Niki Zimling

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door DelToro » do sep 18, 2014 1:47 pm

Cruijff schreef:
Demosthenes schreef:Een ander punt van kritiek zou kunnen zijn: iedere dag iets over Eto'o, Sightorsson die mag vertrekken (en dan de eerste spits wordt) en dan met Zimling komen. Weer geen kritiek richting het spel van Zimling, maar op het beleid. Wie volgt de reserves van Mainz?
Dat heet dus SCOUTING.

Of gewoon een haviksoog voor goede spelers van de technische leiding. De Waldorf & Statlers van dit forum roepen altijd dat Ajax de scouting net zo goed kan opheffen, dat types als De Boer en Overmars met het bord op schoot bij Studio Sport rustig wat spelertjes uitzoeken.

Maar wie naar Studio Sport kijkt ziet Zimling dus niet. Hoe goed/belangrijk hij over een heel seizoen gaat worden is afwachten, maar hij lijkt een mooie aanvulling op de jeugdigheid die we hebben rondlopen. Direct weer een speler waar ik me mee kan identificeren, die geen enge Locadia / Maher maniertjes heeft maar wel een goede Ajax kop.
Grappenmaker. Morten Olsen tipte Ajax over Zimling, dat heeft niets met onze scouting te maken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Niki Zimling

Bericht door Bert » do sep 18, 2014 1:49 pm

Ajax bepaalt toch zelf of ze zo'n speler halen? Ajax doet de beoordeling, niet Morten Olsen. Er is dus wel sprake van scouting.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Niki Zimling

Bericht door DelToro » do sep 18, 2014 1:53 pm

Lees t bericht van Cruijff nog eens. Hij insinueert dat de scouting Zimling op t spoor is gekomen. Dat is gewoon niet het geval.
Daarnaast is t niet zeker of de scouting over deze speler positief heeft gerapporteerd. Zo heeft de scouting kennelijk een negatief advies uitgebracht over Milik, maar heeft Overmars deze huur toch rond gemaakt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Niki Zimling

Bericht door Bert » do sep 18, 2014 1:55 pm

Wat denk je dat scouting inhoudt? Als een club geattendeerd wordt op een speler, waarop de club de speler scout, waarom zou er dan in hemelsnaam geen sprake zijn van scouting?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door DelToro » do sep 18, 2014 2:02 pm

Cruijff pakte de aankoop van de onbekende Zimling aan om de scouting te prijzen, terwijl we geen idee hebben of de scouting positief of negatief over Zimling heeft gerapporteerd. Het enige dat we wel weten is dat ze hem niet zelf op het spoor zijn gekomen. Het enige dat we weten is dat Morten Olsen Ajax heeft getipt over deze speler en dat hij sindsdien in het achterhoofd van De Boer zit. Dat is het enige wat ik zeg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Cruijff » do sep 18, 2014 2:12 pm

DelToro schreef:Cruijff pakte de aankoop van de onbekende Zimling aan om de scouting te prijzen, terwijl we geen idee hebben of de scouting positief of negatief over Zimling heeft gerapporteerd. Het enige dat we wel weten is dat ze hem niet zelf op het spoor zijn gekomen.
Dit is allemaal weer geneuzel over hoe je iemand zijn woorden wel of niet uit gaat leggen (vooral WILT uitleggen).

Bij Ajax wisten ze heus wel wie deze speler was. De Boer lijkt zo ongeveer iedereen te kennen die bij Europese ploegen weleens meedoet, zeker een voormalig speler van een tegenstander uit de eigen competitie kennen ze heus wel.

Het zegt veel over de kennersblik dat ze zien dat dit één van de weinige haalbare spelers is die meteen iets toevoegt. Die kennersblik was er blijkbaar bij één van de technisch verantwoordelijken.


Belangrijk is dat Ajax als Ajax speelt en iedereen precies weet wat te doen. Het veld leek gister niet al te best, spekglad vooral. Diverse spelers hadden daar op bepaalde momenten moeite mee, dat kan linke momenten opleveren. Als je dan net bepaalde aankopen inpast, kan je dat net een nederlaag kosten.

Stel dat je vandaag wel bijv Narsingh als invaller had gehad ipv El Ghazi. Die had waarschijnlijk exact hetzelfde trucje een paar keer achter elkaar tevergeefs bij Maxwell geprobeerd. Maar de vraag is of het met zo'n wisseling nog steeds even goed staat. Vandaag wist vrijwel iedereen wat hij moest doen: op Viergever na dan. Daarnaast stonden Boilesen en Moisander veel te vaak te pitten, maar gelukkig geen 90 minuten.
Voor de rest: allemaal jongens die we al een paar jaar kennen, sommigen zelfs al 8 jaar als je ze in de C'tjes al volgde. Heerlijk: een jeugdig Ajax plus Zimling. Ik kan me ontzettend identificeren met deze ploeg. Met de grotendeels bijeen gekochte elftallen kan ik dat niet.

DelToro schreef:Het enige dat we wel weten is dat ze hem niet zelf op het spoor zijn gekomen.
Dat is dus iets dat jij helemaal NIET WEET. Volgens mij heb jij er geen benul van hoeveel mensen er bij Ajax in dienst zijn om alle bewegingen die spelers verspreid over de velden van Europa allemaal wel niet maken in kaart te brengen. Je zou daar bijna door van je stoel vallen.
Laatst gewijzigd door Cruijff op do sep 18, 2014 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door DelToro » do sep 18, 2014 2:18 pm

Cruijff schreef:Dit is allemaal weer geneuzel over hoe je iemand zijn woorden wel of niet uit gaat leggen (vooral WILT leggen).

Bij Ajax wisten ze heus wel wie deze speler was. De Boer lijkt zo ongeveer iedereen te kennen die bij Europese ploegen weleens meedoet, zeker een voormalig speler van een tegenstander uit de eigen competitie kennen ze heus wel.

Het zegt veel over de kennersblik dat ze zien dat dit één van de weinige haalbare spelers is die meteen iets toevoegt. Die kennersblik was er blijkbaar bij één van de technisch verantwoordelijken.
Dat laatste ben ik met je eens, absoluut. Al moet het nog maar blijken of Zimling daadwerkelijk meteen iets toevoegt, maar zijn optreden van gisteravond stemt positief.
Mocht Zimling een succes worden, dan is het een hele knappe en dappere beslissing van het TH geweest.

Cruijjf schreef:Dat is dus iets dat jij helemaal NIET WEET. Volgens mij heb jij er geen benul van hoeveel mensen er bij Ajax in dienst zijn om alle bewegingen die spelers verspreid over de velden van Europa allemaal wel niet maken in kaart te brengen. Je zou daar bijna door van je stoel vallen.
Fijne stijl dat gebruik van caps lock en dikgedrukte letters, dan lees ik er tenminste niet overheen, thanks! :biggthumpup.gif:
Maar ok, in al mijn onwetendheid ging ik af op de woorden van F. de Boer, maar zal 't voortaan even bij jou checken van tevoren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Cruijff » do sep 18, 2014 3:54 pm

DelToro schreef:Fijne stijl dat gebruik van caps lock en dikgedrukte letters, dan lees ik er tenminste niet overheen, thanks! :biggthumpup.gif:
Maar ok, in al mijn onwetendheid ging ik af op de woorden van F. de Boer, maar zal 't voortaan even bij jou checken van tevoren.
:smallgrin.gif:

In principe is De Boer altijd extreem eerlijk in al zijn uitspraken, maar soms brengt hij dingen op een manier naar buiten die wat hard en soms ook een beetje vreemd overkomen. Soms wordt door een medium ook heel selectief één quote eruit gepakt, hij leek 2 weken terug stevige kritiek op het technische beleid te hebben.

In het interview met de VI van deze woensdag, van gisteren dus, noemt hij de huidige selectie juist ook misschien wel de sterkste van de laatste 4 seizoenen en schaart hij zich volledig achter het beleid. Zijn opvallendste uitspraak in dat stuk: "Tien jaar Ajax zou zeker kunnen."


