Danny Hoesen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Lionel » do jan 30, 2014 11:50 pm

Terecht.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Marillion » vr jan 31, 2014 10:29 am

Hij heeft het zelf toch vooral over terugkeren bij Ajax volgend jaar. Ik denk dat die optie misschien is afgedwongen door PAOK maar dat zowel Ajax als Hoesen er niet zoveel waarde aan hechten. Het maakt ook niet zoveel uit. Als hij daar straks niet wil blijven heeft zo'n optie geen waarde.

Ik ben benieuwd wat hij gaat laten zien. Het moet een heel stuk beter dan zijn laatste invalbeurten. Maar hij heeft bij Ajax toch ook bij vlagen laten zien dat hij echt waardevol kan zijn. Aan hem nu de kans om te laten zien dat hij over een langere periode goed kan presteren om voor volgend jaar een nieuwe kans te verdienen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Arthur » vr jan 31, 2014 11:43 am

Marillion schreef:Hij heeft het zelf toch vooral over terugkeren bij Ajax volgend jaar. Ik denk dat die optie misschien is afgedwongen door PAOK maar dat zowel Ajax als Hoesen er niet zoveel waarde aan hechten. Het maakt ook niet zoveel uit. Als hij daar straks niet wil blijven heeft zo'n optie geen
Het lijkt mij dat het huurcontract met Hoesen zo is dichtgetimmerd dat hij nu al akkoord is gegaan met die optie, want anders hebben opties sowieso geen zin.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Marillion » vr jan 31, 2014 11:49 am

Dat zou je zeggen ja. Maar dan kan ik het commentaar niet zo plaatsen. Danny doet net of er van een optie geen enkele sprake is.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Danny Hoesen

Bericht door Bert » vr jan 31, 2014 11:51 am

Arthur schreef:Het lijkt mij dat het huurcontract met Hoesen zo is dichtgetimmerd dat hij nu al akkoord is gegaan met die optie, want anders hebben opties sowieso geen zin.
Paok kan er natuurlijk ook op gokken dat Ajax in de zomer een nieuwe aanvaller zal halen, waardoor Hoesen eventueel alsnog in Griekenland zou willen blijven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Jöhnk » vr jan 31, 2014 1:30 pm

Volgens De Boer toch geen optie op koop. Kan Zwartkruis zijn tweet weer verwijderen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Duke » vr jan 31, 2014 3:19 pm

Nee dus:
simon zwartkruis ‏@simonzwartkruis 21 min.
De Boer was net blijkbaar nog niet op de hoogte van details huurdeal Hoesen: koopoptie is er wel degelijk, bevestigen #Ajax en Ploegsma
Bijzonder dat De Boer dat blijkbaar niet weet.

Afbeelding

Succes, Danny!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2014 8:57 pm

Dit klinkt als einde verhaal bij Ajax:
Hoesen verwacht in de zomer te vertrekken bij Ajax

Danny Hoesen denkt dat een terugkeer bij Ajax er deze zomer niet meer in zit. De aanvaller speelt momenteel op huurbasis bij PAOK Saloniki. Het contract van de 23-jarige Hoesen bij de Amsterdammers loopt nog een jaar door, maar de spits denkt dat het beter is om te verkassen. "Een terugkeer bij Ajax zie ik niet meer gebeuren", aldus Hoesen tegen Voetbal International. De Limburger praat binnenkort met zijn zaakwaarnemer. "De insteek zal zijn mijn carrière bij een andere mooie, leuke club te vervolgen. Ik vermoed dat PAOK de optie tot koop op mij ook niet zal lichten."

Barcelona
Hoesen speelde voor de winterstop nog veertien competitiewedstrijden voor Ajax en was trefzeker tegen FC Barcelona in de Champions League. Bij PAOK is Hoesen sinds het ontslag van coach Huub Stevens op de bank beland. "En als ik heel eerlijk ben is het voor mij ook beter om volgend seizoen in een meer voetballende competitie te spelen. Dáár kom ik beter tot mijn recht."

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Danny Hoesen

Bericht door GangstaRiB » di apr 29, 2014 9:35 am

Merkwaardig. Gehaald als talent, staat in de basis tegen Barca en mag nu weer vertrekken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Marillion » di apr 29, 2014 9:44 am

Ajax ziet het duidelijk onvoldoende in hem zitten. Anders was hij halverwege het seizoen ook niet uitgeleend.

Zelf had ik hem er bij gehouden. Niet omdat Hoesen nu zo'n geweldenaar was. Wel omdat ik denk dat hij dit seizoen één van de betere opties in de spits was met het oog op het veldspel van het elftal. Je komt met hem meer aan voetballen toe dan wanneer je met Sigthorsson of Bojan in het centrum speelt.

Ik weet niet waarom hij uit de gratie is geraakt. Misschien is hij wel iets te gemakzuchtig? De keuze om naar PAOK te gaan vond ik vanuit zijn perspectief ook een vreemde. Je bent dan volledig uit beeld en bij zo'n Griekse club weet je nooit wat er gebeurd. Nu is hij een half seizoen verder. Het was er ongetwijfeld lekker weer maar hij heeft niet of nauwelijks gespeeld. Het was denk ik veel verstandiger geweest om dichter bij huis te blijven.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Lionel » di apr 29, 2014 10:15 am

Frank gaf weinig om goed voetbal dit seizoen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Danny Hoesen

Bericht door WP_Legend » di apr 29, 2014 10:52 am

Marillion schreef:Ajax ziet het duidelijk onvoldoende in hem zitten. Anders was hij halverwege het seizoen ook niet uitgeleend.

Zelf had ik hem er bij gehouden. Niet omdat Hoesen nu zo'n geweldenaar was. Wel omdat ik denk dat hij dit seizoen één van de betere opties in de spits was met het oog op het veldspel van het elftal. Je komt met hem meer aan voetballen toe dan wanneer je met Sigthorsson of Bojan in het centrum speelt.

Ik weet niet waarom hij uit de gratie is geraakt. Misschien is hij wel iets te gemakzuchtig? De keuze om naar PAOK te gaan vond ik vanuit zijn perspectief ook een vreemde. Je bent dan volledig uit beeld en bij zo'n Griekse club weet je nooit wat er gebeurd. Nu is hij een half seizoen verder. Het was er ongetwijfeld lekker weer maar hij heeft niet of nauwelijks gespeeld. Het was denk ik veel verstandiger geweest om dichter bij huis te blijven.
Hij mocht niet meer in JA spelen en hij was niet goed genoeg voor het eerste...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Marillion » di apr 29, 2014 1:18 pm

Ik denk dat hij er verstandiger aan had gedaan om een andere club te kiezen. Er was belangstelling genoeg. Ik weet dat het achteraf altijd makkelijk praten is. Maar de Griekse competitie is nu niet bepaald de eerste die in me opkomt als je een jonge speler bent die in beeld wil blijven en zich verder wil ontwikkelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di apr 29, 2014 1:19 pm

Hij is gewoon net als Sigh niet goed genoeg. Jammer maar helaas.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door peter » di apr 29, 2014 3:28 pm

Marillion schreef: Zelf had ik hem er bij gehouden. Niet omdat Hoesen nu zo'n geweldenaar was. Wel omdat ik denk dat hij dit seizoen één van de betere opties in de spits was met het oog op het veldspel van het elftal. Je komt met hem meer aan voetballen toe dan wanneer je met Sigthorsson of Bojan in het centrum speelt.
De beste wedstrijden speelde Ajax met Hoesen in de spits. En ja hij speelde ook vaak beroerd (of viel beroerd in). De laatste paar weken cq maanden wordt het veldspel met de minuut treuriger, maar je weet één ding zeker en dat is dat Sigi altijd acte de presence mag geven. Scoort nooit een voldoende en beweegt zich als een olietanker over het veld, maar is een garantie voor een stekkie. Lukt het niet in de spits? Zetten we 'm rechtsbuiten neer. :biggrin.gif:

Blijft onbegrijpelijk dat Frank de Boer continu hoopte op betere tijden.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Khraa » di apr 29, 2014 4:09 pm

Misschien omdat Sig met belangrijke doelpunten tegen de topploegen wel zijn waarde heeft bewezen? De afkeer van Sigthorsson begint potsierlijk te worden. Na Blind en Serero is het tijd voor de nieuwe pispaal?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door peter » di apr 29, 2014 4:53 pm

Ach, ach. Hij maakte inderdaad een aantal beslissende goals tegen onze directe concurrenten en in totaal scoort hij inderdaad 10 goals in de Eredivisie. 3x tegen Feyenoord, 1x tegen PSV, 1x Vitesse, 1x Groningen, 1x tegen FC Twente, 1x Heerenveen en 2x in de met 6-0 gewonnen pot tegen GA Eagles. Voor de statistieken heeft hij zijn waarde gehad. Al mag je van een spits ook wel iets van goals verwachten, want anders zou hij helemaal niks kunnen.
Europees viel 'ie 6 a 7x door de mand (en scoorde hij niet) en in het gros van de wedstrijden van Ajax was het om te huilen zo slecht. Als hij namelijk geen goals maakte, dan viel het voetballend erg, erg tegen. Roda-uit, Eagles-uit, Cambuur-uit, Vitesse-uit, RKC-thuis en PSV-uit om maar wat drama-vertoningen te noemen. En de bekerfinale was ook treurig.

Ben erg blij als deze houten klaas zijn kunsten elders mag vertonen. Behoort tot de allerslechtste 'basisspitsen' die we ooit hebben gehad.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Danny Hoesen

Bericht door De Dominee » di apr 29, 2014 5:50 pm

200% eens met Peter in deze.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Khraa » di apr 29, 2014 7:48 pm

Tja ala het voetballend mis gaat in een team ligt het aan de spits waar de bal niet eens of op ooghoogte komt en niet aan bijvoorbeeld Klaassen die kritiekloos sinds NAC verstoppertje speelt op het middenveld. Of aan De Boer die het middenveld weer verkeerd neerzet of aan Blind die de laatste tijd uit vorm is, of aan Veltman die is teruggevallen, nee we pakken degene die in de speelstijl van De Boer na een kwartier breien een bal met 3 verdedigers in zijn rug krijgt omdat het baltempo op niveau 65+ is.
Sigthorsson heeft een slecht seizoen gedraaid, maar hem de schuld geven is eerder symptoombestrijdijmg dan het probleem aanpakken.

Daarnaast vind ik sowieso dat spelers afzeiken eem beetje triest. Beetje niveau Van der Gijp.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door peter » di apr 29, 2014 9:11 pm

Spelers worden niet afgezeken natuurlijk. De zware tekortkomingen van Sigi worden aangestipt (technisch slecht, tactisch matig etc.), blessuregevoelig en zijn rendement wordt in twijfel getrokken. Het is niet voor niets dat Ajax op zoek gaat naar een nieuwe spits, want de huidige aanval functioneert niet en daar maakt Sigi deel van uit. Leuk dat Klaassen en Veltman ook kritiek te verduren krijgen (en deels terecht), maar daar zie je in ieder geval nog iets van ontwikkelpotentieel (gelet op sterke gespeelde wedstrijden en leeftijd). Allemaal zaken die bij Sigi ook niet waarneembaar zijn,

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Marillion » di apr 29, 2014 9:17 pm

Het is ook niet dat hij zijn best niet doet. Hij moet alleen dingen doen waar hij niet goed in is. Ajax heeft dit seizoen echt een probleem gehad in de spits. De Jong, Hoesen, Sigthorsson en Bojan. Er heeft er niet één weten te overtuigen. Dat ligt natuurlijk niet uitsluitend aan de speler(s) in kwestie. Maar goed hebben ze het niet gedaan. Bovendien lijken in mijn ogen met name de laatste drie ook niet over de gevraagde capaciteiten te beschikken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Zuidema » di apr 29, 2014 10:41 pm

Aanvallers hebben het onder FdB inderdaad geregeld zwaar te verduren. Ajax speelt vaak niet bepaald het meest swingende en overrompelde veldspel, waardoor aanvallers ook niet goed in stelling worden gebracht en optimaal tot hun recht kunnen komen. De grootste armoede daarbij vind ik misschien wel die dramatische lange hoge ballen die we sinds RBS geregeld gehanteerd zien worden door Ajax en die zó slecht ingespeeld worden dat zelfs een absolute topaanvaller er werkelijk niks mee zou kunnen.

Dat gezegd hebbende, liep de voorste lijn sowieso dit seizoen al niet van kwaliteit over. Wat zijn weerslag heeft op het spel naar voren en in/rond de 16. Dus matige aanvoer en matige aanvallers versterken mekaar dan ook nog eens. Maar een 'spits' als Sigi bij Ajax gaat bij mij toch wel echt zwaar door de ondergrens heen, om dat modewoord maar weer eens te gebruiken. Zo dom, zo a-technisch, zo lomp en log ook. Je kan zo langzamerhand fikse videocompilaties samenstellen van dat gekluns van hem in het veld. En ik zou er nog om in een deuk kunnen liggen, als dat gestuntel godbetere niet bij Ajax gebeurde.

Sigi verkeerd gebruikt? Zeker, maar ik heb het toch ook geregeld gezien dat voorzetten op maat nog door meneer verkwanseld werden, doordat ie niet goed timede of door een gebrek aan techniek of duelkracht. Zo geweldig als eindstation vind ik hem dan ook niet. Belangrijke doelpunten van Sigi? True. En voor een speler die zo beperkt is, is het beslist bijzonder dat ie toch nog wel eens scoort en dat ook nog in belangrijke wedstrijden. Prima. Maar zou aan de andere kant niet elke spits van een wat normaal level bij Ajax die doelpunten gemaakt hebben? En zeer waarschijnlijk nog wel veel meer ook, zodat Ajax geregeld niet tot de laatste minuut had hoeven knokken voor 3 punten?

Pispaal? Nee, dat niet. Hij valt met zijn gekloot wel het meeste op. En de anderen krijgen echt hun deel wel, als daar aanleiding voor is. Maar bij Sigi is er wel heel erg veel mis, geeft wel erg veel aanleiding. Afzeiken? Ja, maar ik schaam me dan ook gewoonweg rot dat zo'n speler in een Ajax-shirt rondloopt. En ik erger me dood aan zijn gestuntel en dat ie elke keer weer het veld in mag van FdB. Sigi zal verder een heel sympathieke gast zijn, maar zo'n hork wil ik liever nooit meer zien in het veld bij Ajax. Dat type spits heeft wat mij betreft vrijwel niets bij ons te zoeken. Hooguit als pinch-hitter.

Daarmee wil ik het matige spel van Ajax beslist niet alleen aan hem ophangen, daarvoor was er veel meer aan de hand. Maar hij is daarin naar mijn mening wel degelijk een factor geweest als 1 brok stagnatie en grote bron van balverlies. Kan ie verder ook niks aan doen, hij kan helaas niet beter. Hij had nooit bij Ajax moeten komen, foutje van FdB en het TH. Desondanks bedankt, Frank. Nou weten we tenminste zeker wat voor spits Ajax in ieder geval nodig heeft: een balvaste, goed meevoetballende spits die ook zijn doelpunten meepikt. Als we dat trouwens al niet wisten. Maar het lesje is nu wel geleerd. Kan je je lievelingetje strakkies anders niet meenemen naar de Spurs?

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Danny Hoesen

Bericht door GangstaRiB » wo apr 30, 2014 7:16 am

Peter schreef:Ach, ach. Hij maakte inderdaad een aantal beslissende goals tegen onze directe concurrenten en in totaal scoort hij inderdaad 10 goals in de Eredivisie. 3x tegen Feyenoord, 1x tegen PSV, 1x Vitesse, 1x Groningen, 1x tegen FC Twente, 1x Heerenveen en 2x in de met 6-0 gewonnen pot tegen GA Eagles. Voor de statistieken heeft hij zijn waarde gehad. Al mag je van een spits ook wel iets van goals verwachten, want anders zou hij helemaal niks kunnen.
Europees viel 'ie 6 a 7x door de mand (en scoorde hij niet) en in het gros van de wedstrijden van Ajax was het om te huilen zo slecht. Als hij namelijk geen goals maakte, dan viel het voetballend erg, erg tegen. Roda-uit, Eagles-uit, Cambuur-uit, Vitesse-uit, RKC-thuis en PSV-uit om maar wat drama-vertoningen te noemen. En de bekerfinale was ook treurig.

Ben erg blij als deze houten klaas zijn kunsten elders mag vertonen. Behoort tot de allerslechtste 'basisspitsen' die we ooit hebben gehad.
Waarom is ie dan ooit gehaald? Bij AZ was het al een middelmatige spits.

Hetzelfe als Hoesen, die zat ook op een dood spoor bij een Engelse degradant. Waarom zou ie dan bij Ajax wél meekunnen?

Vind het een beetje exemplarisch voor het beleid. Het kost allemaal niet veel, dus zijn die miskopen geoorloofd zo lijkt men te denken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 26, 2014 5:01 am

GRONINGEN MET AJAX ROND OVER HOESEN

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – FC Groningen lijkt FC Utrecht en 1. FC Nürnberg te hebben afgetroefd in de strijd om Danny Hoesen (23). De noorderlingen bereikten met Ajax overeenstemming over de transfersom van de aanvaller, die het afgelopen half jaar door de Amsterdammers aan PAOK Saloniki werd verhuurd.

Het wachten is nu op een akkoord over een meerjarige verbintenis tussen de Groningse Europa Leaguedeelnemer en de Limburger. Hoesen werd door Ajax overgenomen van Fulham FC, maar de voormalig speler van Jong Oranje bleek ondanks zijn Champions Leaguetreffer tegen FC Barcelona (vooralsnog) tekort te komen voor de Nederlandse top. Zodra er witte rook is, bewandelt Hoesen de omgekeerde weg van Ajax-aanwinst Richairo Zivkovic.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Duke » ma mei 26, 2014 8:06 am

Mooie club voor Danny. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie