

Sierhuis scoorde er voor de A1 27 in 38 wedstrijden volgens dezelfde website (http://www.transfermarkt.nl/kaj-sierhui ... ler/315283), wat niet betekent dat ik hem in de spits wil. Klopt dit aantal? Ik las elders dat hij er 37 heeft gemaakt, wie het weet mag het zeggen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » wo aug 24, 2016 7:17 pm

We moeten Dolberg zeker niet groter maken dan hij is. Maar feit is wel dat hij een hele behoorlijke indruk maakte met zijn entree bij het eerste elftal.

Hij hoeft wat mij betreft niet gelijk voor de rest van het seizoen de onbetwiste aanvalsleider te zijn. Maar als je presteert mag je wat mij betreft wel blijven staan. Gaat het later weer even wat minder dan mag hij weer op de bank plaatsnemen. Nu heeft hij uitstekend gepresteerd en is zijn beloning een plaats op de bank. Dat kun je niet uitleggen. Daar komt nog bij dat Ajax daarna ook moeilijker tot scoren komt. Tel uit je winst.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » do aug 25, 2016 11:48 am

Marillion schreef:We moeten Dolberg zeker niet groter maken dan hij is. Maar feit is wel dat hij een hele behoorlijke indruk maakte met zijn entree bij het eerste elftal.

Hij hoeft wat mij betreft niet gelijk voor de rest van het seizoen de onbetwiste aanvalsleider te zijn. Maar als je presteert mag je wat mij betreft wel blijven staan. Gaat het later weer even wat minder dan mag hij weer op de bank plaatsnemen. Nu heeft hij uitstekend gepresteerd en is zijn beloning een plaats op de bank. Dat kun je niet uitleggen. Daar komt nog bij dat Ajax daarna ook moeilijker tot scoren komt. Tel uit je winst.
Tja, dat laatste is een waarheid als een koe.

Als één van de weinige spelers had hij vertrouwen, dat bijv een spelhervatting van Gudelj zwaar de soep in gaat lopen kun je van ver al zien. Bij Dolberg zag je: hij is doelgericht.

Daardoor liet hij ook anderen beter spelen. Net als in 1994 toen Ajax net mistastte bij Ronaldo, ging het geweldig toen we het met de 18-jarige Patrick Kluivert probeerden. Meteen scoren bij zijn debuut.
https://www.youtube.com/watch?v=l8ZRhox-SWk

Toen wisselde Kluivert de spits positie af met de eveneens 18-jarige Kanu of met Ronald de Boer, die vaak gewoon op het middenveld stond. Daardoor kwamen beide 18-jarigen vanaf het begin van het seizoen aan meer dan genoeg speeltijd. Nu is Traoré hier (tijdelijk) en al in augustus 'steelt' :blush.gif: :blush.gif: hij van onze toptalenten elke minuut.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » do aug 25, 2016 12:54 pm

Marillion schreef:We moeten Dolberg zeker niet groter maken dan hij is.
Hij wordt juist kleiner gemaakt en gehouden dan ie o.b.v. zijn prestaties is. Heel vreemd. Heb je één speler die zich aan de algehele malaise onttrekt, zit ie op de bank.

Plaats reactie