Lucas Andersen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Marillion » di jan 27, 2015 10:54 am

Het leek afgelopen zondag helemaal nergens op bij hem. Dat ben ik met jullie eens. Maar daar moet wel bij worden gezegd dat op Cillessen en Serero na het hele elftal er niet aan te pas kwam. Of Andersen het gaat redden weet ik niet. Maar ik blijf hoop houden dat zijn technische kwaliteiten uiteindelijk een meerwaarde kunnen vormen. We zien zo weinig van dat type spel dat ik wel geduldig wil zijn.

Als het centrum van onze verdediging en de verdedigende middenvelder goed zouden staan zou hij wellicht al veel beter tot zijn recht komen. Andersen moet het natuurlijk niet hebben van zijn duelkracht en felheid. Als de rest van het elftal dat ook niet heeft komen zijn tekortkomingen extra pijnlijk aan het licht. Staat het elftal verder wel stevig kan hij misschien wel beter laten zien waar hij goed in is. Al zal het ook dan nog meer volwassen moeten worden. Hij moet wakker worden en dat moet echt in de rest van dit seizoen gaan gebeuren. Anders staat er volgend seizoen een ander op zijn plek.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lucas Andersen

Bericht door Mano » di jan 27, 2015 11:19 am

Marillion schreef:Het leek afgelopen zondag helemaal nergens op bij hem. Dat ben ik met jullie eens. Maar daar moet wel bij worden gezegd dat op Cillessen en Serero na het hele elftal er niet aan te pas kwam. Of Andersen het gaat redden weet ik niet. Maar ik blijf hoop houden dat zijn technische kwaliteiten uiteindelijk een meerwaarde kunnen vormen. We zien zo weinig van dat type spel dat ik wel geduldig wil zijn.

Als het centrum van onze verdediging en de verdedigende middenvelder goed zouden staan zou hij wellicht al veel beter tot zijn recht komen. Andersen moet het natuurlijk niet hebben van zijn duelkracht en felheid. Als de rest van het elftal dat ook niet heeft komen zijn tekortkomingen extra pijnlijk aan het licht. Staat het elftal verder wel stevig kan hij misschien wel beter laten zien waar hij goed in is. Al zal het ook dan nog meer volwassen moeten worden. Hij moet wakker worden en dat moet echt in de rest van dit seizoen gaan gebeuren. Anders staat er volgend seizoen een ander op zijn plek.
Als je Andersen opstelt moet je 2 andere middenvelders zijn vuile werk laten opknappen en hij heeft niet genoeg laten zien om dat te verdienen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Marillion » di jan 27, 2015 11:29 am

Ik zie ook wel dat het er nu niet uitkomt. Maar ik zie hem af en toe ook prachtige dingen doen. Verder is De Boer bijvoorbeeld erg enthousiast over wat hij op de training laat zien. Ik denk dat er meer in zit dan er momenteel uitkomt.

Dus ja, het moet een heel stuk beter als hij het bij Ajax wil redden. Maar het feit dat hij af en toe ook laat zien dat hij geweldig kan voetballen maakt dat ik geduldig ben. Juist het technisch verfijnde spel dat hij bij vlagen laat zien is iets dat ik ontzettend mis. En eerlijk gezegd verbaas ik me er een klein beetje over dat er niet meer Ajax supporters zijn die er grofweg zo in staan. Andersen is een beetje de pispaal van het huidige elftal geworden terwijl ik overal spelers door het ijs zie zakken.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lucas Andersen

Bericht door Mano » di jan 27, 2015 11:44 am

Wat jij met Andersen hebt, had ik wel met Zlatan (eerste jaar)

ik denk; hij rendeert beter in een ander type spel dan wat Ajax speelt.
geef hem ruimte en hij passeert je alsof je er niet staat.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door zeux » di jan 27, 2015 11:46 am

Marillion schreef:Ik zie ook wel dat het er nu niet uitkomt. Maar ik zie hem af en toe ook prachtige dingen doen. Verder is De Boer bijvoorbeeld erg enthousiast over wat hij op de training laat zien. Ik denk dat er meer in zit dan er momenteel uitkomt.

