Joël Veltman

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Joël Veltman

Bericht door De Dominee » vr nov 08, 2013 3:19 pm

Mooi voor hem toch. Hopelijk zit hij er komende zomer bij.

Blind - Rekik - Veltman - Janmaat.

Beter dan die prutsers Bruma, BMI en De Vrij lijkt me. Geen wereldtop, maar goed. Dat is nu eenmaal niet voor handen nu.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 3:21 pm

Van der Wiel op rechts lijkt me.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Joël Veltman

Bericht door De Dominee » vr nov 08, 2013 3:24 pm

Als die blijft spelen wel, ja. Was ik even vergeten. Toch 3 'Ajacieden' dan. En mogelijk op de goal nog 1.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 3:27 pm

Dan moet je daarvoor wel met Nigel en Strootman spelen. Zelf zou ik nog met Siem of mits fit, Sneijder spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door zeux » vr nov 08, 2013 5:57 pm

Yopi schreef:
Marillion schreef:Hoog niveau op de trainingen is inderdaad een pluspunt. Hij kan in die week beter oefenen tegen Van Persie dan Castillion.

De Vrij en Bruma hebben er veel van opgestoken. :hypocrite.gif:

Trial en error, inderdaad.
Veltman staat voor jou gelijk aan De Vrij en Bruma?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Joël Veltman

Bericht door raymon » vr nov 08, 2013 5:59 pm

Zeux schreef:
Yopi schreef:
Marillion schreef:Hoog niveau op de trainingen is inderdaad een pluspunt. Hij kan in die week beter oefenen tegen Van Persie dan Castillion.

De Vrij en Bruma hebben er veel van opgestoken. :hypocrite.gif:

Trial en error, inderdaad.
Veltman staat voor jou gelijk aan De Vrij en Bruma?
Nee, Van Gaal staat gelijk aan 'kan niet goed zijn'.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Joël Veltman

Bericht door LucaS » vr nov 08, 2013 6:03 pm

en nationaal elftal lijkt me principieel wat anders dan een clubteam. Natuurlijk probeert van Gaal zoveel mogelijk uit, het is de eindronde nog niet; dan moet de definitieve selectie er zijn. Hij moet nu juist spelers proberen op posities waar hij twijfelt of een backup zoekt. Maar dat is logisch.
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Dubbel » vr nov 08, 2013 10:40 pm

Als hij een echte Ajacied zou zijn dan weigerde hij te spelen onder deze judas/bondscoach.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Iniesta » vr nov 08, 2013 11:27 pm

Verantwoordelijk voor een van de grootste succesperioden in de geschiedenis van Ajax

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopi » vr nov 08, 2013 11:54 pm

En voor een hoop ellende nadien. Al mag ik dat blijkbaar niet zeggen van de kritiekloze dwepers onder ons. :666.gif:

Zeux schreef:Veltman staat voor jou gelijk aan De Vrij en Bruma?
Geen idee. Veltman moet deze lijn eerst maar eens doortrekken. Anders is hij net zo snel weg bij Oranje als hij erbij gekomen is.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door zeux » za nov 09, 2013 12:09 am

Yopi schreef:En voor een hoop ellende nadien. Al mag ik dat blijkbaar niet zeggen van de kritiekloze dwepers onder ons. :666.gif:

Zeux schreef:Veltman staat voor jou gelijk aan De Vrij en Bruma?
Geen idee. Veltman moet deze lijn eerst maar eens doortrekken. Anders is hij net zo snel weg bij Oranje als hij erbij gekomen is.
Als je geen idee hebt, waarom haal je De Vrij en Bruma er dan bij als het over zijn trainingscontext gaat?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopi » za nov 09, 2013 9:15 am

Jonge spelers die o zo veel leren bij Oranje. :smallgrin.gif:

Alsof Van Gaal kan toveren.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Joël Veltman

Bericht door LucaS » za nov 09, 2013 9:27 am

Ach, het principe lijkt me niet zo heel veel anders dan (jonge) spelers zo nu en dan eens laten meetrainen en spelen in een hogere (leeftijds)catagorie. Is volgens mij binnen Ajax een vrij algemeen aanvaard leerprincipe.

En ik denk dat van Gaal net zo goed kan toveren als een Stam of Bergkamp.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Joël Veltman

Bericht door raymon » za nov 09, 2013 9:47 am

LucaS schreef:Ach, het principe lijkt me niet zo heel veel anders dan (jonge) spelers zo nu en dan eens laten meetrainen en spelen in een hogere (leeftijds)catagorie. Is volgens mij binnen Ajax een vrij algemeen aanvaard leerprincipe.

En ik denk dat van Gaal net zo goed kan toveren als een Stam of Bergkamp.
Laren we niet doen alsof DeBoer, Bergkamp en Stam het niveau van Van Gaal hebben op het gebied van trainen. Nog lang niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Dubbel » za nov 09, 2013 9:58 am

Raymon schreef:Laren we niet doen alsof DeBoer, Bergkamp en Stam het niveau van Van Gaal hebben op het gebied van trainen. Nog lang niet.
Trainerskwaliteit is niet relevant. Het gaat om de bestuurskwaliteiten want daar ligt LVG's ambitie getuige zijn sollicitatie als AD bij Ajax.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Joël Veltman

Bericht door raymon » za nov 09, 2013 10:06 am

Dubbel schreef:
Raymon schreef:Laren we niet doen alsof DeBoer, Bergkamp en Stam het niveau van Van Gaal hebben op het gebied van trainen. Nog lang niet.
Trainerskwaliteit is niet relevant. Het gaat om de bestuurskwaliteiten want daar ligt LVG's ambitie getuige zijn sollicitatie als AD bij Ajax.
We hebben het hier over Veltman en de discussie over het wel of niet meetrainen met het NL elftal.

Die andere discussie is zoooo niet interessant.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door zeux » za nov 09, 2013 10:28 am

Yopi schreef:Jonge spelers die o zo veel leren bij Oranje. :smallgrin.gif:

Alsof Van Gaal kan toveren.
Het ging over het niveau van de context: de spelers van Ajax - net als Veltman voor het grootste deel nog 'lerende' - of topspelers die in Europa al jaren op het hoogste niveau spelen.

Wie daar als bondscoach boven staat is voor die context niet relevant. Dat sleep jij er bij vanuit je persoonlijke agenda.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopi » za nov 09, 2013 11:37 am

Raymon schreef:Laren we niet doen alsof DeBoer, Bergkamp en Stam het niveau van Van Gaal hebben op het gebied van trainen. Nog lang niet.

Hoe weet jij dat? Misschien werkt Stam beter met verdedigers dan Van Gaal.

Van Gaal is een goede trainer, dat betwist ik niet. Denk alleen niet dat die paar dagen bij Oranje een speler opeens enorm vooruit helpen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Joël Veltman

Bericht door InnerHarbour » za nov 09, 2013 12:41 pm

Dubbel schreef:Als hij een echte Ajacied zou zijn dan weigerde hij te spelen onder deze judas/bondscoach.
:drecul.gif: :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Marillion » za nov 09, 2013 1:37 pm

Yopi schreef:
Raymon schreef:Laren we niet doen alsof De Boer, Bergkamp en Stam het niveau van Van Gaal hebben op het gebied van trainen. Nog lang niet.
Hoe weet jij dat? Misschien werkt Stam beter met verdedigers dan Van Gaal.

Van Gaal is een goede trainer, dat betwist ik niet. Denk alleen niet dat die paar dagen bij Oranje een speler opeens enorm vooruit helpen.
Ik denk dat het vooral interessant voor hem is om op de training tussen een aantal goede spelers te lopen. Zoals ik al eerder zei, in die week trainen tegen Van Persie of Castillion. Dat maakt wel iets uit. Het kan daarnaast een motivatie voor hem zijn. Laat hem maar als doel hebben om een sterk seizoen bij Ajax te spelen en een selectie af te dwingen.

Het gaat allemaal wel erg snel. Maar dat is nu eenmaal de situatie. Nederland heeft geen fatsoenlijke verdedigers ter beschikking. Iedereen die een keer een fatsoenlijke tackle inzet is gelijk kandidaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door zeux » za nov 09, 2013 1:42 pm

Marillion schreef: Ik denk dat het vooral interessant voor hem is om op de training tussen een aantal goede spelers te lopen. Zoals ik al eerder zei, in die week trainen tegen Van Persie of Castillion. Dat maakt wel iets uit. Het kan daarnaast een motivatie voor hem zijn.
Precies. Dat is het punt. Van Gaal speelt bij dat principe totaal geen rol en wordt er dus met de haren bijgesleept.

Het zou fijn zijn als dit soort onderwerpen gewoon autonoom bediscussieerd zouden kunnen worden, zonder dat Van Gaal (of Cruijff) erbij betrokken worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Joël Veltman

Bericht door peter » za nov 09, 2013 2:13 pm

Het niveau is dusdanig dat je na 90 minuten (Celtic....) een uitnodiging krijgt. Had liever gezien dat hij nog even in de luwte bleef en een serie bij Ajax neerzet.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Zuidema » za nov 09, 2013 3:17 pm

Peter schreef:Het niveau is dusdanig dat je na 90 minuten (Celtic....) een uitnodiging krijgt. Had liever gezien dat hij nog even in de luwte bleef en een serie bij Ajax neerzet.
Idem. Een lading complimenten uit alle hoeken en gaten, nou die uitnodiging van Van Gaal weer. Het is wel erg veel en erg rap allemaal. Zeker als je ziet waar die jongen vandaan komt. Hopelijk kan hij alle weelde wat dragen en houdt hij zijn kop erbij. Zodat hij toch dat level tegen Celtic wat kan voortzetten.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopi » za nov 09, 2013 3:41 pm

Ik vraag me echt af of het wel zo slim is. Die jongen heeft genoeg lof gehad.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Zuidema » za nov 09, 2013 3:55 pm

Yopi schreef:Ik vraag me echt af of het wel zo slim is. Die jongen heeft genoeg lof gehad.
Aan de andere kant: het is wel een fase waar zo'n speler doorheen moet. Nu wordt hij opgehemeld, na een rijtje fouten/blunders wordt ie weer afgemaakt. Die waan van de dag zal ie moeten leren hanteren wil hij echt een prof worden.

Plaats reactie