Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » do feb 23, 2017 11:13 am

Precies, soms zegt ie best wat zinnig die WKCDWN :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » do feb 23, 2017 12:05 pm

Wat Wiekent Cees zegt klopt zeker wel, maar kanonnen zeg... welke spits je ook opstelt. Hij mag best weleens wat beter bediend worden. Dat is nu met Traoré en met Younes dramatisch verzorgd.

Ook van Ziyech mag je verwachten dat hij meer laat zien dan hij nu doet en vooral meer teamspeler is.

Waar ik me aan erger en misschien dat als jullie er op gaan letten dat jullie dat straks ook zien.... Als Traoré naar een teamgenoot passt, dat komt al niet erg vaak voor, speelt hij hem telkens op een bepaalde kut manier aan dat vrijwel de enige optie voor zijn teammaat nog is een één-twee met Traoré.

Ziyech, in mindere mate, doet dit ook te vaak. Dus als Traoré al eens een keer een bal aflegt op bijv Dolberg of Klaassen dan continu op een manier dat er vrijwel alleen nog kan worden teruggekaatst op Traoré. Eigenlijk ook een stuitende vorm van egoïsme.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » ma mar 13, 2017 12:37 pm

Dolberg opgeladen na vierdaagse mini-vakantie: 'heb weer nieuwe energie'

13 maart 2017 -

Kasper Dolberg ontboezemde in De Telegraaf de oorzaak van zijn opleving de laatste weken. Na het duel tegen Heracles stuurde Peter Bosz hem voor een minivakantie van vier dagen naar Denemarken. 'Ik heb weer nieuwe energie. Ik mocht lekker bij mijn familie relaxen. En die rust had ik even nodig. Daarom heb ik behalve mijn vriendin, familie en vrienden bezoeken ook niet zo veel gedaan. Het was gewoon even vier dagen niet aan voetbal denken. De trainer belde me na de wedstrijd tegen Heracles. Hij zei dat hij wilde dat ik naar Denemarken ging, omdat we toch geen midweekse verplichtingen hadden.'

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kasper Dolberg

Bericht door beelzebub » ma mar 13, 2017 1:02 pm

Leuk voor hem en van Bosz.

Ik kan me nog verhalen van vroeger herinneren van trainers of spelers (was het bij Ajax of een andere clubs?) die de spelersbus achterna moesten rijden met hun prive auto als ze na een uitwedstrijd nog even wilden chillen met hun familie in bijv. Groningen of Maastricht....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 13, 2017 2:11 pm

Ik associeer dat met Co Adriaanse..

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kasper Dolberg

Bericht door beelzebub » ma mar 13, 2017 2:16 pm

Ik zei achterna rijden, niet lopen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » ma mar 13, 2017 2:24 pm

:smallgrin.gif:

Met je eigen auto achter de spelersbus aan rijden lijkt me veel te flexibel voor Adriaanse. Ik ken het verhaal niet maar denk dat je eerder terug moet naar jaren 70 of 80 voor dit soort frivoliteiten. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » do mar 16, 2017 9:17 am

'Kasper voetbalt omdat hij het leuk vindt'BvdPloeg, 16-03-2017 om 07:35, 531 views, De Volkskrant | Veel artikelen hebben zestig procent korting in de Ajax-shop.
Kasper Dolberg heeft weer twee goede wedstrijden gespeeld voor Ajax en is om die reden onderwerp van gesprek. De Volkskrant ging naar zijn geboorteplaats Voel, waar zijn ouders en jeugdtrainer meer vertellen over de Deen.

Zo verklapt jeugdtrainer Jacob Tind dat Dolberg lang niet eens opviel toen hij twaalf jaar was. 'Maar hij was heel dynamisch en snel. Hij kon geweldig springen en draaien. Tegenwoordig denken veel mensen dat het heel natuurlijk is dat hij schiet en ook scoort met links, dat het alleen een kwestie van talent is. Dat is niet zo. Veel is aangeleerd. Dat heeft hij getraind, urenlang, jarenlang.'

'Kasper is introvert. We hebben in het verleden weleens gedacht dat hij misschien mentaliteit miste', vervolgt Tind. 'Maar hij is hard van binnen. In deze business verwacht je mensen die opstaan en zeggen: hier ben ik. Kasper voetbalt niet omdat mensen zeggen dat hij dat goed kan of zo, hij voetbalt omdat hij het leuk vindt. Verder is een loopbaan ook een kwestie van twee factoren: geluk en toeval. Omdat Ajax Milik verkocht, kwam de kans voor Kasper eerder dan verwacht.'

Moeder Kirsten en vader Flemming vertellen over Dolbergs rustige karakter en over de transfer naar Ajax. Dat was best moeilijk, helemaal als Kirsten Dolberg wedstrijden op televisie. 'Ik zag al die opgestoken middelvingers toen Kasper scoorde in de Kuip en dacht: kom maar niet te dicht bij de tribune, loop maar gauw terug naar je vrienden.'
Wat lief! Lijkt me geen verbeten mama van 'je moet, je zal'. Eerder een die verbaasd denkt: hij speelt met z'n maten een spelletje en krijgt daarvoor een bak geld betaald. Sweet.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kasper Dolberg

Bericht door beelzebub » do mar 16, 2017 9:59 am

Leuk verhaal wimpey, maar waarom post je alleen de inleiding of was dit alles wat er overbleef na een interview met zijn ouders helemaal in Denemarken? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door InnerHarbour » do mar 16, 2017 10:02 am

wimpey schreef:
'Kasper voetbalt omdat hij het leuk vindt'BvdPloeg, 16-03-2017 om 07:35, 531 views, De Volkskrant | Veel artikelen hebben zestig procent korting in de Ajax-shop.
Kasper Dolberg heeft weer twee goede wedstrijden gespeeld voor Ajax en is om die reden onderwerp van gesprek. De Volkskrant ging naar zijn geboorteplaats Voel, waar zijn ouders en jeugdtrainer meer vertellen over de Deen.

Zo verklapt jeugdtrainer Jacob Tind dat Dolberg lang niet eens opviel toen hij twaalf jaar was. 'Maar hij was heel dynamisch en snel. Hij kon geweldig springen en draaien. Tegenwoordig denken veel mensen dat het heel natuurlijk is dat hij schiet en ook scoort met links, dat het alleen een kwestie van talent is. Dat is niet zo. Veel is aangeleerd. Dat heeft hij getraind, urenlang, jarenlang.'

'Kasper is introvert. We hebben in het verleden weleens gedacht dat hij misschien mentaliteit miste', vervolgt Tind. 'Maar hij is hard van binnen. In deze business verwacht je mensen die opstaan en zeggen: hier ben ik. Kasper voetbalt niet omdat mensen zeggen dat hij dat goed kan of zo, hij voetbalt omdat hij het leuk vindt. Verder is een loopbaan ook een kwestie van twee factoren: geluk en toeval. Omdat Ajax Milik verkocht, kwam de kans voor Kasper eerder dan verwacht.'

Moeder Kirsten en vader Flemming vertellen over Dolbergs rustige karakter en over de transfer naar Ajax. Dat was best moeilijk, helemaal als Kirsten Dolberg wedstrijden op televisie. 'Ik zag al die opgestoken middelvingers toen Kasper scoorde in de Kuip en dacht: kom maar niet te dicht bij de tribune, loop maar gauw terug naar je vrienden.'
Wat lief! Lijkt me geen verbeten mama van 'je moet, je zal'. Eerder een die verbaasd denkt: hij speelt met z'n maten een spelletje en krijgt daarvoor een bak geld betaald. Sweet.
Kan mij niet voorstellen dat Dolberg volgend seizoen nog bij Ajax speelt. Alleen als hij het zelf nog te vroeg vindt.
YNWA

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » do mar 16, 2017 11:38 am

beelzebub schreef:Leuk verhaal wimpey, maar waarom post je alleen de inleiding of was dit alles wat er overbleef na een interview met zijn ouders helemaal in Denemarken? :ajaxsmiley.gif:
Weet ik dat... Las dit stukje op AS.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » wo mar 22, 2017 9:37 pm

Dolberg ziek en geblesseerd terug

 Denemarken moet het zondag in het
WK-kwalificatieduel met Roemenië zonder
Kasper Dolberg stellen.De spits heeft
nog last van een liesblessure,is ziek
en keert donderdag terug naar Ajax.