Dus ja, het moet een heel stuk beter als hij het bij Ajax wil redden. Maar het feit dat hij af en toe ook laat zien dat hij geweldig kan voetballen maakt dat ik geduldig ben. Juist het technisch verfijnde spel dat hij bij vlagen laat zien is iets dat ik ontzettend mis. En eerlijk gezegd verbaas ik me er een klein beetje over dat er niet meer Ajax supporters zijn die er grofweg zo in staan. Andersen is een beetje de pispaal van het huidige elftal geworden terwijl ik overal spelers door het ijs zie zakken.
Andersen was het grote talent. Voor Andersen moest een plek in de basiself gereserveerd worden, voor zijn positie moesten we niets kopen, want dat zou zijn doorstroom belemmeren.

Veel mensen zagen (zien) zijn talent. Kortom: in de basis moet het er dus in zitten. Dan is de vraag: waarom komt het er (nu) niet uit? Is dat aan die jongen zelf te wijten of functioneert het nog niet met het team er omheen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Zuidema » di jan 27, 2015 11:56 am

Marillion schreef:Juist het technisch verfijnde spel dat hij bij vlagen laat zien is iets dat ik ontzettend mis. En eerlijk gezegd verbaas ik me er een klein beetje over dat er niet meer Ajax supporters zijn die er grofweg zo in staan. Andersen is een beetje de pispaal van het huidige elftal geworden terwijl ik overal spelers door het ijs zie zakken.
Dat mis ik ook ontzettend bij dit Ajax, Marillion. En dat maakt dat hij nog lang krediet bij me heeft gehad. Maar ik zie ook dat er nog steeds ongelooflijk veel bij hem mis gaat, wat ten koste gaat van het team en uiteindelijk de resultaten. En dat zie ik maar niet veranderen, kan hij misschien ook niet eens veranderen. Of je dan de flank en het middenveld maar op hem moet afstemmen om zijn tekortkomingen op te vangen betwijfel ik. We zijn vrees ik sowieso al te laat met ingrijpen, de titelkansen kunnen na volgend weekend wel eens tot nihil gereduceerd zijn. Hopelijk maakt hij in het restant van het seizoen nog stappen, maar anders is het wat mij betreft toch einde verhaal. Hij is beslist geen pispaal voor mij, maar hij is dan toch wel gewogen en te licht bevonden. Veel te licht.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lucas Andersen

Bericht door Mano » di jan 27, 2015 12:01 pm

Talent brengt je zo ver mr dan komt het punt dat mentaliteit/wilskracht/doorzettingsvermogen het overnemen om die laatste horde te nemen.

Daar bevindt Lucas zich en zoals het nu oogt, neemt hij die horde niet.
Het is allemaal te vrijblijvend bij hem.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 27, 2015 8:09 pm

Hij heeft technisch groot talent, is pas 20 en heeft sinds enkele maanden een basisplaats. Dit zijn feiten. Nadeel is nu eenmaal dat tekortkomingen veel schrijnender en duidelijker aan het licht komen als je met alleen maar jonkies speelt, althans zonder ervaren spelers die aan meer dan zichzelf toe komen in het veld..

Die jongen kan gewoon voetballen, maar heeft meer fysiek nodig, Wimpey's frequente en in herhaling vallende antipathie doet daar niets aan af. Wimpey heeft nu eenmaal een pispaaltje nodig en nu is Lucas de klos. Kwestie van tijd voor we over Lucas the Creep lezen. Bovendien is die selectieve houding in zoverre onterecht, dat veel andere talenten net zo beroerd of nog beroerder spelen, zoals bijvoorbeeld Van Rhijn en helemaal Boilesen.. Ook jonge kerels die te weinig ervaren jongens om zich heen hebben aan wie ze zich kunnen optrekken.

De jonkies hebben tijd nodig. Neem Eriksen eens; debuteerde onder Jol, kwam op de bank en Jong Ajax, en onder De Boer pas een vaste basisplaats afgedwongen; pas na anderhalf jaar echt goed aan het worden maar dan nog soms hele wedstrijden onzichtbaar. Cut the young boys some slack.

De enigen die blaam treffen zijn de leden van het TH die veel te eendimensionaal werken en doorgeschoten zijn in de (op zichzelf best goed verdedigbare) theorie dat de jeugd de toekomst heeft. Daarmee zijn ze uit het oog verloren dat er minstens 2 tot 3 goede ervaren spelers nodig zijn in de groep. Dan komt weer de discussie dat die niet willen komen want ze verdienen te weinig. Ik geloof dat ten dele. Wat er zijn heus wel Poulsens of Ooijers te vinden. Ook Ooijer noem ik bewust, omdat ik me herinner hoe over hem werd gesproken door de toenmalige jonkies na dat hij stopte,. Dergelijke ervaren spelers zijn namelijk niet alleen belangrijk op het veld, maar ook in de kleedkamer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Cruijff » di jan 27, 2015 8:22 pm

@ Cees:

In december bij Willem II thuis heb je heel erg genoten van Andersen, toch? Die zaterdagavond bezorgde Ajax, maar vooral Andersen je een goed humeur.

Één van de bezwaren die ik tegen Andersen heb is dat hij linkshalf speelt, terwijl hij als speler niet echt (absoluut níét) de specifieke eigenschappen heeft die benodigd zijn voor zijn huidige positie op het middenveld. Wanneer een jongen als Viktor Fischer, ook al geen echte middenvelder, weer terug is, dan zie ik Fischer dat veel beter invullen.

Opzich zou Ajax in dusdanig veel wedstrijden grotendeels op de helft van de tegenstander behoren te voetballen en dan zou het geen enkel probleem moeten zijn dat je spelers op een positie plaatst waar ze van nature te offensief voor denken. Liever met 5-3 winnen dan met 2-0. Máár... dan moeten die spelers wél kunnen omschakelen én een hoop scorend vermogen hebben. En dat valt bij Andersen vaak tegen.


Weet je welk type speler ik mis? Hatem Trabelsi! Een exotische verrassing die wat jaartjes ouder is dan het gros van onze talentenbak, maar zomaar uit het niets uit de hoge hoed wordt getoverd. Toen Trabelsi bij Ajax kwam stond hij er meteen, in defensief én offensief opzicht had hij een ijzersterke inbreng.

Met verrassingen van zijn kaliber zou ik de Ajax scouting graag eens op de proppen willen zien komen.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Lionel » wo jan 28, 2015 1:14 am

Duarte is wat ouder dan de meeste talenten bij Ajax.... en redelijk exotisch ook :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » wo jan 28, 2015 8:24 am

Cruijff schreef:Weet je welk type speler ik mis? Hatem Trabelsi! Een exotische verrassing die wat jaartjes ouder is dan het gros van onze talentenbak, maar zomaar uit het niets uit de hoge hoed wordt getoverd. Toen Trabelsi bij Ajax kwam stond hij er meteen, in defensief én offensief opzicht had hij een ijzersterke inbreng.
Je bent het toch wel met mij eens dat het heden ten dage een heel stuk moeilijker (lees, nearly impossible) geworden is om dat soort groeibriljantjes nog op te pikken?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Cruijff » wo jan 28, 2015 8:58 am

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Weet je welk type speler ik mis? Hatem Trabelsi! Een exotische verrassing die wat jaartjes ouder is dan het gros van onze talentenbak, maar zomaar uit het niets uit de hoge hoed wordt getoverd. Toen Trabelsi bij Ajax kwam stond hij er meteen, in defensief én offensief opzicht had hij een ijzersterke inbreng.
Je bent het toch wel met mij eens dat het heden ten dage een heel stuk moeilijker (lees, nearly impossible) geworden is om dat soort groeibriljantjes nog op te pikken?
Weet ik niet. Nagenoeg niemand kende die gozer toen hij bij Ajax binnenkwam. Zelfde gold voor Finidi George en Nwanko Kanu. Die laatste was zelfs pas 18 toen Ajax hem binnenhaalde (over zijn leeftijd waren twijfels, maar het gegeven dat hij op zijn 37e nog de beste speler was bij een Premier League club en FA Cup finalist doet vermoeden dat het wel redelijk zal kloppen).

Trabelsi zat toen hij bij Ajax zijn contract tekende zeker niet in de hoogste salarisschaal. Vervolgens maakte hij zijn transfers, net als Finidi, wel puur voor het geld. Net als bij spelers als Eriksen, Alderweireld en Anita zou Ajax ze, mits we de juiste gasten scouten, ook dit soort Afrikanen nu waarschijnlijk in een eerder stadium weer kwijtraken...... Daar maak je inderdaad wel een punt.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 11:50 am

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... panna.html

Real Madrid. :excited.gif: Spiegeltje. Je bent dichterbij Aalborg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Marillion » vr mar 13, 2015 1:27 pm

Ach, ik droom ook wel eens wat. :smallgrin.gif:

Hij mag natuurlijk deze ambitie hebben. Maar als het ook werkelijkheid moet worden dan zal er nog heel wat moeten gebeuren. Voorlopig ligt een terugkeer naar Denemarken inderdaad dichterbij dan een verblijf in Madrid.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 1:32 pm

Marillion schreef:Ach, ik droom ook wel eens wat. :smallgrin.gif:
Je spreekt het hopelijk niet allemaal voor een miljoenenpubliek uit.

RM is voor Lucas als Hans-Christian Andersen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Marillion » vr mar 13, 2015 1:39 pm

Als ik niet teveel gedronken heb valt het doorgaans inderdaad wel mee met dat soort uitspraken. En ik denk dat ik meer kan hebben dan Andersen op dat gebied. :smallgrin.gif:

Ik denk dat Andersen komende zomer zijn laatste kans gaat krijgen. Ik weet uit m'n hoofd niet hoe het met zijn contract zit. Maar hij heeft zijn basisplaats moeten inleveren en het ziet er voorlopig naar uit dat Sinkgraven, Bazoer en Klaassen het nieuwe middenveld gaan worden. Het is voor hem bij Ajax nu wel echt er op of er onder.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 2:25 pm

Alle voetballers dromen van zulke clubs. Is het zo erg als ze dat hardop zeggen?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door zeux » vr mar 13, 2015 2:27 pm

Yopi schreef:Alle voetballers dromen van zulke clubs. Is het zo erg als ze dat hardop zeggen?
Bij Denswil mocht het ook al niet. Die moest maar meteen vertrekken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:09 pm

zeux schreef:
Yopi schreef:Alle voetballers dromen van zulke clubs. Is het zo erg als ze dat hardop zeggen?
Bij Denswil mocht het ook al niet. Die moest maar meteen vertrekken.
Dat lijkt me bij Andersen ook de beste oplossing. Dat wordt nl. nooit wat.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lucas Andersen

Bericht door Mano » vr mar 13, 2015 3:11 pm

Juffie wordt em niet.....

gewogen en te licht bevonden, NEXT!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:14 pm

Mano schreef:Juffie wordt em niet.....

gewogen en te licht bevonden, NEXT!
Andersen is geen voetballer. OUT.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 16, 2015 5:38 am

Telesport
Andersen tekent bij tot 2018

HEERENVEEN
Lucas Andersen (20) staat op het punt zijn contract bij Ajax te verlengen. De Deen heeft een verbintenis tot de zomer van 2016, maar bereikte mondeling overeenstemming over een dienstverband tot medio 2018. Het is de bedoeling dat nog deze week – in de aanloop naar Ajax-Dnjepr Dnjepropetrovsk – de handtekeningen worden gezet.
:smile-ajax.gif: :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » ma mar 16, 2015 7:40 am

YNWA

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » ma mar 16, 2015 8:55 am

Het latje wordt dus niet hoger gelegd. Boilesen de volgende? :excited.gif:

Bazoer en Kishna verlengen lijkt me effe iets belangrijker dan deze dromenvanger, by the way.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Arthur » ma mar 16, 2015 8:55 am

Als bij hem het kwartje valt kan het nog steeds een prima speler voor Ajax worden. De een heeft gewoon wat meer tijd nodig dan de ander.

Plaats reactie