Anwar El Ghazi

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11912
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Sandro » ma okt 31, 2016 9:38 pm

Duke schreef:Het is natuurlijk de vraag of het waar is wat Kraay beweert.
Klopt, dat schreef ik ook al. Maar hij zal Bosz toch niet mishandeld hebben, anders hadden we dat wel gezien/was dat wel naar buiten gekomen. Het is de taak van Bosz om de boel bij elkaar te houden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Duke » ma okt 31, 2016 9:45 pm

Hier ben je anders tamelijk stellig:
Sandro_Calaaabro schreef:Bosz probeert hier een precedent te scheppen, maar El Ghazi heeft niemand op zn bek geslagen ofzo dus ik vind het nogal wat. Bosz moet ook inschikkelijk zijn als hij een top coach wil zijn en ik vraag me af of hij dat kan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11912
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Sandro » ma okt 31, 2016 9:52 pm

Duke schreef:Hier ben je anders tamelijk stellig:
Sandro_Calaaabro schreef:Bosz probeert hier een precedent te scheppen, maar El Ghazi heeft niemand op zn bek geslagen ofzo dus ik vind het nogal wat. Bosz moet ook inschikkelijk zijn als hij een top coach wil zijn en ik vraag me af of hij dat kan.
Is het fout om stellig te zijn dan? :ajaxsmiley.gif: Ik krijg hier gewoon sterk de indruk die ik altijd al van Bosz had, namelijk dat hij erg rechtlijnig is. Dat is op een bepaalde manier goed, maar ik vind dat hij hier nu doorslaat. El Ghazi is teleurgesteld en dat is logisch. Bosz is er om dat te managen, daar wordt hij voor betaald. Lekker makkelijk om hem dan om een woordenwisseling naar JA te verbannen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40991
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Marillion » ma okt 31, 2016 10:29 pm

Wat is dit voor een overdreven straf dan? Het is natuurlijk lastig oordelen over een incident waar je niet bij bent geweest maar voor je iemand een maand terugzet moet er wel heel wat gebeuren. Wat mij betreft in ieder geval veel meer dan een opmerking op het trainingsveld.

Ik ging er vanuit dat het na dit weekend klaar was. Grote mond op de training, een draai om je oren in de vorm van een weekend op de tribune zitten. En dan maandag weer verder met elkaar waarbij het dan aan El Ghazi is om te laten zien dat hij in de selectie en misschien zelfs in de basis hoort.

El Ghazi moet zich gedragen maar je mag je als trainer ook wel een klein beetje inleven in zijn situatie. Het is bovendien aan Bosz om het beste uit zijn spelers te halen. In die zin mag ook hij het zich aanrekenen dat een aantal spelers onder de maat presteert.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59057
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door 999 » ma okt 31, 2016 10:32 pm

Komop jongens, El zal best een leuke schoonzoon zijn ( of niet natuurlijk :smallgrin.gif: ) maar iets laten zien heeft hij nog niet dit jaar.

Als je een vent bent dan neem je dit mee als leerproces en bewijst het ongelijk van Bosz.Wat er ook gebeurt mag zijn, en ik denk dat gezien de straf ( zo gek zijn ze bij AJAX ook niet ) er meer gebeurt is dan een " normale " woordenwisseling o.i.d ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40991
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Marillion » ma okt 31, 2016 10:42 pm

De straf heeft betrekking op dit incident. Als slechte prestaties ook een reden voor schorsing zouden zijn houden we er geen elf over.

Als het dan in de categorie van een opmerking zoals hierboven beschreven zit dan is het na één speelronde wel mooi geweest. Bosz moet zichzelf niet te belangrijk gaan vinden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59057
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door 999 » ma okt 31, 2016 10:45 pm

Bosz schorst hem niet volgens mij en teletext ... Vraag me af hoe hier zou zijn gereageerd als dit de Boer was geweest :hypocrite.gif: ..

De inside krant ..
Ajax pakt El Ghazi hard aan
1 uur geleden
Anwar El Ghazi wordt door Ajax hard gestraft voor zijn misdragingen van afgelopen week. De buitenspeler wordt voor een maand naar de selectie van Jong Ajax gedegradeerd.

"Nadien wordt beoordeeld of hij weer aan de A-selectie wordt toegevoegd", melden de Amsterdammers maandagavond.

El Ghazi moest maandagochtend op het matje komen bij directeuren Edwin van de Sar en Marc Overmars.

De 21-jarige El Ghazi had vrijdag voor het begin van de training te horen gekregen dat hij 'op sportieve gronden' geen deel zou uitmaken van de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen Excelsior. Daarna ging het op het trainingsveld mis tussen Bosz en El Ghazi.

Er vielen krachttermen (El Ghazi zei Bosz 'nog meer vriendjes (dan Bertrand Traoré, red.) op te stellen’) en er zouden zelfs ploeggenoten van El Ghazi tussen hem en de trainer hebben moeten komen.

El Ghazi is een van de spelers die dit seizoen, sinds de komst van Bosz, zijn basisplaats is kwijtgeraakt. De nieuwe trainer geeft op de positie van rechtsbuiten de voorkeur aan huurling Traoré van Chelsea.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Giacomo Puccini » di nov 01, 2016 6:45 am

Dit incident laat volgens mij zien dat El Ghazi er niet hard genoeg voor werkt, want hij zoekt de schuld niet bij zichzelf maar bij een ander (Bosz die vriendjes opstelt) terwijl hij in mijn ogen op basis van zijn slappe prestaties al lang zijn plek in de selectie kwijt had moeten raken aan Cerny. Bosz heeft hem dus eerder de hand boven het hoofd gehouden dan een streek geleverd.

Iemand die zo in de slachtoffer rol zit als El Ghazi, is niet genoeg bezig met zichzelf te verbeteren.

Ik vraag me af of iemand met zo een mentaliteit nog te redden is. Hij staat al een jaar stil in zijn ontwikkeling, hij moet wel grote oogkleppen ophebben wil dat niet tot hem doordringen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Toppie » di nov 01, 2016 8:09 am

AEG zal dus vertrekken deze winter periode en ik denk naar Pisvee

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Leon » di nov 01, 2016 8:51 am

Volgens Kenneth Perez en Telegraaf-journalist Valentijn Driessen was er vrijdag op het trainingsveld meer aan de hand tussen Ajax-coach Peter Bosz en Anwar El Ghazi. Er zou zelfs sprake van fysiek contact zijn geweest.

Bij het FOX Sports-programma Natafelen met Kees vertellen Perez en Driessen dat de confrontatie tussen Bosz en El Ghazi niet alleen bij een flinke woordenwisseling bleef. De aanvaller zou Bosz omver hebben geduwd. El Ghazi was ontevreden over het feit dat hij door de Ajax-coach niet was opgenomen in de wedstrijdselectie voor het duel met Excelsior. Na zijn actie werd hij weggestuurd van de training.

Ajax maakte maandag bekend dat El Ghazi de komende maand zijn duels bij Jong Ajax moet spelen. ‘In onderling overleg is besloten dat hij gedurende de maand november onderdeel uitmaakt van de selectie van Jong Ajax. Nadien wordt beoordeeld of hij weer aan de A-selectie wordt toegevoegd’, luidt het statement. El Ghazi begon dit seizoen in de Eredivisie tot dusver drie keer in de basis.
bron: voetbalonline.nl

Niet heel handig van hem, maar dan meteen ook een maand.... :excited.gif: Er gebeuren wel vaker dit soort akkefietjes, al is het dan wel spelers onderling.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mr. Ajax » di nov 01, 2016 8:52 am

Een maand Jong Ajax vind ik ook belachelijk overdreven hoor. Ik ga ervan uit dat er nog iets gezegd of gedaan is wat 'wij' niet weten, want ik kan me echt niet voorstellen dat je voor zo'n opmerking op de training een maand 'schorsing' krijgt. Bizar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mr. Ajax » di nov 01, 2016 8:54 am

Leon schreef:
Volgens Kenneth Perez en Telegraaf-journalist Valentijn Driessen was er vrijdag op het trainingsveld meer aan de hand tussen Ajax-coach Peter Bosz en Anwar El Ghazi. Er zou zelfs sprake van fysiek contact zijn geweest.

Bij het FOX Sports-programma Natafelen met Kees vertellen Perez en Driessen dat de confrontatie tussen Bosz en El Ghazi niet alleen bij een flinke woordenwisseling bleef. De aanvaller zou Bosz omver hebben geduwd. El Ghazi was ontevreden over het feit dat hij door de Ajax-coach niet was opgenomen in de wedstrijdselectie voor het duel met Excelsior. Na zijn actie werd hij weggestuurd van de training.

Ajax maakte maandag bekend dat El Ghazi de komende maand zijn duels bij Jong Ajax moet spelen. ‘In onderling overleg is besloten dat hij gedurende de maand november onderdeel uitmaakt van de selectie van Jong Ajax. Nadien wordt beoordeeld of hij weer aan de A-selectie wordt toegevoegd’, luidt het statement. El Ghazi begon dit seizoen in de Eredivisie tot dusver drie keer in de basis.
bron: voetbalonline.nl

Niet heel handig van hem, maar dan meteen ook een maand.... :excited.gif: Er gebeuren wel vaker dit soort akkefietjes, al is het dan wel spelers onderling.
Zoiets dus... :ajaxsmiley.gif:

Al moet ik zeggen dat ik een maand nog altijd best stevig vind.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mr. Ajax » di nov 01, 2016 8:55 am

Voordeel bij dit nadeel is trouwens, hopelijk, dat we Cerny vaker bij de selectie danwel in het elftal krijgen te zien de komende tijd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15191
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mano » di nov 01, 2016 9:11 am

Mwoa, zag Cerny gisteren tegen VVV, dan is het lood om oud ijzer dus hoop dat Cerny zijn ondergrens ook verhoogd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Duke » di nov 01, 2016 9:13 am

999 schreef:Bosz schorst hem niet volgens mij en teletext ... Vraag me af hoe hier zou zijn gereageerd als dit de Boer was geweest :hypocrite.gif: ..

De inside krant ..
Ajax pakt El Ghazi hard aan
1 uur geleden
Anwar El Ghazi wordt door Ajax hard gestraft voor zijn misdragingen van afgelopen week. De buitenspeler wordt voor een maand naar de selectie van Jong Ajax gedegradeerd.

"Nadien wordt beoordeeld of hij weer aan de A-selectie wordt toegevoegd", melden de Amsterdammers maandagavond.

El Ghazi moest maandagochtend op het matje komen bij directeuren Edwin van de Sar en Marc Overmars.

De 21-jarige El Ghazi had vrijdag voor het begin van de training te horen gekregen dat hij 'op sportieve gronden' geen deel zou uitmaken van de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen Excelsior. Daarna ging het op het trainingsveld mis tussen Bosz en El Ghazi.

Er vielen krachttermen (El Ghazi zei Bosz 'nog meer vriendjes (dan Bertrand Traoré, red.) op te stellen’) en er zouden zelfs ploeggenoten van El Ghazi tussen hem en de trainer hebben moeten komen.

El Ghazi is een van de spelers die dit seizoen, sinds de komst van Bosz, zijn basisplaats is kwijtgeraakt. De nieuwe trainer geeft op de positie van rechtsbuiten de voorkeur aan huurling Traoré van Chelsea.
Opvallend dat de inside krant niet meldt dat AEG Bosz omver zou hebben geduwd, terwijl Valentijn Driessen dat wel wist. Je zou haast denken dat ze stemming aan het maken zouden zijn. Maar dat zal toch wel niet? :hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mr. Ajax » di nov 01, 2016 9:18 am

Mano schreef:Mwoa, zag Cerny gisteren tegen VVV, dan is het lood om oud ijzer dus hoop dat Cerny zijn ondergrens ook verhoogd.

Zal zeker moeten, maar die jongen heeft zo ontzettend veel talent. Minuten maken op een hoger niveau zal hem alleen maar goed doen, denk ik. Heeft het ook wel verdiend op basis van zijn prestaties in Jong de afgelopen weken/maanden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15191
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mano » di nov 01, 2016 9:27 am

Mr. Ajax schreef:
Mano schreef:Mwoa, zag Cerny gisteren tegen VVV, dan is het lood om oud ijzer dus hoop dat Cerny zijn ondergrens ook verhoogd.

Zal zeker moeten, maar die jongen heeft zo ontzettend veel talent. Minuten maken op een hoger niveau zal hem alleen maar goed doen, denk ik. Heeft het ook wel verdiend op basis van zijn prestaties in Jong de afgelopen weken/maanden.
Heeft zeker talent en als hij omringd wordt met betere spelers, wil ik wel zien hoe hij zich een paar weken staande houdt. Al denk ik dat Traore nog steeds de voorkeur krijgt
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Iniesta » di nov 01, 2016 9:32 am

Echt beschamend inderderdaad, en het wordt gewoon weggelachen

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door LucaS » di nov 01, 2016 10:22 am

Als hij echt heeft geduwd en spelers tussenbeide moesten komen, vind ik de straf niet zwaar
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mr. Ajax » di nov 01, 2016 10:23 am

Mano schreef:
Mr. Ajax schreef:
Mano schreef:Mwoa, zag Cerny gisteren tegen VVV, dan is het lood om oud ijzer dus hoop dat Cerny zijn ondergrens ook verhoogd.

Zal zeker moeten, maar die jongen heeft zo ontzettend veel talent. Minuten maken op een hoger niveau zal hem alleen maar goed doen, denk ik. Heeft het ook wel verdiend op basis van zijn prestaties in Jong de afgelopen weken/maanden.
Heeft zeker talent en als hij omringd wordt met betere spelers, wil ik wel zien hoe hij zich een paar weken staande houdt. Al denk ik dat Traore nog steeds de voorkeur krijgt
Ik zie hem liever op links in plaats van Younes.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59057
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door 999 » di nov 01, 2016 10:32 am

Als ik vroeger mijn trainer had omgeduwd was ik er met een maand nog genadig afgekomen :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Demosthenes » di nov 01, 2016 10:33 am

999 schreef:Als ik vroeger mijn trainer had omgeduwd was ik er met een maand nog genadig afgekomen :smallgrin.gif:
Kwam jij vroeger op het idee om je trainer weg te duwen? :ajaxsmiley.gif: Ik niet, maar ik speelde niet bij Ajax, dat maakt misschien uit.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59057
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door 999 » di nov 01, 2016 10:54 am

Demosthenes schreef:
999 schreef:Als ik vroeger mijn trainer had omgeduwd was ik er met een maand nog genadig afgekomen :smallgrin.gif:
Kwam jij vroeger op het idee om je trainer weg te duwen? :ajaxsmiley.gif: Ik niet, maar ik speelde niet bij Ajax, dat maakt misschien uit.
Gaf um wel een zetje als ie mee deed in een partijtje .. En dan meteen je onschuldigste glimlach opzetten ... :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40991
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Marillion » di nov 01, 2016 11:31 am

Fysiek contact is wel een stapje verder dan een scherpe opmerking. Daar ben ik het mee eens. Al zitten daar natuurlijk ook gradaties in. Een zetje tijdens een verhit gesprek is iets anders dan iemand volledig omver gooien of vol op z'n bek slaan. Als de Telegraaf het niet schrijft zal dat wel niet voor niets zijn.

Het blijft lastig beoordelen als je er niet bij bent geweest en hebt gezien wat er echt is gebeurd. Maar ik hou hier toch een vervelend gevoel aan over. Onder de streep is er niet veel meer over van de talentvolle speler van begin vorig seizoen die makkelijk scoorde en international is geworden. Het zou absoluut onterecht zijn om dat bij Bosz in zijn schoenen te schuiven. El Ghazi moet kritisch op zichzelf zijn. Maar tegelijkertijd kan ik me ook wel iets bij zijn frustratie voorstellen. Er staat nu iemand op zijn positie die ook niets laat zien en die jongen is eind van het seizoen weer weg terwijl El Ghazi er bewust voor heeft gekozen om bij Ajax te blijven.

Hij zou het graag willen maar Anwar is geen Ronaldo. Hij heeft echter wel degelijk een aantal eigenschappen die hem succesvol moeten kunnen maken. Fysiek is hij behoorlijk sterk, hij heeft snelheid en een aardig schot. Incidenteel kwam er ook een behoorlijke voorzet vanaf de flank. Dat laatste gebeurde te weinig maar het zit er wel in. Hij is meer een rechtsbuiten dan Traore. Het is nu de taak van El Ghazi om zich terug te werken in de basis maar ook aan Ajax om hem daarbij te helpen. Als de club graag bekend wil staan om de kansen die talenten hier krijgen moet je daar ook voor staan. Daarnaast gaat het ook nog ordinair om geld. Een aantal spelers die nu mokkend langs de zijlijn staan waren afgelopen zomer nog een godsvermogen waard.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door InnerHarbour » di nov 01, 2016 11:41 am

Marillion schreef:Een aantal spelers die nu mokkend langs de zijlijn staan waren afgelopen zomer nog een godsvermogen waard.
Jij als supporter denkt dat ze een godsvermogen waard waren, ikzelf denk dat het wel meevalt maar being said that, heb jij buitenlandse top- of subtop clubs aan de bel horen trekken afgelopen zomer voor deze spelers?
YNWA

Plaats reactie