Dolberg miste zondag de wedstrijd tegen
Excelsior en wilde zich afmelden voor
het Deense elftal.De Denen wilden zelf
onderzoeken hoe ernstig de schade was
en riepen de aanvaller (19) toch op.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Toppie » do mar 23, 2017 7:42 am

Hij is dus wel in Denemarken geweest, dat hielp vorige keer ook en speelde een stuk beter, dus hij schopt er tegen Feyenooit 3 in :smallgrin.gif: Belachelijk deze reis en hij wordt betaald door Ajax en is ook afgekeurd door Ajax om te gaan :1evil.gif:

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Javiskamp » do mar 23, 2017 8:00 pm

Zouden ze daar wat aan kunnen doen? Niet dat die 1000 euro ajax iets zal schelen, maar er is door Ajax aangegeven dat hij hier moest blijven... en nu ze daar in Denemarken jiet willen luisteren koet Ajax ook opdraaien coor de kosten?

Igewoon... niet omdat ik een antwoord hoef.... alleen.. ja, ben benieuwd... :)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door InnerHarbour » vr mar 24, 2017 8:23 am

Dankzij de FiFA hebben landen belachelijk veel macht en dankzij diezelfde FiFA blijft dat ook zo aangezien die hun 4 jaarlijkse melkkoetje in stand willen houden. M.a.w. als Denemarken zegt dat hij moet komen heeft hij maar te gaan en zo niet volgt een schorsing. Ik heb het gezien bij de Afrika cup. Matip heeft anderhalf jaar geleden al bedankt voor het elftal van Kameroen maar hij had het juiste formuliertje niet ingevuld, tot op het laatst moest hij wachten tot de toestemming van de FiFA kwam om voor LFC uit te komen.
YNWA

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » ma apr 24, 2017 8:08 am

Dit talent is in zijn zwem-fase.
loopt al weken niet zo lekker te ballen.
Zijn kaatsen zijn vaak niet goed. loopt naar de 2de paal als bal naar de eerste gaat etc.

Vond Traore beter in de spits de laatste weken, alleen die maakt zijn kansen niet af.
Dolberg komt niet echt meer in de positie waarbij hij zulke kansen krijgt.

dus, waarvoor kies je dan...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 24, 2017 8:17 am

"Al weken niet zo lekker te ballen". Dat klopt. Hij was geblesseerd. Maar om hem daar nou op af te rekenen..

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » ma apr 24, 2017 8:29 am

in die wedstrijden voor zijn blessure was hij ook niet zo aanwezig als de weken ervoor.


soms lijkt het wel alsof hij weer ff wakker geschud moet worden.
was in Ajax 019 ook.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Bert » ma apr 24, 2017 5:06 pm

Bedoel je in de weken waarin hij uitblonk tegen Kopenhagen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » ma apr 24, 2017 5:14 pm

Ik vond Dolberg ook wat minder. Vooral zijn afwezigheid tijdens een wedstrijd irriteert mij.

Traore oogt wat energieker in de spits.

Verdedigt gisteren ook mee terwijl hij geblesseerd was (pakte geel).
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » ma apr 24, 2017 5:19 pm

Beetje gelul wat mij betreft. Traoré speelt even beter dan daarvoor en DUS speelt Dolberg ineens al een aantal weken minder. Althans, zo werkt dat in de hoofden van sommige mensen kennelijk.
Laatst gewijzigd door Sandro op ma apr 24, 2017 7:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » ma apr 24, 2017 7:10 pm

Vergeet niet dat Dolberg nogal eens een ondankbare taak heeft gehad tijdens wedstrijden waarin beide buitenspelers van Ajax vooral naar binnen kwamen en hij dus nauwelijks een bruikbare bal kreeg. Ik zal niet beweren dat hij geen mindere wedstrijden heeft gespeeld. Maar we moeten het niet overdrijven.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » di apr 25, 2017 5:58 am

De combi Traore en Dolberg is ongelukkig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » di apr 25, 2017 7:09 am

Dolberg is een veel betere spits dan Traoré. Traoré heeft een betere actie en is nog sneller dan Dolberg, maar op alle andere fronten is Dolberg beter. Dolberg is de betere op: afmaken, koppen, aanspeelpunt, betere fysiek, slim positie lopen, beter afstandschot en hoger doorgroeipotentieel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di apr 25, 2017 7:55 am

Het is duidelijk dat je over 'the golden boy' niet kritisch mag wezen. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie