Riechedly Bazoer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2016 11:55 am

Lionel schreef:Waarvan jullie 80% uitgeven aan Engelse kneuzen.
:ajaxsmiley.gif: maar wel 200 cm lang.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door wimpey » wo nov 16, 2016 12:12 pm

Lionel schreef:Waarvan jullie 80% uitgeven aan Engelse kneuzen.
Hmm, ik zie Liverpool onder Klopp eigenlijk beter en beter worden. Middels prima aankopen.

Wanneer je dat vergelijkt met je geliefde Baffa...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Cruijff » wo nov 16, 2016 12:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Die jonkies zouden echt een voorbeeld aan Schöne moeten nemen; bek houden, keihard werken en zo trainen dat de coach niet om je heen kan.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat ik niet begrijp is dat spelers als Bazoer en AEG (wellicht binnenkort Riedewald en Tete ook) na een paar maandjes niet in de basis te hebben gestaan, meteen weg willen. Wat denken die gasten. Dat ze bij de Napoli's van deze wereld verzekerd zijn van een basisplaats?
Dat ze een voorbeeld aan Schöne mogen nemen, mee eens.

Zoals Ajax Showtime het omschrijft als ze over met name deze jongens schrijven 'een aantal bijt op hun tong'. Nu in de komkommertijd interland periode zijn het vooral een paar nieuwsmedia die name dropping van zogenaamd geïnteresseerde clubs en eventuele bedragen publiceren.

Tete, Riedewald en Bazoer heb ik geen steen en been horen klagen. Bazoer en Riedewald hebben overigens nog met Jong Oranje tegen Jong Portugal gespeeld (1-1), Tete scoorde de goal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Marillion » wo nov 16, 2016 12:32 pm

Ja, het zou spelers absoluut sieren als ze zelf de strijd aangaan om zich weer terug te spelen in de basis. Soms moet je even geduld hebben als een elftal goed presteert maar er komt door blessures, schorsingen of een mindere serie altijd weer een kans.

In sommige individuele gevallen snap ik overigens de frustratie wel een beetje. Neem Tete. Die speelde vorig jaar gewoon uitstekend. Nu zien we Veltman week in week uit een persiflage van een rechtsback opvoeren. Als Tete er nu niet in komt. Wanneer dan wel?

Voor Bazoer is het iets lastiger in de zin dat het middenveld op het moment heel behoorlijk functioneert en in balans lijkt te zijn. Ik denk wel dat we hem de komende weken veel meer in actie gaan zien omdat Gudelj is weggevallen. Dat hij ontevreden was dat die laatste meestal wel mocht invallen en Bazoer niet snap ik overigens wel. Want Gudelj liet als invaller niet veel positiefs zien.

Spelers hebben natuurlijk vrijwel zonder uitzondering een fors ego. Aan de andere kant zijn ze ook niet gek. Wanneer een concurrent geweldig speelt is er meer begrip als je er naast staat dan wanneer de ander wekelijks staat te prutsen. Al zijn er natuurlijk ook die gewoon een hele ambitieuze loopbaanplanning hebben en niet bereid zijn om de tijd te nemen om met een tegenslag om te gaan en daar sterker uit te komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2016 12:41 pm

Er komt dus een flinke opschoning aan in de selectie. Ik ben niet zo vd wintertransfers, maar tav Bazoer is het €-technisch wel slim. Tot het eind van het seizoen op de bank, zal zijn transferwaarde nog verder doen zakken.

Veel belangrijker is dat ze dan ook meteen doorselecteren op onderbezet posities (buitenspeler(s) en afhankelijk van ontwikkeling Sinkgraven en wel/niet weggaan Tete op de links- en rechtsback).

Zoals het er nu naar uit ziet, zijn Bazoer, Gudelj en El Ghazi weg in de winterstop.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 16, 2016 2:18 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Die jonkies zouden echt een voorbeeld aan Schöne moeten nemen; bek houden, keihard werken en zo trainen dat de coach niet om je heen kan.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat ik niet begrijp is dat spelers als Bazoer en AEG (wellicht binnenkort Riedewald en Tete ook) na een paar maandjes niet in de basis te hebben gestaan, meteen weg willen. Wat denken die gasten. Dat ze bij de Napoli's van deze wereld verzekerd zijn van een basisplaats?
Dat ze een voorbeeld aan Schöne mogen nemen, mee eens.

Zoals Ajax Showtime het omschrijft als ze over met name deze jongens schrijven 'een aantal bijt op hun tong'. Nu in de komkommertijd interland periode zijn het vooral een paar nieuwsmedia die name dropping van zogenaamd geïnteresseerde clubs en eventuele bedragen publiceren.

Tete, Riedewald en Bazoer heb ik geen steen en been horen klagen. Bazoer en Riedewald hebben overigens nog met Jong Oranje tegen Jong Portugal gespeeld (1-1), Tete scoorde de goal.
Bazoer loopt vandaag bij de NOS wel degelijk te klagen. Dat was de reden voor mijn post. Ik erger me aan zijn houding, of althans aan hoe hij beïnvloed lijkt te worden door zijn entourage.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Cruijff » wo nov 16, 2016 4:23 pm

Jep de uitspraken bij de NOS zijn wel wat irritant.
Bazoer: 'voor mijn gevoel duurt het nu te lang'

De laatste weken van Riechedly Bazoer bij Ajax lijken geteld. Trainer Peter Bosz ziet het niet zitten in de middenvelder en heeft met Davy Klaassen, Hakim Ziyech en Lasse Schöne inmiddels zijn ideale middenveld gevonden. "Ik wil natuurlijk spelen. Dat is logisch", benadrukt de middenvelder in gesprek met de NOS.

De pas 20-jarige Bazoer stond dinsdagavond bij Jong Oranje tegen Jong Portugal (1-1) eindelijk weer eens in de basis. "Lekker. Even weg bij Ajax... Andere jongens om me heen. Iedereen weet hoe het bij Ajax gaat onderhand. Altijd fijn dat je dan weg bent. Nu kon ik mijn kop leegmaken en een wedstrijd spelen. En ook nog op hoog niveau."

Na de wedstrijd tegen Jong Portugal sprak de middenvelder vrijuit over Ajax. Hij is ontevreden, dat is duidelijk. Bazoer wil niets kwijt over een eventuele transfer, maar het is duidelijk dat zijn toekomst niet in Amsterdam ligt als er aan de situatie bij Ajax niets verandert.

"Ik heb meerdere malen met de trainer een gesprek gevoerd. Maar onze meningen zijn verdeeld. De trainer heeft een mening over mij en ik heb een mening over de trainer. Het is wachten tot na 18 december (de laatste speeldag van het jaar, red). Dan weet ik wat ik ga doen in de winterstop."

Recent verscheen er een artikel dat het bij Ajax nu ontbreekt aan een vertrouwenspersoon waar de spelers van Ajax lekker bij leeg kunnen lopen.
Ik denk niet dat een elftalbegeleider als een Tjerk Smeets of voorheen David Endt genoeg is en ook niet dat ze als persoon en qua taakomschrijving daar het meest geschikt voor zijn.

Een flink stukje Amsterdamse humor ontbreekt bij Ajax, die dient gekoppeld te worden aan een vrij hard klimaat waar je vaak gedold wordt en, wel met vaak een lollige ondertoon, verbaal dagelijks kritisch wordt aangepakt. In het boek dat Leo Verheul over Frank Rijkaard schreef staan een aantal passages dat in de tijd dat Rijkaard speler bij Ajax was er een entourage rondom het 1e elftal was die meedogenloos kon afzeiken, maar er daardoor wel voor zorgde dat er erg veel werd gelachen en iedereen een stapje extra deed.

Het wereldje van een voetballer anno 2016 is heel beperkt, de uren dat ze niet bezig zijn met de verplichtingen die naast (kracht)training, video analyse en clichés weggeven aan de media nog aan tijd met vrienden kunnen besteden, zijn ze vooral op hun smartphone bezig of op de spelcomputer.

Hun entourage is vrij blind en zelden kritisch (bij Bazoer zijn ouders en broer voorheen juist wel), ook media als de NOS en de praatprogramma's herhalen bij Tete en Bazoer keer op keer dat het Oranje klanten zijn.

Elke voetballer vindt zichzelf beter dan de concurrent en als die jongens nu toekijken hoe lang het geduurd heeft voordat de ondermaats presterende Gudelj uit de basis verdween en ze zien dat iemand die presteert zoals Veltman nog immer elke week 90 minuten volmaakt... dan komt een deel van de verongelijktheid in hen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2016 4:54 pm

Dat gejank allemaal. :excited.gif: Hij moet gewoon laten zien dat hij beter is, dan de basis. Bazoer heeft op 1 wedstrijd na, het laatste halve seizoen gewoon slecht gespeeld.

Talent genoeg, nu kijken of hij ook strijdbaar is. Als hij dat niet is, dan hoort hij ook niet bij de eerste 11.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Mano » wo nov 16, 2016 5:04 pm

Met deze houding beland hij op het pad van Leroy Fer,

prima inkomen, maar geen sprankelende carrière.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2016 5:51 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Waarvan jullie 80% uitgeven aan Engelse kneuzen.
Hmm, ik zie Liverpool onder Klopp eigenlijk beter en beter worden. Middels prima aankopen.

Wanneer je dat vergelijkt met je geliefde Baffa...
Totdat Lallana de wedstrijd uitgeschopt werd speelde die Engelse kneuzen van mij die Spaanse pisnichten aardig dronken. :smallgrin.gif:
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2016 6:31 pm

Tja, gezeur... Ik vind dat Bazoer wel héél weinig speeltijd krijgt. Hier en daar een minuut of tien, dat is het wel. Wanneer prutsers als Serero en Gudelj de voorkeur krijgen dan moet je wegwezen. Dat heeft Bazoer goed gezien.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Sandro » wo nov 16, 2016 6:41 pm

Ik lees nog steeds weinig schokkende uitspraken van Bazoer, waar maken we ons druk over?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Lionel » wo nov 16, 2016 11:50 pm

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:
Lionel schreef:Waarvan jullie 80% uitgeven aan Engelse kneuzen.
Hmm, ik zie Liverpool onder Klopp eigenlijk beter en beter worden. Middels prima aankopen.

Wanneer je dat vergelijkt met je geliefde Baffa...
Totdat Lallana de wedstrijd uitgeschopt werd speelde die Engelse kneuzen van mij die Spaanse pisnichten aardig dronken. :smallgrin.gif:
Ja want er is iemand in Spanje die zich druk maakt om oefeninterlands. Heb de wedstrijd niet gezien overigens.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Gaizka1985 » wo nov 16, 2016 11:54 pm

Lastige situatie, talentvolle speler die niet langer kan leven met een rol op het 2e plan. Had hem ook weleens willen als inschuivende CV, naast Sanchez moet dat kunnen lijkt mij.

Ik zou bij verkoop wel een flink doorverkoop percentage bedingen, mocht hij zich spectaculair ontwikkelen kan de transfersom in dat geval nog flink oplopen.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Leon » wo nov 23, 2016 3:06 pm

De onvrede onder de wisselspelers van Ajax houdt aan. Riechedly Bazoer weigerde maandag apart van de groep te trainen en ontbreekt daarom in de selectie voor het Europa League-duel met Panathinaikos van donderdagavond.


'Bazoer zit morgen niet bij de selectie', bevestigde trainer Peter Bosz woensdag tijdens een persconferentie. 'Hij is zaterdag geblesseerd van de training gestapt en meldde zich zondag ziek. Maandag wilde hij weer gewoon met de groep meetrainen, maar zo werkt het niet bij mij. Ik wilde dat hij zich eerst bij de dokter zou melden en apart zou trainen, maar dat zag hij niet zitten.'

Eerder kreeg Bosz het al aan de stok met Anwar El Ghazi en Nemanja Gudelj, maar volgens de trainer is het voorval met Bazoer niet te vergelijken met bovenstaande gevallen. 'Ik heb inmiddels met hem gesproken en hij heeft zijn excuses aangeboden. Vanaf vrijdag zit hij weer bij de groep. Het baart me geen zorgen dat hij de derde speler is waar nu iets over te doen is. Dit is ook een ander geval dan de eerdere twee gevallen.'
Bron: vi.nl

De volgende kikker is uit de kruiwagen gesprongen, al lijkt deze wel snel tot inkeer te zijn gekomen.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Alexander » wo nov 23, 2016 3:24 pm

Ik vind het toch de schuld van Bosz dit hoor. Hij kan schijnbaar niet de hele groep meekrijgen. Dat is zijn probleem.

Riedewald voor morgen ook niet in de selectie. Is hij de volgende?

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Mano » wo nov 23, 2016 3:25 pm

Die 3 kikkers zijn allang uit de wagen gesprongen. AEG en Bazoer spelen het wat netter dan die joego.
Deze heren hebben niet de rust om langs de zijlijn te blijven omdat ze vorig seizoen basis waren.
Dat ze niet veel extra's brachten, zien ze zelf niet.


Stel je was wel met deze 3 aan het bouwen geslagen, welk chantage stond je te wachten bij het nieuwe seizoen? :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Mano » wo nov 23, 2016 3:33 pm

Alexander schreef:Ik vind het toch de schuld van Bosz dit hoor. Hij kan schijnbaar niet de hele groep meekrijgen. Dat is zijn probleem.

Riedewald voor morgen ook niet in de selectie. Is hij de volgende?
Onzin, deze heren accepteren geen bank omdat ze vorig jaar 'belangrijk' leken.
Bosz lijkt mij geen tiran die ze over de kling jaagt. Man zegt wel waar het op staat

Wat er gewoon gebeurd in de selectie is dat er een machtsverschuiving plaatsvind.
Daar waar Bazoer en Gudelj wellicht de koning van de kleedkamer waren, zijn ze die positie ook kwijt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door WP_Legend » wo nov 23, 2016 4:14 pm

ach guttegut mietje Bazoer weigert ook mee te trainen... lekker oprotten man! werkweigering! pfftt!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door mattie » wo nov 23, 2016 4:31 pm

Alexander schreef:Ik vind het toch de schuld van Bosz dit hoor. Hij kan schijnbaar niet de hele groep meekrijgen. Dat is zijn probleem.

Riedewald voor morgen ook niet in de selectie. Is hij de volgende?
Volgens AD geblesseerd
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door beelzebub » wo nov 23, 2016 5:12 pm

Gewoon een repeterend patroon. Bij PSV zag hij geen perspectief en weg was hij... Bij Ajax..... :ajaxsmiley.gif:

Begrijp dat we met veel jonkies te maken hebben, maar het lijkt wel een creche als in "Hoe word ik een profvoetballer". Deze wijze lessen hoeven ze in het buitenland niet meer op te pikken...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Mano » do dec 08, 2016 9:00 am

Bazoer is weg.

Wordt ook als reden gegeven waarom hij vanavond niet bij Luik - Ajax zal spelen.
http://www.parool.nl/sport/bazoer-niet- ... ~a4429347/
Bazoer geeft aan in de winterstop weg te gaan, dus Ajax laat anderen spelen.

Mij benieuwen of hij ooit nog een keer voetballend komt bovendrijven of dat hij een Kishna weg gaat bewandelen.
Prima verdienen, in mooie landen wonen, maar niet max uit carrière gehaald
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Alexander » za dec 10, 2016 4:36 pm

Badoer voor slechts 12 miljoen naar Wolfsburg. Verschrikkelijk jammer vind ik dit.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 10, 2016 4:46 pm

Alexander schreef:Badoer voor slechts 12 miljoen naar Wolfsburg. Verschrikkelijk jammer vind ik dit.
Prima prijs voor een bankzitter. Hopelijk nog wel een bonusconstructie en doorverkooppercentage.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door mattie » za dec 10, 2016 4:46 pm

Alexander schreef:Badoer voor slechts 12 miljoen naar Wolfsburg. Verschrikkelijk jammer vind ik dit.

Pff Wolfsburg.. een grijze middenmotor.. veel succes daar
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie