Bojan Krkic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bojan Krkic

Bericht door De Dominee » vr nov 15, 2013 9:42 am

Benieuwd hoe hij het gaat doen naast spits Siem. Zou zomaar een mooi koppel kunnen worden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door Marillion » vr nov 15, 2013 10:02 am

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen. Het hield allemaal al niet over bij zijn eerste periode. Nu is hij er weer even tussenuit geweest. Daar zal hij ook niet van zijn opgeknapt. Enige hoop zou inderdaad kunnen zijn dat het goed klikt met De Jong. Laten we het hopen. Er mag voorin wel wat meer gebeuren dan we tot op heden voor elkaar krijgen. Bojan mag de strijd aan met Fischer en Sigthorsson.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bojan Krkic

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 10:03 am

Tegen Barca vond ik hem prima spelen. Combineerde lekker.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bojan Krkic

Bericht door Cruijff » za mar 01, 2014 9:59 am

Jongens, we mogen nog lang van hem blijven genieten. :excited.gif:


Bojan voelt zich thuis in Amsterdam

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bojan Krkic

Bericht door Duke » zo mar 16, 2014 2:26 pm

Tegenvallende Bojan: 'Eredivisie is uniek'

Bojan Krkic (23) heeft dit seizoen nog niet kunnen overtuigen. En nu Ajax de eindsprint inzet naar de vierde landstitel op een rij, zit het voormalige supertalent van Barcelona zelfs op de bank. 'Het is moeilijk om steeds weer terug te moeten knokken na een blessure.'

Hij begon aardig, raakte geblesseerd, speelde wat wedstrijden in de marge, raakte weer geblesseerd en kon daarna maar moeilijk aanhaken bij het op stoom geraakte elftal van trainer Frank de Boer. 'Ik speelde mijn beste wedstrijden vóór mijn blessure. PSV-uit de eerste helft, tegen Barcelona in Nou Camp. Als ik terugdenk zijn dat mijn beste momenten geweest. Dat heeft ook te maken met de positie waar ik speel. Ik ben van mening dat ik centraal in de aanval het beste uit de voeten kan. Hier speel ik voornamelijk aan de zijkant.'

Bojan probeert er het maximale uit te halen, maar dat valt niet altijd mee, zegt hij. 'Het is steeds weer opnieuw beginnen. Laatst tegen Feyenoord in De Kuip had ik een goede start, waardoor ik een beetje extra vertrouwen kreeg. Maar daarna raakte ik weer geblesseerd. Moest ik me laten wisselen. Bojan weet wat er beter kan: 'Inhoud krijgen. Sterker worden. Dat wil Ajax. Zeker in dit spelsysteem.'

Hij geeft zijn eigen seizoen geen voldoende. 'Zeker niet. Er is altijd wel iets dat beter kan.' Terwijl het toch allemaal zo'n mooi vooruitzicht leek. Bojan, voormalig reuzentalent van Barcelona, in de uitgeholde Eredivisie. Hij had er op z'n minst een paar keer het verschil moeten maken. 'De Eredivisie is wel een unieke competitie, vind ik. Waar vind je elftallen uit de onderste regionen die ook proberen te voetballen? Ik heb dat nooit meegemaakt.'

De grote vraag is wat hij volgend seizoen gaat doen. Nog een jaar staat hij onder contract bij Barcelona en Ajax bedong een optie om hem ook volgend seizoen in de Amsterdam Arena te laten spelen op huurbasis. 'Ik weet nog niet waar mijn toekomst ligt.' Hij zegt dus niet dat hij sowieso blijft? 'Nee, dat kan ik niet zeggen. We zien het wel.'

Nu trainer Martino weggaat bij Barcelona, lijkt Frank de Boer een goede opvolger. Als iemand kan beoordelen of De Boer daar geschikt voor zou zijn, is het Bojan wel. 'Met die drie gewonnen titels heeft De Boer wel bewezen dat hij een heel goede trainer is. In aanleg zeker geschikt voor Barça. Maar je kent de club, hè... Er worden daar elke dag honderd trainers genoemd die er kunnen gaan werken.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie