Jaïro Riedewald

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door peter » wo jul 12, 2017 8:47 am

Ajax hanteert een vraagprijs van 10 miljoen en Newcastle en Crystal Palace lijken dat te willen betalen. :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » wo jul 12, 2017 8:50 am

Peter schreef:Ajax hanteert een vraagprijs van 10 miljoen en Newcastle en Crystal Palace lijken dat te willen betalen. :biggthumpup.gif:
Niet slecht voor iemand met rugnummer 36.

Dat zijn bedragen die de kakkies en edsv voor hun steunpilaren vangen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Marillion » wo jul 12, 2017 9:06 am

Dat lijkt me dan een uitstekende deal. Hij heeft vorig seizoen zijn kans niet gepakt. Kreeg toen op de valreep in Europa nog de kans om indruk te maken en kwam toen met die onvoorstelbaar domme ingooi in de EL Finale om United in een zetel te helpen. Op zo'n moment zo achteloos een gevaarlijke situatie veroorzaken. Dat zegt in mijn ogen veel over je wedstrijdinstelling.

Toch jammer dat het niet gelukt is met hem want toen hij doorbrak zag ik er wel iets in.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » wo jul 12, 2017 9:27 am

8 miljoen plus bonussen. Prima deal. Nu moet er wel wat gebeuren hoor.

Wat vinden jullie van Juste van Heerenveen? Ken hem niet heel goed maar leek niet onaardig.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Demosthenes » wo jul 12, 2017 9:29 am

Lionel schreef:8 miljoen plus bonussen. Prima deal. Nu moet er wel wat gebeuren hoor.

Wat vinden jullie van Juste van Heerenveen? Ken hem niet heel goed maar leek niet onaardig.
Heb hem een paar keer zien voetballen in Oranje onder 20 en/of onder 19, maar hij kon me niet bekoren. Niet de bikkelharde verdediger als Sanchez, eigenlijk net niet, maar nogmaals, alleen gebaseerd op een paar wedstrijden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Jöhnk » wo jul 12, 2017 9:41 am

Aan middelmaat uit de eredivisie zou ik niet beginnen.

Ajax had toch een LCV uit Oostenrijk op het oog?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 12, 2017 9:52 am

Jöhnk schreef:Aan middelmaat uit de eredivisie zou ik niet beginnen.

Ajax had toch een LCV uit Oostenrijk op het oog?
yep, Maximillian Wöber.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Marillion » wo jul 12, 2017 10:05 am

Middelmaat uit Oostenrijk? :smile-ajax.gif:

Voor Riedewald is Palace overigens wel een mooie kans hoor. Er zit een trainer die vertrouwen in hem heeft en zo pakt hij een dik contract en speelt hij PL. Gezien zijn stagnerende ontwikkeling bij Ajax mag je dan niet klagen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » wo jul 12, 2017 10:07 am

Buddy van Sanchez halen, lijkt me. Yerry Mina. Dan hou je Sanchez misschien ook nog een jaar.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » wo jul 12, 2017 10:08 am

Die is toch niet haalbaar? En wat doe je met De Ligt?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door InnerHarbour » wo jul 12, 2017 10:12 am

Spelen moeten we eerst nog maar eens zien Marillion want voor 8 miljoen halen clubs in de PL spelers voor erbij.

Voor Ajax wordt de spoeling achterin zo wel erg dun nu weet ik dat Tete en Riedewald vorig seizoen back-up spelers waren maar geen broekjes meer die nog moesten wennen aan het niveau en er direct stonden als zij meededen.

Het lijkt mij dat je die plekken niet moet gaan opvangen enkel met onervaren JA knulletjes.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo jul 12, 2017 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » wo jul 12, 2017 10:13 am

Lionel schreef:Die is toch niet haalbaar? En wat doe je met De Ligt?
De Ligt is 17 toch. Rustig brengen. Ajax heeft tig miljoen in kas. Haalbaar is dan een rekbaar begrip.

Wat niet haalbaar is (lijkt me) is seizoenkaarthouders en sponsoren een afgeroomd elftal voorschotelen. Verpats Dijks en Younes nog en zorg voor een team met toptalent en aantrekkelijk voetbal. De titel is een must, CL kwalificatie ook. De gatenkant klopt bij Ajax heel erg. Maak wat kosten en de baten zullen alleen maar groter worden. En dan heb je als kijker ook lol.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » wo jul 12, 2017 10:14 am

InnerHarbour schreef: Voor Ajax wordt de spoeling achterin zo wel erg dun nu weet ik dat Tete en Riedewald vorig seizoen back-up spelers waren maar geen broekjes meer die nog moesten wennen aan het niveau en er direct stonden als zij meededen.
Eens. Westermann ook weg. Dijks op punt van vertrek.

Ajax heeft daar tot dusver 0 vervangers voor aangetrokken. Sanchez kan ook zomaar weg zijn.

Werk aan de winkel dus. Urgently.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Jöhnk » wo jul 12, 2017 10:20 am

Als ze maar niet met Haps aan komen zetten. :ajaxscarf.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » wo jul 12, 2017 10:26 am

Jöhnk schreef:Als ze maar niet met Haps aan komen zetten. :ajaxscarf.gif:
Haps = afgeroomd. Larsson, St. Juste, Lukassen, Boetius ook.

Maar Ajax kijkt verder momenteel. Die jongen uit het 2e van die Braziliaanse club scouten jij en ik niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Marillion » wo jul 12, 2017 10:29 am

InnerHarbour schreef:Spelen moeten we eerst nog maar eens zien Marillion want voor 8 miljoen halen clubs in de PL spelers voor erbij.......
Uiteraard, maar als je puur kijkt naar zijn matige ontwikkeling dan is dit wel een mooie kans. Vooral omdat er dus een trainer zit die het in hem ziet zitten waardoor de kans groot is dat hij in ieder geval de gelegenheid zal krijgen om zich te laten zien.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » wo jul 12, 2017 10:48 am

Volgens Freek Jansen zet Ajax in op twee defensieve versterkingen. Haal maar een topper als linksback en een talentvolle CV achter Sanchez.

De Ligt hoef je niet rustig te brengen. Die staat er al. Gewoon in de basis en af toe rust geven.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Gaizka1985 » wo jul 12, 2017 10:52 am

Lionel schreef:Volgens Freek Jansen zet Ajax in op twee defensieve versterkingen. Haal maar een topper als linksback en een talentvolle CV achter Sanchez.

De Ligt hoef je niet rustig te brengen. Die staat er al. Gewoon in de basis en af toe rust geven.
Inderdaad, Sanchez - de Ligt is een top centrum!

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Alexander » wo jul 12, 2017 11:15 am

Zo langzaam aan verlies je toch wel veel. Tete en Riedewald hebben behoorlijk wat potten gespeeld vorig jaar en voldeden (bijna) altijd. Wat er nu voor terugkomt weten we nog niet, maar ik vraag me af of zij het niveau halen van die jongens vorig jaar.

Klaassen is een enorm verlies, maar dat wist je van te voren. Datzelfde geldt voor Traore, al heeft die het vorig jaar zeker in de NL competitie maar matig gedaan. Maar de vraag is of Neres al hetzelfde kan brengen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 12, 2017 11:27 am

Het zal eraan liggen wat ze gaan halen. Als je de as in stand houdt (Onana, De Ligt, Sánchez, Ziyech, Dolberg) en je versterkt je op linksback, buitenspeler (beide kwaliteitsinjecties) en met een talentvolle centrumverdediger, dan ga je erop vooruit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » wo jul 12, 2017 11:43 am

Ajaciedjuh schreef:Het zal eraan liggen wat ze gaan halen. Als je de as in stand houdt (Onana, De Ligt, Sánchez, Ziyech, Dolberg) en je versterkt je op linksback, buitenspeler (beide kwaliteitsinjecties) en met een talentvolle centrumverdediger, dan ga je erop vooruit.
Je gaat met zoveel cash op zak toch niet met Schöne als VM aan de slag? :confused.gif: Of met Sinkgraven en Younes op links?

De noodzaak en de middelen tot handelen zijn aanwezig. Veldmate lijkt (voor een buitenstaander als ik) voor Ajax iemand te zijn die nieuwe markten heeft aangeboord.

Ajax heeft vorig seizoen reclame voor zichzelf gemaakt. Sanchez, De Ligt, Onana, Dolberg: kom (jong) naar Ajax, want dat geeft je carrière een flinke boost. Daar moet je nu - met al die knaken op zak - munt uit slaan en de volgende golf aan talent vastleggen. Bovendien maak je het newbie Keizer een stuk makkelijker met een sterke selectie.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » wo jul 12, 2017 11:46 am

Helemaal mee eens. Maar als je dan leest dat City voor 13 miljoen een 20-jarige Braziliaan koopt die ze meteen verhuren. Lijkt me lastig om een topper te vinden.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » wo jul 12, 2017 11:56 am

Lionel schreef:Helemaal mee eens. Maar als je dan leest dat City voor 13 miljoen een 20-jarige Braziliaan koopt die ze meteen verhuren. Lijkt me lastig om een topper te vinden.
Sanchez en Ziyech zijn voor Ajax topaankopen gebleken. Net als de jeugdaankopen Onana en Dolberg. En financieel gezien Bazoer en AEG ook.

Het is bestuurlijk en organisatorisch (lijkt mij dan) de voorbije jaren misschien toch geen puinzooi geweest. Ajax ging van bijna bankroet naar financieel florerend, pakte 4 landstitels en verkocht bakken spelers (die grotendeels een deel van de opleiding hadden doorlopen) aan prima clubs.

De club staat er goed op, lijkt mij dan. Je hebt een jonge kern die een enorm kapitaal vertegenwoordigt. Dus lijken mij 3 à 4 gerichte aankopen een must. Die titel moet naar Amsterdam en Ajax moet CL spelen. Dat gaat met Dankerlui en Frenkie niet lukken.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » wo jul 12, 2017 12:26 pm

Mee eens.

Maar Sanchez is een topaankoop voor 5-6 miljoen. Cassierra lijkt een miskoop (geef hem nog een jaar de tijd) en ook Neres heeft nog niet de impact die je mag verwachten voor 12 miljoen.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 12, 2017 8:26 pm

Alexander schreef:Zo langzaam aan verlies je toch wel veel. Tete en Riedewald hebben behoorlijk wat potten gespeeld vorig jaar en voldeden (bijna) altijd. Wat er nu voor terugkomt weten we nog niet, maar ik vraag me af of zij het niveau halen van die jongens vorig jaar.

Klaassen is een enorm verlies, maar dat wist je van te voren. Datzelfde geldt voor Traore, al heeft die het vorig jaar zeker in de NL competitie maar matig gedaan. Maar de vraag is of Neres al hetzelfde kan brengen.
No way dat Riedewald afgelopen seizoen (bijna) altijd voldeed. No way. Tete wisselde goeie en hele slechte wedstrijden af; Traoré was voor de winterstop een drama. Alleen Klaassen gaan we écht missen; de rest in de breedte; en Riedewald helemaal niet.

Plaats reactie