Stefano Denswil

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door Yopi » zo jan 04, 2015 6:39 pm

Iemand die hem gaat missen?

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door columbus » zo jan 04, 2015 6:54 pm

Ik eigenlijk wel, al is missen misschien wel een te groot woord. Denswil is natuurlijk nog erg jong maar heeft eigenlijk alles om een goede verdediger te worden. Had hem graag eens voor een wat langere periode in Ajax 1 willen zien. Die kans heeft hij niet echt gehad en/of afgedwongen. Want laten we eerlijk zijn, de andere centrale verdedigers, zowel rechts- als linksbenig, daar mankeert ook wat aan. Hij is m.i. echt niet minder dan bijvoorbeeld een Veltman.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door Yopi » zo jan 04, 2015 7:12 pm

Veltman is zijn concurrent niet. Hij zou beter moeten zijn dan Moisander.

De Boer ziet het blijkbaar niet in Denswil zitten. Anders had hij hem ooit een keer een kans gegeven. En De Boer zit er al een tijdje.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Stefano Denswil

Bericht door Jöhnk » zo jan 04, 2015 7:27 pm

Als je kijkt naar wat Denswil de laatste seizoenen heeft gepresteerd, ga ik hem niet missen.

Maar hij stond wel ooit te boek als groot talent, dat zorgt voor mixed feelings. Zijn ontwikkeling is simpelweg tegengevallen. Wat me daarbij het meest teleurstelt: Denswil is zo sloom geworden. In mijn herinnering was hij in de jeugd veel feller.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door Arthur » zo jan 04, 2015 7:41 pm

Het beeld dat me het meest bij staat is dat hij met bal en al langzaam vooruit dribbelt en dan als hij een tegenstander tegenkomt achteruit passt naar zijn mede cv. Ajax heeft al een probleem met in hoog tempo opbouwen, maar met hem was het helemaal erg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door Marillion » ma jan 05, 2015 9:56 am

columbus schreef:Ik eigenlijk wel, al is missen misschien wel een te groot woord. Denswil is natuurlijk nog erg jong maar heeft eigenlijk alles om een goede verdediger te worden. Had hem graag eens voor een wat langere periode in Ajax 1 willen zien. Die kans heeft hij niet echt gehad en/of afgedwongen. Want laten we eerlijk zijn, de andere centrale verdedigers, zowel rechts- als linksbenig, daar mankeert ook wat aan. Hij is m.i. echt niet minder dan bijvoorbeeld een Veltman.
Dat heeft hij dan wat mij betreft goed verborgen weten te houden. Ik herinner me vooral halfslachtig of zelfs helemaal niet defensief ingrijpen. En ook in de opbouw bracht hij weinig tot niets. In mijn ogen heeft hij geen moment laten zien dat hij meer speeltijd zou moeten krijgen.

Ik denk dat dit een prima besluit is. Zowel voor Ajax als voor Denswil. Ik hoop voor hem dat hij goed presteert in Brugge. Maar ik denk niet dat we hier spijt van gaan krijgen.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door columbus » ma jan 05, 2015 8:29 pm

Waar het mij om gaat, en nogmaals, missen is een te groot woord maar is hij nu echt zoveel minder dan Moisander? (Zeker de Moisander van dit seizoen). Daarnaast (Het is zijn concurrent niet) mag Veltman ook week in week uit staan schutteren, ook hij is m.i op dit moment echt niet veel beter dan Denswil. Maar beide krijgen allebei enorm veel vertrouwen van de Boer. Daarom had ik Denswil eens een potje of 8 achter elkaar willen zien spelen, wie weet was het dromerige met dat vertrouwen wel stukken minder geweest.

Maar goed, ik kijk sporadisch het 2e op Fox en zie nooit een training en heeft hij de Boer nooit aan het twijfelen kunnen brengen.

Ben wel heel benieuwd wie Ajax door gaat schuiven als backup LCV. Viergever is erg matig tot nu toe en de rest piepjong.

Gebruikersavatar
Hermann
Berichten: 211
Lid geworden op: za mei 31, 2014 8:52 am

Re: Stefano Denswil

Bericht door Hermann » ma jan 05, 2015 9:59 pm

Denswil had onvoldoende rust en vertrouwen, waardoor hij teveel op safe ging spelen en juist daardoor fouten ging maken. Een Denswil mét zekerheid was niet zoveel slechter dan Moisander (van dit seizoen) geweest.

Mogelijke vervangers: Viergever, Boilesen, VdHoorn, Riedewald.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 05, 2015 10:03 pm

Tijdens bijna al zijn optredens heb ik me aan hem geërgerd. Ben blij dat we van Denswil af zijn. Ligeon, Veltman, Van der Hoorn en Moisander mogen van mij ook weg.
Ajax!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door Yopi » ma jan 05, 2015 10:20 pm

Bijna de hele verdediging? :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door brigade zuid » ma jan 05, 2015 10:27 pm

Maar hij heeft wel gelijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Stefano Denswil

Bericht door Marillion » di jan 06, 2015 9:15 am

Op basis van hun huidige prestaties is er inderdaad niet heel veel tegen in te brengen. Of wel soms?

Bij Veltman hoop ik nog wel op herstel. Hij was eerder samen met Moisander een aardig duo. Op dat moment het beste in de Eredivisie. Dit seizoen spelen ze allebei helaas een pak minder.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Stefano Denswil

Bericht door Cruijff » vr jan 09, 2015 3:58 pm

Dit filmpje doet vermoeden dat Club Brugge er een nuttige kracht bij krijgt.

Plaats reactie