Danny Hoesen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Danny Hoesen

Bericht door D_skilled » zo aug 26, 2012 9:01 pm

Ajax verrast met Hoesen als aanvallende versterking

26/08/2012 21:47

Ajax heeft een akkoord bereikt met Danny Hoesen (21) over een driejarig contract, met een optie op nog een seizoen. Daarmee heeft Frank de Boer de aanvallende versterking binnen die hij nog wenste.

Hoesen is afkomstig van Fulham, waar hij tot medio 2013 onder contract stond. Over de afkoopsom doen beide clubs geen mededelingen. Vier jaar geleden, kort na zijn debuut bij Fortuna Sittard, verhuisde de aanvaller van Limburg naar Londen. Bij de Engelse club van trainer Martin Jol speelde Hoesen nooit in het eerste elftal.

Twee jaar geleden werd de aanvaller uitgeleend aan HJK Helsinki en vorig seizoen speelde hij op huurbasis bij de club waar hij de jeugdopleiding doorliep, Fortuna Sittard. Daar werd hij met 13 goals in 33 competitieduels clubtopscorer. Hoesen is zowel in de spits als op de vleugels inzetbaar. Eerder deze transferzomer toonden Roda JC, ADO Den Haag, VVV-Venlo en RKC Waalwijk belangstelling.(Simon Zwartkruis)

VI.nl

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Hoesen

Bericht door jabu » zo aug 26, 2012 10:00 pm

Opmerkelijk. Van z'n statistieken moet hij het iig niet hebben.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 10:11 pm

Nee, maar dat gold ook voor Sana. En ook voor Pettersson en voor Litmanen voordat ze naar Ajax kwamen.

Jari is overigens in deze tipgever. :smile-ajax.gif:

Ik juich dit wel toe.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door peter » zo aug 26, 2012 10:18 pm

Jabu schreef:Opmerkelijk. Van z'n statistieken moet hij het iig niet hebben.
Ken die jongen ook niet. Lijkt me op het eerste oog eentje voor de breedte en wederom een 'kan vriezen kan dooien' aankoop.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Hoesen

Bericht door LucaS » zo aug 26, 2012 10:21 pm

Ach, ik heb veel bedenkingen tegen deze 'revolutie' (zie ook de artikelen in het parool van zaterdag), maar op het gebied van scouting is het wel een verademing dat niet meer steeds de bekende weg wordt gevolgd.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 10:21 pm

Het scouten van relatief onbekende jongens heeft voor Ajax 39 op de 40 keer beter uitgepakt dan het smijten met miljoenen. Het zou mij weinig verbazen als Boerrigter, Schöne, Sana en Hoesen 4 gouden grepen op rij gaan blijken.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Frisse » zo aug 26, 2012 10:42 pm

Jabu schreef:Opmerkelijk. Van z'n statistieken moet hij het iig niet hebben.
Vorig seizoen (weliswaar bij Fortuna) 13 goals en uit m'n hoofd net zoveel assists.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Jöhnk » zo aug 26, 2012 10:42 pm

Ken jij deze speler, Frisse?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Hoesen

Bericht door Rooie » zo aug 26, 2012 10:44 pm

Beeldmateriaal over het afgelopen seizoen:

http://www.youtube.com/watch?v=nXq6b7fY0SA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 10:45 pm

Frisse schreef:
Jabu schreef:Opmerkelijk. Van z'n statistieken moet hij het iig niet hebben.
Vorig seizoen (weliswaar bij Fortuna) 13 goals en uit m'n hoofd net zoveel assists.
Dat zijn dan goede cijfers. Dan zou hij in het seizoen 2011/2012 dus eigenlijk een beetje de nieuwe Boerrigter zijn geweest.

Edit: hij was vorig seizoen in 33 Jupiler League wedstrijden bij 27 goals betrokken. Zou hij ook nog hebben gescoord voor de beker?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 10:52 pm

Cruijff schreef:En nu blijkt dus dat de speler in kwestie Danny Hoesen is. Verrassend. Ik zal sowieso al niet zo snel het door mijzelf geformeerde TH afvallen, maar zeker in dit geval laat ik me graag verrassen. Sana kostte 350.000 euro, deze jongen kost 800.000. Wie weet wederom een gouden greep!

Is in ieder geval iemand die met beide benen makkelijk scoort, vooral zijn rechter is dodelijk. Koppen is bij hem ook iets wat de laatste jaren beter en beter wordt.
Zoals ik in een ander topic al postte, hij blijkt uit deze beelden behoorlijk tweebenig:

http://www.youtube.com/watch?v=nXq6b7fY0SA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 27, 2012 5:15 am

Telesport
AJAX AKKOORD MET DANNY HOESEN

Van onze Telesportredactie
AM­STER­DAM – Ajax heeft een ak­koord be­reikt met Ful­ham-spits Dan­ny Hoe­sen (21). Zo­dra al­le mon­de­lin­ge af­spra­ken op pa­pier zijn ge­zet, te­kent de spits een con­tract voor drie jaar met een op­tie voor nog een sei­zoen.

Met de aan­koop geeft Marc Over­mars een sig­naal af dat de Am­ster­dam­mers niet al­leen op zoek zijn naar di­rec­te ver­ster­kin­gen, maar ook naar ver­ster­kin­gen voor de toe­komst. Hoe­sen sluit eerst aan bij Jong Ajax en moet zich via dit elf­tal in de eer­ste se­lec­tie zien te knok­ken.

De aan­val­ler door­liep de jeugd­op­lei­ding van For­tu­na Sit­tard en speel­de zich in 2008 in de kij­ker van Ful­ham, waar hij tij­dens een sta­ge de kans kreeg om een con­tract af te dwin­gen. De Lon­de­na­ren na­men hem voor 120.000 pond over, maar op Cra­ven Cot­ta­ge wist hij zijn be­lof­te niet in te los­sen. In 2010 werd hij een jaar ver­huurd aan HJK Hels­in­ki. Hoesens zaak­waar­ne­mer Kees Ploegs­ma ju­ni­or wil niet op de trans­fer re­a­ge­ren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door D_skilled » ma aug 27, 2012 8:52 am

Ajax versterkt zich: aanvaller Danny Hoesen tekent driejarig contract

Danny Hoesen kon zijn geluk niet op nadat gisteren bekend was geworden dat hij de komende drie seizoenen voor Ajax speelt. ,,Ongelooflijk. De grootste club van Nederland. Als klein jongetje droom je daarvan. Ik kon ook in eerste instantie amper geloven dat Ajax interesse in mij had, maar nadat ik met Marc Overmars had gesproken wist ik dat het serieus was, zegt de 21-jarige aanvaller, die bij Ajax een contract ondertekent voor drie jaar met een optie voor nog een seizoen.

Vandaag ondergaat de Limburger eerst een medische keuring. Fulham, waar Hoesen nog een jaar onder contract stond, ontvangt naar verluidt ruim drie ton van Ajax, dat al een week in gesprek was met de Londense club van oud Ajax-trainer Martin Jol.

De Limburger staat sinds 2008 onder contract bij Fulham, dat hem voor 400.000 euro overnam van Fortuna Sittard, waar Hoesen zijn jeugdopleiding genoot. De talentvolle aanvaller brak in Londen nooit door. Hij werd in 2010 vier maanden maanden uitgeleend aan HJK Helsinki in Finland en speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor zijn oude club Fortuna.

En nu Ajax. Hoesen: ,,Voor welke positie ik ben gehaald? Voor de spitspositie, is me verteld. Ik weet wat ik kan. Ik moet wennen aan het niveau, maar met betere voetballers om me heen hoop ik me snel aan te passen.

Algemeen Dagblad

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Oscarito » ma aug 27, 2012 9:50 am

Gedurfde aankoop van Ajax, een verademing omdat het wijst op een visie.

Hoesen is een prima speler die zo bij Roda JC of NEC zou mee kunnen, of hij het niveau van Ajax aankan durf ik niet te zeggen. Ik sluit het niet uit maar had hem graag eerst bij een club in de Eredivisie zien spelen omdat hij soms ietwat te wisselvallig is. Intelligente aanvaller met goede looplijnen en timing. Atletisch zonder dat zijn technische kwaliteiten er onder lijden. Kan zowel als teruggetrokken of diepe spits uit de voeten. Hanteert een vrij hoge handelingssnelheid. Zo goed als tweebenig, beschikt over een prima kaats, kan de bal onder druk bij zich houden maar ook in de diepte spelen. Kortom een allround aanvaller.

Ik twijfel wel aan de som van drie ton, kan me haast niet voorstellen dat geen enkele andere Nederlandse ploeg dat wilde betalen en er waren heel wat ploegen met concrete belangstelling.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Arthur » ma aug 27, 2012 9:52 am

Oscarito schreef:Ik twijfel wel aan de som van drie ton, kan me haast niet voorstellen dat geen enkele andere Nederlandse ploeg dat wilde betalen en er waren heel wat ploegen met concrete belangstelling.
8 ton stond ergens anders. Dat zou beter kunnen kloppen?

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Alexander » ma aug 27, 2012 10:51 am

Hoge handelingssnelheid is natuurlijk erg belangrijk in de top, goed dat je dat is opgevallen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Duke » ma aug 27, 2012 11:27 am

Interessante optie, zeer welkom wat mij betreft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Danny Hoesen

Bericht door WP_Legend » ma aug 27, 2012 1:10 pm

toegegeven ik heb hem alleen maar in samenvattingen gezien afgelopen zomer, maar hij viel mij niet bijster op in de eerste divisie. Ik vind dat zo'n speler eigenlijk moet uitblinken in de eerste divisie wil hij in aanmerking komen voor een jeugdcontract bij Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » ma aug 27, 2012 1:12 pm

Hoe vaak kijk jij samenvattingen of hele wedstrijden van de Jupiler League dan WP_LeGeNd? Heb je 2 jaar terug Boerrigter intensief gevolgd en Danny Hoesen vorig seizoen ook...? Onze scouts wel... En net als Jopie, Danny, Jordy, Hendrik-Johannes en ikzelf zijn zij positief!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Arthur » ma aug 27, 2012 1:20 pm

WP_LeGeNd schreef:toegegeven ik heb hem alleen maar in samenvattingen gezien afgelopen zomer, maar hij viel mij niet bijster op in de eerste divisie. Ik vind dat zo'n speler eigenlijk moet uitblinken in de eerste divisie wil hij in aanmerking komen voor een jeugdcontract bij Ajax.
Ik heb het idee dat Sana in Zweden ook niet uitblonk. Als het goed is hebben ze kunnen inschatten dat de speler in het Ajaxsysteem wél goed kan renderen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » ma aug 27, 2012 1:24 pm

Precies, voetbal is een nogal complexe sport. Goed, de ploeg die er één meer maakt dan de ander wint, maar hoe dit tot stand komt is niet altijd logisch. Het is niet puur doorslaggevend welke cijfers je tot op heden op je CV hebt staan, maar juist wat je mogelijkheden in een attractieve Ajax speelstijl kunnen zijn ÉN... of je nog groeipotentie hebt.

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door wimpey » ma aug 27, 2012 5:01 pm

LucaS schreef:Ach, ik heb veel bedenkingen tegen deze 'revolutie' (zie ook de artikelen in het parool van zaterdag), maar op het gebied van scouting is het wel een verademing dat niet meer steeds de bekende weg wordt gevolgd.
Samsom / Roemer fans vinden natuurlijk dat veel te rigoureus wordt gesneden in de operationele kosten. :smallgrin.gif:

Onafhankelijk van het feit dat die kosten structureel veel te hoog liggen, wanneer je naar de inkomstenkant kijkt. En ervan uitgaande dat er ook seizoenen zijn zonder meevallers op de transfermarkt en zonder CL-inkomsten. Dus wat de kosten betreft, hanteer ik dan ook graag het Rutte-principe: niet voor je uit schuiven, maar aanpakken. Laat niet tot morgen liggen wat je vandaag nog kunt doen.

De club is heel bewust bezig de salaris- en afschrijvingskosten te drukken. Hetgeen betekent dat je qua beleid inventiever moet zijn en in een andere vijver vist dan voorheen. Zie Sana, Boccara, Hoesen. Die koop je op de groei, ze dienen de blikvangers van 'morgen' te zijn. Wat dat betreft lijkt het me wel OK dat we met Overmars iemand hebben die bekend is met die kleinere vijver. Hij heeft bij Go Ahead goed werk verricht met een minimaal budget.

Ik ken Hoesen natuurlijk niet, maar de intentie bevalt me. Met miljoenen smijten o.b.v. scouten met bord op schoot is de oplossing niet gebleken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » di aug 28, 2012 1:49 pm

Jep, mooie filosofie. Bovendien lijkt Tobias Sana een blikvanger van morgen te zijn die er vandaag gewoon al staat. Bij PSV lijkt het met Narsingh op het omgekeerde uit te draaien... :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 28, 2012 1:52 pm

"lijkt" ja. Laten we eerst eens kijken of Sana het vol kan houden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » di aug 28, 2012 2:11 pm

Gister bij VI noemde Rene van de Gijp het een hartstikke leuk spelertje, maar voegde er aan toe dat als Sana bij AC Milan in de spelerstunnel staat ze hem dan een lolly geven. En een aai over z'n bol. Lachen, gieren, brullen.

Ik denk eigenlijk dat hij een verdediger van AC Milan gewoon doodleuk door de benen speelt om vervolgens een panklare bal in het doel of als assist neer te leggen net als Suarez bij Nesta met die goal van El Ham toen. Heerlijk was dat!
http://www.youtube.com/watch?v=cFGJd8wGf5c

Plaats reactie