Ryan Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ryan Babel

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2012 9:32 pm

Sterk, snel en dat zijn z'n enige kwaliteiten. In deze lichtgewicht selectie kunnen we die kwaliteiten wel gebruiken. Maar het is te hopen dat hij zich focust op voetbal en niet op een rapcarriere ofzo.

Als ie niet teveel kost, is het geen gekke optie. Ik verwacht geen wonderen, maar hij kan weleens een belangrijke goal maken of assist geven.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ryan Babel

Bericht door jabu » vr aug 31, 2012 9:35 pm

GangstaRiB schreef:Maar het is te hopen dat hij zich focust op voetbal en niet op een rapcarriere ofzo.
Vrees je concurrentie, Gangsta!?

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ryan Babel

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2012 9:36 pm

Jabu schreef:
GangstaRiB schreef:Maar het is te hopen dat hij zich focust op voetbal en niet op een rapcarriere ofzo.
Vrees je concurrentie, Gangsta!?
Fo shizzle :neutral.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Cruijff » vr aug 31, 2012 9:40 pm

"Ik ben Ryan Babel en ik ben zo zoet als een wafel"... :blush.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 01, 2012 5:18 am

Telesport
Ajacied Babel: „Dé kans om mijn carrière nieuw leven in te blazen”

STAP VOORUIT


• Een vertrouwd beeld. Ryan Babel draagt mogelijk 15 september tegen RKC alweer het shirt van Ajax. FOTO: ROB DE JONG
AM­STER­DAM – „Som­mi­gen zul­len mijn een­ja­ri­ge con­tract bij Ajax na Li­ver­pool en Hof­fen­heim als een de­gra­da­tie zien, maar ik niet”, straal­de Ry­an Ba­bel (25). „Ik zie het na een moei­lij­ke pe­ri­o­de als een stap voor­uit, als dé kans om mijn car­rière nieuw le­ven in te bla­zen. En dat ga ik doen.”

De Am­ster­dam­mer, die Ajax zes jaar ge­le­den voor 17 mil­joen eu­ro ver­ruil­de voor Li­ver­pool, be­seft dat hij een niet-al­le­daag­se maat­re­gel nam door in sa­men­wer­king met zijn zaak­waar­ne­mer Win­ny Haat­recht zijn con­tract bij Hof­fen­heim voor mil­joe­nen eu­ro’s af te ko­pen. „Ik weet dat dit niet heel nor­maal is. Maar soms moet je een gro­te be­slis­sing ne­men om za­ken te ke­ren. Ik ben een re­a­list, kijk al­tijd heel goed wat het bes­te voor me is. Als ik het an­de­re, fi­nan­ci­eel veel aan­trek­ke­lij­ke­re pad had be­wan­deld, had het veel lan­ger ge­duurd voor ik weer aan de Eu­ro­pe­se top mocht rui­ken. Door de­ze in­ves­te­ring in me­zelf sta ik weer op het po­di­um om me te pro­fi­le­ren. Als ik daar­in slaag, help ik Ajax en snijdt het mes aan twee kan­ten.”

De ra­zend­snel­le bui­ten­spe­ler, die ook als spits uit de voe­ten kan, was een koop­je voor Ajax, dat al­leen zijn sa­la­ris voor re­ke­ning hoeft te ne­men. „Ik heb de lo­ting van de Cham­pi­ons Lea­gue ge­volgd en het be­gon di­rect te krie­be­len. Eu­ro­pees voet­bal en de am­bi­an­ce die daar­bij hoort, heb ik toch wel ge­mist. Voor een voet­bal­ler blij­ven wed­strij­den als te­gen Re­al Ma­drid, Man­ches­ter Ci­ty en Borus­sia Dort­mund het al­ler­mooi­ste. Maar ook op de ere­di­vi­sie ver­heug ik me echt.”

Hoe­wel de 42-vou­dig in­ter­na­ti­o­nal me­de is aan­ge­trok­ken van­we­ge de bles­su­re­ge­voe­lig­heid van Kol­beinn Sigthors­son, Derk Boer­rig­ter en Mi­ra­lem Su­le­jma­ni, gaat hij vol voor een ba­sis­plaats. „Wat de trai­ner pre­cies van plan is, weet ik niet. Ik hoop maan­dag voor het eerst op het trai­nings­veld te staan en zal dan met hem pra­ten. Door de ty­pisch Duit­se voor­be­rei­ding bij Hof­fen­heim heb ik een goe­de ba­sis­con­di­tie. Maar de laat­ste maand bij het twee­de was de in­ten­si­teit min­der hoog. Ik ben fit, maar al­les valt en staat met wed­strijd­rit­me. De in­ter­land­week komt me goed uit. Dan kan ik ex­tra aan de slag.”

Hij is van plan het ko­men­de jaar de ech­te Ry­an Ba­bel weer te la­ten zien en heeft ge­merkt dat de re­ac­ties op zijn komst ver­deeld zijn. „Bij Li­ver­pool, Oran­je en Hof­fen­heim heb ik heel goe­de pe­ri­o­des ge­had, maar het lijkt of men­sen het leu­ker vin­den als het even slecht gaat. Dat blijft in elk ge­val lan­ger han­gen. Het is jam­mer dat som­mi­gen je dan al af­schrij­ven, zeg­gen dat je er niks meer van kunt. Nu is het aan mij om het te­gen­deel te be­wij­zen. Ik weet wat ik kan, de er­va­rin­gen bij Li­ver­pool en Hof­fen­heim neem ik mee en die ma­ken me weer ster­ker. Ajax is de kans op het juis­te mo­ment en ik weet ze­ker dat het een mooie sa­men­wer­king gaat wor­den. Het doet me goed dat het net als in mijn tijd weer de fi­lo­so­fie is om veel jon­ge­ren te la­ten door­bre­ken. Ik hoop bij te dra­gen aan hun ont­wik­ke­ling.”

Ba­bel be­seft dat hij tot dus­ver niet het maxi­ma­le uit zijn loop­baan heeft ge­haald. „Ik heb 215 com­pe­ti­tie­du­els op het hoog­ste ni­veau ge­speeld, maar dat had­den er veel meer moe­ten zijn. Van­af nu moet en gaat het be­ter.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Cruijff » za sep 01, 2012 8:32 am

Ik ben overigens een kleine 11 maanden geleden naar de Oktoberfesten geweest en toen reed ik op zaterdagmiddag van München naar Keulen, waar op zondag een marathon was. Op dat moment speelde Hoffenheim tegen Bayern München, een wedstrijd die in 0-0 eindigde, maar waar Babel volgens de Duitse radioverslaggever zonder twijfel de man van de wedstrijd was. Absolute wereldklasse schreeuwde hij diverse malen door de ether. Volgens mij deed aan de andere kant Arjen Robben (voor spek en bonen) ook mee, maar wellicht dat iemand daar nog een wedstrijdverslag van heeft.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ryan Babel

Bericht door InnerHarbour » za sep 01, 2012 2:17 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Vond het vroeger al niet echt veel en heb niet de indruk dat hij veel beter geworden is, maar op de een of andere manier heb ik toch het gevoel dat het wel gaat lukken. :hypocrite.gif:
Dat laatste snap ik dan niet. Had altijd al ruzie met de bal en mocht bij Hoffenheim dus niet eens met de profs meetrainen.

Babel is niet balvast, hij is geen kopper, kan niks met links, kijkt aan de bal omlaag, z'n aanname is om te huilen. En dat schot van 'm eindigt 9 van de 10 keer in de bovenste ring van het stadion. Ik zou zeggen: zet Eriksen maar achter 'm op links, die kan 'm tenminste dan nog in de diepte lanceren. Moet je wel met Siem in de spits spelen om ruimte voor Babel te creeren middels loopacties.

Ik vind het een abomiBabele aankoop. Net zo funest voor goed positiespel als Sulejmani. Wordt niks.
Daarom heet het ook gevoel Wim. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Ryan Babel

Bericht door Rachid » za sep 01, 2012 6:58 pm

:kots:
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ryan Babel

Bericht door SylvievdVaart » za sep 01, 2012 11:22 pm

Ik heet U hartelijk welkom, meneer Babel! :ajaxscarf.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Cruijff » zo sep 02, 2012 10:00 am


Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Cruijff » zo sep 02, 2012 10:24 am

Overigens zijn dit wel erg lekkere beelden van Ryan:
http://www.ajaxfanzone.nl/shownews.asp?id=23820

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ryan Babel

Bericht door Giacomo Puccini » zo sep 02, 2012 2:42 pm

Super! Een speler erbij die de blessuregevoelige Boerrigter en Sigthorsson kan vervangen zonder dat Ajax er kwalitatief op achteruit gaat. Kost weinig, Ajax achtergrond, 42 interlands voor Oranje gespeeld, 25 jaar pas. Ideale aankoop!
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 03, 2012 4:17 pm

Ajax.nl schreef:Babel blij terug bij Ajax
Afbeelding
03 september 2012
Of er een dag, en geen vijf jaar, is verstreken. Zo zat Ryan Babel maandagmiddag bij Ajax. De inmiddels 25-jarige aanvaller keert dit seizoen terug bij de club waar het allemaal begon. ,,Ik ben volwassener geworden", aldus de Amsterdammer.
De jongen die op tienjarige leeftijd bij Ajax binnenstapte, is terug op het oude nest. Rijper, bewuster en volwassener. Toch staat hij ietwat onwennig op het hoofdveld van de Amsterdam ArenA: ,,Het is zeker vertrouwd, want het ziet er nog bijna hetzelfde uit als vijf jaar terug. Toch moet het nog even laten bezinken dat ik hier weer sta."

Babel maakte in 2007 de overstap naar Liverpool FC en de laatste twee jaar speelde hij in Duitsland, bij Hoffenheim. ,,Ik wil mezelf weer laten zien. Ik heb het idee dat mensen geen goed beeld van mij hebben, want ik heb in Duitsland goede wedstrijden gespeeld. Ik wil bij Ajax laten zien hoe goed ik kan voetballen."

Uit zijn eerste periode bij Ajax zijn nog slechts een paar spelers over: ,,Ik ken alleen nog Kenneth Vermeer; Niklas Moisander en Derk Boerrigter speelden toen in het tweede, dus die ken ik niet zo goed. Van de selectie van toen heb ik nog regelmatig contact met Urby Emanuelson, Thomas Vermaelen en Hedwiges Maduro. Maduro zie ik nog wel als we in Amsterdam zijn."

Afbeelding
Ryan Babel terug bij Ajax.


In die vijf jaar is hij naar eigen zeggen volwassener geworden. ,,Ik heb nu ook een zoon van twee jaar. Pas als je vader wordt, weet je écht wat verantwoordelijkheid is." En die kan hij in de jonge groep van Ajax goed gebruiken. ,,Het lijkt mij leuk om mijn ervaring te delen met de jongens. Vooral met de jonge spelers heb ik altijd een goede band gehad. Ik wil ze graag helpen."

Wat ook vertrouwd is nu hij terug is bij Ajax, is zijn rugnummer. Nummer 49: ,,Dat kreeg ik in mijn eerste jaar noodgedwongen in mijn handen gedrukt, maar ik heb daar wel een band mee gekregen. Dus het voelde weer vertrouwd. Het verschil is wel dat er drie sterren op staan. Ik heb nooit een kampioenschap hier meegemaakt. Natuurlijk heb ik de laatste twee jaar alles via de televisie gevolgd. Het was mooi om te zien hoe de media dan werken. Ze schreven Ajax helemaal af en dan is er toch die strijd en het kampioenschap. Ik heb met kippenvel naar de huldigingen gekeken en wil dat dit jaar zelf meemaken. Het is een goed team en ik zie goede mogelijkheden dat Ajax weer kampioen wordt."

Niet alleen Babel is blij, ook trainer Frank de Boer is verheugd de ervaren speler in zijn groep te mogen opnemen: ,,Ryan heeft meer dan veertig interlands gespeeld en na zijn vertrek bij Ajax ervaring opgedaan in twee Europese topcompetities. Hij zal daarom niet alleen vanwege zijn spel van toegevoegde waarde zijn voor Ajax, maar ook vanwege zijn ervaring. Nu alles is afgehandeld, kan hij gaan meetrainen. Hij heeft geen grote achterstand, omdat hij de voorbereiding van Hoffenheim helemaal heeft meegemaakt. Hij zal dus alleen wedstrijdritme missen. Veel spelers zijn nu weg vanwege interlandverplichtingen, waardoor we komend weekend zelf geen wedstrijd hebben. Dat biedt Ryan bijna twee weken de kans om zich verder op te trainen. Daarna moeten we bekijken vanaf welk moment hij inzetbaar is in wedstrijden. Daar wil ik natuurlijk ook nog met hem over praten, dus het is te vroeg om daar nu iets over te zeggen. Wij zijn in elk geval blij dat hij er bij is gekomen.”
Welkom terug bij de mooiste club van de wereld. Dat we van je spel mogen gaan genieten! :ajaxscarf.gif: :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ryan Babel

Bericht door LucaS » ma sep 03, 2012 4:33 pm

Hij heeft bij het afkopen van zijn contract toch wel ook de opleidingsvergoeding aan Ajax overgemaakt? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33828
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Duke » do sep 27, 2012 9:46 pm

Ik had hem een aantal jaren niet meer gezien, maar hij lijkt in ieder geval fysiek aardig gegroeid te zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 12:24 pm

Ik word toch met de week enthousiaster over Babel, ook gister stond er weer echt een kerel in het veld en bij de goal legt hij de bal echt panklaar voor Eriksen. Weliswaar iets minder zichtbaar, maar van alle 22 op het veld was er eigenlijk helemaal niemand echt opvallend. Qua tactisch inzicht lijkt hij echt gegroeid.

http://eredivisielive.nl/video/82657-ba ... orden.html

Interessant interview. Aan de ene kant is hij ontzettend bescheiden, maar als je goed naar hem luistert blijkt Ryan toch best een interessante kijk op voetbal te hebben. Hij maakt de verwachtingen tot nu toe meer dan waar!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ryan Babel

Bericht door Iniesta » zo sep 30, 2012 12:30 pm

Maar wat vind ik die JanJoost irritant zeg,

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 12:36 pm

Valt wel mee. Hij heeft wel een beetje de Pauw & Witteman stijl van een vraag stellen en hem zelf dan al gedeeltelijk beantwoorden. Maar in een interview met voetballers vind ik dat wel ok. De meeste spelers zijn geen heel snelle denkers en zeker geen goede praters. Dan krijgt Jan Joost er interessantere dingen uit dan andere interviewers die op elke open of gesloten vraag een standaard antwoord als "Ja ik ben blij dat ik vandaag belangrijk was, maar het gaat om het team en dat we die drie punten hebben etc." krijgen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Babel

Bericht door Marillion » zo sep 30, 2012 1:39 pm

Goed gezien van AR! Als ik me niet vergis één van de weinige hier die vooraf voorstander was van de komst van Babel.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ryan Babel

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 1:42 pm

IH had ook een goed voorgevoel al gaf hij direct erbij aan dat het een gevoel betrof en niet meer dan dat.

Zal even moeten opzoeken wat ik zelf gepost heb op de dag van de transfer. Niet iets negatiefs in mijn herinnering.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ryan Babel

Bericht door Mano » di okt 02, 2012 1:18 pm

geeft wel schrijnend het verschil weer.

Babel kan geen potten breken in Engeland en Duitsland maar hier vinden we hem één van de betere.

#niveau
#eredivisie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ryan Babel

Bericht door Thijs » di okt 02, 2012 1:48 pm

Babel speelde in Dortmund anders ook een prima wedstrijd.

#komtwelgoed
#diehashtagshebbengeennutopditmessageboard
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ryan Babel

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 02, 2012 1:50 pm

Zeker; toen hij eruit werd gehaald (vermoedelijk was ie leeg?) had Ajax voorin niemand meer die de bal kon vasthouden en zijn we nauwelijks tot niet onder de druk van Dortmund uitgekomen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ryan Babel

Bericht door Ride » di okt 02, 2012 1:57 pm

Thijs schreef:.

#komtwelgoed
#diehashtagshebbengeennutopditmessageboard
:smallgrin.gif:

die #-taal doet me altijd denken aan het gebrabbel van..

Afbeelding
Vakkie 129

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ryan Babel

Bericht door Mano » di okt 02, 2012 2:41 pm

# pure luiheid, wilde geen zin schrijven :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie