Christian Poulsen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » vr mei 02, 2014 9:48 am

Christian Poulsen stopt bij Ajax

Christian Poulsen heeft aan de clubleiding van Ajax kenbaar gemaakt niet in te gaan op de aanbieding om zijn contract te verlengen. De Deen weet op dit moment nog niet hoe het verdere verloop van zijn carrière eruitziet.
Poulsen (34) kwam in de zomer van 2012 transfervrij naar Ajax, nadat zijn contract bij het Franse Thonon Gaillard FC was afgelopen. Daarvoor was de voormalig Deens international actief voor Liverpool FC, Juventus FC, Sevilla FC, FC Schalke 04 en FC Kopenhagen. Hij werd geboren op 28 februari 1980 in Asnæs, Denemarken. Hij won in Amsterdam tweemaal de landstitel en eenmaal de Johan Cruijff Schaal. Poulsen kan aanstaande zaterdag tegen NEC zijn 80e officiële duel voor Ajax spelen.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars: ,,Christian is beide seizoenen die hij hier heeft gespeeld van grote toegevoegde waarde geweest. Dat drukt hij niet uit in doelpunten of assists maar op een andere manier. Bijvoorbeeld door zijn winnaarsmentaliteit. Hij is altijd topfit, leeft als een absolute topsporter en brengt ontzettend veel internationale ervaring mee. Als Ajax hem nodig had dan stond hij er. Ik kan uit zijn eerste jaar diverse wedstrijden, zoals belangrijke duels tegen FC Twente en PSV, opnoemen die hij voor ons gewonnen heeft. Hetzelfde geldt voor afgelopen seizoen. Hij deed afgelopen seizoen in 42 wedstrijden mee, dat zegt veel over hoe belangrijk hij is. We boden hem daarom aan om nog een jaar bij Ajax te blijven spelen. Daar heeft hij over nagedacht. Gisteren heeft hij ons verteld dat hij niet op die aanbieding ingaat, helaas.”

Christian Poulsen: ,,Het was een erg moeilijke beslissing. Want ik heb het bij Ajax erg naar mijn zin. Mijn familie ook. We vinden het een fijne club met geweldige mensen. Die wil ik allemaal bedanken voor de mooie tijd. We hebben er een paar weken over gedaan omdat we er goed over wilden nadenken. Mijn beslissing is met mijn hersenen genomen, in plaats van met mijn hart. Als ik dat laatste had gedaan dan had ik bijgetekend. Maar ik wil op een mooie manier afscheid nemen en dat doe ik nu, als een fitte speler met wederom een kampioenschap. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Mijn gevoel stuurt ons naar Denemarken, maar dat zou betekenen dat ik helemaal zou stoppen met voetballen. Daar ben ik nog niet over uit. Als er een club komt uit een andere competitie, dan gaan we daar zeker over nadenken.”

Ajax neemt zaterdagavond na de wedstrijd tegen NEC in de ArenA afscheid van Poulsen.

Later vandaag een interview met Christian Poulsen op Ajax.nl.

Tekst: Ajax.nl
Laatst gewijzigd door Yopi op vr mei 02, 2014 9:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Alexander » vr mei 02, 2014 9:48 am

Vind ik toch wel een beetje jammer. Had hem graag bij Ajax gehouden voor nog 1 jaartje.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door peter » vr mei 02, 2014 9:50 am

Kan er slechts één de eerste zijn. :headbang.gif:

Vind het wel een aderlating, hoor. Het middenveld wordt nu wel erg dun zo.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » vr mei 02, 2014 9:52 am

Inderdaad, Peter. :blush.gif: :biggthumpup.gif:

Het is denk ik het beste voor beide partijen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Marillion » vr mei 02, 2014 9:52 am

Hij heeft ook dit seizoen nog zijn waarde gehad voor het elftal. Poulsen was een nuttige speler. Maar eigenlijk zou je een speler willen hebben zie de kwaliteiten van Poulsen en Blind combineert. Ik ben dan ook niet heel treurig om zijn vertrek.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » vr mei 02, 2014 9:54 am

Jammer. Een vervanger halen. Anders heb je slechts 1 VM. En dan ook nog in die de 'V' van 'VM' niet beheerst.

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door columbus » vr mei 02, 2014 9:58 am

wimpey schreef:Jammer. Een vervanger halen. Anders heb je slechts 1 VM. En dan ook nog in die de 'V' van 'VM' niet beheerst.
Eens! Tel daarbij zijn over mijn lijk mentaliteit bij op. Heerlijk hoe hij in de grotere wedstrijd (PSV, Twente) zich laat gelden en de heren even laat merken dat er niets te halen valt.

Dus Overmars trek de portemonnee maar en haal een topper!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » vr mei 02, 2014 9:59 am

Compliment aan Poulsen. Hij is belachelijk gemaakt, maar hij heeft zich stoïcijns gerevancheerd. Christian bedankt! :biggthumpup.gif:

Ik ben er ook niet rouwig om. De man is 34, het wordt alleen maar minder. Ik mag Poulsen wel en zie hem niet graag afgaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Marillion » vr mei 02, 2014 10:04 am

Zo is het.

@Wimpey: de defensieve component heeft inderdaad aandacht nodig. Het kan natuurlijk zijn dat ik me nog een keer ga vergissen in Blind maar ik zie hem zich niet veel ontwikkelen in die richting.

Bazoer zal nog geen volwaardige optie zijn. We zullen dus nog een periode moeten overbruggen. Ik sluit niet uit dat Ajax met een vergelijkbare oplossing komt. Type Poulsen maar dan weer 2 a 3 jaar jonger.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » vr mei 02, 2014 10:15 am

Columbus schreef: Eens! Tel daarbij zijn over mijn lijk mentaliteit bij op. Heerlijk hoe hij in de grotere wedstrijd (PSV, Twente) zich laat gelden en de heren even laat merken dat er niets te halen valt.
En die aanwezig is als aanjager op de training, qua coaching en als role model voor de rest.

Ajax gaat Poulsen missen. Dat vang je niet op met Bazoer. Bovendien heeft Blind een serieuze concurrent nodig. Als ik zie hoe die jongen stond te schutteren bij lange ballen door de as in Utrecht en Zwolle... Zeer overschat, die jongen. Aan de bal wel aardig. Zonder bal een drama.

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door columbus » vr mei 02, 2014 10:23 am

Nogmaals, eens!

Ik vind Blind een sympathieke gozer en een echte Ajacied maar uiteindelijk komt hij te kort voor de positie van VM. Laat hem lekker de concurrentie aangaan met Boilesen. Opvangen met Bazoer is niet realistisch. De jonge groep van Ajax heeft behoefte aan ervaring, misschien eens een belletje doen met Nigel de Jong. Van alle oudere ex-Ajax spelers die in het buitenland lopen zou ik hem echt een aanwinst vinden.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » vr mei 02, 2014 10:29 am

Columbus schreef: De jonge groep van Ajax heeft behoefte aan ervaring, misschien eens een belletje doen met Nigel de Jong. Van alle oudere ex-Ajax spelers die in het buitenland lopen zou ik hem echt een aanwinst vinden.
Eens back at ya. Raf en Wes mogen blijven waar ze zitten. Nigel is de enige die ik bij Ajax terug wil zien. Maar dat is nog niet realistisch.

Maar ik vind VM veel belangrijker dan een Ziyech ofzo. Als ik aan RBS terug denk, zie ik in 1e instantie een defensief probleem. En een probleem bij het inspelen van het middenveld. Toch de hoofdtaken van een VM, lijkt me.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Marillion » vr mei 02, 2014 10:30 am

De Boer heeft vertrouwen in Blind maar gaat op die positie niet alleen met hem het seizoen in. Het is niet voor niets dat Poulsen een nieuwe aanbieding heeft ontvangen.

Ik verwacht dat Ajax voor eenzelfde type gaat maar dan een iets jongere versie. Er staan nog geen talenten klaar om in het gat te springen. Zeker ook omdat het om een positie en een rol gaat waar persoonlijkheid en ervaring gevraagd is.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Christian Poulsen

Bericht door De Dominee » vr mei 02, 2014 10:46 am

Zonde. Misschien is Mokotjo een optie? Niet duur in ieder geval als het goed is.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Christian Poulsen

Bericht door Bert » vr mei 02, 2014 10:48 am

Ajax zet in op een ontwikkeling die Blind zal moeten doormaken. Terecht, mijns inziens. Dat is het beleid. En de positie van controleur is één van de moeilijkste posities in het veld. Daar mag je een speler dus best even de tijd geven om zich te ontwikkelen. Het is bij Blind ook met name minder geworden vanaf het moment dat hij de linksback- en controleursposities constant afwisselde.
Dit betekent natuurlijk niet dat er geen alternatief voor Blind in huis moet zijn. Bovendien heeft Blind ook nog maar een contract voor twee jaar. Haal nu een jongen met perspectief en je hebt de opvolger voor Blind in huis. Die jongen kan dan bovendien in de luwte aan het niveau wennen. Ik hoef niet nog een keer te melden dat ik Mokotjo wel wat vind, denk ik.

Voor wat betreft Poulsen: een mooie vent. Maar als hij zelf aangeeft dat hij bang is dat de sleet erop komt, dan moet je hem natuurlijk ook niet meer willen houden. Hij kent zijn eigen lichaam het beste.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » vr mei 02, 2014 11:00 am

Bazoer zal nu de stap maken naar Ajax 1.

Waarschijnlijk haalt Ajax er nu een andere ervaren speler bij, maar niet noodzakelijkerwijs voor die positie.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Arthur » vr mei 02, 2014 11:02 am

Speelt Bazoer in Jong Ajax als VM? Ik dacht dat hij rechtshalf stond?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Jöhnk » vr mei 02, 2014 11:04 am

Wisselt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » vr mei 02, 2014 11:47 am


wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » vr mei 02, 2014 11:54 am

Yopi schreef:Finest hour:
Bikkel tegen Bommel. :neutral.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Jöhnk » vr mei 02, 2014 12:49 pm

Yopi schreef:Bazoer zal nu de stap maken naar Ajax 1.

Waarschijnlijk haalt Ajax er nu een andere ervaren speler bij, maar niet noodzakelijkerwijs voor die positie.
De Boer wil dat wel graag. Het wordt dan geen type Ooijer:

De Boer: 'Heb graag ervaren speler erbij'

WIE O WIE - Frank de Boer ging vrijdag tijdens de persconferentie in aanloop naar NEC-thuis in op het naderende vertrek van Christian Poulsen. 'Ik respecteer de beslissing van Poulsen, maar ik had hem graag nog een jaar gehouden', sprak de oefenmeester.

'Ik heb Poulsen twee keer gezegd dat wij hem als grote toegevoegde waarde zien. Maar gisteren heeft hij de knoop doorgehakt', aldus De Boer, die niet uitsluit dat Ajax de transfermarkt opgaat voor een vervanger. 'Ik denk dat het wel belangrijk is voor deze groep dat er een ervaren speler bij komt. Dat moet dan wel echt een toegevoegde waarde zijn. We gaan niet een oudje halen die alleen maar op de bank zit en in de kleedkamer aanwezig zal zijn.'
bron: www.ajaxshowtime.com

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Marillion » vr mei 02, 2014 12:56 pm

Ik denk dat het een hele lastige categorie is om een geschikte speler te vinden. Wanneer is iemand nog een meerwaarde en wanneer is het beste er echt wel af? En dan moet die speler ook nog trek hebben in de Nederlandse competitie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Zuidema » za mei 03, 2014 10:12 am

Marillion schreef:Ik denk dat het een hele lastige categorie is om een geschikte speler te vinden. Wanneer is iemand nog een meerwaarde en wanneer is het beste er echt wel af? En dan moet die speler ook nog trek hebben in de Nederlandse competitie.
Lastig inderdaad. En die meerwaarde van een veteraan geldt dus zowel binnen als buiten het veld. Accepteren de anderen daarnaast een nieuwkomer direct in zo'n bepalende (voorbeeld)rol of moet dat eerst via prestige worden 'afgedwongen'. Alles moet dan weer settelen in zo'n groep. Er valt dus een stuk cohesie binnen de selectie weg met het vertrek van Poulsen, dat weer moet worden opgebouwd. Ben ik niet blij mee.

Bovendien: als er van de ervaren kern Moisander-Blind-Schöne-Siem straks nog meer mensen vertrekken, hebben we zeker een serieus probleem in de mix en balans, dat volgens mij niet gemakkelijk valt op te lossen. Ik vind het op het Vlaggenschip soms al wat gevaarlijk nukkig en grillig met al die talentvolle jeugd, maar dan gaan we volgens mij helemaal scheef hangen.

Aan de andere kant: hoezeer veteranen nog een belangrijke rol kunnen vervullen bij al die jonkies van Ajax, je weet inderdaad nooit wanneer de sleet erop gaat zitten. Voorbeelden te over van veteranen waarbij het van het ene op het andere seizoen flink mis ging en dat ze een blok aan het been werden. Dat blijft altijd weer een risico met die ouwe jongens. Poulsen heeft blijkbaar over zijn voetballevensduur ook zijn twijfels gehad, anders had ie wel bijgetekend. Mooi moment dus om na weer een titel afscheid te nemen van Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Marillion » za mei 03, 2014 11:15 am

Er ontstaat inderdaad een risico dat de balans volledig zoek is. Ik hoop daarom echt dat iemand als Moisander in ieder geval blijft. Ajax is met Veltman en Denswil centraal achterin enorm kwetsbaar.

Eerlijk gezegd had ik vooraf van Poulsen niet verwacht dat hij zo belangrijk zou worden. Ik heb nu ook werkelijk geen flauw idee wie geschikt is om zijn rol over te nemen. Ik las volgens mij in dit topic de naam van Nigel de Jong. Nu ben ik doorgaans tegen het terughalen van spelers maar die zou het denk ik wel kunnen. Alleen komt zo'n jongen op dit moment gewoon echt niet terug naar Nederland. Hij pakt nu waarschijnlijk per week wat hij hier in een maand zou verdienen. Als het verschil niet nog groter is.

Wij moeten het zoeken in jonge en gretige spelers (met het risico dat de balans de verkeerde kant op slaat) of wat oudere spelers waarvan het de vraag is of ze nog goed en fit genoeg zijn om die rol in te vullen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Zuidema » za mei 03, 2014 11:39 am

Marillion schreef:Er ontstaat inderdaad een risico dat de balans volledig zoek is. Ik hoop daarom echt dat iemand als Moisander in ieder geval blijft. Ajax is met Veltman en Denswil centraal achterin enorm kwetsbaar.
Eens. Niet dat Moisander nou een wereldverdediger is, maar we kunnen hem zeker komend seizoen nog niet missen.

Siem is volgens mij wel klaar met Ajax, die verlangt overduidelijk naar een nieuwe uitdaging in een grotere competitie. Kan een risico zijn als die wat ongeinspireerd nog een seizoen bij Ajax er aan vastplakt. Of hij wil zich dan via competitie en CL in de kijkerd spelen bij andere clubs. Ik vermoed dat Vertonghen in een soortgelijke situatie in zijn laatste seizoenhelft bij Ajax toen ook daar de drive vandaan haalde.

Het zou me trouwens verbazen als Schöne en Blind niet blijven. Alhoewel een aanbod van elders met een salaris dat 3-5 keer hoger ligt dan bij Ajax in een interessantere competitie natuurlijk wel erg aanlokkelijk is. Het thuis voelen bij Ajax en een stuk loyaliteit en idealisme naar Ajax worden dan wel fors op de proef gesteld. En vooral Schöne zal het zoeken naar een rechtsbuiten door Ajax met argusogen volgen.
Wij moeten het zoeken in jonge en gretige spelers (met het risico dat de balans de verkeerde kant op slaat) of wat oudere spelers waarvan het de vraag is of ze nog goed en fit genoeg zijn om die rol in te vullen.
Of je zoekt het met je scouting in de middengroep van zeg maar 25-30 jaar om die balans en kwaliteit/fitheid te ondervangen. Maar lastig blijft het zeker.

Plaats reactie