Anwar El Ghazi

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door wimpey » za jan 14, 2017 4:07 pm

LucaS schreef:Wat is dat voor een domme toestand om de zaakwaatnemers vooraf zwart op wit te geven wat de vraagprijs is. Voor Bazoer hadden ze veel meer kunnen vangen, als hrt waar is dat er meer dan 30 clubs interesse hadden. Ook voor AeG lijken meer clubs in de markt.
Bazoer en AEG was (lees ik in de media) al in de zomer te kennen gegeven dat ze mochten koersen. Het eerste wat hun zaakwaarnemers hebben zullen weten is: voor hoeveel.

Ik heb wel een beetje een zwak voor AEG. Geinig ventje. Geen buitenspeler, kan me wel voorstellen dat Bosz die plek anders wil invullen. Het lijkt me wel zaak om een directe versterking te halen. En (dus) niet niveau-Larsson voor de hoofdprijs uit Alkmaar of Heerenveen.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Alexander » za jan 14, 2017 4:07 pm

LucaS schreef:Wat is dat voor een domme toestand om de zaakwaatnemers vooraf zwart op wit te geven wat de vraagprijs is. Voor Bazoer hadden ze veel meer kunnen vangen, als hrt waar is dat er meer dan 30 clubs interesse hadden. Ook voor AeG lijken meer clubs in de markt.
Krankzinnig inderdaad. Waarom geven we continu vooraf de prijzen? Je hoort dit bij geen enkele club, alleen bij Ajax. Belachelijk beleid.

Voor Bazoer en nu voor Ghazi krijgen we absoluut niet de hoofdprijs. Gaan voor een fooitje weg.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door wimpey » za jan 14, 2017 4:11 pm

Alexander schreef: Voor Bazoer en nu voor Ghazi krijgen we absoluut niet de hoofdprijs. Gaan voor een fooitje weg.
Die jongens hebben amper voor Ajax (middenmoot / subtop Europa) gespeeld dit seizoen. Ajax incasseert 20 M voor die twee (prospects). Wel reëel blijven he.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Marillion » za jan 14, 2017 4:48 pm

Ik heb bij El Ghazi het gevoel dat er voor hem bij Ajax gewoon nog wel wat meer in zit. Hij zou het erg graag willen maar hij is niet de nieuwe Ronaldo. Daar staat echter tegenover dat hij heel aardig is begonnen en dat hij een aantal eigenschappen heeft waar we wel iets aan moeten kunnen hebben. Hij is vrij snel en fysiek sterk. Heeft een behoorlijk schot in huis en incidenteel ook best een aardige voorzet. Ik had liever gezien dat hij meer speeltijd had gehad en met die laatste twee zaken aan de slag was gegaan. Nu zitten we al een half seizoen naar een huurling te kijken die absoluut iets kan maar totaal niet uit de verf komt in deze rol bij Ajax. Onze huurling is er straks weer van tussen en wie weet waar El Ghazi had kunnen staan na een heel seizoen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door mattie » za jan 14, 2017 6:06 pm

Goh.. dit tbv een " huurling " die echt slecht is.. Jammer dat AEG gaat...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Cruijff » za jan 14, 2017 6:33 pm

WP_LeGeNd schreef:
Cruijff schreef:Weet je wat? Je krijgt minimaal 3 pints van mij in O'Caseys als hij in de 1e kalender helft van 2016 al een contract bij een andere club tekent.

En ik minimaal 2 pints Grolsch (of tapten ze daar Heineken) als hij in het seizoen 2016/2017 er aan het begin bij Ajax nog is, 3 stuks als hij Bazoer in 2017 nog steeds bij ons rondloopt.
ps hoe is deze weddenschap afgelopen?
Die conclusie kun je makkelijk trekken, toch?
De weddenschap is door mij gewonnen. :smile-ajax.gif:
Marillion schreef:Ik heb meer vertrouwen in El Ghazi als het gaat om diepgang en een voorzet vanaf de vleugel. Die jongen kan meer dan hij afgelopen periode heeft laten zien. Hij is zeker geen buitengewoon talent maar voor Ajax prima materiaal.
Hij presteert bij lange na niet goed genoeg.

Mist een aantal cruciale eigenschappen voor een aanvaller in het spel van Ajax en ook afgemeten aan de dingen die hij wel kan, is zijn rendement veel te laag.

Accepteren dat een speler als El Ghazi voor Ajax 'prima' is, is er mee instemmen dat Ajax nationaal en internationaal nog minder zal presteren dan gezien de financiële positie van de club logisch dient te zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Marillion » za jan 14, 2017 7:03 pm

Dat is leuk gezegd maar als je zo kritisch naar de huidige selectie gaat kijken dan hou je er voor komende zondag geen elf over om op te stellen.

Dit ventje is geen topper in wording maar heeft gewoon best potentie. Op zijn minst een prima selectiespeler voor dit Ajax en op dit moment de beste optie (noem het desnoods minst slechte optie) aan de rechterkant.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Cruijff » za jan 14, 2017 8:07 pm

Marillion schreef:Dat is leuk gezegd maar als je zo kritisch naar de huidige selectie gaat kijken dan hou je er voor komende zondag geen elf over om op te stellen.
Een beetje het 'Piet Keizer syndroom' wellicht inderdaad, toen die er nog als scout op uit werd gestuurd. Welke aanvaller Piet ook bekeek, hij had er altijd een heleboel op aan te merken.
Marillion schreef:Dit ventje is geen topper in wording maar heeft gewoon best potentie. Op zijn minst een prima selectiespeler voor dit Ajax en op dit moment de beste optie (noem het desnoods minst slechte optie) aan de rechterkant.
Joël Veltman zei vorige week al dat met Traore bij de Afrika Cup en Cerny geblesseerd de spoeling voor op de vleugels nu vrij dun is. Die wordt komende maandag dus (tijdelijk?) nog dunner.
Marillion schreef:Dit ventje is geen topper in wording maar heeft gewoon best potentie.
Klopt, het is zeker geen topper in wording. Dat geldt voor een aantal van de huidige contractspelers overigens wel.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Demosthenes » zo jan 15, 2017 12:18 am

Een beetje het 'Piet Keizer syndroom' wellicht inderdaad, toen die er nog als scout op uit werd gestuurd. Welke aanvaller Piet ook bekeek, hij had er altijd een heleboel op aan te merken.
De vraag is of Ajax door scout Keizer die wereldtoppers is misgelopen, ik vraag me dat af; voor spelers van buiten moet de lat hoog liggen, ze moeten iets toevoegen aan het spel van Ajax en zo veel buitenspelers, geschikt voor een 4-3-3, zijn er niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mano » ma jan 16, 2017 9:20 am

Demosthenes schreef: voor spelers van buiten moet de lat hoog liggen, ze moeten iets toevoegen aan het spel van Ajax en zo veel buitenspelers, geschikt voor een 4-3-3, zijn er niet.

Hier gaat Ajax vaak de mist mee in. Als je Youtube-scout op dat lijstje aan buitenspelers, zie je dat ze allemaal veel ruimt hebben en/of worden weggestuurd met een diepe bal. Ajax omsingelt tegenstanders een groot deel van de wedstrijd, geen ruimte dus. Dan moet je zaalvoetbal-skills hebben, wil je tot een nette voorzet komen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mano » ma jan 16, 2017 9:23 am

van mij mag AEG gaan.

zorgt er in ieder geval voor dat de noodzaak voor een buitenspeler nog duidelijker is. AEG komt te kort.
Op zijn positie moet je meerwaarde hebben.

let maar op, na Lille wordt het de zandbak, Turkije of China voor de nodige munten. Niks mis mee, gewoon max. uit zijn carrière halen qua geld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door wimpey » ma jan 16, 2017 9:35 am

Mano schreef: Hier gaat Ajax vaak de mist mee in.
Yep. 4-3-3 is geen must voor goed en aanvallend voetbal. Ajax zoekt graag spelers bij een systeem i.p.v. andersom.

Veltman is geen back die de flank bestrijkt. Ajax scout nu rechtsbuitens. Alternatief zou je ook een roadrunner op rechts kunnen zoeken. Of een moordenaar op het middenveld die Klaassen, Schöne en Ziyech uit de wind zet.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Alexander » ma jan 16, 2017 10:31 am

Zou Nigel de Jong het nog erg naar zijn zin hebben in Turkije?

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mano » ma jan 16, 2017 11:14 am

ja is een uitstekende winger!! :confused.gif:



laten we aub ophouden met dat gedweep van oud-ajaxspelers.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door mattie » di jan 17, 2017 6:28 pm

Is hij nu al verkocht of niet ?.. kijkend naar de komende periode hoop ik eerlijk gezegd van niet..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Demosthenes » di jan 17, 2017 7:22 pm

mattie schreef:Is hij nu al verkocht of niet ?.. kijkend naar de komende periode hoop ik eerlijk gezegd van niet..
Voor de meeste Europese landen sluit de transferperiode 31 januari 2017, althans volgens http://www.transfermarkt.nl/transfer-st ... 6&option=1

Ajax heeft geen haast :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door mattie » di jan 17, 2017 7:34 pm

Demosthenes schreef:
mattie schreef:Is hij nu al verkocht of niet ?.. kijkend naar de komende periode hoop ik eerlijk gezegd van niet..
Voor de meeste Europese landen sluit de transferperiode 31 januari 2017, althans volgens http://www.transfermarkt.nl/transfer-st ... 6&option=1

Ajax heeft geen haast :ajaxsmiley.gif:
Tja dat hoef je mij ook niet te vertellen.. Afgelopen weekend kreeg ik al het idee dat de transfer afgelopen zo/ma wel afgerond zou worden...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door beelzebub » di jan 17, 2017 8:50 pm

Wat dat betreft is El Ghazi een oude schoen. Die gaat niet weg voordat er een vervanger is.

Met de blessures van Cerny, Clement en Younes zitten we erg dun op de vleugels nu.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door De Dominee » di jan 24, 2017 12:39 pm

Volgens AD zijn Ajax en Lille dichtbij een akkoord en vertrekt hij deze week nog definitief. Absolute gotspe als er niet tenminste 1 andere vleugelspeler aangetrokken wordt.

http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aja ... ~abcfde72/
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 24, 2017 1:18 pm

Hoe zat het ook al weer? Als het AD het schrijft klopt het vrijwel nooit, toch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Demosthenes » di jan 24, 2017 1:22 pm

De Dominee schreef:Volgens AD zijn Ajax en Lille dichtbij een akkoord en vertrekt hij deze week nog definitief. Absolute gotspe als er niet tenminste 1 andere vleugelspeler aangetrokken wordt.

http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aja ... ~abcfde72/
Als het bericht klopt is het voor El G. en een grotere competitie en meer verdienen en dat op twee uur rijden van Barendrecht, een uur langer dan naar Amsterdam rijden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Alexander » di jan 24, 2017 1:34 pm

Lachwekkend beleid dit hoor. Onze enige (fitte) rechtsbuiten ook nog maar laten gaan. En in de tussentijd hebben we nog geen versterking binnen en loopt op links nog iemand die nog vele malen minder is.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door wimpey » di jan 24, 2017 1:52 pm

Neem aan dat hij weg moet, Alex. Hij zit voor Bosz in het rijtje met Gudelj en Bazoer. Daarna zal Ajax (m.i. onvermijdelijk) asap een vervanger presenteren. Hopelijk een gast met snelheid en diepgang.

DelToro
Berichten: 1259
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door DelToro » di jan 24, 2017 2:35 pm

En ik neem toch aan dat ze al een vervanger klaar hebben staan mocht El Ghazi daadwerkelijk vertrekken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door InnerHarbour » di jan 24, 2017 2:47 pm

wimpey schreef:Neem aan dat hij weg moet, Alex. Hij zit voor Bosz in het rijtje met Gudelj en Bazoer. Daarna zal Ajax (m.i. onvermijdelijk) asap een vervanger presenteren. Hopelijk een gast met snelheid en diepgang.
Volgens mij zit heel Europa achter dat soort gasten aan en wie er een heeft laat die niet zomaar gaan zeker niet in januari. Ik verwacht dat Ajax met Kluivert verdergaat.
YNWA

Plaats reactie