Ook Overmars lijkt nog weleens voor zijn beurt te spreken. De opmerking na het loten van Barcelona "misschien kunnen we weer een dealtje met ze maken" moet je natuurlijk nooit doen. Hoewel Ajax zeer zuiver op de graad is, genereert dat toch de verkeerde aandacht want met Zagreb, Lyon en tal van andere voorbeelden hebben we al vaak genoeg te zien dat de CL niet bepaald een eerlijke competitie is.

Ook het gejojo en de informatie die hij prijsgaf rondom Eto'o en de andere komende dan wel vertrekkende spitsen (de Sig soap) zou ik anders aan gepakt hebben dan Overmars. Maarja, wie ben ik?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Cruijff » do sep 18, 2014 4:00 pm

DelToro schreef:
Cruijff schreef:Dat laatste ben ik met je eens, absoluut. Al moet het nog maar blijken of Zimling daadwerkelijk meteen iets toevoegt, maar zijn optreden van gisteravond stemt positief.
Mocht Zimling een succes worden, dan is het een hele knappe en dappere beslissing van het TH geweest.
Mooi dat je dat met me eens bent. :smile-ajax.gif:

Nogmaals: ook ik vind dat we absoluut nog een paar maanden langer aan moeten kijken hoeveel Zimling echt toevoegt. Binnen een paar weken iemand volledig afschrijven of juist de hemel in prijzen is het gedrag van een blinde opportunist.

Mijn punt is vooral dat als Ajax echt graag gewild had, we op een aantal posities meerdere spelers met een miljoenen grotere transferwaarde dan Zimlimg zouden hebben rondlopen. Een Maher, Narsingh, ook een Wijnaldum had je met een zak geld heus wel naar Ajax gelokt.
Maar hoe vaak hebben we juist die jongens wel niet door het ijs zien zakken in Europese wedstrijden?? En dan speelden ze nog nieteens tegen PSG.

Gisteravond hadden we een team waar iedereen precies wist wat de afspraken waren. Dat Moisander en Boilesen veel ballen verspeelden was irritant, daardoor werd het voor Schöne, Andersen en Serero een heel lastige 1e helft. Knap hoe Ajax zich dan terug knokt, als Andersen echt zo'n gigantisch mietje zou zijn dan was hij gisteren in huilen uitgebarsten. Dat gebeurde totaal niet, hij bleef gewoon behoorlijk aardig op de been.

Zimling brengt net de uitstraling en body die we nodig hebben. Daarnaast verraste hij met name iedereen die zijn spel niet kende met zijn goede voortzettingen naar voren toe. Nog geen reden om de polonaise te gaan lopen, maar toch wel een partij lekker: ik verheug me nu al op hem zondag weer te zien spelen in de Kuip.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Yopi » do sep 18, 2014 11:33 pm

DelToro schreef:Morten Olsen tipte Ajax over Zimling, dat heeft niets met onze scouting te maken.
Daar is niets mis mee. Je krijgt een tip en trekt het na.

Zo ging het ooit ook met Finidi en Litmanen, bijvoorbeeld.

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door DelToro » vr sep 19, 2014 8:46 am

Yopi schreef:
DelToro schreef:Morten Olsen tipte Ajax over Zimling, dat heeft niets met onze scouting te maken.
Daar is niets mis mee. Je krijgt een tip en trekt het na.

Zo ging het ooit ook met Finidi en Litmanen, bijvoorbeeld.
Uiteraard is daar niks mis mee.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Niki Zimling

Bericht door Rednose » ma sep 22, 2014 5:17 pm

Voorlopig maar weer even het oordeel opschorten.....1 keer goed, 1 keer slecht......
Wordt vervolgd...
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Marillion » di sep 23, 2014 7:54 am

Ja, dat was even een mindere beurt in vergelijking met zijn eerste twee optredens. Zaterdag herkansing. Als een ploeg zo collectief door het ijs zakt wil ik niet meteen een nieuwe speler afbranden. Ook al is één van zijn taken juist om op die momenten de ploeg mede overeind te houden.

Hij mag de komende weken laten zien dat het een incident was.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Duke » zo nov 23, 2014 1:47 pm

Het feit dat De Boer de voorkeur geeft aan Serero zal Niki niet veel hoop geven, denk ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 23, 2014 2:07 pm

Het positieve eraan is dat Zimling niet wordt opgesteld. Doet Frank de Boer goed. Ik kan me mateloos ergeren aan een huurling die onderpresteert en wordt beloond met speeltijd: Bojan, Juanfran, etc. Ik accepteer makkelijker dat een 'eigen' jongen stuntelt, is tenminste nog positief voor de ontwikkeling en/of marktwaarde.
Ajax!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door wimpey » vr jan 09, 2015 2:41 pm

Lof voor Bazoer, super opgelucht dat Serero er is, want anders had Riedewald moeten spelen.

De Deense maestro komt er maar bekaaid vanaf!

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... m-uit.html

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Marillion » vr jan 09, 2015 2:51 pm

Ik lees net elders (op AS) dat Poulsen spijt had van zijn vertrek en terug wilde maar dat Ajax toen net Zimling had gehaald. Zonde. Met Poulsen ipv Zimling hadden we er denk ik iets beter voorgestaan.

Zimling gaat niet veel minuten meer maken schat ik zo in. Die is echt afgeserveerd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Niki Zimling

Bericht door Jinne » vr jan 09, 2015 3:14 pm

Kan je zo'n jongen niet gewoon terugsturen tijdens de winterstop naar Mainz?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door wimpey » vr jan 09, 2015 3:17 pm

Jinne schreef:Kan je zo'n jongen niet gewoon terugsturen tijdens de winterstop naar Mainz?
En wie betaalt 'm dan de rest van het seizoen? Mainz niet i.i.g.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Marillion » vr jan 09, 2015 3:21 pm

Hij mocht daar niet voor niets weg. Als ze hem hadden willen laten spelen hadden ze niet aan deze constructie meegewerkt. Mainz schiet er niets mee op om hem terug te laten keren. Enige optie zou zijn is als ze daar toevallig met blessures te maken zouden hebben op zijn positie.

Velen waren er al bang voor. Inmiddels is de conclusie ook wel duidelijk. Dit was een misser.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door wimpey » vr jan 09, 2015 3:25 pm

Marillion schreef: Velen waren er al bang voor. Inmiddels is de conclusie ook wel duidelijk. Dit was een misser.
Die gast is gewoon 4e keus op zijn positie. Met 2 ventjes van 18 voor 'm in de pikorde.

Ik mag toch hopen dat het TH z'n lesje inmiddels heeft geleerd.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door wimpey » di jan 13, 2015 12:27 pm

Marillion schreef:Ik lees net elders (op AS) dat Poulsen spijt had van zijn vertrek en terug wilde maar dat Ajax toen net Zimling had gehaald.
Poulsen beweert dat Ajax hem nogmaals benaderde: http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... ling-.html

Dat lijkt me gezien het totale gebrek aan inventiviteit van het TH ook de meer waarschijnlijke versie.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Niki Zimling

Bericht door Jinne » ma jan 26, 2015 10:26 am

Kan Thijs die Zimling op wedstrijddagen niet gewoon opsluiten in de wc? Dat hakje op het einde van de wedstrijd... :blush.gif:

Het is nog steed wachten op het moment dat Morten Olsen Frank belt en hem vertelt dat de tip om Zimling te halen toch echt een grap was.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 10:33 am

Jinne schreef:Kan Thijs die Zimling op wedstrijddagen niet gewoon opsluiten in de wc? Dat hakje op het einde van de wedstrijd... :blush.gif:
Ik ben nog aan het graven in m'n geheugen naar een meer deprimerend Ajax-middenveld dan dat van gisteren. Zal t.t.v. DB, A3 of JW geweest zijn.

Gelukkig las ik net in De T. dat Ajax z'n rug recht moet houden en niet de boer op moet gaan. Te duur en de miskopen bewijzen dat kwaliteit niet te vinden is. Iets van die strekking.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Niki Zimling

Bericht door Mano » ma jan 26, 2015 10:49 am

wimpey schreef:
Gelukkig las ik net in De T. dat Ajax z'n rug recht moet houden en niet de boer op moet gaan. Te duur en de miskopen bewijzen dat kwaliteit niet te vinden is. Iets van die strekking.
telegraaf... oftewel: TH zegt het
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie